Klasické autá

Diskusia o tom najlepšom zo sveta automobilového priemyslu

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Mercedes-Benz W123 (1976–1985) 2 696915 kusov

123 je posledný mohykán, posledný chrómovaný Mercedes-Benz. Z hľadiska konštrukcie a nákladov posedný Benz "frézovaný z plného materiálu".Bol vymyslený v dobe, keď bola nemecká precízna práca ešte pokladaná za cnosť, znižovanie nákladov sa nenosilo. Kto vtedy pracoval vo firme Daimler-Benz, bol remeselne zručný a vážený človek, aj keby len ukladal náhradné koleso do batožinového priestoru, čo sa v tej dobe robilo ešte ručne.

Modelová paleta začínala dieslovým štvorvalcom 2 litrom s 55HP a končila 6 vallcom 2,8 L so vstrekovaním a 185HP. V roku 1982 bol W123 mierne faceliftovaný.

123 200
123 200
123 230
123 230E
123 250
123 280
123 280E
123 200D
123 220D
123 240D
123 300D
123 300D Turbo
123 230C
123 230CE
123 280C
123 280CE
123 300CD
123 300CD Turbo
123 200T
123 230T
123 230TE
123 250T
123 280TE
123 240TD
123 300TD
123 300TD Turbo
123 250 Long
123 240D Long
123 300D Long

[img]http://imageshack.us/a/img341/2586/6790 ... d0f80z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img268/1857/6790 ... 20843b.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img221/2206/mbw12335280e.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img20/6485/80600 ... 92a4cz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img46/6155/1237i.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img594/2175/7832 ... bba70z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img5/9449/w123coupe1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img9/8515/0b323bb87c.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img825/2397/merc ... w12310.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img687/6563/merc ... 97601b.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img833/6226/merc ... w12301.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img41/2007/47605 ... 91072b.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img600/9307/w123ce.gif[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img705/3461/mbc12314230ce.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img850/9245/2504 ... e7ea2z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img839/7276/merc ... 761985.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img844/4066/engine5.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img198/5470/6160 ... f91d6z.jpg[/img]
lukas.bubo
Padrino
Príspevky: 5326
Dátum registrácie: 29.07.2011 11:34
Bydlisko: Wild Wild West
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukas.bubo »

na tieto mercedesy mam slabost :3906:
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Aj ja.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Acon napísal:Ak je reč o Lambo, tak tu rozhodne nemôže chýbať Rolls Royce juhu, ESPADA
Espada bol prvý a jediný ozajstný štvorsedadlový Lamborghini a spolu s Jaramou posledným autom s motorom vpredu. Kedysi dosiahla obrovský predajný úspech a bola prekonaná až Countachom.

Lamborghini Espada S1,S2,S3(1968-1978) 1217 kusov
Motor V12 3929cm3, 325-365PS/6500/ot/min
Päťstupňová manuálna prevodovka, alebo automat - chrysler torque flite,
top speed:241-249km/h
Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Lamborghini Jarama (1970-1976) 328 kusov

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Lamborghini Urraco (1973-1979)
2.0 L V8
2.5 L V8
3.0 L V8
180-240PS

top speed 215-260km/h

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 11.02.2013 00:21, upravené celkom 2 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

DE TOMASO Pantera GT5 (1974-1993) 7260 kusov

Nekomplikované superauto bolo spojením talianskeho šarmu a detroidskej dôkladnosti. Toto GT bolo skonštruované v čase keď sa Ford presťahoval a De Tomaso fúzoval s Maseratim. Obrovský Fordov motor V8 bol v strede a je napojený na prevodovku ZF, ktorá bola použitá už vo Forde GT40 a stojí viac než celý motor. Podvozok bol zváraný a lisovaný.
Auto vlastnil aj Elvis mal žltú Panteru.

Motor V8 5763cm3/350PS/6000ot/min,
Prevodvka 5 st. mech. ZF transaxle,
top speed:256km/h

[img]http://imageshack.us/a/img138/6049/49133055.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img69/1644/591324419small.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img221/9481/1984 ... ragt52.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img195/4278/pbb432008m.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img13/1580/detom ... ragts4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img248/2191/deto ... gt5s01.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img96/4049/detom ... 5s1990.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img542/7900/4214 ... 060057.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img832/9900/6154 ... 2a7c4z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img805/8857/tdet ... t5tail.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img268/2497/88de ... gt5sby.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img829/7594/1972pantera2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img195/3358/aetv2930534b.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

