Leon 2,0 Tdi 2014 nekuri pre vadu od vyroby

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

tonoaaa napísal:Ostava nezodpovedana otazka.

Dojde k upchatiu radiatora a inych komponentov aj v pripade, ze sa vrecusko nepretrhne?

Uvolnuju sa z neho latky, ale to je chceny a zamyslany stav. Sposobuje to ale v pripade standardneho uvolnovania upchatie?
Tazko odpovedat.
Ako som pisal, ten silikat u koncernu neni ziadna novinka, pouziva to uz dlho a predtym dake problemy neboli.
V podstate nastali az s pouzivanim G13,alebo koli castejsiemu prehrievaniu motora, ci koli nevhodnej dimenzacii tych lamiel???
Mas 3 moznosti + jejich kombinacie a z toho vyvodit, ci isto dojde k ucpaniu aj ked je kartusa neporusena?
Skor myslim, ze tam dochadza este k dakej reakcii, sedimentacii, rosolateniu chl. kvapaliny.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Inak este poznamka, napr. Skodovka nezakazuje pouzit aj G12++ (TL VW 774 G) namiesto tej G13 (TL VW 774 J), dokonca su tie kvapaliny miesatelne a aj kontrola na fraktometre sa na odcitanie moze pouzit ta ista stupnica.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak ako píšeš už vyžšie. Ten sáček sa nerozíde ! v tom nie je problém ! Je dokonca velmi ťažko rozstrihnutelný. Problém je v produkcii niečoho čo vyzerá ako sediment najjemnejšieho piesku.Ten potom tvorí zhluky ktorými nepohne ani prudko tečúca voda.Takže ani vapka dno expanzky nezbaví tých zrniek,a to je na boku ich je rádovo viac než tie čo vidieť v otvore.Nevynesie ich prúd vody z lamielok radiátora kúrenia,alebo presnejšie len minimálne.Lamelky sú tenunké,zvonka milimeter,tak odrátajte hrúbku stien čo ostane pre prietok vody.Tam uviazne aj vlas.Toto je hlúposť konštrukcie.Druhá ves,je maličký,tretia vec je tenučký.Tesne za je namontovaný o niečo menší topný elektrický radiátor zrejme z vysokým výkonom vzhladom na kábele pripojenia.
Najväčšia radosť nastáva ak si majiteľ pozrie nádhernú palubovku že sa tam niekto bude vrtať.Kto zažil vie čo nasleduje,vrzganie kadečoho,príkladov sú státisíce.Celé je to zle
V inej téme spomínaný Voyager,...tam sa nikto nesral a nenamáhal ukryť za každú cenu skrutky na palubke,aj ju demontovať nie je 1/1000 problému ako tu
fefe30
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 07.05.2009 07:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fefe30 »

Tak nám asi ostáva preventívne meniť chladiacu kvapalinu spolu s motorovým olejom poprípade aj vrečúško so silikátom a ak sa bude dať prepláchnuť systém chladenia. A pár sedimentov vyjde von.

Na starom Passate B5,5 som preplachoval radiátor tak, že som naň pripojil dve hadice nalial do radiátora vrelý ocot a po chvíli preplachoval prúdom vody z vodovodu z každej strany tak 3x. Tiež išli pieskové sedimenty. A radiátor pekne kúril. U týchto nových áut to asi také jednoduché nebude.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Ked uz je nieco ucpate, nepriechodne, hodne tazko to mozno preplachovat.
A spominany ocot, teda kyselina neni to prave orieskove na extremne tenke hlinikove lamely, kde aj vyrobca si to uvedomuje a koli tomu pridal na na ochranu hliniku ten silikat.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To teda nebude.Už odpojiť radiátor kúrenia od obehu kdesi v mini priestore za motorom ide iba zospodu,to je horor,kto robil vie.
Pripojenie a napojenie na hadice druhý horor a ešte bez účinku.To pochopí každý kto už radiátor drží demontovaný v ruke a zistí aké sú prietoky lemielok.Jeden prúžok papiera vôjde,dva už nie.Nech idú do ri...i tu urobili kapitálnu hovadinu a naniesto toho aby to napravili to riešia internými materiálmi s pokynmi ako zo srač..k von.ale komu padla záruka tomu ostáva iba ísť do ďalšej nečestnej hry,kúpiť si tie ich dve bandasky chémie za 136 e.-,doma si vyrobiť ventilový blok z manometrom,atd potrebné zariadenie na preplach x stokrát naliať,presmerovať toky blokačnými klieštami na vodných hadiciach a dnu a von štyri okruhy,tona času a kopec peńazí.Sem sa až znížili do hry na blbého a blbejšieho,kde ovšem to berú ako odmenu svojmu zákazníkovi že ten ich sranec kúpil.
Mastik je kdesi blízo pravdy.Ocot ...to je je na vodný kameň,uviaznuté zrnko ani zhluk ani nepohne.Ja to mám na stole a môžem prstom tomu octu pomôcť ...nula bodov.Hliník bol a je vo výrobe sto rokov.Čo osvietilo konštruktérov V.A.G že už iba idú ad hlúposti k hlúposti a ešte to nechajú zákazníkovi aj za to zaplatiť.USA na nich,nič viac si za činnosť v poslednej dekáde nezaslúžia.
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

autolaik napísal:http://www.suzukiclub.sk/showthread.php?t=3057&page=6

..davam to sem len ako info,aj ine znacky su v smutku
taky brajgel mam aj v starej fabii, aj ten piesocny nanos ale v 100krat mensom mnozstve.
dreeevo
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dreeevo »

