Klasické autá
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
Chevrolet Impala (1960) asi 500 000kusov
Impala bol dlho najlepšie predávajúcim sa sedanom, rodinným autom. V roku 1960 sa predalo takmer pol milióna kusov. Bol to trhák za cenu pod 3000 dolárov. Karoséria bola prispôsobená panujúcej móde a ostáva dokonalým stelesnením hojnosti amerických 60. rokov.
Šesťsedadlové, alebo štvorsedadlové auto s pevnou strechou,
Motor: R6 3851cm3 až po V8 5 703 cm3, výkon od 230PS/4800ot/min - 335PS/5800ot/min
Prevodovka trojstupňoá mech., alebo automatická
top speed: 145-217km/h
[img]http://imageshack.us/a/img266/7306/sideu.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img689/8522/p2170058c.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img163/116/msoriginal4228.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img32/706/chevroletmodel49.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img819/525/chevr ... dgener.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img854/2839/82624interiorweb.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img221/1874/engine1m.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img24/3808/lrmp0 ... evrole.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img43/9985/lrmp0 ... evrole.jpg[/img]
Impala bol dlho najlepšie predávajúcim sa sedanom, rodinným autom. V roku 1960 sa predalo takmer pol milióna kusov. Bol to trhák za cenu pod 3000 dolárov. Karoséria bola prispôsobená panujúcej móde a ostáva dokonalým stelesnením hojnosti amerických 60. rokov.
Šesťsedadlové, alebo štvorsedadlové auto s pevnou strechou,
Motor: R6 3851cm3 až po V8 5 703 cm3, výkon od 230PS/4800ot/min - 335PS/5800ot/min
Prevodovka trojstupňoá mech., alebo automatická
top speed: 145-217km/h
[img]http://imageshack.us/a/img266/7306/sideu.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img689/8522/p2170058c.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img163/116/msoriginal4228.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img32/706/chevroletmodel49.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img819/525/chevr ... dgener.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img854/2839/82624interiorweb.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img221/1874/engine1m.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img24/3808/lrmp0 ... evrole.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img43/9985/lrmp0 ... evrole.jpg[/img]
-
- Príspevky: 1404
- Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
ROLLS-ROYCE Silver Cloud lll (1962-1965)
Päťsedadlová štvordverová limuzína,
konštrukcia rám Girder s lisovanou oceľovou karosériou,
Motor: V8 6230cm3 výkon neudáva výrobca,
Štvorrýchlostná automatická prevodovka,
V roku 1965 sa za 5500 libier dal kúpiť sedem izbový dom, alebo 11 Austinov Mini alebo jeden Rolls-Royce "Strieborný oblak". Výroba jedného Strieborného oblaku trvala tri mesiace. Dvere, kapota a veko batožinového priestoru bolo ručne robené z hliníka, aby sa ušetrilo na váhe.
[img]http://imageshack.us/a/img819/1806/65ro ... rcloud.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img849/9821/1980london25.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img705/5500/sciii18.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img819/5602/roll ... loudii.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img836/753/29056 ... ee8d5z.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img138/1365/silv ... innen2.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img692/6296/silv ... iinnen.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img69/1848/used1 ... esilve.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img805/9374/63ro ... d3dv11.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img21/8644/rolls ... oudiiv.jpg[/img]
Päťsedadlová štvordverová limuzína,
konštrukcia rám Girder s lisovanou oceľovou karosériou,
Motor: V8 6230cm3 výkon neudáva výrobca,
Štvorrýchlostná automatická prevodovka,
V roku 1965 sa za 5500 libier dal kúpiť sedem izbový dom, alebo 11 Austinov Mini alebo jeden Rolls-Royce "Strieborný oblak". Výroba jedného Strieborného oblaku trvala tri mesiace. Dvere, kapota a veko batožinového priestoru bolo ručne robené z hliníka, aby sa ušetrilo na váhe.
[img]http://imageshack.us/a/img819/1806/65ro ... rcloud.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img849/9821/1980london25.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img705/5500/sciii18.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img819/5602/roll ... loudii.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img836/753/29056 ... ee8d5z.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img138/1365/silv ... innen2.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img692/6296/silv ... iinnen.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img69/1848/used1 ... esilve.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img805/9374/63ro ... d3dv11.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img21/8644/rolls ... oudiiv.jpg[/img]
-
- Príspevky: 1404
- Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
Mazda Cosmo 110S (1967 - 1972) vyrobené 1519 kusov
Cosmo bolo prakticky ručne vyrobené vo veľmi obmedzených počtoch. Je jedným z najvyhľadávanejších japonských vozidiel šesťdesiatych rokov. Jedno z nich v súčasnosti parkuje v garáži Jay Lenoa (herec, televízny moderátor, zabávač) a jeho garáž pozri tu : http://www.jaylenosgarage.com/
Rotačný motor Felixa Wankela bol použitý a vylepšený v tejto mazde.
