LPG - životnost motora

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

romysisa
Príspevky: 424
Dátum registrácie: 08.06.2008 12:48
Bydlisko: TT
Zdieľať na Facebook

Re: _

Príspevok od používateľa romysisa »

cicmanec napísal:
romysisa napísal:naj odbornik je tu lakinoooo
Tak už nie ja?! No doprčic! Budem musieť zapracovať...
predbehol ta .... :28b7:
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

...azijske motory-s japonskymi nemam skusenosti tak neviem ale korejske daewoo konkretne espero u mna na lpg natocilo 300 000 km a u dalsieho majitela jazdi doteraz a mazanie ventilov nebolo potrebne. Bola aj kopa daewoo lpg taxikov a jazdili statisice kilometrov so studenymi kratkymi jazdami a vydrzali dost
Bohus80
Príspevky: 107
Dátum registrácie: 04.06.2007 20:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Bohus80 »

Lpgeckari, ako je to s indikaciou mnozstva plynu v bombe? Montuje sa nejaky novy budik alebo kontrolka navyse? Da sa to vobec nejako presne zistit, kolko "gazu" este ostava? Inak, tiez spekulujem nad lpg
Mercedes Benz A160, 75kW, benzín, automat, (10/2001)

Obrázok
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

mne blikaju diody-5 diod,posledna rezerva,dojazd cca 40 km
romysisa
Príspevky: 424
Dátum registrácie: 08.06.2008 12:48
Bydlisko: TT
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa romysisa »

lakinooo a cicmanec dufam ze to beriete sportovo.....niic osobne.... :300f:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Myslím že sa debata dostala do slepej uličky o čo sa zadávatel témy asi neprosil.
V prvom rade nie je zodpovedaná otázka kedy končí životnosť motora a tou môžeme myslieť prvú GO.Ak to myslíme do tohoto času,úplne nezpochybnitelne použitie plynu miesto benzínu život motora predĺži.Kto ovláda otázky konštrukcie motora vie,že u motora sú dve základné skupiny,horná piest-valec,dolná klukové ústrojenstvo.Na opotrebenie tej prvej má najzničujúcejší dopad studený štart,konkrétne riedenie olejového filmu palivom.najkritickejší bod opotrebenia je tesne pod horným krúžkom v hornej úvrati.Je to dané jednak najmenším množstvom oleja ktoré sa tejto časti ujde,jednak najväčším znehodnotením palivom.Nech si každý dá sám odpoveď čo má deštruktívnejší účinok - benzín alebo plyn.
Kedže olej znehodnocujú aj zložky horenia,je olej u motorov spalujúcich plyn menej znehodnocovaný čo má pozitívny vplyv aj na opotrebenie skupiny klukovka-panvičky.Pokial niekto ako posledný tromf vyťahuje vplyv plynu na ventily motoru,tak áno,mal by pravdu aj keď pre objektívnosť treba povedať že závisí od konkrétneho motora a materiálov z ktorých sú vyrobené.Jedna štúdia zameraná na životnosť motora (exaktné merania )zistila a preukázala z obsolutnou jednoznačnosťou,že jediný studený štart benzínového motoru spôsobí väčšie opotrebenie valca než jeho prevávadzka pri prejazdení cca 50 km.Znie to neuveritelne ale boli to merania ktoré robili vývojári nemeckej automobilky.Môj prvý plynový pohon bol amatérska inštalácia holondského Landi Hartog do Renaultu 8 v r.1970 Ten motor mal olejovú náplň iba 2,5 lt oleja.Po 10 tis.ho človek mal chuť naliať späť (Shell bol iba v Tuzexe).Tento systém mal jeden nedostatok a to pokles výkonu o cca 15-20% čo je dnes odstránené sekvenčným vstrekom.Aj sekvenčný vstrek by teoreticky mal mať istý pokles výkonu aj keď minimálny daný rozdielom energetickej výdatnosti paliva.
Používateľov profilový obrázok
Cherro
Príspevky: 738
Dátum registrácie: 13.02.2010 19:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cherro »

Ďakujem všetkým zvlášť mhlavatému za dokonalé vysvetlenie a hlavne k veci.
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

dojazd

Príspevok od používateľa andy.gee »

autolaik napísal:mne blikaju diody-5 diod,posledna rezerva,dojazd cca 40 km
tak tak, pocet diod, vzhlad a pod. zavisia od znacky a umiestnenie zcasti od majitela vozidla a zcasti od toho co to montuje

diody sa daju aj nastavit a nie su tak presne ako benzinovy palivomer ale myslim si, ze to plne postacuje .. aj tak sa naucis aky mas zhruba dojazd na nadrz a budes po urcitych km tankovat

potom su este starsie resp. lacnejsie alebo jednoduchsie ukazovatele a to napr. iba dve diody a to kontrolku ci je lpg zapnute a rezervu
Bohus80
Príspevky: 107
Dátum registrácie: 04.06.2007 20:20
Zdieľať na Facebook

Re: dojazd

Príspevok od používateľa Bohus80 »

andy.gee napísal:
autolaik napísal:mne blikaju diody-5 diod,posledna rezerva,dojazd cca 40 km
tak tak, pocet diod, vzhlad a pod. zavisia od znacky a umiestnenie zcasti od majitela vozidla a zcasti od toho co to montuje

diody sa daju aj nastavit a nie su tak presne ako benzinovy palivomer ale myslim si, ze to plne postacuje .. aj tak sa naucis aky mas zhruba dojazd na nadrz a budes po urcitych km tankovat

potom su este starsie resp. lacnejsie alebo jednoduchsie ukazovatele a to napr. iba dve diody a to kontrolku ci je lpg zapnute a rezervu
Dakujem vam za vycerpavajucu odpoved
Mercedes Benz A160, 75kW, benzín, automat, (10/2001)

