VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 145
- Dátum registrácie: 03.10.2010 16:50 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 64
- Dátum registrácie: 24.10.2008 14:30 Zdieľať na Facebook
Ahoj mhlavaty. Dnes som mal iba čas urobiť nový log, tak ako si vravel. Log som robil na 4-ke, boli sme v aute dvaja, mám teraz zimné na 15", bez vozíka na rovnej ceste. Dúfam ,že na niečo prídeš. Vopred dakujem. http://leteckaposta.cz/559282587mhlavaty napísal:Ak budeš robiť nový log,tak začni log máličko skôr povedzme nech už merá od 1400 ot a plný plyn.Aj preto treba 010 aby bolo jasné čo sa robilo s plynovým pedálom.Inak pri hodnostení som vychádzal z predpokladu že sa log robil na 4-ke
Je málo logovaní a to ich mám teda čosi,aby bol celý log tak kratučký a skákal 200/300ot medzi časovými značkami.Sú také čo na to potebujú tri razy dlhší čas
Na jednu vec ale treba dať pozor.Ja auto nevidím.Tj neviem do čoho je obuté a aké tlaky sú v gumách,napr,či v aute sedel jeden alebo traja a pod.To čo vidím je reakcia na zaťaženie,tj zaťaženie by bolo aj z vozíkom v závese,ale čas by sa naťahoval
To iba na margo hodnotenia niečoho k čomu niet popis
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Škoda že si nezadal kód mašiny nech nemusím hladať
Takže bez vedomosti o aký motor ide,rozhodne má papierové parametre dobré a asi velmi slušne šlape
Je trocha otázne posúdiť prácu variability lebo celá jej práce ja na dvoch riadkoch a je vymalované,tak rýchly je nábeh na otáčky že tuším už v druhom riadku je motor na otáčkách kedy variabilita končí a finito.Predpoklad je bližšie k tomu že bude OK,pretože v štvorke pri 1500 ot dať plný pedál a na štrnástich riadkoch byť na 4000 je pekný výsledok a nehladal by ľahko konkurenta.
Váha OK,turbína OK,dávka paliva OK
Jedine možno variabilitu overiť hoci aj len na kúsku bežnou jazdou na 2 alebo 3,s občasným úplným ubratím a potm plným plynom chvílkove čo sa ukáže v 011 na štvrtej hodnote
Takže bez vedomosti o aký motor ide,rozhodne má papierové parametre dobré a asi velmi slušne šlape
Je trocha otázne posúdiť prácu variability lebo celá jej práce ja na dvoch riadkoch a je vymalované,tak rýchly je nábeh na otáčky že tuším už v druhom riadku je motor na otáčkách kedy variabilita končí a finito.Predpoklad je bližšie k tomu že bude OK,pretože v štvorke pri 1500 ot dať plný pedál a na štrnástich riadkoch byť na 4000 je pekný výsledok a nehladal by ľahko konkurenta.
Váha OK,turbína OK,dávka paliva OK
Jedine možno variabilitu overiť hoci aj len na kúsku bežnou jazdou na 2 alebo 3,s občasným úplným ubratím a potm plným plynom chvílkove čo sa ukáže v 011 na štvrtej hodnote
-
- Príspevky: 64
- Dátum registrácie: 24.10.2008 14:30 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Relatívna vec.S tým mám svoju skúsenosť keď majiteľ považuje vôlu na oske ako koniec turbíny.Ono sa to niekedy v prstoch môže tak zdať,proste to chce trochu skúsenosti.A takto beží kopec turbín v pohode ďalej už x-tý rok
S tým rozobratím je to tiež tak že to ľudia radšej nechajú tak z obavy,ale rozobrať sa to rozhodne dá,zatiaľ je to na čísle 100%
Ak variabilita chodila lahučko,niet čo riešiť.
Tie čísla by kadekomu urobili radosť.Len jeden log mám založený ktorý je lepší,ale tam bol čip neznámeho pôvodu a parametrov.Je k neuvereniu že tá mašina tak ide už dlhú dobu pri neuveritelných tlakoch turba.Keď som to prvý raz videl som myslel že mám blbú diagnostiku.Ale mašina ide a ide,a km má tiež brutálne a to v režime že jej nakladajú čo do výfuku vôjde.Tam to bolo AWX-ko
S tým rozobratím je to tiež tak že to ľudia radšej nechajú tak z obavy,ale rozobrať sa to rozhodne dá,zatiaľ je to na čísle 100%
Ak variabilita chodila lahučko,niet čo riešiť.
