LPG - životnost motora
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 424
- Dátum registrácie: 08.06.2008 12:48
- Bydlisko: TT Zdieľať na Facebook
Re: _
predbehol ta ....cicmanec napísal:Tak už nie ja?! No doprčic! Budem musieť zapracovať...romysisa napísal:naj odbornik je tu lakinoooo
-
- Príspevky: 4910
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
...azijske motory-s japonskymi nemam skusenosti tak neviem ale korejske daewoo konkretne espero u mna na lpg natocilo 300 000 km a u dalsieho majitela jazdi doteraz a mazanie ventilov nebolo potrebne. Bola aj kopa daewoo lpg taxikov a jazdili statisice kilometrov so studenymi kratkymi jazdami a vydrzali dost
-
- Príspevky: 107
- Dátum registrácie: 04.06.2007 20:20 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4910
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 424
- Dátum registrácie: 08.06.2008 12:48
- Bydlisko: TT Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24982
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Myslím že sa debata dostala do slepej uličky o čo sa zadávatel témy asi neprosil.
V prvom rade nie je zodpovedaná otázka kedy končí životnosť motora a tou môžeme myslieť prvú GO.Ak to myslíme do tohoto času,úplne nezpochybnitelne použitie plynu miesto benzínu život motora predĺži.Kto ovláda otázky konštrukcie motora vie,že u motora sú dve základné skupiny,horná piest-valec,dolná klukové ústrojenstvo.Na opotrebenie tej prvej má najzničujúcejší dopad studený štart,konkrétne riedenie olejového filmu palivom.najkritickejší bod opotrebenia je tesne pod horným krúžkom v hornej úvrati.Je to dané jednak najmenším množstvom oleja ktoré sa tejto časti ujde,jednak najväčším znehodnotením palivom.Nech si každý dá sám odpoveď čo má deštruktívnejší účinok - benzín alebo plyn.
Kedže olej znehodnocujú aj zložky horenia,je olej u motorov spalujúcich plyn menej znehodnocovaný čo má pozitívny vplyv aj na opotrebenie skupiny klukovka-panvičky.Pokial niekto ako posledný tromf vyťahuje vplyv plynu na ventily motoru,tak áno,mal by pravdu aj keď pre objektívnosť treba povedať že závisí od konkrétneho motora a materiálov z ktorých sú vyrobené.Jedna štúdia zameraná na životnosť motora (exaktné merania )zistila a preukázala z obsolutnou jednoznačnosťou,že jediný studený štart benzínového motoru spôsobí väčšie opotrebenie valca než jeho prevávadzka pri prejazdení cca 50 km.Znie to neuveritelne ale boli to merania ktoré robili vývojári nemeckej automobilky.Môj prvý plynový pohon bol amatérska inštalácia holondského Landi Hartog do Renaultu 8 v r.1970 Ten motor mal olejovú náplň iba 2,5 lt oleja.Po 10 tis.ho človek mal chuť naliať späť (Shell bol iba v Tuzexe).Tento systém mal jeden nedostatok a to pokles výkonu o cca 15-20% čo je dnes odstránené sekvenčným vstrekom.Aj sekvenčný vstrek by teoreticky mal mať istý pokles výkonu aj keď minimálny daný rozdielom energetickej výdatnosti paliva.
V prvom rade nie je zodpovedaná otázka kedy končí životnosť motora a tou môžeme myslieť prvú GO.Ak to myslíme do tohoto času,úplne nezpochybnitelne použitie plynu miesto benzínu život motora predĺži.Kto ovláda otázky konštrukcie motora vie,že u motora sú dve základné skupiny,horná piest-valec,dolná klukové ústrojenstvo.Na opotrebenie tej prvej má najzničujúcejší dopad studený štart,konkrétne riedenie olejového filmu palivom.najkritickejší bod opotrebenia je tesne pod horným krúžkom v hornej úvrati.Je to dané jednak najmenším množstvom oleja ktoré sa tejto časti ujde,jednak najväčším znehodnotením palivom.Nech si každý dá sám odpoveď čo má deštruktívnejší účinok - benzín alebo plyn.