MASERATI Ghibli (1967-1973) 1274 kusov

dvojdverové kupé alebo otvorený spider
Konštrukcia samonosná oceĺová karoséria rúrkový rám,
Motor: 2x2 OHC V8 v uhle 90°, 4719cm3(330PS/5000), alebo 4930cm3(335/5500)(SS)
Prevodovka päťstupňová ZF manuálna, alebo automat,
auto malo štandardtne klimatizáciu,
Top speed: 248-270km/h

Mnohí uznávajú, že ide o najveľkolepejší zo všetkých cestných Maserati. Bol senzáciou turínskeho autosalónu v roku 1966 a aj v dnešnej dobe sa považuje za najlepšie Maserati s motorom vpredu, za superauto spájajúce v sebe luxus a výkon a zarážajúco dobrý vzhľad, aké sa už sotva objaví. Jeho motor vydáva typický chrapčavý zvuk. Motor bez problémov akceleroval už z 500otáčok na piatej rýchlosti. Karoséria nemá na sebe žiadne zbytočnosti a vyzerá výborne aj napriek svojmu veku:

[img]http://imageshack.us/a/img837/515/68mas ... v07ci0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img688/2346/68ma ... scoupe.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img19/3474/34416 ... 9maser.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img542/7343/maseratighibli9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img228/5558/checkv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img685/8822/maseratighibli08.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img51/9611/1347972733.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img717/5673/21532180037large.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img5/5903/70mase ... pyderd.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img856/6396/72ma ... sdv11c.jpg[/img]
kilec
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 07.10.2009 14:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kilec »

Nedávno v tv dávali Bullitov prípad

:300f: ten zvuk
lanken
Príspevky: 1404
Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanken »

ta espada nemá chybu
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Vauxhall Lotus Carlton/ Opel Lotus Omega (1990–1992) 950 kusov

Auto, ktoré klame telom. V roku 1990 najrýchlejšia limuzína na svete. A bola pekelne rýchla 578Nm/281KW/5200ot/min. Motor mal výbornú pružnosť už od nízkych otáčok. Až na zadný spoiler a dvojicu prívodov vzduchu na čele auta, nič nesignalizovalo navonok rozdiel medzi modelom Lotus a štandartnou päťmiestnou limuzínou Opel Omega a Vauxhal Carlton (Vauxhal aj Opel patrili od 20. tych rokov koncernu GM). Neskôr v roku 1986, GM kúpili britský Lotus. Tento Lotus bol v roku 1989 predstavený v Ženeve na autosalóne. Výroba začala v roku 1990. V Európe sa predával pod značkou Opel Lotus Omega.
568 Nm pri 4200 min-1 prenášala dozadu pred riadne tvrdou hydraulickou spojku šesťstupňová manuálna skriňa ZF S6-40 so stálym prevodom 3,45, oboje z Corvetty ZR1.V portfóliu amerického koncernu sa totiž nenašla žiadna vhodnejšia, ktorá by zvládla distribúciu takého prívalu newtonmetrov. 470 Nm mal vodič, či skôr pilot k dispozícii už pri 2000 otáčkach.  S distribúciou na kolesá pomáhal aj samosvorný diferenciál pôvodom z Holden Commodore VN. Aj tak sa vedela prehrabať ešte na štvorku, tu citeľne chýbal pohon oboch náprav ... Stádo koní bolo tak akurát. Nebol problém sa úpravou riadiacej elektroniky Lotus-Delco dostať aj cez 500 k...

Šprint na stovku zvládol 1663 kg ťažký, 4768 mm dlhý, 1933 mm široký a 1435 mm vysoký superrýchly sedan pod 5 sekúnd, 160-ku za 11 a 200-ku za 17 s. Štvrť míle s pevným štartom absolvoval počas 14s a kilometer o desať sekúnd dlhšie. Obľúbené disciplíny 0-100-0 a 0-160-0 zvládne aj dnes za nanajvýš 9, respektíve 17 sekúnd.

Motor: V6 3615cm3, 2 x turbo Garett T25 každé vodou chladené medzichladičom, 281KW/5200 ot/min, 578Nm
Samonosná karoséria,
Prevodovka mechanická šesťstupňová
Top speed: 283km/h

[img]http://imageshack.us/a/img585/6480/vaux ... alotus.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img11/1682/35390 ... a4599b.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img42/662/551346 ... 220b05.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img823/7413/3334 ... a5bf4o.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img266/420/carop ... mega02.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img266/9238/opel ... linsig.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img16/5369/lcengine21.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 06.10.2013 15:50, upravené celkom 2 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Aston Martin V8 (1972-1989) 2842 kusov (aj s Vantage a Volante)

