montáž LPG

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

Ja som povedal ze niekto ma potrebu pozerat na riadiacu paku a pre neho je asi lepsie ked nemusi prepnut prepinac ked vyjazdi plyn. a vidim aj fajn vec ze ked nestihne alebo nema moznost natankovať lpg tak mu to system po dalsom nastartovani len jednym pipnutim pripomenie. Na okolite svetlo reaguje podsvietenie pristrojovky, navigacia a co ja viem co este vsetko preto je fajn ked aj prepinac lpg znizi jas ked sa zotmie. Či?
Ale tema bola ako prepinanie funguje a myslim ze sme popisali dve metody ako to funguje :-)
Naždiar
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Tie prepínače čo tu ofotil p.Hatiar patria k tým modernejším . Ja naopak vyžadujem tie staršie trojpolohové. BRC ich má , Lovato napríklad nie. Že o aké tri polohy ide?? benzín-automat-plyn. Tak ako manualne radím z 5ky do dvojky a nebude mi do toho žiaden systém "kecať", chcem aj manualnu volbu paliva. Teda len benzín , automat nech si auto zvolí samé a len plyn. Pre mňa je dôležitá tá posledná možnosť tzv tvrdý plyn - režim v ktorom auto aj štartuje na LPG. Ak sa čokolvek stane a nemám možnosť použiť benzín ,chcem naštartovať a odísť na plyne.
Aha 101vý človek a 101vá chuť-či?????Pýtate sa prečo štartovať na plyn? napríklad preto ,že v malotraktore nemám benzínovú nádrž a nemal som ju ani v dvoch pickupoch . Napriek tomu spolahlivo pár rokov jazdili.
Ešte doplním ,že za 30 rokov som nevyjazdil plynovú nádrž do sucha a komu sa to podarí tak ten dorazí rovnako aj benzínovú a aj tak bude šlapať s kanistrom. :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Sewas oco.
Ten prepinac ktory som sem dal je samozrejme z najnovsej verzie BRC. Da sa kedykolvek prepnut do benzinu, v priebehu par milisekund je system prepnuty do benalu. Staci zatlacit prstom za stred prepinaca. Jeho "nevyhodou" je nemozny start na plyn. To vsak nieje mozne pri ziadnom sucasne vyrabanom systeme, samozrejme s vynimkou takzvanych nudzovych startov (pre pripad poruchy benzinovej sustavy, na dojazd) kedy sa da system nastartovat vylucne na plyn, spravidla vsak elektronika povoli len 5 takychto startov, potom sa to zablokuje. Odblokovat to moze len autorizovany servis s prislusnym programom.
Vyrobca vie, preco to urobil. Splynovace totiz nemaju radi prevadzku "na studeno". Mozu pri nespravnom pouzivani zamrznut a sposobit poruchu na regulatore tlaku (lad potrha membrany a je potrebna ich vymena).
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Preto som veteranista z donútenia aj v oblasti LPG. To čo v stroji (aute, pračke ,miešačke) nie je , to sa mi nikdy nepokazí. S úsmevom sledujem aferu okolo Tomegasu , kde riešia farby,kodovanie, a čistenie vstrekov. Budem sa musieť predzásobiť staršími zachovalými komponentami ,aby mi nezachýbali až sa vytratia aj z vrakovísk.
Je zaujímavé , že ten podtlak v traktorčeku (klasický karburátorový Favorit,plyn BRC) funguje aj v dosť silných mrazoch .Naposledy keď bol sneh a odhrňal som uličku tak bolo -12. Na studeno dvojka sytič- sice nechcel velmi akcelerovať, ale išiel v pohode. lol lol lol Keď si zakúril to už bol potom iný fukot. :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Mayo som darebny citat navod /otazka je ci to tam je pisane ??/, nemozes pls v kratkosti opisat nudzovy start na LPG s tym tlacitkom na obrazku ???

mi volakde prdne benzinove cerpadlo a moze sa to siknut :41c2: myslim, ze viac uzivatelov BRC nema o tej moznosti sajnu...nemam samozrejme zaujem to pouzivat bezne... :-\

dakujem
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
macko00
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 26.09.2013 18:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa macko00 »

k tomu automatickemu prepinaniu a pipaniu a dokonca mechanickemu prepinaniu a potrebam obcas jazdit v rezime benzin bez potreby zasahu uzivatela.

