zvysovanie vykonu 1.8T

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

jesus-pd
Príspevky: 385
Dátum registrácie: 06.04.2013 11:49
Zdieľať na Facebook

zvysovanie vykonu 1.8T

Príspevok od používateľa jesus-pd »

Zdravim, chcem sa spytat ako je to so zvysovanim vykonu.
Napr pri zamene vacsieho turba z S3/TTs. Co je treba spravit s riadiacou jednotkou?
Narazam na to, ci sa upravy povodna alebo treba novy ECU.
Nemam v tom moc jasno lebo viem ze pri pridani turba do nepreplnovaneho motoru ECU treba asi hlavne kvoli idealnej zmesy ale 1.8 T uz turbo malo.
alebo je to tym ze vw riadiaca je lahko upravitelna?
Diky za ojasnenie
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Vysral by som sa na také kreácie ako výmena turba za väčšie a k tomu následne ladenie ECU, ked sa dá rovno kúpiť 1.8T 132kW
Jasne, robí sa ešte silnejšia verzia, ale to už nebude len o turbe, za druhé pri tom výkone by som nechcel mať pohon iba jednej naprávy (trebárs ako to má Leon Cupra), lebo to potom ide dezén z pneu dole pri pohlade volným okom
jesus-pd
Príspevky: 385
Dátum registrácie: 06.04.2013 11:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jesus-pd »

pytam si iba zo zaujimavosti, ten motor nevlastnim ale rozmyslal som ze chcem nieco "na hranie" a preto sa znova pytam ci je mozne takto upravovat auto s orig. riadiacou jednotkou (teda ci je takto jednoducho preprogamovatelna)
Jasne ze to nebude len o turbe, ale dal som to ako priklad kvoli tomu programovaniu.
Ako som cital zalezi aj na kode motoru, niektore maju silnejsie steny a vydrzia vacsie tlaky
S tymi pneu mas pravdu ale to bude asi este najlacnejsia polozka :D
Naposledy upravil/-a jesus-pd v 09.04.2016 12:46, upravené celkom 1 krát.
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

Vacsie turbo sa rovná aj väčši intercooler plus vstrekovace a potom úprava RJ, výsledok 250PS
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pri 1,8T ostane pôvodná Ecu a po výmene napr turbíny sa upravia iba mapy.Každá jedna vec od elektr.pedála plynu po ventil odsávania benz.pár je všetko upravené mapou.Tých môže byť pokojne 150 alebo 200,podla typu.V prípade výmeny turbíny sa budú meniť aj všetky ostatné veci ktoré z tvorbou palivovej zmesi súvisia a týkať sa môže aj zmien hodnôt zapalovania,čo môže byť pokojne potreba meniť 30 rôznych máp.Ich zmena si ale vyžiada aj posunutie limiterov,obmedzení,inak sa to zbytočne robí.Takže ...či to je VW alebo nie,lahké to je až od momentu keď dokonale vieš čo robíš.Povedal by som že ľahké to vonkoncom nie je,je to dokonca nesmierne náročné na DOKONALÉ znalosti.Aj preto sa ide po cestičkách,ktoré už niekto vyšlapal,vyskúšal,odladil,odbrzdil.Neviem koľko takých ľudí na SVK existuje,ale tuším že jedna ruka na spočítanie je priveľa.Nesmie sa to zamieňať zo stovkami tých,ktorý z riadiačky mapy vytiahnu čínskym klonom a nahrajú iné ktoré niekto už vytvoril.Takého hotového softu je ako smetia,ale je to škála od mizerného k dokonalému.Pre zmenšenie rizika si vždy treba zálohovať pôvodný soft aby sa dalo vrátiť k pôvodnému.Takže poraď sa s človekom ktorý ten soft upravuje,píše,a nie somárom čo ho vie vytiahnuť a pacnúť späť.Preto začni zo zisťovaním,čo všetko ešte treba zmeniť,ak sa zmení turbína.A ver tomu že si to vyžiada mnoho ´dalších zmien,a potom až príde dirigent čo pre nový orchester napíše noty.
jesus-pd
Príspevky: 385
Dátum registrácie: 06.04.2013 11:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jesus-pd »

