Leon 2,0 Tdi 2014 nekuri pre vadu od vyroby

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

A načo asi by si to tam nechával?????
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Keď chceš mať neskôr problémy, tak to tam nechaj.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

http://www.suzukiclub.sk/showthread.php?t=3057&page=6

..davam to sem len ako info,aj ine znacky su v smutku
zeroA6M
Príspevky: 40
Dátum registrácie: 26.03.2009 11:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zeroA6M »

Dakujem za neuveritelne poucne a vycerpavajuce odpovede k danej teme! :-\
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Je tam silikat ulozeny v zasobniku. Sluzi na ochranu hliniku, kedze samotna chl. kvapalina po istom case straca svoje ochranne schopnosti, obzvlast ta G13,ktora ma svoje specifika, proste ekologia v plnych obratkach, obsah BIOzlozky (ako pekne to znie (koncern-ohukavanie EK-BIO).
Nahradne naplne sa daju kupit, napr. hladat pod cislom 4E0121176.
Koncern to pouziva uz dlho,skor to bola specialitka, zacinali s tym snad na A8,dakedy okolo roku 2000.

Daka literatura k tomu, napr.
http://pics3.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf

Strana 29.
Naposledy upravil/-a mastik29 v 28.05.2019 17:54, upravené celkom 1 krát.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Takže budeme mať ochránený hliník ,ale v zime zamrzneme. No paráda :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
Pokial sa nám Hliník neodstehuje do Humpolce. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
fefe30
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 07.05.2009 07:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fefe30 »

Tiež to mám v oktávii FL 2017 1,6 TDI označenie na expanzke mit silikat. Kvapalina čistá ale sú v nej vidieť jemné nečistoy akoby čierne zrnká od kávy. Dávam fotku. Je to ok ? Alebo je to usadenia toho silikátu. Auto má najazdené 50 tis. km. A ešte 3 roky záruku.

A sáčok odporúčate vybrať? Mal by tam byť iba vložený ? takže asi by nemal byť problém vybrať ho pinzetou?

[img]https://i.postimg.cc/bNffq7hn/IMG-0700.jpg [/img]
Renova
Príspevky: 350
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

Vrecuško v ktorom je ten silikát sa nachádzaju aj minerály,ktoré sa postupne uvolnuju do chladiacej kvapaliny.Usadzuju sa na hliníkových častiach a tak ich vlastne chránia pred neustálym bombardovaním ionov obsiahnutých v chladiacej kvapaline.Vytváraju film podobný vodnému kamenu.Ak vrecuško odstránite iony za niekolko mesiacov prederavia tenku stenu chladiča alebo radiatora.

ja by som zatial len tolko
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tie zrnká kávy na dne,to je ono,na bokoch vo vyžších polohách ich bude nepomerne viac.Dostať ich von nejakým vyplachovaním je nemožné,jedine sa ich dotknúť napr krutkovačom,inak sa to zrnko odtiaľ neoddelí.Odskúšané-aceton,tech.benzín,synt.redidlo,ocot,čistič brzd,SuperMafra...nič to nerozpúšťa
Problémom sú tie častice čo plastovým vrecúškom (sitko) prejde očkami a usadia sa v lamelkách až zastavia prietok. ak je to skôr radiátor kúrenia tak nekúrite,ak chladič vody tak vyvierate.
Účel vrecka ? Myslím že že to bude dôvod ako ho opísal mastik 29,je to proste súčasť chémie,a určite dôvod má.Je jedno či ho mi nazveme dementným,účel prečo to má,presne ako vznik G13.
Problém je že výrobca resp.predajca nekomunikuje z vonkajším svetom.Pritom ale problém má výborne zmapovaný a má k nemu vydaný interný dokument ako riešiť.Dnes mi ho v ruke uvidel technik opráv v autorizáku a skoro vyskočil z kože že kde som ku nemu prišiel.Riešenie je rozpracované,je k nemu nutné použiť kopec účelových prípravkov a 2 x 4 lt prípravku G 052 525 A3. To že výrobca čím ďalej tým viac všetko tají,prakticky žiadne informácie neuvolňuje a ešte aj neznačkových doslova odrezáva zavádzaním opatrení ktoré sú iba ďalšou vecou ktorá oberá majiteľa auta o peniaze.Zrejme z vďaky že si ich auto kúpil,je to také Simply.
Ak si niekto myslí že si zase niečo porieši doma,tak nech sa s tou myšlienkou radšej rozlúči,v ceste bude mať všetky prekážky aké si iba vie vymyslieť.A ešte od toha viac.Nehovoriac o cene riešenia.Mám spústu rozhovorov k veci a každý jeden ma upozornil...problém sa zakrátoko obnoví,tj bude opakovať.Sám som teraz v štádiu získavania poznatkov od ľudí čo už problém riešili,a teda výsledok podla toho ako ho riešili.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dnes majú mechanici plné dvory už z dôvodu množstva aut.Zväčša pri nákupoch dielov sa postretáme a hodíme pár slov.Práce je dosť a ja registrujem že prechádzajú na jednoduchý model ktorý aj naplní kasu ani nehrozí žiadnym problémom.Autá sú zložité,motory majú zväčša emisné problémy - to vždy hrozí problémom.Prevody...ešte viac.Blbé na tom je že stále menej ľudí robí do komplikovaných problémov,a ešte smutnejšie že napriek tomu že vedia mnohonásobne viac sú mnohonásobne horšie zarábajúci než ten čo za deň stihne x tých výmen.Rozdiel v potrebe zariadenia dielne sa radšej ani nebavme,v tom je priepastný rozdiel.inak sa amortizuje klúč 13-17 a inak Texvik za 2500 alebo analýzátor za 5000 (jednoduchší).Zákazník by najradšej aby to urobili zadara
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Ano, vyrobca o tom vie a ma riesenie (napr. TPI 2039025/5) aj tym preplachovanim, ibaze problem je v tom, ze ta chemia a praca s tym, je asi 3x nakladnejsia, nez ten radiator kurenia.
Inak, rozpustit by to malo ist napr. aj hydroxidom sodnym, teda nieco, co je bezne dostupne, navyse, relativne setrne k pouzitym materialom v chl. sustave.
Kedze ta sada na preplach od vyrobcu obsahuje aj neutralizator, predpokladam, ze taktiez sa jedna o daku cistiacu zmes, na zaklade sody.
To len taka mozno rada, skusit najskor, pre niekoho, kto na vlastne riziko to by chcel skusit.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

