Klasické autá

Diskusia o tom najlepšom zo sveta automobilového priemyslu

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

HONDA Prelude (1978-1982) 171 829Kusov

Príchod Hondy Prelude znamenal vstup Hondy do kategórie športovo ladených vozidiel a netreba zdôrazňovať, že to bol úspešný krok, ktorý ju tam udržal desaťročia. Sedemdesiate roky znamenali pre Hondu obdobie, keď sa etablovala ako významný medzinárodný exportér. Bezpečne sa presadila uvedením modelu Prelude z roku 1978. Honda ho označovala ako športový kompaktný model s nezvyčajnou posuvnou strechou v základnej výbave. Tachometer a otáčkomer bol v jednom budíku. Honda Prelude 2+2 bola známa kvalitným vyhotovením, primeranou spotrebou a bolo potešením ju riadiť. Mala dva typy štvorvalcových motorov DOHC podľa toho do ktorej krajiny sa predávala. Prevodvka bola 5 stupňová, alebo automatická Hondamatic. Auto malo aj vďaka hrebeňovému riadeniu a nezávislému zaveseniu kolies skvelé jazdné vlastnosti.
Prvé z Preludov majú svoju zberateľskú hodnotu a riadiť ich je stále zábavné.
Motor: R4 1602cm3, 1751cm3/80 a 90PS
top speed:160-180km/h

[img]http://imageshack.us/a/img16/678/hondapreludeex03.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img43/8625/1981h ... oupefi.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img109/1585/7013 ... a04b2e.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img23/940/hondap ... rtible.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img842/1207/hondaprelude3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img541/9602/hond ... vecopt.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img10/9518/proda ... erv198.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img62/3382/f3181 ... 614071.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

HONDA CR-X Si (1988-1991)

Honda CR-X Si bola podľa časopisu Road&Track ako jedno z desiatich najlepších áut na svete. Vzhľadom na tento úspech začala v roku 2009 výroba športového kopaktu CR-Z.
V osemdesiatych rokoch motoristické kruhy v USA pravidelne oceňovali Japonské autá.
Motor trend označil HONDU CR-X za najlepšie importované auto roka. Modelový rad CR-X vytvoril novú kategóriu.Športové kupé prešlo v roku 1988 rozsiahlymi úpravami. Kombinácia nízkej hmotbosti s nízkou spotrebou, bleskovou reakciou a slušným výkonom sa prejavil najlepšie v modeli CR-X Si v tom istom roku. V Amerike sa ponúkal model CR-X HF spĺňajúci požiadavky spotreby v meste aj mimo. Bolo to dvojmiestne auto. V Európe a v Japonsku sa predávala verzia 2+2 s výkonom o niečo vyšším. Jednou z dobrých vlastností Hondy CR-X Si (a celého radu) bol potenciál na zvyšovanie výkonu a vylepšovanie.
Motor:R4 DOHC 1590cm3/132 až 160PS
Top speed: 217km/h

[img]http://imageshack.us/a/img221/9917/304305.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img703/4048/s2crx.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img836/7633/1991 ... crxsip.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img59/417/85463306.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img708/7633/1991 ... crxsip.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img441/4320/htup ... ndacrx.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FORD Cortina Mk1(1962-1966) viac ako 1 000 000 kusov

Motor: R4 1198cm3, 1498cm3/61-80PS
top speed: 160km/h

Cortina sa objavila v správnom čase v roku 1962. Pôvodne sa toto auto volalo Consul Cortina, ale v roku 1964 meno Consul zrušili. Názov Cortina bol odvodený od lyžiarskeho strediska Cortina d´Ampezzo v talianskych Dolomitoch. Vyrábala sa v dvoj a štvordverovej verzii.Vo februári 1963 nasledoval model GT, ktorý mal dvojitý karburátor, kotúčové brzdy a upravené pruženie. Cortina bola úspešným modelom a v roku 1967 predstavili Mk2 a v roku 1970 Mk3. Model Mk 4 od 1975-79. Cortina 80 bola poslednou z radu posledná zišla z pásu v roku 1982.