Obrázok
dzearko
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 17.01.2010 12:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dzearko »

je to parada si na plyne jazdit ked jazdis tak sporis nie?
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

lubo7 napísal:LPG je suksie ako benzin
tak tento vyraz "suksie" si odteraz osvojim....velmi sa mi zapacil, vonia vidiekom....
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Re: _

Príspevok od používateľa markoimportauto »

cicmanec napísal:LPG horí pri vyššej teplote ako benzín...
skor by mi sem pasoval vyraz "LPG ma vyssiu vyhrevnost"....
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Podľa toho čo myslíšpod pojmom výhrevnosť, pretože ak množstvo energie v jednotke objemu tak je to potom naopak - LPG ju má nižšiu...
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

mhlavaty napísal:Myslím že sa debata dostala do slepej uličky o čo sa zadávatel témy asi neprosil.
V prvom rade nie je zodpovedaná otázka kedy končí životnosť motora a tou môžeme myslieť prvú GO.Ak to myslíme do tohoto času,úplne nezpochybnitelne použitie plynu miesto benzínu život motora predĺži.Kto ovláda otázky konštrukcie motora vie,že u motora sú dve základné skupiny,horná piest-valec,dolná klukové ústrojenstvo.Na opotrebenie tej prvej má najzničujúcejší dopad studený štart,konkrétne riedenie olejového filmu palivom.najkritickejší bod opotrebenia je tesne pod horným krúžkom v hornej úvrati.Je to dané jednak najmenším množstvom oleja ktoré sa tejto časti ujde,jednak najväčším znehodnotením palivom.Nech si každý dá sám odpoveď čo má deštruktívnejší účinok - benzín alebo plyn.
Kedže olej znehodnocujú aj zložky horenia,je olej u motorov spalujúcich plyn menej znehodnocovaný čo má pozitívny vplyv aj na opotrebenie skupiny klukovka-panvičky.Pokial niekto ako posledný tromf vyťahuje vplyv plynu na ventily motoru,tak áno,mal by pravdu aj keď pre objektívnosť treba povedať že závisí od konkrétneho motora a materiálov z ktorých sú vyrobené.Jedna štúdia zameraná na životnosť motora (exaktné merania )zistila a preukázala z obsolutnou jednoznačnosťou,že jediný studený štart benzínového motoru spôsobí väčšie opotrebenie valca než jeho prevávadzka pri prejazdení cca 50 km.Znie to neuveritelne ale boli to merania ktoré robili vývojári nemeckej automobilky.Môj prvý plynový pohon bol amatérska inštalácia holondského Landi Hartog do Renaultu 8 v r.1970 Ten motor mal olejovú náplň iba 2,5 lt oleja.Po 10 tis.ho človek mal chuť naliať späť (Shell bol iba v Tuzexe).Tento systém mal jeden nedostatok a to pokles výkonu o cca 15-20% čo je dnes odstránené sekvenčným vstrekom.Aj sekvenčný vstrek by teoreticky mal mať istý pokles výkonu aj keď minimálny daný rozdielom energetickej výdatnosti paliva.
paradne vysvetlene publiku....je si iba dovolim doplnit dve veci pre neskor narodenych:

TUZEX = krámek, v ktorý voňal v časoch socializmu kapitalizmom. V regáloch boli rovnaké tovary, ako dnes v hociktorom Tescu. V časoch nedávno minulých to však znamenalo kupovať výnimočný tovar, ktorý v "normálnom" obchode jednoducho nebol. V nich vlastne okrem diétnej salámy, džúsu Karola či Piruleta, Polárkového snehu, Tuzemského Rumu a ležiaka nebolo skoro vôbec nič. Punc výnimočnosti podčiarkovala platba valutami, alebo špeciálnymi komunistickými Tuzexovými poukážkami (ľudovo povedané bonmi) a tiež fakt, že na rozdiel od bežných obchodov v nich tlačenica nehrozila...

RENAULT 8 = vo svojom období v západnej časti Európy úplne bežný sedan, v našich končatinách neuveriteľne ˇfáro", predávané výhradne cez horespomenutý TUZEX za horespomenuté platidlo. Tragač známy aj svojimi vyčaptanými koĽesami zadnej nápravy, ktorá bola aj vzhľadom na vzadu osadený motor permanentne preťažovaná. Zaujímavosťou bolo na vtedajšiu dobu šokujúce použitie kotúčových bŕzd na všetkých 4-och koĽesách
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Re: _

Príspevok od používateľa markoimportauto »

cicmanec napísal:Podľa toho čo myslíšpod pojmom výhrevnosť, pretože ak množstvo energie v jednotke objemu tak je to potom naopak - LPG ju má nižšiu...
Mal som na mysli pomer energie na kilogram. Okrem toho ma LPG ako zmes (tiez v zavislosti na pomere butanu voci propanu) vyssie oktanove cislo ako bencin


...............................Propán.............Bután.............Benzín

výhrevnosť.............46,1...............45,46...............44,03

oktánové číslo.........111................103..................96-98



Ale mozno sa pletiem, clovek je prirodzene omylny....

bajdwej: chcel som ti ukradnut ten text z hlavicky, ale neviem ako dosiahnut to male pismo :..:
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 61 neregistrovaných