pripajam sa k otazke - je to v dosledku pouzitia G13 a "nutnych inhibitorov problemov" v podobe silikasáčku ?

Milan ak to nie je tajomstvo, za kolko penazi by si spravil takuto roboticku pri normalnej sadzbe ? Za "pajcku" to nepojde, mam dojem ze za 500 by zakaznika fakt vykotilo a minimalne kardiostimulator by bolo treba, ale rad by som pocul tvoje cislo. Ze kolko.

Je nejaky napad ako PREDIST tomuto cirkusu ? Vymienat G13 pravidelne aj so sackom ?

Tyka sa tento problem VSETKYCH aut ktore maju G13 ? Idem kuknut to linkovane Suzuki forum aku Gebuzinu pouzivali.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lubo náklady sa asi budú auto od auta značne líšiť.Pretože iba prísť do bodu že môžeš vyhlásiť že - tu je problém,toto treba meniť už je celkom pálka. Keď som videl prvý nástrel ceny vodnej pumpy (elektronika) som vedel že je problém.naštastie bola objednávka aj výmena rozvodu,čiže tak či tak.Ale overiť treba tak starú ako novú na ovládací signál,takže tu sa prvý raz vyťahuje oscilo.
Samozrejme overiť treba aj ostatné čerpadielka,(má to štyri okruhy vody) tie sú ovládané PWM,čiže zase oscilo,ibaže musíš overiť aj ich reálnu činnosť.Takže iba treba popočítať koľko krát voda von a dnu,samozrejme si ju púšťaš na hlavu,pretože inde než pod sa postaviť nemôžeš.X storáz ísť von z autom pretože za hodinu volnobehu na dieni ešte stále neotvorí hlavný termostat.Koľko krát to zoberie celé hodiny diagnostík si aj prestaneš pamätať.
Treba započítať nový radiátor samozrejme orig predbežne by mal stáť 230 e.- K tomu tie roztoky na vyčistenie 136e.- k tomu min 20 lt destilky a tiež nemrzka,tou sa totižto vyplachuje podľa manuálu.To čistenie tých štyroch okruhov si v hodinách netrúfam odhadovať,výmena radiátora pod palubku tiež nie je hodina.
Budem úprimný,neviem výslednú sumu,päťstovka by bola na smiech,to začnem aj ja meniť oleje a platničky.

G13...neviem či sa týka problém z G13 každej motorizácie,podla ich interných papierov to tak vyzerá.S čím viac ľudmi o probléme diskutujem (téma založená aj na FCD) tým viac idem do obáv.Už som spomenul že dosť mechanikov mi zahlásilo že sa problém vráti,tak neviem.Dúfam že nie ak sa všetko urobiteľné urobí.No ale čo ja môžem garantovať ak negarantuje sám výrobca
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

V kontexte s touto témou vyzerajú tie kde sa hladajú čo najnovšie bezporuchové vozy až detinsky.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Ostava nezodpovedana otazka.

Dojde k upchatiu radiatora a inych komponentov aj v pripade, ze sa vrecusko nepretrhne?

Uvolnuju sa z neho latky, ale to je chceny a zamyslany stav. Sposobuje to ale v pripade standardneho uvolnovania upchatie?

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 56 neregistrovaných