[img]http://imageshack.us/a/img268/9093/ford ... wn111d.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img5/1033/fordco ... tfacel.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img706/8422/5874 ... 16a10z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img24/5838/1965c ... tgreen.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img843/1904/1966 ... 1wagon.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img254/3605/ford ... ngineb.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

BMW M3 (1986-1992) 16202 kusov

BMW M3 je najúspešnejším príkladom homologozovaného pretekárskeho auta, z ktorého vzišlo medzinárodne uznávané cestné vozidlo. M3 je vysokovýkonnou verziou kompaktného vozidla BMW radu 3. Pochádzal z modelu E30 a jeho pretekársky motor mal čistokrvný pôvod BMW. Základný blok motora je odvodený z M10, známeho z neskorších BMW 2002 a série 320, prevŕtaného tak, aby sa podobal na radový šesťvalec BMW M88. V skutočnosti v M3 použili štvorvalcový motor, ktorý bol odvodený z ich vtedajšieho modelu pre Formulu 1. M3 vyhralo viac cestných pretekov ako ktorýkoľvek model v histórii.
M3 nevyzerá celkom ako E30 s ktorým mal spoločnú dušu. Zameniteľné sú snáď len kapota a strešné panely. Má vylepšenú aerodynamiku, rozšírené blatníky pod ktorými sú schované široké kolesá, tuhá karoséria, vylepšené zavesenie kolies, posilňovač riadenia, prevodovku Getrag (5st.), čo prispelo k výnimočnému správaniu na ceste, čo viac než len kompenzovalo trochu nižšiu maximálnu rýchlosť.
Motoristická tlač ho neobdivovala bezdôvodne.
Časopis Classic & Sports Car básnicky opísal jeho nádherne vyváženú karosériu, riadenie a spievajúci motor. Car & Driver písal s úctou, že M3 sa kĺže zákrutami ako mačka, jeho bojovo naladený motor pradie a derie sa vpred, až kým nezaradíte ďaľší stupeň, alebo kým ho obmedzovač "nechytí za chvost". M3 je auto pre ozajstného vodiča.
V tomto M3 použili štvorvalcový motor, ktorý bol odvodený z ich vtedajšieho motoru pre Formulu1.
Motor: R4 16V 2,3L, 2,5L/195 až 238PS
top speed: 235 až 248Km/h
0-100km/h 6,1s-6,9s

[img]http://imageshack.us/a/img32/3777/perfo ... edited.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img259/5170/cramerfeb091.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img526/6425/dsc5669x3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img822/3312/matteblacke30m35.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img29/1359/bmwe3 ... armoun.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img109/3076/1987bmwm3large1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img835/8860/89bmwm3dv06pi01.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img689/1268/e3012.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 27.09.2013 23:23, upravené celkom 1 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

PEUGEOT 205GTi (1984-1994)

Predstavenie Peugeota 205 v roku 1983 zachránilo osud spoločnosti Peugeot. Na medzinárodnej úrovni chytil ľudí za srdce Peugeot 205GTi, ktroého výroba začala o rok neskôr v roku 1984. Bol to najpopulárnejší Hot Hatch toho obdobia. 205GTi bol malý, energický, nenáročný, solídny. Dodával sa s motorom 1,6 a 1,9 litra. Veľký úspech priniesol mnoho verzií, napríklad GTi Rallye. Mnohé autá prežili a jazda na nich je stále pôžitok. Peugeot 205GTi je určujúci Hot Hatch obdobia pred zavedením počítačov je to skutočný klenot.
Motor: 1580cm3 (105 PS) a 1905cm3 (128 PS)
Top speed: 200km/h
0-100Km/h 7,5s

[img]http://imageshack.us/a/img545/7366/20519gti0042.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img580/3238/peug ... l94717.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img838/2678/dsc02231yo.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img252/6967/peugeot205gti01.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img405/9203/peug ... i25741.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img24/7609/peuge ... af3237.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FORD ESCORT RS Cosworth (1992-1996) 7000kusov