tak ja to mam tak urobene, ze ked potrebujem razantnejsie jazdit co vacsina z Vas chce asi rovno v rezime na benzin mat prepnute. Razantnejsia jazda znamena automaticky vyssie otacky, vacsia davka paliva. Ja osobne som zhanal system ktory toto dokaze a musim skonstatovat ze zpomedzi tychto na SK dostupnych systemov cu su na trhu som nasiel jedine STAG Qnext+. Tento system sa da elegantne nastavit tak ze pokial zoslapnem viac na plynovy pedal ako je v beznej premavke bezne cize sa zvysi davka vstreku v milisekundach, system to vyhodnoti a zarovne zacne do plynovych davok pristrekovat benzinovu davku (v pomoere klesne samozrejme ta plynova davka), co znamena ze uz idem ciastocne na benzin. ale ak by som pokracoval dalej s razantnou jazdou cize auto ide do otaciek trebars nad 3500 tak uz idem iba na benzin cize plynove vstreky sa uplne odstavia. Obidva parametre sa daju krasne nastavit. Ak niekto nechape ako to funguje, kludne sa pytajte. Pri skludneni jazdy cize poklese otaciek pod 3500 napriklad a znizeni pozadovanej davky ktoru vzhladom na styl jazdy udava RJ motora auto plynule prechadza opat do plynovej prevazdky. ziadne pipanie ani prepinanie nehrozi. pri predbiehacich manevroch a razantnej jazde je utopia sahat po neajom prepinaci...

co sa tyka minutia lpg v nadrzi tak prechod je plynuly bez zistenia vodicom, jedina info su tri pipnutia a to je vsetko. podsvietenie ovladac a jeho jas sa plynule meni podla vonkajsieho prostredia a osvetlenia. aj toto sa da nastavit.

ak by mal niekto zaujem to vidiet nazivo, velmi rad predvediem aj s ukazkou na diagnostike ako to elegantne pracuje. Mam toyotu, nieje to lacna zalezitost v pripade poruchy, na vybere systemu som si dal velmi zalezat a myslim ze som sa rozhodol spravne. okrem tychto veci je sakra dolezit aj autoadaptacia, ktora nastavi hodnoty plynu presne tak ako to RJ motora pozaduje a nehriozi tak poskodenie komponentov vyfukoveho traktu alebo sediel ventilov.

Takze kludne sa pytajte, ale clovek ktory chce razantnejsie obcas jazdit, alebo si byt isty pri predbiehani ze chce ist na benzin, toto vsetko Vam elegantne poriesi tento system od Stag Qnext plus. nudzovy start na lpg a kopec inych serepeticiek je samozrejmostou ako napriklad aj to ze stav lpg nadrze u niektorych aut najma PSA koncernu je mylny a tento system ho dokaze upravit tak aby Vam benzin ukazoval realny stav nadrze. :)
Vela veci som sa uz pri tomto naucil, osobne Vam rucim za to ze ked to uvidite ako to funguje tak o inom rozmyslat ani nebudete ;)

som rad ze ste to docitali az sem, ak su otazky pytajte sa :)
pisal som o tom aj TU
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

bajo777 napísal:Mayo som darebny citat navod /otazka je ci to tam je pisane ??/, nemozes pls v kratkosti opisat nudzovy start na LPG s tym tlacitkom na obrazku ???

mi volakde prdne benzinove cerpadlo a moze sa to siknut :41c2: myslim, ze viac uzivatelov BRC nema o tej moznosti sajnu...nemam samozrejme zaujem to pouzivat bezne... :-\

dakujem
Ahoj Bajo (a vsetci ostatni).
V principe nudzovy start sa prevadza tak, ze este pred zapnutim zapalovania zatlacis a podrzis tlacitko (stred prepinaca) a tocis motorom, az pokial nenastartuje. Tlacitko stale drzis, az pokial motor nenaskoci. Pocitaj s tym, ze start bude dlhsi, ale nastartuje na plyn.
Toto mozes urobit 5x, potom sa musi vymazat info o pocte nudzovych startov z riadiacej jednotky a mas opat 5 pokusov. je to kvoli ochrane splynovaca.
Kludne si to vyskusaj, my a vsetky autorizaky na BRC Ti to vieme potom vymazat. Najlepsie vyskusat na teplom motore.

