VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

dimi3zmv
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
Bydlisko: NR kraj
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dimi3zmv »

Myslel som ten jav pri 3276ot/min a 3591 ot/min.
Že N75 zredukuje priepustnosť podtlaku ku aktuátoru na 40% oproti 50% kedy plniaci tlak dosahoval požadovanú hodndotu a následne plniaci tlak poklesne piveľmi?
Očakával som presnejšiu reguláciu, pravda je ale že som tých grafov veľa nevidel.
Myslel som že to spôsobuje ten pocitový prepad výkonu.
Mohol by som poprosiť ešte o nejaký vzorný log ASV ak ho máte k dispozícií?
Nástup turba je tiež ideálny?

Alebo teda vcelku mám byť s tým logom spokojný?

V rámci vašich doterajších skúseností s meraniami?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

K tomu som sa vyjadril,je obvyklý,tj ako desiatky obdobných.Klientske logy nikdy nezverejňujem lebo sú už v inom formáte,majú uvedené majiteľa,ŠPZ atd,a logicky poznámky a vyhodnotenie k údajom.Preto nie.
Kolísanie hodnôt N75 je takto...číslo vyjadruje pomer,otvorený/zavretý čiže vlastne elektrický parameter,česky "střída" slovensky ma výstižné slovo nenapadá
Nech pracuje N75 akokoľvek,on iba otvorí cestu podtlaku a ten je samostatná kapitola ktorá nesmie mať chybu.Od vacu čerpadla po banku.Otázka je či to tak je.Od momentu keď RJ určí pomer ("strídu") začne proces prenosu vykonávacieho podtlaku na banku,z banky na páčku.Preto otázka znie...je všetko v podlakoch OK ? Iná otázka,je správne vyregulovaná reakčná sila na banke ? Tj hodnota podtlaku kedy začína pohyb a kedy končí v plnej výchylke. Je to správne ?
Či už je alebo nie,končí potreba zmeny (to čo vidíme na N75) vykonaním pohybu páčky na turbíne.To zmení geometriu,turbína začne pracovať výkonnejšie alobo naopak.To sa udeje za určitý čas,kedy RJ na meraných parametroch zmenu zaznamená a podla "spokojnosti" požiadavku upraví.To je pracovná slučka.Ak z akéhokoľvek dôvodu neprebiehajú tieto spätnoväzobné reakcie plynulo,treba hladať čo je príčina skákania hodnôt.Na skok hodnoty stačí bublinka vzduchu v palive.Je minimum týchto motorov kde nelietajú bublinky v prívodovej hadičke.Takže asi tak.
Objektivite by prospela skúška zrýchlenia.Rozhodne čas potrebný na dosiahnutie určitej rýchlosti sa oblafnúť velmi nedá.
Logovanie je super vec,ale tiež má svoje chyby ak sa prenášajú tak ako to robíme teraz my tu.Rozhodne inakšiu objektivitu má porovnávanie logov ktoré sa dejú stále v rovnakých podmienkach,stále na tej istej ceste za porovnateľných podmienok.To v týchto prenesených logoch nemusí odzkadlovať pravdu úplne objektívne.Ale je to pomôcka ako sa na dialku dostať k použitelnejšej informácii než sú dohady.
Doplním...nakoľko slučka je určitý stratový "reakčný" čas,zavádzajú sa banky z elektrickým odmeriavaním pohybu,čo umožnuje robiť cielené a presné pohyby kedže RJ dostane informáciu z prvej ruky a nemusí čakať. Na druhej strane nesúlad medzi "informáciou" a skutočnosťou je ďalší zdroj možného problému,no a samozrejme tieto banky sú v iných cenách
dimi3zmv
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
Bydlisko: NR kraj
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dimi3zmv »

Ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď.
K tej zvýšenej spotrebe by ste vedeli niečo povedať?
Mal by som ešte niečo skontrolovať okrem dávky, predvstreku, čidla teploty oleja?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Poznajúc úroveň servisu sa opýtam...ako sa robil rozvod samotný ? Teraz myslím pozícia kľuka a vačka ? Nemyslím predvstrek,to je osobitná kapitola.
dimi3zmv
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
Bydlisko: NR kraj
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dimi3zmv »

