Auto na dlhsie trasy

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Zamknuté
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

lub999 napísal:Myslel som dialnice, na tyzdnovky. Tak do takych 10.000€, nieco asi na tom bude, co sa tyka tej B6 lebo najst dobry model to je velmi mala pravdepodobnost. Tie inzeraty, ze bez investicii, len sadnut a vozit sa. Tomu moc neverim :d :D superby 2 som tiez pozeral.
novidis ja som ti dal navod na ozaj kvalitne auto aspon versus uberwagon a ani si to nevsimnes ,skoda vela uspechu k vyberu
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Milan ked je taká spolahlivosť tak na čo sú ti tri bloky doma?
Načo? Asi preto lebo ich treba

Keby zohnal taký kus o ktorom ty hovoríš tak verím že bude spokojný, len nájsť ten kus je sakra velký problém.
Presne ako niekto vyššie spomenul, skoro každý bude do telefonu vravieť, auto bez investicií, len voziť sa. Prídeš, pozrieš a zistíš že môžeš ísť preč - hladať iný kus...

Chalan čo som ho tu spomínal čo presral nemalú sumu na vysnívanej Octavii II 1.6i kúpil Passat B6 2.0TDI DSG, bliká žhavenie, na prvý krát nejde naštartovať, vytiahne klúč zo šachty, zasunie a už ide...
Z vonku naleštené, čierna metalíza, 17" elektrony - na pohlad pekný, ale zvyšok tak ako skoro každý iný kus, každú chvílu dačo...

Aby som nezabudol na zadné svetlá kde u každého tretieho auta nesvieti určitá časť...

Ked zoženie fakt dobrý kus nemá prečo lutovať, ale kde ho zobrať
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

ivko ak budeš opravovať napr automaty,koľko obalov a dielov do nich budeš mať na sklade ? Žeby len tri ? Turbíny,hlavy atd atd,koľko toho by si tam našiel ?Žeby len tri ? Ibaže je tu ešte maličkosť,ak si teraz kým ešte sa dá a ceny sú historicky na nule neurobíš nejaké "zásoby" no tak robíš chybu a sakra veľkú.Poznáš to.vraj to bolo Hitlerovo krédo neviem,že vraj...vtedy treba chcieť,keď sa dá ! Ja ale tak pozerám po chotári a mám pocit že ľudia zásadne chcú keď sa nedá,akonáhle sa dá už nie.Ak by si vyrábal nábytok,kedy by si kupoval drevo ?
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

mhlavaty napísal:… mastik...C5 je hydro/vzduch...pruženie samotné je vzduch,prostredník prenosu olej
Ani samotny Citroen to nikdy neoznacil ako vzduchove pruzenie, preto je to nespravne tak pomenovavat.
Ziaden vzduch. Ked uz zachadzat do detailov co sa tyka funkcnosti, tak treba spomenut dusik.
Vzduchove pruzenie maju ine auta, no nie Citroen.
lub999
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 13.04.2020 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lub999 »

Napriklad stary otec vyzdvihoval svoju starsiu hondu crv ale teraz neviem ci i-dtec alebo i-ctdi r.v. tusim 2009, ze 6 rokov mal to auto a nic s nim neriesil a potom to dal na proti hodnotu a zobral 2015ku. Svokor mi hovoril, ze hondy su zase drahe. Jeden chalan, ze napravy sa skor u takeho auta opotrebuju ale to mi pride ako blbost, musi to byt pevnejsie u SUV ako u sedanu, nie? Aky mate aj nazor na toto?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

mastik...hydropneumatické,bolo,je a naveky bude a inak byť nemá prečo pretože v ňom pruží - vzduch
Ja mám orig manuál ešte na BX a viem aj čítať

A zase jedna téma rozmlátená na minďar belu,pokojne môže Atlas zavrieť,už sa budú iba kopiť veci mimo
diviakjano
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 23.07.2007 18:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa diviakjano »