Kedže olej znehodnocujú aj zložky horenia,je olej u motorov spalujúcich plyn menej znehodnocovaný čo má pozitívny vplyv aj na opotrebenie skupiny klukovka-panvičky.Pokial niekto ako posledný tromf vyťahuje vplyv plynu na ventily motoru,tak áno,mal by pravdu aj keď pre objektívnosť treba povedať že závisí od konkrétneho motora a materiálov z ktorých sú vyrobené.Jedna štúdia zameraná na životnosť motora (exaktné merania )zistila a preukázala z obsolutnou jednoznačnosťou,že jediný studený štart benzínového motoru spôsobí väčšie opotrebenie valca než jeho prevávadzka pri prejazdení cca 50 km.Znie to neuveritelne ale boli to merania ktoré robili vývojári nemeckej automobilky.Môj prvý plynový pohon bol amatérska inštalácia holondského Landi Hartog do Renaultu 8 v r.1970 Ten motor mal olejovú náplň iba 2,5 lt oleja.Po 10 tis.ho človek mal chuť naliať späť (Shell bol iba v Tuzexe).Tento systém mal jeden nedostatok a to pokles výkonu o cca 15-20% čo je dnes odstránené sekvenčným vstrekom.Aj sekvenčný vstrek by teoreticky mal mať istý pokles výkonu aj keď minimálny daný rozdielom energetickej výdatnosti paliva.
- Cherro
- Príspevky: 738
- Dátum registrácie: 13.02.2010 19:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1383
- Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06 Zdieľať na Facebook
dojazd
tak tak, pocet diod, vzhlad a pod. zavisia od znacky a umiestnenie zcasti od majitela vozidla a zcasti od toho co to montujeautolaik napísal:mne blikaju diody-5 diod,posledna rezerva,dojazd cca 40 km
diody sa daju aj nastavit a nie su tak presne ako benzinovy palivomer ale myslim si, ze to plne postacuje .. aj tak sa naucis aky mas zhruba dojazd na nadrz a budes po urcitych km tankovat
potom su este starsie resp. lacnejsie alebo jednoduchsie ukazovatele a to napr. iba dve diody a to kontrolku ci je lpg zapnute a rezervu
-
- Príspevky: 107
- Dátum registrácie: 04.06.2007 20:20 Zdieľať na Facebook
Re: dojazd
Dakujem vam za vycerpavajucu odpovedandy.gee napísal:tak tak, pocet diod, vzhlad a pod. zavisia od znacky a umiestnenie zcasti od majitela vozidla a zcasti od toho co to montujeautolaik napísal:mne blikaju diody-5 diod,posledna rezerva,dojazd cca 40 km
diody sa daju aj nastavit a nie su tak presne ako benzinovy palivomer ale myslim si, ze to plne postacuje .. aj tak sa naucis aky mas zhruba dojazd na nadrz a budes po urcitych km tankovat
potom su este starsie resp. lacnejsie alebo jednoduchsie ukazovatele a to napr. iba dve diody a to kontrolku ci je lpg zapnute a rezervu
-
- Príspevky: 17
- Dátum registrácie: 17.01.2010 12:32 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1458
- Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
- Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty Zdieľať na Facebook
tak tento vyraz "suksie" si odteraz osvojim....velmi sa mi zapacil, vonia vidiekom....lubo7 napísal:LPG je suksie ako benzin
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
-
- Príspevky: 1458
- Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
- Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty Zdieľať na Facebook
Re: _
skor by mi sem pasoval vyraz "LPG ma vyssiu vyhrevnost"....cicmanec napísal:LPG horí pri vyššej teplote ako benzín...
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
_
Podľa toho čo myslíšpod pojmom výhrevnosť, pretože ak množstvo energie v jednotke objemu tak je to potom naopak - LPG ju má nižšiu...
-
- Príspevky: 1458
- Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
- Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty Zdieľať na Facebook
paradne vysvetlene publiku....je si iba dovolim doplnit dve veci pre neskor narodenych:mhlavaty napísal:Myslím že sa debata dostala do slepej uličky o čo sa zadávatel témy asi neprosil.
