Ukážka čo spôsobí zámena plnej syntetiky za 10W40
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Ja len tolko,že pre najnovšie motory ako spomínaný VVTi,používať len oleje SM a SN podĺa API , žiadne SJ !!!
alebo A3/B4 podĺa ACEA , ak chcete
je uplne šumafuk či 5W-30 alebo 5W-40 , ale 10W by som tam daval len vtedy ak by mi ten olej niekto nosil ZADARMO a aj to len v lete...
...čo sa týka olejov VALVOLINE , tam by som bol maximalne PODOZRIEVAVÝ na pritomnosť FAKE-oleja,ktorý NAHRADZA olej tejto značky
Ja mením olej vo svojom vehykli (1.8 atmo 16 V +LPG ) každých 8000 km cca
a používal som rozne oleje roznych viskozit aj roznych šecifikacii a aj rozne mixy olejov a aj oleje šecifikacie C3 a čuduj sa svete olejový filter bol vždy rovnakej farby , po hocjakom oleji, len po oleji VALVOLINE bol inej farby (!)
Z toho dovodu som od používania olejov VALVOLINE upustil
čo sa týka používania LPG v motore písal som v príspevkoch, že je tým lepšie pre motor, čím učinnejšie ma CHLADENIE,
avšak niektorí "mudrci" ma zdrbali , že čo má čo spoločne chladenie motora zo zaklepavaním ventilov
Ja tvrdím, že VEĽA ma spoločné a teplota spaľovania ma PRIAMY vplyv na zaklepavanie ventilov !
preto , pri jazde do kopca MANUALNE prepínam na benzín , hlavne v lete ked je vonkajšia teplota +35°C
Vždy veĺa zaleží na medzikuse medzi pedalmi a volantom
hlavne ked ten medzikus je aj majiteľom tohto vozidla.
alebo A3/B4 podĺa ACEA , ak chcete
je uplne šumafuk či 5W-30 alebo 5W-40 , ale 10W by som tam daval len vtedy ak by mi ten olej niekto nosil ZADARMO a aj to len v lete...
...čo sa týka olejov VALVOLINE , tam by som bol maximalne PODOZRIEVAVÝ na pritomnosť FAKE-oleja,ktorý NAHRADZA olej tejto značky
Ja mením olej vo svojom vehykli (1.8 atmo 16 V +LPG ) každých 8000 km cca
a používal som rozne oleje roznych viskozit aj roznych šecifikacii a aj rozne mixy olejov a aj oleje šecifikacie C3 a čuduj sa svete olejový filter bol vždy rovnakej farby , po hocjakom oleji, len po oleji VALVOLINE bol inej farby (!)
Z toho dovodu som od používania olejov VALVOLINE upustil
čo sa týka používania LPG v motore písal som v príspevkoch, že je tým lepšie pre motor, čím učinnejšie ma CHLADENIE,
avšak niektorí "mudrci" ma zdrbali , že čo má čo spoločne chladenie motora zo zaklepavaním ventilov
Ja tvrdím, že VEĽA ma spoločné a teplota spaľovania ma PRIAMY vplyv na zaklepavanie ventilov !
preto , pri jazde do kopca MANUALNE prepínam na benzín , hlavne v lete ked je vonkajšia teplota +35°C
Vždy veĺa zaleží na medzikuse medzi pedalmi a volantom
hlavne ked ten medzikus je aj majiteľom tohto vozidla.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
S tým TICO-m je to podobné ako v tom vtipe o tom žeby všetci 20 hodín denne pracovali, potom by nemali čas a ani chuť na sex , a nemohli by sa tým pádom rodiť rozní vystrední jedinci...oco13 napísal:Luboš - nepotrebujem ani váhu ani výkon. Nedávno som videl na bazoši Tico s plynom za 300eur , škoda že bolo až v BJ inak by už bolo doma. Na moje rýchlosti 80/60 a jedného platiaceho spolujazdca je práve Tico idealna velkosť.
preto , čim skorej oco nasadne do TICA , tým bude vetšia pravdepodobnosť, že budeme od jeho príspevkov v kratkom čase oslobodení, lebo TICO velku ochranu posadky pri kolizii neposkytuje
-
- Príspevky: 1199
- Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59 Zdieľať na Facebook
A od tvojich prispevkov budeme oslobodeny kedy lacko??
