Leon 2,0 Tdi 2014 nekuri pre vadu od vyroby

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

koumi ...nedá sa jasne zhodnotiť rozmer problému,chcelo by to nádobku minimálne vyprázdniť a tak preskúmať,hlavne boky presvietením silnou ledkou. Riešenie pri 170 tis by neudivilo,ja riešim auto pod 100 tis.Absolvoval som spústu rozhovorov z velmi dobrými fachmanmi a zistujem že problémy riešili ešte skôr.Ale mnohý z nich začali s problémom prehrievania.Včera som vyčistil starý radiátor (neskôr dám foto) a z hrôzou som pozeral že voda po vymití obsahovala také zhluky,niečo ako mydlové zrazeniny,ťažko sa to charakterizuje.Nakoľko je to dôsledok použitia "čistiva" uvidíme,nechal som celé nech sedimentuje a dá sa odliať čistá časť.
Momentálne sú "vo výrobe"prípravky nutné k preplachu a nakúpili sa 20 lt číre bareli (treba 4 ks) a prispôsobujem externé čerpadielko kvapaliny z medveďa,to je ako na to určené.Sám neviem čo mám čakať ak sa bude ten bordel odstranovať z medzichladiča preplňovania alebo velkého okruhu,ak z maličkého radiátora je tolko toho čo vidím.Každopádne je teraz už aj to jasné,že to nie je iba nejaký ten jemný prášok z vrecka silikátu ale ide ešte o niečo iné a v násobne väčšom množstve.Vrecko je totižto v podstate plné granulátu ktorý sa cez sitko von nedostane,iba stále farbí a každým chytením pustí jemný púder.Ale to čo je rozos...té v celom motore je stonásobok toho.Uvidíme,každopádne bude jedna velká skúsenosť.Ak iná nie,tak taká že treba pri kúpe auta pozerať veru aj do expanziek a ak to nie je doslova nádhera tak čelom vzad,kupuje sa problém.
Čo je prekvapivé,je že samotná pôvodná nemrzka je prekrásne pekná a vytiekla číra,bez bordelu.Ale zároveň znamená že bordel je rozptýlený a prichytáva sa na steny a prúd vody ho už nestrhne a nevynesie von bez prítomnosti uvolňovača nejakého prípravku.Ja ho kupovať budem (amen 130 e.-) ale tu ide v podstate o to,či auto bude alebo nebude večným problémov kým ho majiteľ v zúfalstve nepodpáli.Na kúrenie sa dá vyprdnúť slovami klasika,ale prehrievanie je už iný problém a jeho dopady katastroficky drahé u tejto motorizácie.Takže to je rozhodnutie či prísť teraz o tisícku,alebo potom o celé auto ako nehnuteľnosť.
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Ale bordel bude urcite aj inde,co sa nezachyti v chladici/radiatore si casom zoberie formou nanosu na stenach zbytok chlad.okruhu, je tam toho urcite dost na posratie.

Uz som sem daval link,na suzuki fore sa o tom tocilo davnejsie,sam som zvedavy ako dopadne moj tragac, slabsie kuri uz davnejsie...
Naposledy upravil/-a autolaik v 30.05.2019 10:19, upravené celkom 1 krát.
koumi
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa koumi »

mhlavaty tak som niečo našiel, dúfam že pôjde ten link... píše sa tam aj o dôvode toho zanášania...

https://forum.skodahome.cz/uploads/mont ... 0f9b44.jpg
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

chemicke riesenie a zazracne vodicky su naozaj to posledne...

Ja tu vidim silne varovanie - nekupujte si auta s G13 a silikonovymi implantatmi. Srandovna je ta vymena za BASF chladiacu kvapalinu od Vaculika.


Nechapem na keru rit sa za kazdu cenu sereme do tej ekologie ktora vobec ekologicka neni. Sracky sracky sracky. Drahe, nic nevydrzia, urcite ekologickejsie. Krupica co bolo take hrozne zle na nesmrtelnej G11 / G12...
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

mp3turbo, ale, ked pre automobilku to tak krasne vyzera, ze urobili dalsi krok k zelenej, ze pouzivaju BIO…

Kto nechce G13,pripadne chce predist ten neprijemnej situacii, moze tu G13 vymenit za G12++ (TL VW 774 G). S tou problemy neboli.

Asi by bolo dobre, keby bol vyjadreny aj vztah tej G13 a jej prehrievanie a nasledne problemy s tou krystalizaciou, ci problemov v podobe zmeny jej skupenstva.
fefe30
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 07.05.2009 07:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fefe30 »

Tu je zrejme z Nemecka to samé - Chladiaci systém špinavý Vykurovanie je chybné + návod na svojpomocný preplach.

https://www.motor-talk.de/forum/audi-a6 ... 00564.html

google translator to vie krásne preložiť.

A tá BASF 5E0 121 013 v príspevku vyššie nieje náhodou fialová ?
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Ked to zhrniem, aby sa to nestratilo, ak casom nebude funkcny link. Okrem toho by som poprosil moderatora, aby premazal veci co sa netykaju temy (prispevky o zhnitych japoncoch a talianoch, spotrebe prehistorickych vozidiel a podobne zbytocnosti).