Konštrukcia: hliníková karoséria a oceľový plošinový rám,
Motor ručne robený V8 5340cm3, 2x OHC, výkon nebol zverejnený cca 350PS a Vantage 400PS,
Prevodovka päťrýchlostná mechanická, alebo automat,
Top speed: 259km/h Vantage 278km/h
0-100km/h 6,3s Vantage5,5s
[img]http://imageshack.us/a/img89/1884/aston ... pers21.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img191/6842/asto ... ageosc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img571/6587/2667 ... 0e613o.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img443/2334/asto ... age197.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img203/6784/asto ... 198919.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img849/1893/asto ... on1972.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

CITROËN SM (1970-1975) 12920 kusov
"Sa Majesté - Jej Veličenstvo"

SM bol skvelý výstredný automobil, výsledok spolupráce Citroenu a Maserati pýšiaci sa luxusom, výkonnosťou a charakterom.
Otáčavé svetlá,hydropneumatické perovanie so samoreguláciou výšky, dažďový senzor, systém ovládania stieračov, automatické vyrovnávanie riadenia a mnoho technického eskamotérstva. Bol to zložitý voz. Motor mal Maserati V6 SM - písmená SM sa vysvetľovali ako "Série Maserati", ale aj "Sport Maserati", alebo "Sa Majesté" čo znamenalo "Jej veličenstvo". Automobil potreboval špeciálnu starostlivosť predajcov so skúsenosťami s motormi Maserati a pre jeho technickú zložitosť vznikali problémy, pretože jeho technické riešenia boli na hranici možností. Zdravý rozum nám hovorí, že SM je celý Concorde, ale odkedy sa slávne autá riadia zdravým rozumom? Citroen opäť vytvoril futuristický voz, popri ktorom boli ostatné "vozy zajtrajška" ako módne šlágre s krátkym dychom.
Citroen kúpil v roku 1968 Maserati s myšlienkou skombinovať vlastný systém pruženia s motormi Maserati. Výsledok predstavili na autosalóne v Ženeve v roku 1970, ako hlavný ťahák Citroenu. SM navrhol vlastný dizajnér Rober Opron. Každý detail vozidla vyrobili s ohľadom na maximálnu aerdoynamickú účinnosť (koeficient odporu vzduchu Cx 0,27) a celkove bol SM skonštruovaný tak, že pri vysokých rýchlostiach sa priam prisal k vozovke. Napriek veľkosti sa SM správala ako športové auto a pevne sedela na ceste. Vozidlo pôsobí aj dnes po vyše štyridsiatich rokoch futuristicky, takže v roku 1970 to bola senzácia.
Interiér bol luxusný a výkon vozidla perfektný. V časoch bez rýchlostných limitov na cestách SM prekonával dlhé vzdialenosti cestovnou rýchlosťou nad 190km/h, skrátka úžasné. V roku 1974 po nútenom spojení Citroenu z dôvodu krachu s Peugeotom, nový majiteľ Peugeot v roku 1975 ukončil brilantnú no obchodne nie príliš úspešnú výrobu SM.

Konštrukcia: samonosná oseľová karoséria s hliníkovou kapotou, 4,9m dlhá,
dvojdverové kupé 2+2,
Motor: špičkový celohliníkový V6, vážiaci iba 140kg, neveľkých rozmerov so štvoricou vačkových hriadeľov, objem zo začiatku udržiavali pod 2,8L, aby sa zabránilo zdaneniu podľa francúzskych zákonov, 2670cm3 170PS/5500 a 2974cm3 180PS/5750,
Prevodovka 5st. mechanická, alebo trojst. automat, pohon predných kolies,
hydropneumatické pruženie,
Zavesenie: hydropneumatické pruženie, vpredu nezávislé priečne ramená, vzdu vlečné ramená,
Brzdy: kotúčové na všetkých kolesách
top speed:220- 229km/h, 0-100km/h 8,3s

[img]http://imageshack.us/a/img12/7599/1024p ... atanet.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img441/5670/1971 ... mat160.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img803/7295/citr ... 194634.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img62/2200/citro ... tmylor.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img43/7546/1972c ... m01700.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img27/9307/smib.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img705/5024/citr ... engine.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 21.09.2013 00:22, upravené celkom 4 krát.
lukas.bubo
Padrino
Príspevky: 5326
Dátum registrácie: 29.07.2011 11:34
Bydlisko: Wild Wild West
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukas.bubo »

Zdvihak, nedame tento obsah do prveho prispevku? popripade do mojho druheho? a priebezne mozeme aktualizovat... co ty na to?
lanken
Príspevky: 1404
Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanken »

ten aston je okopčený mustang
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

@lukas.bubo
Dal som ten zoznam do prvého príspevku. Budem ho dopĺňať.
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 13.02.2013 00:35, upravené celkom 1 krát.

Návrat na "VETERÁNY a klasické autá"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 51 neregistrovaných