Motor: twin-rotor Wankel 2 x 399cm3 neskôr 2 x 491cm3
Prevodovka: 4 a 5 speed manual
Výkon: 110 - 128 PS
top speed: 185 až 200km/h
Problémom týchto motorov bolo tesnenie na okrajoch rotorov, ktoré sa predčasne opotrebovalo a dochádzalo k zvýšenej spotrebe a k strate výkonu. Kenichi Yamamoto, ktorý viedol rotačný tím, zlepšili spoťahlivosť a aj životnosť motora tým, že začali používať špeciálne carbonové tesnenia. Spoločnosť Mazda dodnes vyrába a vyvíja tieto motory.
Cosmo bolo prakticky ručne vyrobené vo veľmi obmedzených počtoch. Je jedným z najvyhľadávanejších japonských vozidiel šesťdesiatych rokov. Jedno z nich v súčasnosti parkuje v garáži Jay Lenoa (herec, televízny moderátor, zabávač) a jeho garáž pozri tu : http://www.jaylenosgarage.com/
Rotačný motor Felixa Wankela bol použitý a vylepšený v tejto mazde.
Motor: twin-rotor Wankel 2 x 399cm3 neskôr 2 x 491cm3
Prevodovka: 4 a 5 speed manual
Výkon: 110 - 128 PS
top speed: 185 až 200km/h
Vždy ma priťahovaly technické osobitosti. Veci, ktoré sú robené iným spôsobom, ako väčšina ostatných. Ja som sa hlavne stránil bežných motorov. Tak je zdá sa celkom prirodzené, že skôr alebo neskôr, budem vlastniť auto s rotačným motorom.
Jay Leno
Problémom týchto motorov bolo tesnenie na okrajoch rotorov, ktoré sa predčasne opotrebovalo a dochádzalo k zvýšenej spotrebe a k strate výkonu. Kenichi Yamamoto, ktorý viedol rotačný tím, zlepšili spoťahlivosť a aj životnosť motora tým, že začali používať špeciálne carbonové tesnenia. Spoločnosť Mazda dodnes vyrába a vyvíja tieto motory.
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 04.02.2013 21:06, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
Jaguar XJ (1968–1973) 82 126 kusov
Car Magazine (marec, 69.) uvádza, že Sir William Lyons("Mr. Jaguar" tvorca XJ) opísal zrod XJ týmito slovami: "V roku 1964 sme sa rozhodli, že vytvoríme úplne nové auto, superior po všetkých stránkach , ktorý by bol tak pokročilý, že by mohol zostať vo výrobe po dobu minimálne siedmych rokov po jeho zavedení. "Jeho vyhlásenie možno, pri spätnom pohľade, sotva považovať za príliš sebavedomé rad XJ - vo svojich rôznych formách - zostal vo výrobe cez dve dekády! Rad 1 je "originálny" XJ, auto, ktoré je dnes považované za jedno z najkrajších. Naozajstná "Klasika".
Motory: XJ6 R6 2792cm3 / 180 PS/6000ot/min / 185 km/h,R6 4235cm3 / 245 PS/5500ot/min/ 205km/h, XJ 12 V12 5343cm3 / 260PS/6000ot/min 235km/h
Prevodovka 4 st. manuálna, alebo 3 st. automat,
[img]http://imageshack.us/a/img855/4510/72ja ... hhcd01.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img208/3830/68xj642.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img849/3210/jagu ... 8litre.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img689/3417/daimlersilv.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img705/11/630699 ... f2279o.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img72/6041/63064 ... 37650o.jpg[/img]
Car Magazine (marec, 69.) uvádza, že Sir William Lyons("Mr. Jaguar" tvorca XJ) opísal zrod XJ týmito slovami: "V roku 1964 sme sa rozhodli, že vytvoríme úplne nové auto, superior po všetkých stránkach , ktorý by bol tak pokročilý, že by mohol zostať vo výrobe po dobu minimálne siedmych rokov po jeho zavedení. "Jeho vyhlásenie možno, pri spätnom pohľade, sotva považovať za príliš sebavedomé rad XJ - vo svojich rôznych formách - zostal vo výrobe cez dve dekády! Rad 1 je "originálny" XJ, auto, ktoré je dnes považované za jedno z najkrajších. Naozajstná "Klasika".