ano to mi je jasne ale pytam sa konkretne na tu RJ ci moze ostat povodna
a este ma zaujima ci by napr pri motore 2.8 vw mohla ostat tiez povodna-jednoducho chcem vediet kedy uz treba kupovat "drahu ECU"
Ako pises viem ze turbo nie je jedina vec, ale zas aj rozhoduje o akom vykone by sme sa chceli bavit a kedy by uz nestihali vstreky/cerpadlo. Ide o to ze tieto mechanicke veci si dokazem vymenit sam (v idelanom svete) ale zaujima ma kolko € by som mal odlozit na upravu RJ
Ci ist do vw kvoli tomu ze mze ostat RJ alebo kupit nieco vykonnejsie a dat na to turbo ale tie naklady by boli asi neporovnatelne vyssie
Zo zaujimavosti pozeram nejake auticka a zaujal ma povedze aj saab 2.3t , ci je aj v tomto pripade mozne nechat RJ. Treba len najst schopneho cloveka c to upravi?
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Takéto úpravy nikdy nie sú lacné, za poctivé ladenie = na motorovej brzde sa pýta aj cez 1000€
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pozri si prvé slová mojej odpovede
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

jesus-pd napísal:ano to mi je jasne ale pytam sa konkretne na tu RJ ci moze ostat povodna
a este ma zaujima ci by napr pri motore 2.8 vw mohla ostat tiez povodna-jednoducho chcem vediet kedy uz treba kupovat "drahu ECU"
Ako pises viem ze turbo nie je jedina vec, ale zas aj rozhoduje o akom vykone by sme sa chceli bavit a kedy by uz nestihali vstreky/cerpadlo. Ide o to ze tieto mechanicke veci si dokazem vymenit sam (v idelanom svete) ale zaujima ma kolko € by som mal odlozit na upravu RJ
Ci ist do vw kvoli tomu ze mze ostat RJ alebo kupit nieco vykonnejsie a dat na to turbo ale tie naklady by boli asi neporovnatelne vyssie
Zo zaujimavosti pozeram nejake auticka a zaujal ma povedze aj saab 2.3t , ci je aj v tomto pripade mozne nechat RJ. Treba len najst schopneho cloveka c to upravi?
Ecu vždy ostane pôvodná, už som upravil kopec áut a ešte nikdy nebola potreba meniť RJ.
Nechápem dôvod prečo meniť RJ
To tak nefunguje že sa dá RJ zo silnejšieho auta, iné auto iný manazment a inak naprogramovana jednotka,
Staci len odladit tvoj softvér k tvojmu motoru a komponentom použitým pri prestavbe a to je vsetko.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Všetko to stojí groše (vela grošov) a pokial si to nevieš urobiť sám tak by som to riešil kúpou auta kde je výkonu tolko kolko potrebuješ.

Za rozumný peniaz vieš zohnať starú Imprezu GT a tá ti urobí kopec radosti aj v serii so 155(160)kW.
Saab kúpiš síce lacnejšie ale ak myslíš model 9-5 tak tam by som zábavu neočakával, lebo to je ťažké auto a ak budeš riešiť navýšenie výkonu tak sa razom dostaneš cez sumu za ktorú by si kúpil starú GT-čku.
A to nevravím že tie výkonné verzie majú asi inak nadimenzované brzdy, čiže aj tam by si to vyžadovalo určitý upgrade

Impreza GT má hmotnosť cca 1230kg, výrobcom udávaná hodnota zrýchlenia z 0-100km/h za 6,4s hovorí sama za seba, ja si myslím že na vyblbnutie habadej že ani netreba riešiť navyšovanie výkonu

Za týmito hodnotami zaostáva o chlp aj tebou spomínaná Audi S3, či TT ktoré majú 165kW a zaostávajú hlavne preto lebo ich hmotnosť vyskočila cez 1400kg, 200kg navyše urobí svoje
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Ked sa chces prizabit aj bez chipu, vyskusaj fiat coupe 5 valec turbo, lahke auto a nezmyselnych 220 PS na predok lol, stavim krk ze nejsi taky sofer, aby si sa nedosral :3035:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

no ale takéto auto v nepoškrvnenom a udržiavanom stave nekúpiš v bazáriku na konci mesta a ani na bazoši asi nesvieti.... to už je zberateľský kúsok
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Bajo na takéto niečo volakedy stvotili Hondu CRX - 1,6 atmo , 92kg a váha určite menej ako tona.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

crx bude športiačik pre chlapcov a coupe pre chlapov
hoskora
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 26.04.2007 15:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hoskora »

No predsa si rovno kúpim výkonnejšie ako upgradovať (nie je to správne slovo asi v tomto prípade). To je ako s PC, nemám na procák taktujem a bum dostanem sa na pomyslenú hraničnú čiaru a procesor kaput, v lepšom prípade, len ten atď. U mňa je rozumnejšie našetriť a kúpiť rovno výkonnejšie predsa je to dimenzované na iný výkon. Ako je to lákavé, ale natíska sa otázka namiesto zvyšovania dať kované piesty atď, ale to auto už by bolo na dlho aby sa to oplatilo, ale ako "úchylka" môže byť prečo nie :40bd:

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 81 neregistrovaných