montáž LPG
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 26.09.2013 18:02 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 28
- Dátum registrácie: 19.08.2015 14:30 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27 Zdieľať na Facebook
Ja som potreboval minúť nádrž pred jej povinnou (nie potrebnou) výmenou, takže som auto trýznil fakt až "do poslednej kvapky LPG". A prejavovalo sa mi to tak, že najprv dokázalo ísť (po diaľnici) len 120km/h, potom už len 100, neskôr 80 atď. Nakoniec (cestou do LPG dielne) som motor medzi dedinami roztiahol na benzíne do 100 a prepol na LPG. Plynovým pedálom som zľahka “hľadal” správnu polohu klapky, aby to nespomaľovalo – teda len zľahka spomalovalo. Plynovým pedálom som vlastne reguloval zapáliteľný pomer vzduchu k palivu, keďže paliva už bolo máličko. Takto som prešiel ešte cca 25km, potom sa to už “nedalo” (teda dalo, ale iba do 35km/h) tak som tam došiel na B.oco13 napísal:Chlapci , troška tu podla mňa bazírujete na hlúpostiach . Trhne - netrhne?? keď vyjde plyn?? ako ti môže vyjsť plyn?? vyfučí ti ?? Mne sa to za 30 rokov nestalo ani raz , a nielen pri plyne ,ale ani pri inom palive.
Po výmene nádrže (zo 68L som potupne klesol na 65L – iná žiaľ v SR nebola k dispozícii) som jej prvú náplň vyjazdil úplne do sucha – až kým to už opäť nešlo, ale na moje počudovanie som do nej natlačil iba 62,34L (a tlaky nádrž vs nádrž sa vyrovnali – som bez plaváku) čiže rozdiel je 2,66L – je normálne, aby toľko ešte ostalo v nádrži a bolo neminuteľných? Dá sa vôbec nádrž na plyn minúť ÚPLNE DO SUCHA? Ako je to s “nasávaním” z dna LPG nádrže pri náklonoch vozidla? Mám totiž valcovú nádrž umiestnenú priečne a určite je v nej počas jazdy riadny príliv a odliv… Ako je tam vôbec riešený odtok?
Vďaka múdrejším za odpoveď
-
- Príspevky: 231
- Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Hondar, tu bola tema opätovného prepínania systému z plynu na benzín a či s motorom trhne alebo nie. Ak je system dobre zladeny autom netrhne a suvisi to aj s zmesou, ak je nespravna zmes na lpg prinuti benzinovu jednotku urobit korekciu a posunut cas vstreknutia, potom pri prechode na benzin sa najkorej musi spamatať a upravit časy ako maju byť, vtedy ten prechod nemusi byt nepostrehnutelny. Ale to sa tyka aut uz s vstrekovanim lpg, tie maju cidlo tlaku ktore kontroluje pracovny tlak. Pokial si pamatam tak ty mas lpg na zmiesavač a tam pri vyjazdeni plynu musis prepnut prepinac do benzinu a opätovnym prepinanim a sposobom jezdy ktory si opisal dokažeš vycucať nadrž dosucha aj ked to nieje dobre, to akoby si konovi daval malo piť a žrať, ak by mal takto na chudobnu zmes tahat voz tak by ti zachvilu zdochol.
Plyn sa saje z nadrze v kvapalnej faze z dna nadrže, tlaci ho dopredu k splynovacu jeho vlastny tlak ktory je nad hladinou, ak je nadz uz skoro prazdna tak sa stane ze si splynovac cucne aj z tej plynnej fazy pokym sa hladina neustali a takto tam ten plyn člapka až sa neminie. preto treba mysliet ako sa to bude správať už pri montazi nadze a polohe multiventilu. Kvalitne systemy maju taku funkciu ze system neprepne do benzinu pri prvom poklese tlaku ale nejaky cas pocka ci sa tlak neustali. Znamena to ze system vie vyjazdit nadrz takmer do sucha, taky je STAG, ak sa uz raz prepne do benzinu nema zmysel prepnut nas5 do plynu lebo plyn je minuty, je to vyborna vec.
Plyn sa saje z nadrze v kvapalnej faze z dna nadrže, tlaci ho dopredu k splynovacu jeho vlastny tlak ktory je nad hladinou, ak je nadz uz skoro prazdna tak sa stane ze si splynovac cucne aj z tej plynnej fazy pokym sa hladina neustali a takto tam ten plyn člapka až sa neminie. preto treba mysliet ako sa to bude správať už pri montazi nadze a polohe multiventilu. Kvalitne systemy maju taku funkciu ze system neprepne do benzinu pri prvom poklese tlaku ale nejaky cas pocka ci sa tlak neustali. Znamena to ze system vie vyjazdit nadrz takmer do sucha, taky je STAG, ak sa uz raz prepne do benzinu nema zmysel prepnut nas5 do plynu lebo plyn je minuty, je to vyborna vec.
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27 Zdieľať na Facebook
Stagba, dakujem Ti pekne za odpoved. Jasne ze tento mnou popisany rezim jazdy je vynimocny a tankujem vzdy plnu pri max 480km.
Dnes som bol v Sturove, bo mi zacalo kolisat volnobehom, ktory sa casom (do 30 sekund) ustalil, ale kazde nadhodenie otacok (zatazenie) ho vyviedlo z rvnovahy a niekedy po pade z vysokych otacok zhasol. Robilo to len na plyn a len za tepla - pocas jazdy uplne bez problemu. Nastavili mi to skrutkou na tele reduktora a za 10 min som mohol ist vysmiaty domov.
Preco sa to same takto rozladilo? Urcite som do toho nesahal a pred necelym rokom a 18k km to bolo vsetko nastavene kóšér, kedze mi menili membrany...
Dnes som bol v Sturove, bo mi zacalo kolisat volnobehom, ktory sa casom (do 30 sekund) ustalil, ale kazde nadhodenie otacok (zatazenie) ho vyviedlo z rvnovahy a niekedy po pade z vysokych otacok zhasol. Robilo to len na plyn a len za tepla - pocas jazdy uplne bez problemu. Nastavili mi to skrutkou na tele reduktora a za 10 min som mohol ist vysmiaty domov.
Preco sa to same takto rozladilo? Urcite som do toho nesahal a pred necelym rokom a 18k km to bolo vsetko nastavene kóšér, kedze mi menili membrany...
-
- Príspevky: 231
- Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Hondar, dostelovanie volnobehu trva par sekund, ja si niekedy ani kapotu nepodopriem. Mechanici, plynari ktorí vyrastli na Favoritoch a podobnych autach to podla zvuku a chovani sa motora pri akceleracii a potom klesani otacok pocuju co motor potrebuje.
A preco sa to "rozladilo?" Srdcom celeho systemu na zmiesavač je membrana v splynovaci. Vplyvom tepla, plynu sa opotrebuvava a jej vláčnosť sa meni. Preto treba niekedy malinko system pristelovat, aj v tvojom pripade mechanik trosku pokrutil skrutkou na splynovaci a bolo po probleme.
Teraz mozno nebude treba na to siahnut az do dalsej vymeny menbrany co pri BRC je cca 100k km
A preco sa to "rozladilo?" Srdcom celeho systemu na zmiesavač je membrana v splynovaci. Vplyvom tepla, plynu sa opotrebuvava a jej vláčnosť sa meni. Preto treba niekedy malinko system pristelovat, aj v tvojom pripade mechanik trosku pokrutil skrutkou na splynovaci a bolo po probleme.
Teraz mozno nebude treba na to siahnut az do dalsej vymeny menbrany co pri BRC je cca 100k km
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 55 neregistrovaných