K teme zrania oleja za tepla vs studena.. Mal som Fiat Uno ktory papal olej asi 2dcl na 1000km. To bol standard ked auto behalo do prace a spet.. V roku 2006 som tymto autom absolvoval cestu do HR na Makarsku. Osadka 4 ludia plus bagaz az po strop.. Cesta cez HR po dialnici s otackami ako formula a cuduj sa svete to auto nezozeáo ani deci! A teraz, ze jak toto mozne? :/
K teme zrania oleja za tepla vs studena.. Mal som Fiat Uno ktory papal olej asi 2dcl na 1000km. To bol standard ked auto behalo do prace a spet.. V roku 2006 som tymto autom absolvoval cestu do HR na Makarsku. Osadka 4 ludia plus bagaz az po strop.. Cesta cez HR po dialnici s otackami ako formula a cuduj sa svete to auto nezozeáo ani deci! A teraz, ze jak toto mozne? :/
-
- maskot fóra
- Príspevky: 3536
- Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
- Bydlisko: plechovy hotel Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: 17.09.2008 20:40 Zdieľať na Facebook
Zdravím....presne takyto pohľad sa pod ventilove viko sa ušiel aj kamarátovi na Felicii benzín-plyn ! Nebol to olej ,ale vyzeralo to ako včelí med ,na všetkom to bolo nanesené a pripečené. Všetci zástanci plynu si hovoria aky pekný maju olej hnedučky neprepálený,ale tu je výsledok suchého spalovania ,nie zámeny oleja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
- Príspevky: 2963
- Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
- Bydlisko: Ta Blava né Zdieľať na Facebook
Nedá sa jemne do hladka z tej remenice stočiť,alebo na ležatej brúske zbrúsiť?mhlavaty napísal:Pri výmene rozvodov sa tri skrutky z podložkami dostanú do aktuálnej novej polohy.Tá je málokedy úplne identická,odchýlka býva niekoľko desatím až 1 mm nabok,čiže mimo toho vytlačenia.No a teraz si predstav že podložka príde na to vyčlenené miesto presadené o pol mm
Jedna strana podložky bude preložená,druhá vo vzduchu.Sú dve možnosti.Že podložka sklzne späť do prepadnutého krátera a teda pootočí nastavenie,alebo sa podložka stlačí na tom jednom konci a na druhom bude stlačené menším prítlakom.
Bude to pár desatín mm, nesmie sa to?
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Laci ubezpečujem ťa , že mám niečo odjazdené aj na trabantoch , maluchoch fiatkách 500 a 850 a nejako sa mi nijakú väčšiu kolíziu ako ťukanec na parkovisku nepodarilo zažiť.Takže ver tomu , že aj keď budem chodiť na motokáre po dialnici ,nezbaviš sa ma.laco1871 napísal: preto , čim skorej oco nasadne do TICA , tým bude vetšia pravdepodobnosť, že budeme od jeho príspevkov v kratkom čase oslobodení, lebo TICO velku ochranu posadky pri kolizii neposkytuje
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 1199
- Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 64
- Dátum registrácie: 13.03.2009 13:58 Zdieľať na Facebook
-
- maskot fóra
- Príspevky: 3536
- Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
- Bydlisko: plechovy hotel Zdieľať na Facebook
mam aj ja ten motor vypada ze je celkom drziak aby som nezakrikol ak chces tak ta na une nostalgicky preveziembandit97 napísal:1.1 benzin Uno Logo SX Na to auto strasne rad spominam..biker610i napísal:Bandit to s akym motorom si mal to uno inak ja mam tiez uno
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
fiat uno logo 1.1
Scania R450
-
- Príspevky: 1199
- Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59 Zdieľať na Facebook
Lakava ponuka Len som si nie uplne isty, ci by som sa do toho este vosiel... Inac motorcek je to dobry, moc nezere, moc netaha.. Moj ked som nasrdil, tak podla tacho islo Unco 160km/h.. Ale dve ruky boli malo.. Najvacsi hardcore bol vylet z Makarskej na Biokovo az na samy vrch.. Ale sme mimo.. Pripadne rad pokecam cez ss..
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
v dnesnej dobe je skratka zaklad vybrat dobre navrhnut motor.
JE jedno, ci nafta, benzin, dolezite je, ci sudruh neurobil niekde chybu pri vyvoji.
Nuz a motory Toyota dnes teda spolahlive nie su.
Napokon - ked Toyota musi nakupovat 1,6 HDI, co je mega srot, lebo nevie urobit vlastny naftak.. Co k tomu dodat.. NEBRAT.
JE jedno, ci nafta, benzin, dolezite je, ci sudruh neurobil niekde chybu pri vyvoji.
Nuz a motory Toyota dnes teda spolahlive nie su.
Napokon - ked Toyota musi nakupovat 1,6 HDI, co je mega srot, lebo nevie urobit vlastny naftak.. Co k tomu dodat.. NEBRAT.
-
- Príspevky: 1761
- Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10 Zdieľať na Facebook
Priatelia neviem či som to v diskusii neprehliadol, ale presne takýto býva dôsledok priesaku glykolu do oleja. Fakt sa mi nechce veriť, že toto môže nastať pri použití AKÉHOKOĽVEK motorového oleja vyrábaného od dôb API SJ, za predpokladu, že motor bol inak v poriadku a olej bol menený v intervaloch v rozmedzí 10 000 až 15 000 kilometrov. Problematike olejov sa už nejaký ten piatok venujem (motorovým okrajovo, venujem sa najmä obrábacím strojom) a podľa môjho skromného názoru je vznik takéhoto sajrajtu len vplyvom zámeny oleja nemožný.