Motory: XJ6 R6 2792cm3 / 180 PS/6000ot/min / 185 km/h,R6 4235cm3 / 245 PS/5500ot/min/ 205km/h, XJ 12 V12 5343cm3 / 260PS/6000ot/min 235km/h
Prevodovka 4 st. manuálna, alebo 3 st. automat,
[img]http://imageshack.us/a/img855/4510/72ja ... hhcd01.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img208/3830/68xj642.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img849/3210/jagu ... 8litre.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img689/3417/daimlersilv.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img705/11/630699 ... f2279o.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img72/6041/63064 ... 37650o.jpg[/img]
-
- Príspevky: 198
- Dátum registrácie: 26.09.2008 22:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
Jaguar XJ-S (1975–1996) 115 413 kusov
Skutočne výnimočný automobil, ktorý je ozdobou všetkých stretnutí klasických automobilov. Auto za ktorým sa okoloidúci pozerajú s údivom a rešpektom. Pravý klasický športový automobil. JAGUAR XJS se predstavil v roku 1975, ako nástupca typu E, o ktorom sa hovorí, že tretia séria dosiahla svoju dokonalosť. Pre mňa bola najdokonalejšia tá prvá, ale poďme k XJS. XJS sa spočiatku stretával so zmiešanou odozvou. Nečudo, keď mal byť nástupcom tak výnimočného auta akým bol typ-E. XJS mal triezvejšie tvary (návrh Lyonsa a Sayera), ale v mnohom predčil svojho predchodcu. Výkonom sa mu vyrovnal a pohodlím a jazdnými vlastnosťami ho predčil. XJS si zaslúžene získal veľkú obľubu a rešpekt a stal nefalšovaným JAGUÁROM.
Dvojdverové coupé, alebo cabriolet
Motory(niektoré):3.6 L R6(212PS@5100), 4.0 L R6(225PS@5500), 5.3 L V12(285PS @5500rpm), 6.0 V12(304PS@5500)
Prevodovky: 5 st. manuál, 4st. automat
top speed: 228-245km/h
[img]http://imageshack.us/a/img200/2566/xjsmodelsgreen.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img405/5410/jaguarxjs197595.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img845/7686/jaguar015.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img21/9971/38600080301.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img194/8991/1988jaguarxjs.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img12/171/1985ja ... ncoupe.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img818/2158/1984jaguarxjs2.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img823/6488/1846259jaguaroez.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img706/3428/1975 ... ertibl.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img685/6071/jagu ... t13161.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img28/3428/1975j ... ertibl.jpg[/img]
Skutočne výnimočný automobil, ktorý je ozdobou všetkých stretnutí klasických automobilov. Auto za ktorým sa okoloidúci pozerajú s údivom a rešpektom. Pravý klasický športový automobil. JAGUAR XJS se predstavil v roku 1975, ako nástupca typu E, o ktorom sa hovorí, že tretia séria dosiahla svoju dokonalosť. Pre mňa bola najdokonalejšia tá prvá, ale poďme k XJS. XJS sa spočiatku stretával so zmiešanou odozvou. Nečudo, keď mal byť nástupcom tak výnimočného auta akým bol typ-E. XJS mal triezvejšie tvary (návrh Lyonsa a Sayera), ale v mnohom predčil svojho predchodcu. Výkonom sa mu vyrovnal a pohodlím a jazdnými vlastnosťami ho predčil. XJS si zaslúžene získal veľkú obľubu a rešpekt a stal nefalšovaným JAGUÁROM.
Dvojdverové coupé, alebo cabriolet
Motory(niektoré):3.6 L R6(212PS@5100), 4.0 L R6(225PS@5500), 5.3 L V12(285PS @5500rpm), 6.0 V12(304PS@5500)
Prevodovky: 5 st. manuál, 4st. automat
top speed: 228-245km/h
[img]http://imageshack.us/a/img200/2566/xjsmodelsgreen.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img405/5410/jaguarxjs197595.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img845/7686/jaguar015.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img21/9971/38600080301.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img194/8991/1988jaguarxjs.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img12/171/1985ja ... ncoupe.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img818/2158/1984jaguarxjs2.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img823/6488/1846259jaguaroez.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img706/3428/1975 ... ertibl.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img685/6071/jagu ... t13161.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img28/3428/1975j ... ertibl.jpg[/img]
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
Buick Riviera (1971–1973)
vyrábané v ôsmych generáciách od roku 1969-1999
Tento automobil patrí medzi tie o krtorých sa hovorí: "Buď ho milujete, alebo nenávidíte".