Máš pravdu cicmanec
Naposledy upravil/-a diviakjano v 14.04.2020 20:19, upravené celkom 1 krát.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Milý Diviakjano - Milan robil hydropruženie na Citroenoch BX už vtedy, keď teba ešte len plánovali.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Hydropneu ... %C5%BEenie
Systém využíva hydropneumatické zásobníky (gule), ktoré sú rozdelené membránou. V prvej časti membrány sa nachádza plyn, dusík. Do druhej časti vstupuje hydraulická kvapalina a pôsobí na membránu s plynom.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
wikyxxx
Príspevky: 1149
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Ja som spokojny so svojim bmw e60 530d automat. Na dialnicu ideal auto. Pri 150km/h na 6 ledva 2500 otacok spotreba okolo 7 litrov. Uservisovat sa to da vpohode ... e60 530d 170kw facelift kupis za 8000€ a 2000€ ti zostane na servis este.
Ak zozenes a komfortnymi sedackami tak ani po 500 km nevystupis dolamany.
Mateusz737
Príspevky: 714
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

mastik29 napísal:
Ziaden vzduch. Ked uz zachadzat do detailov co sa tyka funkcnosti, tak treba spomenut dusik.
Vzduchove pruzenie maju ine auta, no nie Citroen.
Nie je náhodou dusík zložkou vzduchu? :-\
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

mhlavaty napísal:mastik...hydropneumatické,bolo,je a naveky bude a inak byť nemá prečo pretože v ňom pruží - vzduch
Ja mám orig manuál ešte na BX a viem aj čítať

A zase jedna téma rozmlátená na minďar belu,pokojne môže Atlas zavrieť,už sa budú iba kopiť veci mimo
Vy tu stale obmielate, ze treba veci pomenovavat spravne, nesirit bludy.

A teraz teda nechapem, preco stale tvrdite o vzduchu, ked to o vzduchu neni, ale je tam dusik.
Vzduchove pruzenie maju ine auta, to snad viete a je to absolutne iny system.
Neviem ako by sa tvaril zvarac, keby ste mu tvrdili, ze tie zvary co robi vo vzduchu su paradne, predpokladam, ze ani vy nekupujete flase so vzduchom k zvaracke MIG.
Vy sa tu zameriavate na spravne pomenovanie, tak tazko chapat, ze teraz oponujete nespravnym pomenovanim.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Mateusz737 napísal:
mastik29 napísal:
Ziaden vzduch. Ked uz zachadzat do detailov co sa tyka funkcnosti, tak treba spomenut dusik.
Vzduchove pruzenie maju ine auta, no nie Citroen.
Nie je náhodou dusík zložkou vzduchu? :-\
Isteze.
Tak az bude treba nieco zvarat napr. TIGom, tak pripojim kompresor, vsak???
Aj zvarat napr. nieco na karoserii, tak k zvaracke oripoji hadicu od kompresora…
Ved co, je to vzduch, nie?
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

Na dlhu trasy je passat asi fajn. A trosku mimo- po dlhej jazde na skoro novej octavia 3 som presadol do Citroen C5 a na hydro/pneu je to ako z inej planety. Uplne ina liga. A to bude, myslim, aj oproti passatu. Aj ked, ako hovorim, aj na tom sa jazdit da a servis, samo, lacnejsi;-)
66QUATTRO
Príspevky: 668
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

lub999
Zaslal: 14 apríl 2020 17:53
Napriklad stary otec vyzdvihoval svoju starsiu hondu crv ale teraz neviem ci i-dtec alebo i-ctdi r.v. tusim 2009, ze 6 rokov mal to auto a nic s nim neriesil a potom to dal na proti hodnotu a zobral 2015ku. Svokor mi hovoril, ze hondy su zase drahe. Jeden chalan, ze napravy sa skor u takeho auta opotrebuju ale to mi pride ako blbost, musi to byt pevnejsie u SUV ako u sedanu, nie? Aky mate aj nazor na toto?