Cosworth bol najexkluzívnejšou verziou Fordov Escort. Vyrobilo sa počas piatich rokov len 7tis. kusov a do dnes sú veľmi žiadané a vyhľadávané. Motor dvojlitrový turbomotor Cosworth YBT s výkonom 225PS (168KW) pri cestnom nastavení, ale pri súťažnej verzii dokázal vyprodukovať až niekoľkonásobný výkon. Ten istý motor sa nachádzal aj v FORD Sierra Cosworth -legende, z ktorej si Escort požičal aj niektoré mechanické časti a podvozok. Mal päťstupňovú prevodovku a pohon všetký štyroch kolies. Prvých 2500 kusov vyrobili tak aby spĺňali homologizáciu na pretekoch World Rally Championship. Vzadu mal mohutný spojler a v znaku nápis "Motorsport". Druhá generácia z roku 1994 mala spojler už za príplatok a nové turbodúchadlo Garett, ktoré znižovalo oneskorenie a lepšie zvládalo jazdu na pokraji možností.
Motor:R4 1993cm3/168KW/6200/ 310nm/3100ot
Top speed: 237km/h
0-100km/h 5,7s
Permanentný pohon všetkých štyroch kolies.

[img]http://imageshack.us/a/img443/6933/ford ... rth199.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img547/218/1301585.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img820/7421/2439291.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img825/359/forde ... rth4x4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img844/5739/ford ... orth11.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img843/5123/1992 ... oswort.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img690/2218/1994 ... oswort.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img849/4233/945829.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

AUDI RS2 Avant (1994-1996) 2900 kusov

Ďaľšie auto, ktoré klame telom, už som tu jedno také predstavil VAUXHALL Lotus Carlton/ Opel Lotus Omega (1990–1992). RS2 Avant možno vyzerá ako obyčajné kombi, ale keď šliapnete na plyn, čaká vás úžasné prekvapenie. RS2 Avant bol prvým Audi s limitovaným označením RS a vyrobili ho v spolupráci s Porsche na platforme 80 Avant. RS2 Avant má zrýchlenie z 0 na 50km/h(1,5 s) rýchlejšie než F1 v tej dobe!!! Turbom prepĺňaný motor 2,2L vyvinutý v Porsche produkoval takú silu, že musel byť elektronicky limotovaný. Porsche tiež navrhlo brzdový systém a tlmiče tak, aby zvládli pohon všetký štyroch kolies (Quatro) a bleskové zrýchlenie a najvyššiu rýchlosť. RS2 ponúkalo luxusný interiér a výkon, ktorý zodpovedal schopnostiam najvýkonnejších športových áut. Plánovaná bola výroba 2200 kusov áut, ale pre veľký dopyt bolo vyrobené 2900kusov. Dôvodom, prečo nikdy nedošlo k výrobe kupé RS2 bola obava spoluvýrobcu spoločnosti Porsche z priamej konkurencie.
Motor: V5 20V turbo, 2226cm3/232 kW/315 koní pri 6500 ot/min.
Prevodovka: 6-rýchlostná manuálna, quattro' pohon všetkých kolies
Top speed: 262Km/h
0-100km/h 4,8s
Spotreba 9,2 l/100 km

[img]http://imageshack.us/a/img24/18/1994audirs2avantred.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img259/2489/c841 ... 802291.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img827/6927/c544 ... 719273.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img580/33/c54440 ... 719272.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img14/5871/c3606 ... 015342.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img18/2325/54044 ... 605a1z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img407/2095/1027 ... edf2bb.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img707/9256/audirs2avant2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img42/8935/1995a ... ic3987.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

PORSCHE 924 (1976-1985) 121289 kusov

924 bolo posatvené z vylepšených a upravených dielov Audi 100 a VW Golf, Scirocco a Super-Beatle.Spoločnosť Porsche zaviedla množstvo verzií, aby sa 924 etablovala na trhu, ktorý bol pre ňu neznámy. Nustále vylepšovanie bŕzd, pruženia, torzných ramien, tlmičov, stabilizátorov a výkonu motora v kombinícii so zlepšovaním komfortu a luxusu priniesli modelu 924 rešpekt hodný jeho rodného mena. Typ 924 znamenal pre Porsche radikálne vykročenie do neznáma. Bol to prvý model z motorom vpredu a prvý. ktorý nemal súťažných predchodcov. Spoločnosť uviedla na trh 924 turbo a aj 924 Carrera GT. Od samého začiatku každá ďaľšia generácia dokazovala, že ide o jedno z najlepších Porsche, na akom si možno zajazdiť.
Motor: 2 L, 2.5 L vodou chlazený od125 do 245PS
prevodovka: 4 a 5st. manuálna
top speed: 229km/h (2L)
0-100km/h 7,7s (2L)