Je zaujímavé, že tento jedinečný automobil bol považovaný svojho času za prepadák. Tak ako Ford Edsel. Auto, ktoré polarizovalo kupujúcich do tej miery, že to znížilo jeho predaj. Napriek tomu sa v priebehu času stáva zberateľsky atraktívne, veľmi vyhľadávané pre svoju jedinečnosť, a tiež ako rarita. Bol to odvážny krok od Buick-u vyrobiť "boattail"(plutva) - štýl populárny v rokoch 1920 až 30. Pôvodný "boaties" mal plný zadný koniec trojuholníkového tvaru. Buick prešiel re-desingom, ktorý mal symbolickú "boattial" cez veko batožinového priestoru. Ak si myslíte, že ste videli niečo podobné na inom aute, je to čiastočne pravda. Okno pochádza z Chevrolet Corvette Sting Ray roku 1964 . Chevrolet a Buick patria do stajne GM.
Motor :7458 cm3 V8(OHV) 246 kW / 335 ps /4600 rpm/616 Nm / 2800 rpm
Max speed :201 km/h
pohon zadných kolies kupé dvojdverové, štvorsedadlové,
Prevodovka: trojstupňová automatická
[img]http://imageshack.us/a/img836/6610/roeli002.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img255/6430/1971 ... ic3588.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img708/9662/img0843rk.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img716/6169/finrivside.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img822/3569/buic ... 1332au.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img267/9734/5801 ... 39945o.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img689/374/1971b ... ic5570.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img545/4188/1971 ... ic3587.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img69/5739/30060 ... d4e1cz.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img132/906/1971b ... axtrac.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img27/2466/motorinriv.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img29/5553/motoronstand.jpg[/img]
vyrábané v ôsmych generáciách od roku 1969-1999
Tento automobil patrí medzi tie o krtorých sa hovorí: "Buď ho milujete, alebo nenávidíte".
Je zaujímavé, že tento jedinečný automobil bol považovaný svojho času za prepadák. Tak ako Ford Edsel. Auto, ktoré polarizovalo kupujúcich do tej miery, že to znížilo jeho predaj. Napriek tomu sa v priebehu času stáva zberateľsky atraktívne, veľmi vyhľadávané pre svoju jedinečnosť, a tiež ako rarita. Bol to odvážny krok od Buick-u vyrobiť "boattail"(plutva) - štýl populárny v rokoch 1920 až 30. Pôvodný "boaties" mal plný zadný koniec trojuholníkového tvaru. Buick prešiel re-desingom, ktorý mal symbolickú "boattial" cez veko batožinového priestoru. Ak si myslíte, že ste videli niečo podobné na inom aute, je to čiastočne pravda. Okno pochádza z Chevrolet Corvette Sting Ray roku 1964 . Chevrolet a Buick patria do stajne GM.
Motor :7458 cm3 V8(OHV) 246 kW / 335 ps /4600 rpm/616 Nm / 2800 rpm
Max speed :201 km/h
pohon zadných kolies kupé dvojdverové, štvorsedadlové,
Prevodovka: trojstupňová automatická
[img]http://imageshack.us/a/img836/6610/roeli002.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img255/6430/1971 ... ic3588.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img708/9662/img0843rk.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img716/6169/finrivside.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img822/3569/buic ... 1332au.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img267/9734/5801 ... 39945o.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img689/374/1971b ... ic5570.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img545/4188/1971 ... ic3587.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img69/5739/30060 ... d4e1cz.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img132/906/1971b ... axtrac.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img27/2466/motorinriv.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img29/5553/motoronstand.jpg[/img]
-
- Príspevky: 1404
- Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
FORD Edsel (1958-1959) 108 001 kusov
Outsider, ktorý sa minul cieľa. Nechýbalo veľa a mohol byť šlágrom avšak v časoch konjuktúry lacných až stredne drahých vozov. Oficiálne bol uvedený 4. 9. 1957 v časoch, keď bol trh osobitne paralyzovaný práve v oblasti áut akým bol Edsel. Edsel bol obeťou vlastnej premrštenosti. V prvom roku predaja Edsel prekonal všetky rekordy v predaji nového auta strednej cenovej kategórie. Ale celkovo sa predajné sĺuby nenaplnili a voz sa stal prepadákom. Neúspech Edselu je relatívny v súčasnosti sa z auta stal cenný zberateľský kus. Od prvého uvedenia vzniklo spolu 18 modelov.