Vplyvom IC, ktory na chladenie vzduchu vyuziva aj G13 dochadza k prepalovaniu G13. Odporuca sa namiesto povodnej kvapaliny Haertol 3T0 080 010 pouzit kvapalinu od BASF 5E0 121 013, ktora tepelne namahanie znesie a nevytvori hnedy sajrajt, ktory zalepi povodne vodne pumpy bez modifikacie a okrem toho zalepi aj radiator kurenia. Tie cierne zrnka zrejme nebudu najvacsim povodcom problemu s radiatormi kurenia, ak vobec su nejakym povodcom problemu a Silica gel uz vobec.
Odporucanie je vymenit povodnu kvapalinu za tu od BASF, ktora stoji 40€ za 4l a ak uz hnedy sajrajt v systeme je, tak spravit preplach a vymenit aj upchaty radiator kurenia.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Naposledy upravil/-a mastik29 v 30.05.2019 15:28, upravené celkom 2 krát.
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Napis trochu viac. Z toho co si napisal a linkoval je tazke identifikovat, kde vlastne je problem s BASF.

Tu pri BASF sa pise, ze pre tie motory vhodna je.

Originál Chladiaca kvapalina G13 4L - 5E0121013

Originál chladiaca kvapalina G13 4 litrové balenie do -55 °C. Chladiaca kvapalina špeciálne určená pre koncernové motory, ktoré majú vodnú pumpu s clonou (napr. 1,4TDI, 1,6TDI, 2,0TDI). Vhodné pre vozidlá VW, Škoda, Seat, Audi podľa OEM čísla

Originál číslo dielu: 5E0121013, 5E0 121 013
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Myslím že všetky posledné príspevky sú velmi cenné a pokiaľ sa k majiteľovi auta dostanú včas,môže vám rovno poslať flašu šampanského.Ten šlem sa potvrdil,ráno bol výplach radiátora v nádobe sadnutý.Je to ozaj akýsi šlem a začínam súhlasiť z tým názorom že tie zrnká sú iba tá menšia časť problému,proste bordel,a zrejme nie prvotný strojca problému. Spleť hadíc je ozaj neskutočná,ale až teraz na základe nových vecí ktoré ste dali som pochopi čo je ten akoby druhý chladič napojený tenšími priemermi. Celý ten blok intercoolera v tej skrumáži je na nobelovku.Pripomenulo mi to starý vtip ...budeme šetriť !!!!-nech to stojí čokoľvek !
Čaká ma ešte spústa prípravných prác aby šlo urobiť preplach čtyroch okruhov,takže sústružník už pracuje na bloku ventilov z manometrom.Pri troške času sa vrátim na počiatoktémy a zmažem úplne všetko čo do problematiky neprinieslo nový poznatok,aby v budúcnosti majitelia z problémami mali potrebné info na jednom mieste.Nadávať niekomu že si kúpil auto (takéto) mu už nepomôže,ale info ako si pomôcť pri problémoch mu pomôže.
Škoda že sa k tomu tak nepostavil výrobca,a svoje interné informácie k problému radšej utajuje.
zeroA6M
Príspevky: 40
Dátum registrácie: 26.03.2009 11:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zeroA6M »

Absolvoval som vymenu vodnej pumpy,v 50000km.Kvapalina bola hneda + ten sliz alebo nieco take.Auto bolo po zaruke,a chceli odo mna nieco okolo 400 - 450€ pumpa,kvapalina,robota.Takto ma nacenili v piatok.Cez vikend som popozeral net dostal typ na dokument od vyrobcu k problemu a v pondelok isiel znova do autorizaku.V prvom rade ich zaujimalo odkial mam ten dokument.Trval som na kulancii,a nedal sa.Tak potom auto nahodili do systemu,preverovali komplet servis v autorizaku,nenasli nic a uznali kulanciu 100:80 material 100 a praca 80.Platil som 22€.Auto je dovezenka,tak som ani nedufal.Prikladam foto tych papierov:

[img]https://i.postimg.cc/SjP0xJrG/image-png-18d93f345be7321c698d29fce068ad7f.png [/img]

[img]https://i.postimg.cc/Jt0V8bbn/image-png-59148aed8c624f1d35562c4d343ee209.png [/img]
vsevetko
Príspevky: 974
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

tonoaaa napísal:BASF
Originál BASF? https://www.glysantin.de/sites/default/ ... g40_en.pdf
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Ja som vyssie v prispevku urobil chybu, zamenil som C/G.

A ano, spominana kvapalina je spec. VW TL 444 G,teda splna normu pre danu motorizaciu, avsak, pride mi to ako daky PR clanok, akoby iba ta kvapalina bola dako zazracna a iba ta fungovala.
Pritom rovnako moze posluzit akakolvek G12++ s VW TL 444 G, za 1/3 ceny. U tych G12++ problemy s rosolom neboli.
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Ten BASF ma origo balenie koncernu, takze pre pokoj v dusi by som lial taku. Uz v tom linkovanom clanku sa pise o tom, ze BASF do TSI nie, pretoze zavini netesnost termostatu. Toto napoveda o tom, preco radsej neskusat hocijake G12++. Obavam sa, ze na jednej strane hocijakou G12++ zabranim vytvaraniu rosolu, ale mozem sposobit iny problem niekde inde. Preto radsej co odporuca vyrobca. A ked je tu popis, ze ide do tych motorov a je aj v krabici koncernu, tak radsej nebudem experimentovat s inou.

https://www.mototechdiely.sk/produkt/or ... -5e0121013

Mne pumpu menili, co mi naliali do chladiaceho okruhu netusim. Ci novu origo, ci staru vypustenu, ci tu BASF sa nedozviem.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Tak sa už rozhodni - raz je dobré čo odporúča výrobca (pritom odporúča G13, ktorá ako vidíme je nahouno), potom je zasa dobré BASF lebo má originál balenie koncernu a potom zasa, že BASF do TSI nie. Tak ako je to vlastne? Ja to vidím tak, že G12++ spĺňa normu a nie je s ňou problém tak prečo nie?

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 53 neregistrovaných