[img]http://imageshack.us/a/img577/5603/879241024.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img545/8426/1280 ... integr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img96/5628/porsche924rear1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img547/8276/1115 ... sebrin.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img28/5681/motor1zq.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img255/967/porsc ... r1986m.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

A prečo klasické, alebo aj staré autá? Lebo staré autá sú neslýchane dobrá zábava.
Názov klasické autá je trochu nepresný. Klasické autá neexistovali pred tým, než sme si ich vymysleli. Bola to obranná reakcia na bezduchosť moderného kovu masívne doplneného plastom. Pred 40-mi rokmi "klasické autá" neexistovali, hovorilo sa im staré autá. Autá spred roku 1919 sa označovali ako edwardiány, autá spred roku 1931 ako veterány a hŕba modelov vyrobených začiatkom 2.svetovej vojny dostala meno plnokrvníci. Zbožňovanými autami sa stali Bugatti 35, Bentley, Dusenberg, Auburn a Hispano Suiza. V pomyselnom katalágu motoristických starožitností znamenali tieto značky to isté ako medzi ostatnými starožitnosťami Chippendale a Sheraton.
Trh s klasickými autami mal svoje periódy a bol v jednom období, mierne povedané nezdravý. Šmelilo sa pozmeňovalo a falšovalo. Dôvod? Peniaze. Trh našťastie vytriezvel a oddelilo sa zrno od pliev. Ceny poklesli na znesiteľnú úroveň. Vzdelaný nadšenec získal prevahu nad príležitostným špekulantom.
A čo sú to vlastne tie klasické autá?
Klasické autá pohyblivé predmety, ale aj spoločenské pomníky, ktoré nám pripomínajú spôsob akým sme žili. Stačí jeden pohľad na FORD Edsel (1958-1959) či CHEVROLET Impala (1960) a pochopíme, že svet už nikdy nebude ako voľakedy. Modernému životu niekedy chýba romantika tak ako aj moderným autám. Mám rád autá a na každom, ktoromkoľvek viem nájsť niečo pozitívne a zaujímavé. Ale mám rád najmä tie klasické, staré a z dnešného pohľadu tie nemoderné, netúžim po výkriku sterilizovanej výkonnosti. Mám rád, keď prístroje vyzerajú ako prístroje, keď motor zvukmi dáva najavo že "žije". Netúžim po dokonalosti moderných automobilov, ktoré vyzerajú, ako keby boli odliate z jedného kusu plastu. Mám rád autá, ktoré majú osobnosť a je jedno či je to FIAT 500 (1957-1977), alebo exkluzívny JAGUAR E-Type (1961-1974).
Klasické autá nekupujeme preto, aby sme držali krok s modernou premávkou na cestách. Sú ľudia čo odmietajú dnešné falzá a chcú originál.
Naša posadnutosť po dokonalom ovládaní auta spôsobila, že autá vyzerajú ako zariadenia na úsporu práce s charizmou automatickej práčky. Sú masovo vyrábané a chýba im emócia a vzrušenie. Niektorí výrobcovia však podľa mňa pochopili, že autá majú vyzerať ako autá. Retrospektívny vzhľad sa nepochybne v mnohých autách stále uplatňuje.
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 21.09.2013 18:45, upravené celkom 1 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