V prvom rade nie je zodpovedaná otázka kedy končí životnosť motora a tou môžeme myslieť prvú GO.Ak to myslíme do tohoto času,úplne nezpochybnitelne použitie plynu miesto benzínu život motora predĺži.Kto ovláda otázky konštrukcie motora vie,že u motora sú dve základné skupiny,horná piest-valec,dolná klukové ústrojenstvo.Na opotrebenie tej prvej má najzničujúcejší dopad studený štart,konkrétne riedenie olejového filmu palivom.najkritickejší bod opotrebenia je tesne pod horným krúžkom v hornej úvrati.Je to dané jednak najmenším množstvom oleja ktoré sa tejto časti ujde,jednak najväčším znehodnotením palivom.Nech si každý dá sám odpoveď čo má deštruktívnejší účinok - benzín alebo plyn.
Kedže olej znehodnocujú aj zložky horenia,je olej u motorov spalujúcich plyn menej znehodnocovaný čo má pozitívny vplyv aj na opotrebenie skupiny klukovka-panvičky.Pokial niekto ako posledný tromf vyťahuje vplyv plynu na ventily motoru,tak áno,mal by pravdu aj keď pre objektívnosť treba povedať že závisí od konkrétneho motora a materiálov z ktorých sú vyrobené.Jedna štúdia zameraná na životnosť motora (exaktné merania )zistila a preukázala z obsolutnou jednoznačnosťou,že jediný studený štart benzínového motoru spôsobí väčšie opotrebenie valca než jeho prevávadzka pri prejazdení cca 50 km.Znie to neuveritelne ale boli to merania ktoré robili vývojári nemeckej automobilky.Môj prvý plynový pohon bol amatérska inštalácia holondského Landi Hartog do Renaultu 8 v r.1970 Ten motor mal olejovú náplň iba 2,5 lt oleja.Po 10 tis.ho človek mal chuť naliať späť (Shell bol iba v Tuzexe).Tento systém mal jeden nedostatok a to pokles výkonu o cca 15-20% čo je dnes odstránené sekvenčným vstrekom.Aj sekvenčný vstrek by teoreticky mal mať istý pokles výkonu aj keď minimálny daný rozdielom energetickej výdatnosti paliva.
TUZEX = krámek, v ktorý voňal v časoch socializmu kapitalizmom. V regáloch boli rovnaké tovary, ako dnes v hociktorom Tescu. V časoch nedávno minulých to však znamenalo kupovať výnimočný tovar, ktorý v "normálnom" obchode jednoducho nebol. V nich vlastne okrem diétnej salámy, džúsu Karola či Piruleta, Polárkového snehu, Tuzemského Rumu a ležiaka nebolo skoro vôbec nič. Punc výnimočnosti podčiarkovala platba valutami, alebo špeciálnymi komunistickými Tuzexovými poukážkami (ľudovo povedané bonmi) a tiež fakt, že na rozdiel od bežných obchodov v nich tlačenica nehrozila...
RENAULT 8 = vo svojom období v západnej časti Európy úplne bežný sedan, v našich končatinách neuveriteľne ˇfáro", predávané výhradne cez horespomenutý TUZEX za horespomenuté platidlo. Tragač známy aj svojimi vyčaptanými koĽesami zadnej nápravy, ktorá bola aj vzhľadom na vzadu osadený motor permanentne preťažovaná. Zaujímavosťou bolo na vtedajšiu dobu šokujúce použitie kotúčových bŕzd na všetkých 4-och koĽesách
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
-
- Príspevky: 1458
- Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
- Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty Zdieľať na Facebook
Re: _
Mal som na mysli pomer energie na kilogram. Okrem toho ma LPG ako zmes (tiez v zavislosti na pomere butanu voci propanu) vyssie oktanove cislo ako bencincicmanec napísal:Podľa toho čo myslíšpod pojmom výhrevnosť, pretože ak množstvo energie v jednotke objemu tak je to potom naopak - LPG ju má nižšiu...
...............................Propán.............Bután.............Benzín
výhrevnosť.............46,1...............45,46...............44,03
oktánové číslo.........111................103..................96-98
Ale mozno sa pletiem, clovek je prirodzene omylny....
bajdwej: chcel som ti ukradnut ten text z hlavicky, ale neviem ako dosiahnut to male pismo
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 61 neregistrovaných