konštrukcia: oceľová karoséria, samostatný rám podvozku,
Motor: R6 3 654cm3 145PS/4600, V8 4 785 cm3 - 6 719 cm3 345PS/4600ot/min
prevodovka: trojstupňová mech., trojst. automat,
top speed: 145-174km/h
[img]http://imageshack.us/a/img823/5530/stoc ... sseeci.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img441/5530/stoc ... sseeci.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img94/4664/edsel1959m1083.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img832/990/edsel1959m1209.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img14/6919/77011 ... 96facz.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img202/460/edsel59ip.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img266/8587/1173 ... iorweb.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img708/8180/dscn1232mn.jpg[/img]
Outsider, ktorý sa minul cieľa. Nechýbalo veľa a mohol byť šlágrom avšak v časoch konjuktúry lacných až stredne drahých vozov. Oficiálne bol uvedený 4. 9. 1957 v časoch, keď bol trh osobitne paralyzovaný práve v oblasti áut akým bol Edsel. Edsel bol obeťou vlastnej premrštenosti. V prvom roku predaja Edsel prekonal všetky rekordy v predaji nového auta strednej cenovej kategórie. Ale celkovo sa predajné sĺuby nenaplnili a voz sa stal prepadákom. Neúspech Edselu je relatívny v súčasnosti sa z auta stal cenný zberateľský kus. Od prvého uvedenia vzniklo spolu 18 modelov.
konštrukcia: oceľová karoséria, samostatný rám podvozku,
Motor: R6 3 654cm3 145PS/4600, V8 4 785 cm3 - 6 719 cm3 345PS/4600ot/min
prevodovka: trojstupňová mech., trojst. automat,
top speed: 145-174km/h
[img]http://imageshack.us/a/img823/5530/stoc ... sseeci.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img441/5530/stoc ... sseeci.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img94/4664/edsel1959m1083.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img832/990/edsel1959m1209.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img14/6919/77011 ... 96facz.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img202/460/edsel59ip.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img266/8587/1173 ... iorweb.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img708/8180/dscn1232mn.jpg[/img]
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
FORD Thunderbird (1955-56) 31786 kusov
Ááách to sú časy, Elvis kraľuje v hitparáde 1956 dvomi hitmi "Don´t Be Cruel" a "Heartbreak Hotel" a T-Bird je už druhý rok hitom, ktorý vzbudil sklon američanov k športovým autám. T-Bird sa stal okamžite hitom a modlou 50-tych rokov.
Typ: dvojdverové dvojsedadlové, oceľový rebríkový podvozok,
Motor:V8 4785cm3/200ps/4400ot/min,
Prevodovka trojsutpňový manuál s volnobežkou alebo bez a automat,
top speed: 183km/h
[img]http://imageshack.us/a/img32/4403/98053011.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img801/1479/1955 ... ird020.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img685/6397/1955 ... irdred.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img692/3189/5710 ... e3e1az.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img831/994/1955f ... erbird.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img5/1245/1955fo ... rdroad.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img27/869/1955fo ... rdconv.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img210/1474/2582 ... b8e15d.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img38/2356/1955f ... rd5281.jpg[/img]
Ááách to sú časy, Elvis kraľuje v hitparáde 1956 dvomi hitmi "Don´t Be Cruel" a "Heartbreak Hotel" a T-Bird je už druhý rok hitom, ktorý vzbudil sklon američanov k športovým autám. T-Bird sa stal okamžite hitom a modlou 50-tych rokov.
Typ: dvojdverové dvojsedadlové, oceľový rebríkový podvozok,
Motor:V8 4785cm3/200ps/4400ot/min,
Prevodovka trojsutpňový manuál s volnobežkou alebo bez a automat,
top speed: 183km/h
[img]http://imageshack.us/a/img32/4403/98053011.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img801/1479/1955 ... ird020.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img685/6397/1955 ... irdred.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img692/3189/5710 ... e3e1az.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img831/994/1955f ... erbird.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img5/1245/1955fo ... rdroad.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img27/869/1955fo ... rdconv.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img210/1474/2582 ... b8e15d.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img38/2356/1955f ... rd5281.jpg[/img]
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
MERCEDES 280SL (1968-1971) 23 885 kusov
Pre mňa aj najkrajší zo všetkých doposiaľ vyrobených. Je neuveriteľné, že posledný kus bol vyrobený v roku 1971. Pod nadčasovou elegantnou karosériou sa nachádza konštrukcia, ktorá je do detailu založená na starších sedanoch s krídelkami na zadnej časti. Kvalita tohto auta bola prvotriedna. Všetky časti karosérie, chróm, motor, podvozok všetko v najlepšej možnej kvalite. Označenie SL znamenalo S-sport, alebo super a L-ľahký, alebo luxus. Auto nebolo najľahšie vážilo 1362kg.