ALFA ROMEO Montreal (1970-1977) 4000 kusov

Veľmi krásne kupé Alfa Romeo 2+2. Pod kapotou sa ukrýval 2,6L V8 so vstrekovaním s výkonom 149KW .Päťstupňová prevodovka ZF a samosvorný diferenciál z nej robil čisté športové auto. Žiaľ Alfa vstúpila do preplneného segmentu "junior supercar" a podarilo sa predať len 4000 kusov hoci Alfa výrobu stále predlžovala v roku 1977 bola ukončená. Až z onekorením získala uznanie súčasných zberateľov klasických áut.
Motor: V8 štvorvačkový 2594cm3/149KW/200PS
Top Speed: 222km/h
0-100km/h 7,5s

[img]http://imageshack.us/a/img545/9612/3545 ... 03ed7z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img401/8008/alfa ... 1972ci.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img824/212/alfar ... 201209.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img534/7647/20a2 ... 0276f8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img822/627/monty4h.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img15/9497/alfar ... engine.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

LOTUS Elan (1962-1975) 17000 Kusov

Spočiatku bol Elan klasickým autom, ktoré sa predávalo nezmontované, teda po častiach ako stavebnica. Bol poháňaný 1,6L motorom s dvojvačkovou hlavou Cosworth. Mal nezávislé zavesenie kolies a kotúčové brzdy, oceľový podvozok a laminátovú karosériu, a tým aj nízku hmotnosť. Auto sa stalo okamžitým hitom. V roku 1963 vznikla verzia s pevnou strechou a v roku 1965 dvojmiestne kupé. V roku 1967 pokračoval jeho komerčný úspech a vznikla verzia Part Two a vyrábala sa do roku 1975.
Motor: R4 1558cm3/110-130PS
top speed: 190km/h
0-100km/h 7,6s

[img]http://imageshack.us/a/img94/7391/lotuselans2xlc88g.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img543/4514/lotuselan.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img401/8256/elan001.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img694/9697/65lo ... v12cbs.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img853/117/1966l ... upefor.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img593/4266/dsc0876t.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img844/6493/lotuselan2side.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img9/3739/0c56e9 ... 855ef1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img687/8449/1970 ... ectint.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img22/1860/72lot ... dv12cb.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img580/899/lotuselanengine.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img705/1204/lotu ... yresto.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img560/3204/lotu ... chassi.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

MERCEDES-BENZ 280 SE 3.5 (1969-1971) 4500kusov

Superluxusný model 280SE 3.5 debutoval na frankfurtskom autoasalóne v roku 1969. Boli dve verzie kupé a kabriolet, pričom sa staromódny vzhľad vysvetľoval skutočnosťou, že 280 SE je nástupcom modelu 220 SE z roku 1961 len s drobnými zmenami dizajnu. Tento "Flachkuler" považujú mnohí nadšenci za jedno z najkrajších a najelegantnejších kupé, ktoré mohli konkurovať najlepším modelom tej doby určených pre tých,ktorí si to mohli dovoliť. Skutočná novinka sa nachádzala pod kapotou, kde bol ukrytý najpokrokovejší motor, aký Mercedes kedy vyrobil. Mal tranzistorové zapaľovanie, trojfázový alternátor a elektronický systém vstrekovania paliva Bosch. Tento úplne nový motor V8 mal liatinové bloky a hliníkové hlavy. Jeho hmotnosť sa rovnala približne hmotnosti štandartného šesťvalca. Motor zabezpečoval dobré zrýchlenie a aj dostatočnú maximálnu rýchlosť. Pre americký trh bol motor v roku 1971 zväčšený na obsah 4,5 litra. Auto malo štandartne, brzdy s posilňovačom, automatická štvorstupňová prevodovka, bola k dispozícii aj manuálna, klimatizácia, elektrické spúšťanie okien a stereo rádio Becker Europa. Súčasťou luxusného interiéru bolo kožené čalúnenie a špeciálne vyberané obloženie z dreva. Počiatočná cena bola vysoká, čo odrážalo náklady na výrobu. Preto z týchto zberateľsky vzácnych áut, vyznačujúcich sa mimoriadnou kvalitou zhotovenia, vyrobili len 4500kusov. Patria k posledným ručne vyrábaným Mercedesom, čo ich robí ešte vzácnejšími. Zachovalé exempláre majú dnes aj patričnú cenu. Na rozdiel od mnohých iných klasických áut Mercedes 280 SE pôsobí ako plne moderné auto, určené na každodenné používanie, ktoré sa skvele riadi a výborne jazdí.
Motor: 3499cm3 V8/147KW/5800ot
top speed: 205km/h
0-100km/h 8,9s