Lenže Váš starý otec asi neváľam plno km na nej, taký názor nie je celkom relevantný, lebo ak na nej najazdil čo ja viem 100t km, je to niečo extra výdrž?
Mhlavaty sa snaží už dlhodobo vysvetliť ľuďom prečo sú napr. passaty v obľube, lebo dokázali niečo čo nie každý model a vonkoncom nie každá značka dokázala. Naváľať spústu km, spústa rozumej pol milióna vyššie... takisto hovorí o tom že aj keď sa niečo pokazí na takom aute, tak to stojí jednak haliere, a aj samotná oprava - (nepodceňovať, dnes už nikto nerobí za 5€ na hodinu) - nikoho nezruinuje, lebo nenabiehajú normohodiny za polámané konektory, rozobratý celý krista krížom ansámbl okolo motora lebo toto prekrýva tamto, a toto je spojené pevne s tamtým a pod.... Ide iba o to či také auto naozaj potrebujete, lebo ste sa poriadne nevyjadril akým tempom budete chodiť. Niekto tu spomína veľkú atmosféru benzín, áno má svoje čaro, ale nie pre niekoho kto váľa km každodenne a nie každý zarába tak aby ho to netankovalo. Ja sám som išiel rôznymi autami cesty dlhšie ako 1000km a veru nebolo mi jedno či som stál 2x na pumpe alebo raz, lebo rozdiel na jednej ceste za jeden deň bol 50€, a to si človek dobre rozmyslí ak mu to treba ťahať často... A potom treba brať do úvahy aj slovenskú logiku, kúpim vždy radšej novšiu generáciu, len aby bola novšia aj keď je rozlietaná ´´ušetrím´´ 1x, potom nájdem hocikoho kto to pozliepa hociako - ´´ušetrím´´ 2x, potom do toho lejem najlacnejšie oleje - lebo načo už starej vrane dopriať pd olej čo je drahší o 1€ na liter? A mohol by som pokračovať, čiže ako slováci sme židáci ktorí by si ale radi vyvážali prdel v najnovšom a najlepšom, potom sa to ale začne sypať, a začneme nato nadávať ako na svokru od bývalej, lebo sa to sype iba. A čo sme urobili preto aby sa nie ? Nehovoriac o tom že z podstaty veci sa klame už pri dovozoch, zázračne všetci čo dovážajú autá, dovážajú len cukríky s málo km, kde sa oplatí ešte aj cesta a prihlásenie. Keby si niekto aspoň ráčil overiť že dobré a zachovalé autá sú v zahraničí na západ od nás drahšie než tu, tak by sa im asi oči otvorili.. Tak si to zhrňme, tie auto k nám často chodia s nejakým problémom - búrané, vytopené, stočené atď... čiže samozrejme sa sypú keď je 1/4 dovarená, auto má zatečené konektory, alebo má už pol milióna na chrbte, atď.... Osobne som na B6 jazdil pár týždňov, musím povedať že to bolo jedno z najpohodlnejších áut aké som zažil(iste nejazdil som BMW 7, Phaetona a Rollsa a čo ja viem čo ešte takže ma neukameňujte). Ale ja by som si ju nevybral, lebo skôr či neskôr začnú v tej najhoršej chvíli znepríjemňovať život veci ako elektro ručná, spínacia elektronická skrinka, a podobné vtákoviny, ktoré tam naozaj nemusia byť. Miesto toho by som radšej išiel do passat 5 5,5 kde bola aj antikorózna ochrana lepšia. Na B6 nie je zlá, no je faktom že hrdzaveli na miestach kde by sa nataké auto nepatrilo, neni to nič zásadné, nebola to hrdza čo znemožní jazdu, ale znepríjemniť vlastníctvo hoci už len vzhľadovo vie. Lenže toto je voľba pre ľudí ktorí ten pol milióna - milión naozaj potrebujú dať. Ja osobne sedlám atmosféru na plyn, čo sa nákladov týka tak sa môžem pousmiať aj nad rotačkami z VAG. Lenže po diaľnici musím ísť 110 aby som ich neodvaril(pre mňa nie je problém lebo chodím 2 x týždenne 150km), a životnosť v lepšom prípade bude 250000-300000 km, čo je pre mňa na 20 rokov dosť, keďže mám vždy aspoň 2-3 autá, síce lacné staré vrany ale bohužiaľ spoľahlivé a viem si ich sám oservisovať - a to tiež vďaka dostupným technickým a servisným informáciám - viď. VAG kolo milénia a 5-10 rokov po ňom. Ostatku odporúčam nech si naváľajú tie km na spomínanej lagúne alebo C5, áno budú možno aj pohodlnejšie ale ancikrist Vás uchytí keď bude treba len blbú žiarovku na svetle vymeniť to bude garantovane a to sú len banality, skúste si veci ako výmena štartéra, hydroštelov a poddobne - lebo pri takých km sa im nikto nevyhne, skúste a dajte info. Takisto odporúčam tým čo radia 2-4 liter atmo alebo turbo benzín, skúste ísť na deutsches autobán a potiahnite krížom nemecko - potiahnite v zmysle podlaha všade kde sa dá...a zistíte že stojíte 2x toľko ako na diesli a finančne ste natom X2, ako zábava povoziť sa je to fajn, ale prešlo by Vás to veľmi rýchlo, lebo pretankovať cenu auta niekoľko 10x pri takých km nie je problém....
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

mastik, neries somariny. Technicky, aj pneu u mercedesu, ci u Citroenu, hoci je ine, jedno ma spolocne- pruziaca zlozka je realizovana pneumaticky a je takmer jedno, ci je to vzduch, ci dusik. Fyzikalna podstataje rovnaka a aj sa to sprava svojim sposobom podobne.
Zamknuté

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 53 neregistrovaných