Keď som sa pýtal mechanika povedal že používa pravítko aj prípravok na aretovanie čerpadla.
Takže neviem či tam mohla vzniknúť nejaká neplecha.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No ja zase viem že ak by som si chcel požičať od kolegov tak nebude ani jeden mať šablonu do vačky.Fixka to porieši.Preto predsa nebudú dávať von vacu pumpu
brafo
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 22.07.2009 19:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa brafo »

Zdravim chcel by som vas poprosit zistenie chyby s mojho logu motora 1,9TDI 81kw kod motora:ASV r.v.2002 neviem ci ma auto chip ale asi ano ale aky netusim http://ulozto.sk/xh5m99Za/log-01-001-010-011-csv
Mal som motor na 4.pr.stupni a od1500-4000 ot. som mal plny plyn asi pri prekroceni 3400 ot. ho preplo do nudzoveho rezimu.Zda sami velky tlak turba ale neviem preco?Naskocila chyba motora 17958 - plnici tlak - regulacni odchylka
P1550 - 35-10 - - - Sporadická
vymenil som vsetky hadicky na podlakoch dal som nove egr lebo bolo dierave vycistil som komplet sanie dal nove tesnenia.Ake by vedel niekto pomoct tak dakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Čipnuté je.Zrejme ostáva visieť variabilita v plnej požiadavke,kedže N75 už dávno turbínu odstavuje a tá len tlačí a tlačí až po núdzák
Ten čip je až príliš vysoko nasadený podla hodnot,na ASV je to moc
brafo
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 22.07.2009 19:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa brafo »

Tak že bude zatuhnuta banka na variabilitu ale zatuhnuta variabilita,alebo to môže robiť aj ventil N75?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

brafo napísal:Tak že bude zatuhnuta banka na variabilitu ale zatuhnuta variabilita,alebo to môže robiť aj ventil N75?
Banka nezatuhne iba jej praskne membrána,a tu nebude zrejme zlá pretože to zastane v polohe keď to banka doplna má potiahnuté.N 75 to byť môže.Treba ísť od hadičiek,potom či je tesná banka,či vie potiahnuť variabilitu keď je na banke podtlak a naposledy a k je úplne všetko OK tak je N75
brafo
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 22.07.2009 19:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa brafo »

Tak odpojim banku a Oskusam či nesú zatuhnuta variabilita,banka má podtlak v poriadku ale nemôže tam byť už slabá pružina v nej? A keď ventil N75 otvorí pri štarte banku naplno môže byť vadny?Dá sa nejak premerat?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Netreba ani odpájať nič,predsa podtlak je hneď po štarte,ak stiahneš hadičku dole musí okamžite padnúť páčka,čo tam ešte treba špekulovať ?! N75 sa dosť zložito overuje,to by trvalo zase svetelný rok to povysvetlovať a už si aj tak pripadám akoby som písal čínsky
brafo
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 22.07.2009 19:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa brafo »

Tak skúsim prehodiť z bratovho golfa 74kw tu N75 mal by ju mať v poriadku a potom to pôjdem otestovať.Ďakujem :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

A už všetko vieš že ideš odzadu ? Načo by si to preboha robil.Ak máš všetko čo je o 500% pravdepodobnejšie už overené a dobré,tak si na volnobehu popridávaj plyn a budeš vidieť na variabilite aj to či ne N75 dobrý aleboi nie.Už začínam ľutovať že som čokoľvek napísal ako si nechápavý alebo nevieš pochopiť napísané
brafo
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 22.07.2009 19:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa brafo »

hadicky som vymenil na podtlakoch dal som nove EGR lebo bolo dierave,premeral som banku ci drzi podtlak,zmeral som podtlak na vakuovom cerpadla mal via ako -1 (neviem presne kolko lebo mam merak len do -1),banku pri nastartovani vtiahne a ked pridavam plyn tak ju aj vracia spät.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 62 neregistrovaných