Keby nieco moje cislo nieje problem najst :-)

Mayo
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

macko00 napísal:k tomu automatickemu prepinaniu a pipaniu a dokonca mechanickemu prepinaniu a potrebam obcas jazdit v rezime benzin bez potreby zasahu uzivatela.

tak ja to mam tak urobene, ze ked potrebujem razantnejsie jazdit co vacsina z Vas chce asi rovno v rezime na benzin mat prepnute. Razantnejsia jazda znamena automaticky vyssie otacky, vacsia davka paliva. Ja osobne som zhanal system ktory toto dokaze a musim skonstatovat ze zpomedzi tychto na SK dostupnych systemov cu su na trhu som nasiel jedine STAG Qnext+. Tento system sa da elegantne nastavit tak ze pokial zoslapnem viac na plynovy pedal ako je v beznej premavke bezne cize sa zvysi davka vstreku v milisekundach, system to vyhodnoti a zarovne zacne do plynovych davok pristrekovat benzinovu davku (v pomoere klesne samozrejme ta plynova davka), co znamena ze uz idem ciastocne na benzin. ale ak by som pokracoval dalej s razantnou jazdou cize auto ide do otaciek trebars nad 3500 tak uz idem iba na benzin cize plynove vstreky sa uplne odstavia. Obidva parametre sa daju krasne nastavit. Ak niekto nechape ako to funguje, kludne sa pytajte. Pri skludneni jazdy cize poklese otaciek pod 3500 napriklad a znizeni pozadovanej davky ktoru vzhladom na styl jazdy udava RJ motora auto plynule prechadza opat do plynovej prevazdky. ziadne pipanie ani prepinanie nehrozi. pri predbiehacich manevroch a razantnej jazde je utopia sahat po neajom prepinaci...

co sa tyka minutia lpg v nadrzi tak prechod je plynuly bez zistenia vodicom, jedina info su tri pipnutia a to je vsetko. podsvietenie ovladac a jeho jas sa plynule meni podla vonkajsieho prostredia a osvetlenia. aj toto sa da nastavit.

ak by mal niekto zaujem to vidiet nazivo, velmi rad predvediem aj s ukazkou na diagnostike ako to elegantne pracuje. Mam toyotu, nieje to lacna zalezitost v pripade poruchy, na vybere systemu som si dal velmi zalezat a myslim ze som sa rozhodol spravne. okrem tychto veci je sakra dolezit aj autoadaptacia, ktora nastavi hodnoty plynu presne tak ako to RJ motora pozaduje a nehriozi tak poskodenie komponentov vyfukoveho traktu alebo sediel ventilov.

Takze kludne sa pytajte, ale clovek ktory chce razantnejsie obcas jazdit, alebo si byt isty pri predbiehani ze chce ist na benzin, toto vsetko Vam elegantne poriesi tento system od Stag Qnext plus. nudzovy start na lpg a kopec inych serepeticiek je samozrejmostou ako napriklad aj to ze stav lpg nadrze u niektorych aut najma PSA koncernu je mylny a tento system ho dokaze upravit tak aby Vam benzin ukazoval realny stav nadrze. :)
Vela veci som sa uz pri tomto naucil, osobne Vam rucim za to ze ked to uvidite ako to funguje tak o inom rozmyslat ani nebudete ;)

som rad ze ste to docitali az sem, ak su otazky pytajte sa :)
pisal som o tom aj TU
Ahoj Macko

V principe tie iste funkcie ako popisujes dnes ponuka vacsina kvalitnych LPG zariadeni, vratane BRC. Vieme to nastavit podla zelania zakaznika. Od privstreku benzinu v celom rezime, vybranom rezime vratane vyssej zataze ktoru vieme menezovat.
Dnes je to uz uplne normalna vec.
macko00
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 26.09.2013 18:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa macko00 »

Ahoj Mayo,
ano o BRC viem o ostatnych neviem ze je to uplne bezna vec. (nestastne som formuloval slovicko "jedine") omluvam sa teda.
BRC som nechcel z jednoducheho dovodu. a to z drahych nahradnych dielov v pripade neskorsieho servisu. Preto som volil inu znacku.