Tie čísla by kadekomu urobili radosť.Len jeden log mám založený ktorý je lepší,ale tam bol čip neznámeho pôvodu a parametrov.Je k neuvereniu že tá mašina tak ide už dlhú dobu pri neuveritelných tlakoch turba.Keď som to prvý raz videl som myslel že mám blbú diagnostiku.Ale mašina ide a ide,a km má tiež brutálne a to v režime že jej nakladajú čo do výfuku vôjde.Tam to bolo AWX-ko
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 30.12.2014 15:59 Zdieľať na Facebook
TDI log
Ahojte. Dneska som spravil 2 logy je to na 3. stupni na 4 nebolo kde. Je to Bora 1.9 tdi 66kw alh r.99.... pred pol rokom mi bolo povedané že odchádza turbo. Dnes ked som ho riadne prebehol tak išlo perfektne. Som zvedavý či stým niečo je. Čidlo teploty G62 skrat na plus ... už som 3 vymenil asi bude kdesi kabel zlý. Štartuje dlho zatepla ked odpojím na šup.preto aj ta teplota 75+- auto bolo riadne zahriate. Dakujem.
http://uloz.to/x58GyBkh/logs-rar
http://uloz.to/x58GyBkh/logs-rar
-
- Príspevky: 484
- Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
- Bydlisko: Nove Zamky Zdieľať na Facebook
v prvom rade si zacal veeelmi zle mal si logovat kanal 001 010 011, a potom naloguj aj 008, to co si nalogoval je fuk platne, loguj to od 1500 otacok a pri 4000 stop , inak turbo dosiahlo svoj plniaci tlak a pekne si ho aj drzalo, mudrejsi budeme po dalsom logovani,,,
a to startovanie za tepla treba prehrat soft, potom startne na brn
a to startovanie za tepla treba prehrat soft, potom startne na brn
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 30.12.2014 15:59 Zdieľať na Facebook
Píše mi skrat na pluse čidlo g62.... ked odpojím štartne na brk ... ked je aj zapojene a je -10 štartne na brnk ... ale ked je teplejší už žhaví krátko a štartuje dlho ... ja neviem ja som našiel že mám logovat kanál 1 3 a 11 pre tdi rotačku. Ked bude čas pôjdem skusit ešte alebo to neham tak. inak Dakujem.
-
- Príspevky: 484
- Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
- Bydlisko: Nove Zamky Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Máš asi problém čítať.Pozri si čo je v prvom úvodnom príspevku ako logovať.A urobíš úplne niečo iné.Ja nutne musím vedieť čo váha robí ,ale tiež čo za kraviny robí s pedálom vodič.Log na 3 st je tak akurát na prd makový kedže motor nie je pod potrebným zaťažením.Preto je log tak kratučký lebo motor sa vôbec nezaťažil a to ešte teraz kedže si úplne blbo nalogoval ani neviem čo si vyvádzal z plynom. Prečítaj si prvý príspevok.raklo napísal:Píše mi skrat na pluse čidlo g62.... ked odpojím štartne na brk ... ked je aj zapojene a je -10 štartne na brnk ... ale ked je teplejší už žhaví krátko a štartuje dlho ... ja neviem ja som našiel že mám logovat kanál 1 3 a 11 pre tdi rotačku. Ked bude čas pôjdem skusit ešte alebo to neham tak. inak Dakujem.
To čidlo Ti píše že nemá napájanie...skrat na plus
Nologuj to na 4 st a 001,010,011 a od 1400/1500 plná podlaha
a nedávaj sem zapakované súbory !!!
-
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
- Bydlisko: NR kraj Zdieľať na Facebook
Bora 1.9 TDI ASV, po repase turba
Zdravím, tak prikladám logy VW Bora 1.9 TDI ASV.
Či tam je nejaký čip neviem, auto bolo nedávno dovoz AU.
http://uloz.to/xU8PSupk/log-01-001-010-011-csv
Log bol robený na 4. od 1500 do 3800 (Musel som brzdiť), mierny kopec, v aute dvaja ludia cca 160kg.
Slabý výkon, bola zvýšená sporeba, dávka upravená z 2.2mg na 4.0mg pri prispôsobení daného kanálu cez VCDS na hodnotu 3700, myslím.
S hlavou čerpadla asi hýbané nebolo, farebné plomby neporušené.
Upravený aj predvstrek, bol vysoko nad zelenú.
Spotreba pravdepodobne klesla, musím prejazdiť nádrž.
Dával som robiť repas, regulácia bola rozhádzaná.
Po repase ešte slabší výkon, nízky turbotlak.
Môžete mi poradiť kde je pravdepodobne chyba alebo ktorým smerom diagnostiky sa uberať?
Za odpoveď vopred Ďakujem.
Či tam je nejaký čip neviem, auto bolo nedávno dovoz AU.
http://uloz.to/xU8PSupk/log-01-001-010-011-csv
Log bol robený na 4. od 1500 do 3800 (Musel som brzdiť), mierny kopec, v aute dvaja ludia cca 160kg.