Dvojdverový, dvojsedadlový kabriolet s demontovateľnou strechou.
Motor: Šesťvalec s vačkovým hriadeľom v hlave sa neustále vyvíjal. Začínal v júli 1963 s 230SL s 2281cm3 a 150PS. V decembri 1966 prišiel 250SL s 2496cm3 rovnakým výkonom ale lepším momentom. Od januára 1968 do marca 1971 bol vo výrobe s motorom 2778cm3 a 170PS. Všetky motory mali elektronické vstrekovanie paliva bosch.
Karoséria lisovaná oceľová, škrupinová konštrukcia,
Prevodovka: 4 a 5 stupňová manuálna, alebo 4 st. automat,
top speed: 195km/h
John Travolta má veľmi dobrý vkus aj čo sa týka áut:
[img]http://imageshack.us/a/img405/4393/john ... dessl6.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img5/9026/69merc ... 07pcs0.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img221/7326/1971 ... 80sl49.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img14/5277/1014nt.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img35/4991/merce ... 80slhe.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img42/1156/i524604.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img838/4003/b6c933920a.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img405/1441/6077 ... 3af4de.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img401/482/407828.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img201/9514/1024 ... cedesb.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img689/7274/800p ... rissal.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img651/4421/merc ... 1970p2.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img541/2443/280sl15.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img132/9889/merc ... engine.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img15/5641/70mer ... uedv06.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img515/7802/used ... enz280.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img823/7802/used ... enz280.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img197/7802/used ... enz280.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img10/7802/used1 ... enz280.jpg[/img]
Pre mňa aj najkrajší zo všetkých doposiaľ vyrobených. Je neuveriteľné, že posledný kus bol vyrobený v roku 1971. Pod nadčasovou elegantnou karosériou sa nachádza konštrukcia, ktorá je do detailu založená na starších sedanoch s krídelkami na zadnej časti. Kvalita tohto auta bola prvotriedna. Všetky časti karosérie, chróm, motor, podvozok všetko v najlepšej možnej kvalite. Označenie SL znamenalo S-sport, alebo super a L-ľahký, alebo luxus. Auto nebolo najľahšie vážilo 1362kg.
Dvojdverový, dvojsedadlový kabriolet s demontovateľnou strechou.
Motor: Šesťvalec s vačkovým hriadeľom v hlave sa neustále vyvíjal. Začínal v júli 1963 s 230SL s 2281cm3 a 150PS. V decembri 1966 prišiel 250SL s 2496cm3 rovnakým výkonom ale lepším momentom. Od januára 1968 do marca 1971 bol vo výrobe s motorom 2778cm3 a 170PS. Všetky motory mali elektronické vstrekovanie paliva bosch.
Karoséria lisovaná oceľová, škrupinová konštrukcia,
Prevodovka: 4 a 5 stupňová manuálna, alebo 4 st. automat,
top speed: 195km/h
John Travolta má veľmi dobrý vkus aj čo sa týka áut:
[img]http://imageshack.us/a/img405/4393/john ... dessl6.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img5/9026/69merc ... 07pcs0.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img221/7326/1971 ... 80sl49.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img14/5277/1014nt.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img35/4991/merce ... 80slhe.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img42/1156/i524604.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img838/4003/b6c933920a.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img405/1441/6077 ... 3af4de.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img401/482/407828.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img201/9514/1024 ... cedesb.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img689/7274/800p ... rissal.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img651/4421/merc ... 1970p2.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img541/2443/280sl15.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img132/9889/merc ... engine.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img15/5641/70mer ... uedv06.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img515/7802/used ... enz280.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img823/7802/used ... enz280.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img197/7802/used ... enz280.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img10/7802/used1 ... enz280.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 15.02.2013 14:47, upravené celkom 1 krát.
-
- Padrino
- Príspevky: 5326
- Dátum registrácie: 29.07.2011 11:34
- Bydlisko: Wild Wild West Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 48 neregistrovaných