No stalo sa to ako vždy celé takto:
VW zadal súťaž na vývoj a výrobu unifikovaného výmenníka kúrenia pre svojich dodávateľov....Valeo, Hella, atď. Kedže zadaná cena obchodu v prepočte na jeden vyrobený kus radiátora bola taká nízka, že by ledva pokryla výrobné náklady, tak ten neštastník, čo ten obchod vyhral (napr. Valeo) musel na niečom odrbať kvalitu, aby na tom niečo zarobil, poprípade bol na nule a nie v strate. A kedže je to výrobok s malou pridanou hodnotou, šiel cestou zmenšovania hmotnosti výrobku, preto tie miniatúrne rozdiely, preto tá malá hmotnosť. Môj hrubý odhad ceny, za ktorú sa to predáva do VW je 4 až 5€, a je možné, že pokiaľ ten radiator má planovanú výrobu na 5 rokov, tak každý rok príde VW s požiadavkou, že ho chce zlacniť o 3% z ceny. Toto je bohužiaľ tvrdý svet automotive. Ide o každý cent :41c2:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ide o každý cent to je jasné.Ale 230 e.- je docela dosť za nieťčo čo nemá reálnu hodnotu ozaj viac než tých 5 e.-
Že nie sú hlavné lamelky z medi...ok pochopené,meď je drahá.Ale prečo preboha lamelky z tak tenkými lamelkami ? Zrnko piesku sa opticky zdá byť maličké,ale ono tou lamelkou neprejde,tam je vcelý problém,znepriechodní sa cesta pre chladivo.Veď na nich treba hodiť sieť,sú to blázni.Keby mala lamelka vnútorný priechod cca 2 mm tak sa nič a nikdy neudeje.Akurát už nas..e len tá špinavosť riešenia o ktorom vedia všetko od A po Z,ale namiesto toho aby aspoň problémovým už ponúkli radiátor kde tá vada nie je,oni mu tú sračku pôvodnú predajú za neuveritelných 230 e.- a prípadne si môže kúpiť ich chenikálie na vyčistenie za ďalších 130 e.- No a logicky si zohnať zariadenie,alebo ako to riešim ja si ho vyrobiť,lebo to už by bola tretia vec kde skasírujú človeka úplne chrapúnsky za ich vlastnú chybu.
Dorazil ma dnes kamarát s tým že - urobíš si tie ich inštrumenty a stačí ti to potom robiť za štvrtinu ich ceny.Ale nech je akokoľvek,už som tých spŕch schytal dosť.
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 29.05.2019 15:14, upravené celkom 1 krát.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Videl by som to tak, že namiesto povodného radiatora kurenia, tam treba zamontovať nejaký s lepším prietokom..

Rozmermi by vyhovoval nejaký chladič s motorky ? :204:
Prizvárať potrebné koncovky by nebol žiadný problém.

:3c90:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je problém a už sa žiaľ aj vyskúšalo.V IC mi zohnali radiátor za super cenu,opticky sedel,prakticky nie pre väčšiu rozteč švov.Tie dva švy (zvar komôrky) majú presné drážky na zasunutie v telese kúrenia,už 1 mm netesnosti je velký problém,tu to nesedelo 1 cm.Prietok v lamielkach bol značne väčší čo by sa aj rátalo,ale čína je raz čína,sedí jedno nesedí druhé.Musí originál,iné nik nevedel dodať.Ešte jednu vec treba brať do úvahy,ak už majiteľ nemá na výber a musí strpieť že mu niekto rieši niečo tak háklivé ako palubovku,tak mu tam potom strčiť pod ňu čínu a čakať čo bude...no nie je to bohviečo.Treba si iba predstaviť že či by si to niekto urobil sám na svojom skoro novom aute.
Renova
Príspevky: 350
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

Dnes som pre tu srandu nahliadol do vyrovnávacej nádržky na zákaznikovom Forestri r.v. 2012.Mal tam zelenu kvapalinu pravdepodobne Aisin,tak mi to nedalo a vytiahol som vzorku.Čistá a prizračná bola ako lalia,a žiadne vrecuško s pieskom vo vyrovnávacej nádržke nebolo.A tiež má všeko hliníkové,cez blok motora,hlavy,chladič,radiátor kurenia atd.Takže ak máš Dynamax G13 musíš mať aj vrecko s pieskom,ináč no nejde
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

Na Slovensku mame firmy ktore sa zaoberaju chladiarinou a nemaju problem vyrobit radiator-chladic z hlinika alebo mosadze + prisposobit jeho vyvody podla zelania zakaznika. Na vacsich terenakoch a offroadoch to davame robit bezne aby sa motor neprehrieval s original chladicom . Ze dat iny vyrobit . Inak jedneho casu som uvazoval o vw amarok s 3litrom diezlom kedze velky vyber tychto pickupov u nas nie je s silnejsim motorom a tiez ked som videl vw motor tak som si to rozmyslel lebo pochybujem,ze to vydrzi 8a viac rokov s len beznou udrzbou oproti takej toyote hilux trd s 4 l V6 atmosferickym benzinom alebo amerike s 5,7 atmosferou :d :D Uz teraz sa tie starsie tuaregy predavaju za par susnov kdezto japoncik aj zhnity si stale drzi cenu . lol
koumi
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa koumi »

Zdravím vás, čo si myslíte o tomto? Mne sa to zdá čisté, je to Golf 8/2015 170000km z Nemecka... že by sa to tam riešilo už?

[img]https://i.postimg.cc/B8LDWt3v/20190529-191006.jpg [/img]

[img]https://i.postimg.cc/NKPTPmWV/20190529-191031.jpg [/img]
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

A mas na tej expanzke piktogram “mit Silikat“? Byvaju v rade, ako je “kniha“, potom “G13“ a potom o tom silikate.

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 61 neregistrovaných