Slabý výkon, bola zvýšená sporeba, dávka upravená z 2.2mg na 4.0mg pri prispôsobení daného kanálu cez VCDS na hodnotu 3700, myslím.
S hlavou čerpadla asi hýbané nebolo, farebné plomby neporušené.
Upravený aj predvstrek, bol vysoko nad zelenú.
Spotreba pravdepodobne klesla, musím prejazdiť nádrž.
Dával som robiť repas, regulácia bola rozhádzaná.
Po repase ešte slabší výkon, nízky turbotlak.
Môžete mi poradiť kde je pravdepodobne chyba alebo ktorým smerom diagnostiky sa uberať?
Za odpoveď vopred Ďakujem.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Hodnoty nevykazujú nič čoby nebolo v poriadku čo sa týka hodnôt.Zodpovedajú motoru ASV a sú porovnatelné z inými logmi podobného motora.Ak je výkon nedostatočný,čo je značne subjektívne (log tomu nenasvedčuje) treba skúsiť urobiť ešte akceleračnú skúšku.
Na takomto úkaze keď sú hodnoty vcelku v norme a predsa výkon nedostatočný,je nutné sa poobzerať aj po iných príčinách.Či nie sú podhustené pneu a ich rozmer,či sa jedná o log na rovine alebo v stúpaní,či a v akom stave je vlatne mechanický stav motora.
Číselné údaje z logu zobrazujú udaje zodpovedajúce námahe ktorú motor vykonáva.Slabá kompresia napr spôsobí že čísla budú dobré,reálny pocit výkonu nie.Príves za autom by znamenal že zaťaženie je velké a čísla budú výborné (motor odvádza obrovský výkon) ale jazdný výkon a zrýchlenie očami vodiča biedny.Preto treba do úvahy zahrnúť aj tieto aspekty
Ak zoberiem do úvahy napísané... mierny kopec, v aute dvaja ludia cca 160kg....môže byť vysvetlenie tu
U obdobnej ASV kde tlak turbíny dosahoval maxima 2050 bol výkon veľmi dobrý a váha v tom čase dávala hodnotu iba 700mg a tento dáva až o 100mg viac.Dávka paliva je tu vyžia o 3-5 mg ale to je vysvetliteľné jazdou do stúpania.
Na takomto úkaze keď sú hodnoty vcelku v norme a predsa výkon nedostatočný,je nutné sa poobzerať aj po iných príčinách.Či nie sú podhustené pneu a ich rozmer,či sa jedná o log na rovine alebo v stúpaní,či a v akom stave je vlatne mechanický stav motora.
Číselné údaje z logu zobrazujú udaje zodpovedajúce námahe ktorú motor vykonáva.Slabá kompresia napr spôsobí že čísla budú dobré,reálny pocit výkonu nie.Príves za autom by znamenal že zaťaženie je velké a čísla budú výborné (motor odvádza obrovský výkon) ale jazdný výkon a zrýchlenie očami vodiča biedny.Preto treba do úvahy zahrnúť aj tieto aspekty
Ak zoberiem do úvahy napísané... mierny kopec, v aute dvaja ludia cca 160kg....môže byť vysvetlenie tu
U obdobnej ASV kde tlak turbíny dosahoval maxima 2050 bol výkon veľmi dobrý a váha v tom čase dávala hodnotu iba 700mg a tento dáva až o 100mg viac.Dávka paliva je tu vyžia o 3-5 mg ale to je vysvetliteľné jazdou do stúpania.
-
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
- Bydlisko: NR kraj Zdieľať na Facebook
Takže tá regulácia sa tak chovať má? že chodí hore dole?
Môže byť ten vyšší prietok vzduchu spôsobený tým že pri vypnutom motore mám amt. tlak cca 980mbar a plniaci tlac 905mbar (meraná 10-ta skupina) tzn že ak sa táto odchýlka prenáša aj ďalej mohol by byť pri písanom tlaku 2050mbar reálny tlak 2120mbar a tým pádom aj váha vzduchu dáva viac?
No neviem ale to auto aj keď som sám sa od tých 3000tis vôbec neberoe.
Myslel som že ten motor bude svyžnejší.
Môže byť ten vyšší prietok vzduchu spôsobený tým že pri vypnutom motore mám amt. tlak cca 980mbar a plniaci tlac 905mbar (meraná 10-ta skupina) tzn že ak sa táto odchýlka prenáša aj ďalej mohol by byť pri písanom tlaku 2050mbar reálny tlak 2120mbar a tým pádom aj váha vzduchu dáva viac?
No neviem ale to auto aj keď som sám sa od tých 3000tis vôbec neberoe.
Myslel som že ten motor bude svyžnejší.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: fzubaty, milok, wikyxxx a 55 neregistrovaných