Tartariny, viale, lovato a podobne mi nic nehovori vzhladom na koncepciu a trend vyspelosti tychto zariadeni.
Rozhodoval som sa medzi STAG a BRC.
Stag ma pre mna podla mna najlepsi vyvoj aplikacii, pravidelne aktualilzacia a doplnky vo firmware a dostupnost nahradnych dielov za ovela prijemnejsie ceny ako BRC.
Netvrdim teda, ze je jedno alebo druhe horsie ci lepsie, ale pre mna ako uzivatela je dolezite aj to ze kolko stoji vstrekovac a podobne komponenty v pripade udrzby po zaruke.

Je samozrejme na kazdom z nas co si namontuje, ja len opisujem system, ktory sam vlastnim uz vo viac ako jednom aute a osobne som velmi spokojny a to je predsa dolezite, tak osobnu skusenost odovzdavam dalej.
Na BRC vzhladom na cenu som nevidel dovod pre to aby som ho vlastnil a preto z pochopitelnych dovodov o nom nepisem.

peace :3906:
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Neda mi ine, nez s Tebou suhlasit, Macko.
Stag je vynikajuca znacka a mame ju samozrejme v portfoliu (montujeme ju).
Pravda, diely su lacnejsie, vyvojari makaju na plne obratky a robia t velmi dobre. Podla mna je to najlepsie zariadenie, ake PL trh ponuka.
Asi tak, so slovickom Peace plne suhlasim :-)
rottun
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 19.08.2015 14:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rottun »

ahojte, dakujem za info :) ono kazda znacka systemu ma asi iny vzhlad prepinacu ze.. Ked sa plyn minie a prepne sa to na benzĂ­n, tak tam nie je citit vobec ziadne trhnutie autom alebo nieco take?
lpg-zvolen
Príspevky: 180
Dátum registrácie: 14.08.2012 14:20
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lpg-zvolen »

to rottun
Nemalo by trhnúť, nemal by si to ani cítiť...
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

rottun, to ci to trhne alebo nie zaleží od sprane nastavenej zmesi pri lpg.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Chlapci , troška tu podla mňa bazírujete na hlúpostiach . Trhne - netrhne?? keď vyjde plyn?? ako ti môže vyjsť plyn?? vyfučí ti ?? Mne sa to za 30 rokov nestalo ani raz , a nielen pri plyne ,ale ani pri inom palive.
To za prvé
Za druhé - pozrite sa kolko šoférov skacka pri pohýňaní sa - to nie je trhanie?? A vieš ako ťa trhne ak nepozeráš na cestu a skočíš do pol metrovej jamy????
Nerobte cavyky okolo lpg - moja žena absolutne nevie na aké palivo práve ide a je jej to jedno - ale napriek tomu jej plyn tiež nikdy nevyšiel. Natankuje jej obsluha čerpačky a to je celá sranda okolo plynu. Ked jazdila na naftu tak vedela , že pri 800km treba tankovať , pri plyne zase pri 400km . To je celá sranda. :40bd: :40bd: :40bd:
A pre "macka" - skús mňa "razantnejšie " obehnúť a záznam z mojej kamery aj s tvojim ečv pôjde rovno Kalimu na email. lol lol lol lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
macko00
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 26.09.2013 18:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa macko00 »

klidne... ja obieham z nuly na 50km/h razantnejsie so zrychlenim ake tomu motoru prinalezi lol
tiez mam kameru, takze zaznamy o tebe si presitotu ponecham v archive :4090:

a ako pises, ludia robia zbytocne caviky okolo toho, kazdym kilometrom mu utekaju eurace.
takze ja len mozem povedat ze za 2 mesiace prevadzky mam v kešeni 134€. takze do konca roka som zavodou :4012:

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 52 neregistrovaných