V podpise naznačujem, že k olejom Valvoline mám určité sympatie. A to práve z dôvodu, že čistiace vlastnosti motorových olejov Valvoline, najmä rady Synpower, sú na nadpriemernej úrovni. Nespochybňujem skúsenosti mhlavateho, len naznačujem, že tento príbeh nezačína zámenou motorových olejov.
P.S.: 1.6 HDI je šrot v rukách neinformovaného zákazníka. Stačí dodržiavať určité triviálne zásady a slúži k spokojnosti.
V podpise naznačujem, že k olejom Valvoline mám určité sympatie. A to práve z dôvodu, že čistiace vlastnosti motorových olejov Valvoline, najmä rady Synpower, sú na nadpriemernej úrovni. Nespochybňujem skúsenosti mhlavateho, len naznačujem, že tento príbeh nezačína zámenou motorových olejov.
P.S.: 1.6 HDI je šrot v rukách neinformovaného zákazníka. Stačí dodržiavať určité triviálne zásady a slúži k spokojnosti.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
1.6 HDi rátam k dobrým motorom.Ako každý diesel,ani tento sa nesmie zanedbať,takže občasné vyčistenie sania sa ho určite týka.Tento motor treba občas skontrolovať na podfúknutie vstrekovačov,čo sa pozná že vedľa vstrekovača sa začne tlačiť čosi čierne,v pokročilejšom štádiu to vyzerá ako uhlie.Včasne sa nerieši,potom je mega problém dostať vstrekovač von.
Motor u ktorého sa zlomila oska turbíny,olej skončil pod turbom v DPF-ku vstreky zapečené,po vybratí všetok ten sajrajt skončil pretiekol do olejovej vane sa riešil.V tej dobe by som prisahal že celá práca nemá zmysel a motoru je amen,ibaže sa ukázálo že zmysel má a motor dodnes beží v pohode aj s DPF-om v pohode.Je to na majiteľovi,zistiť si že čo jeho motorizácia požaduje a nesmie sa opomenúť,čiže včas robiť veci,ktoré sa sami neprihlásia.
Argument že nie každý má na to a ono schopnosť u mňa určite neobstojí.Ak si ľudia vedia zistiť čo potrebuje ich americký slimák,čo žerie,a čo s ním a to existujú na svete iné kraviny čo si o nich ľudia vedia zistiť všetko potrebné.Tak ako si uchrániť nadlho niečo od čoho som takmer životne závislý je povinnosť a opak sa volá hlúposť.
Motor u ktorého sa zlomila oska turbíny,olej skončil pod turbom v DPF-ku vstreky zapečené,po vybratí všetok ten sajrajt skončil pretiekol do olejovej vane sa riešil.V tej dobe by som prisahal že celá práca nemá zmysel a motoru je amen,ibaže sa ukázálo že zmysel má a motor dodnes beží v pohode aj s DPF-om v pohode.Je to na majiteľovi,zistiť si že čo jeho motorizácia požaduje a nesmie sa opomenúť,čiže včas robiť veci,ktoré sa sami neprihlásia.
Argument že nie každý má na to a ono schopnosť u mňa určite neobstojí.Ak si ľudia vedia zistiť čo potrebuje ich americký slimák,čo žerie,a čo s ním a to existujú na svete iné kraviny čo si o nich ľudia vedia zistiť všetko potrebné.Tak ako si uchrániť nadlho niečo od čoho som takmer životne závislý je povinnosť a opak sa volá hlúposť.
-
- Príspevky: 1034
- Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43 Zdieľať na Facebook
Veď hej ty môžeš byť dobrý šofér ale nikdy nevieš aký magor pôjde za tebou,okolo teba,oproti tebe.Tie autá sú nie len morálne ale hlavne technicky a bezpečnostne zastaralé(ony už boli zastaralé aj v dobe keď sa začali vyrábať)Ja som mal feldu kedysi tiež,raz som videl ako sa čelne zrazila felícia s mondeom,to mondeo malo kapotu poškodenú asi 50 centimetrov a felícia vyzerala ako by ju tlačil a šrotoval vlak,do mesiaca som ju radšej predal lebo mám rád seba aj svoju rodinu.oco13 napísal:Laci ubezpečujem ťa , že mám niečo odjazdené aj na trabantoch , maluchoch fiatkách 500 a 850 a nejako sa mi nijakú väčšiu kolíziu ako ťukanec na parkovisku nepodarilo zažiť.Takže ver tomu , že aj keď budem chodiť na motokáre po dialnici ,nezbaviš sa ma.laco1871 napísal: preto , čim skorej oco nasadne do TICA , tým bude vetšia pravdepodobnosť, že budeme od jeho príspevkov v kratkom čase oslobodení, lebo TICO velku ochranu posadky pri kolizii neposkytuje
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 57 neregistrovaných