[img]http://imageshack.us/a/img16/9941/70mer ... itedv0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img94/2690/merce ... 35conv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img832/1489/merc ... z280se.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img834/7659/merc ... abrioh.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img547/961/merce ... 0sel05.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img844/6358/merc ... coupe1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img687/3889/coleenparhaniemi.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img248/6973/3348 ... 3b9e4d.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img62/3567/09052 ... z280se.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img5/2229/70merc ... briodv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img189/3442/70me ... 09cbsi.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img202/5865/71me ... 09agci.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img546/4580/dash2a.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img189/6308/1970 ... 80se12.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 08.10.2013 23:09, upravené celkom 1 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

DAIMLER DS420 (1968-1992) 4100kusov

Úctyhodná značka Daimler zanikla ako samostatná spoločbosť, ale jej nový vlastník - Jaguar - si ponechal meno aj naďalej. DS420 mal prednú časť prebudovanú na typický Jaguár so štyrmi svetlami. Vyrábali ho v dielňach Vanden Plas. Motor patril Jaguáru. Limuzína mala automatickú prevodovku, nezávislé odpruženie, kotúčové brzdy. Bol o polovicu lacnejší než Rolls-Royce Phantom IV. Dostupné boli rôzne úptavy od luxusných po honosné. Model DS mal sklenú deliacu stenu, ktorá pasažierov izolovala od šoféra. Auto bolo obľúbené medzi ľuďmi z vlády (doma aj v zahraničí) a používali ho aj špičkové hotely. V roku 1979 presunuli výrobu do továrne v Coventry (UK). Kvalita týchto nádherných, ručne vyrábaných áut je taká trvalá, že väčšina z nich dodnes jazdí a sú potešením pre tých, čo majú radi elegantnú modernú klasiku.
Motor: 4235cm3 V8
top speed: 180km/h

[img]http://imageshack.us/a/img854/5243/daim ... sinemp.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img819/8797/daim ... sinepi.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img27/3387/daiml ... sinere.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img849/4899/84e0 ... s42013.png[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img268/5056/71da ... odv07c.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img20/350/daimle ... landau.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img687/6574/digi ... 917891.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img191/8243/daim ... tiveli.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img18/219/daimle ... sineen.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

ALFA ROMEO T33 Stradale (1968-1971) 18kusov

Technicky bol Stradale v podstate identický s pretekárskym autom T33, mal však dlhší rázvor kolies a motor nastavený na menšie výkony. Vyrábali ho na zákazku. Tieto autá s dizajnom Franca Scaglioneho montovaly výhradne ručne v milánskej firme Carrozzeria Marazzi. Nádherne tvarovaná hliníková karoséria mala krídlové dvere, otvárané smerom hore. Hocikto, kto mal možnosť dostať sa k modelu Stradale dostatočne blízko, získal zážitok na celý život. Šanca šoférovať Stradale je asi taká ako ísť na Mesiac. Bolo vyrobených 18 kusov. Stradale bolo vo svojej dobe jedno z najdrahších áut na svete stálo 17tis. dolárov čo bolo asi päťnásobkom ceny vtedajšieho priemerného auta. Stradole je možné vidieť v Múzeu Alfa Romeo v Arese, neďaleko Milana.
Motor: V8 1995cm3/ (172 kW)/8,800 -(181 kW) /9400
Prevodovka: 6 speed
0-100km/h 5,4s
Top speed: 280km/h

[img]http://imageshack.us/a/img850/7172/alfa4u.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img89/9996/tipo3 ... 19674i.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img17/3475/alfar ... adalef.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img266/1682/alfa ... radale.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img823/103/villa ... 8alfar.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img43/7610/alfa3 ... le1967.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img542/3522/alfa ... dale19.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img831/8519/9685.jpg[/img]

Návrat na "VETERÁNY a klasické autá"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 56 neregistrovaných