VW Jetta 2,0 tdi - rastĂşca hladina oleja
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Nijaké pribúdanie oleja nie je v norme, lebo ako si správne napísal, oleja ti nepribúda, ale mieša sa doňho nafta, a ako si tiež správne napísal, pri regenerácii toho re.tardovaného DPF. Horšie je, čo s tým........ Tebe to robí pri 200 000 km, ale niektorý forďácky motor to robí od novoty. Proste celé DPF je de.bilita, všetci to vedia, ale každý sa tvári, že cisár má pekné šaty, aby nebol za hlupáka, keby povedal, že cisár je nahý.dimi3zmv napísal:Teda neber ma v zlom, rozumiem čo sa tam deje...čo ale neviem je vyhodnotiť či to pribúdanie je ešte v norme alebo je niečo už zle a toho oleja tam pribúda veľa.
Ešte raz, za 10 000km mi tam pribudlo 1,2l oleja...
To akože keď niekto dodržiava longlife interval tak namiesto pôvodnej náplne 4,3l tam má na konci intervalu 8l podivnej zmesi?
Nie je to už tej náplne veľa, nemôže sa v dôsledku toho niečo poškodiť?
Čo s tým? Podľa mňa jediné rozumné riešenie je nájsť koreňa čo to kúpi a ty si kúp benzín. Celé DPF je somarina, je to ekologicky a zdravotne horšie, ako keby to tam nebolo a ešte je to aj zdroj NEKONEČNÝCH problémov.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24981
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
- Bydlisko: NR kraj Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
- Bydlisko: NR kraj Zdieľať na Facebook
Dusenie
No kvoli továrenskemu "duseniu" som si dával upraviť mapu DSG.
Dávam si aj na to pozor...
Ďakujem
Dávam si aj na to pozor...
Ďakujem
EX: VW GOLF II 1.6TD
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
jaaaaaaj a to si nam az teraz na zaver povedal... takato drobnost...
Inak sa pridavam k chlapcom co pluju na diesle a zaroven aj k tym ktori tvrdia ze pre DPFkovy diesel nie je 400.000 km ziadny problem. Je to naozaj tak. Mam kopec kamaratov - nie na facebooku ale v realnom zivote - cojaviem cez 15 s ktorymi chodim na piwo, co jazdia na VW masinach s 250.000km+ samozrejme s DPFkami, Passatty, Golfy, Oktavky rocniky 2011+ proste tento isty motor, tato ista technika, taketo cirkusy nema ziadny z nich.
Situacia popisana v tomto prispevku jednoznacne nie je normalna. Ten pocet kilometrov na regeneraciu DPF je normalny a primerany v zavislosti od jazd (urcite nie su vsetky mestske a kratke), ale ten vysledok je mimo. Je absolutne jasne ze pri 25.000km/30.000km long-life vymenach by ten motor roztrhlo pretoze 9 litrov naplne tam proste nema sancu. Oproti tomuto su 2.5tdi olejnicky (nevymena odvetravania klukovky) z ktorych uz drtiva vacsina skapala len prechadzka rajskou zahradou. A ze milion nie je problem pre 2.5tdi, to sa mozete stavit za vlastne peniaze.
Inak sa pridavam k chlapcom co pluju na diesle a zaroven aj k tym ktori tvrdia ze pre DPFkovy diesel nie je 400.000 km ziadny problem. Je to naozaj tak. Mam kopec kamaratov - nie na facebooku ale v realnom zivote - cojaviem cez 15 s ktorymi chodim na piwo, co jazdia na VW masinach s 250.000km+ samozrejme s DPFkami, Passatty, Golfy, Oktavky rocniky 2011+ proste tento isty motor, tato ista technika, taketo cirkusy nema ziadny z nich.
Situacia popisana v tomto prispevku jednoznacne nie je normalna. Ten pocet kilometrov na regeneraciu DPF je normalny a primerany v zavislosti od jazd (urcite nie su vsetky mestske a kratke), ale ten vysledok je mimo. Je absolutne jasne ze pri 25.000km/30.000km long-life vymenach by ten motor roztrhlo pretoze 9 litrov naplne tam proste nema sancu. Oproti tomuto su 2.5tdi olejnicky (nevymena odvetravania klukovky) z ktorych uz drtiva vacsina skapala len prechadzka rajskou zahradou. A ze milion nie je problem pre 2.5tdi, to sa mozete stavit za vlastne peniaze.
-
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
- Bydlisko: NR kraj Zdieľať na Facebook
Mapa
Tak ja si myslím že to že som si dal prepísať iba a len mapu radenia stupňov nemôže spôsobovať že sa ten olej narieďuje viac ako keby premapovaná nebola.
Jediné čo sa zmenilo je že si drží také otáčky a kvalt ako by si prial asi každý normálny šofér.
Predtým som jazdil v meste manuálnom režime.
Mimochodom to radia aj v príručke k autu.
Jediné čo sa zmenilo je že si drží také otáčky a kvalt ako by si prial asi každý normálny šofér.
Predtým som jazdil v meste manuálnom režime.
Mimochodom to radia aj v príručke k autu.
EX: VW GOLF II 1.6TD
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24981
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24981
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
K problému samotnému (hypoteticky) kedže neviem stavať na konkrétnych hodnotách. Dostreky sú pre zvýšenie potrebnej teploty.Je to tak trochu záchranná akcia RJ aby regeneráciu zachránila ak vidí že teplota sa nevyvíja podla požiadavky.Ona robí aj iné a vždy má na to dôvod,reguluje si spalovanie (pomer palivo/vzduch) tak,aby sadze vedeli zhorieť,tj ešte ostal kyslík na reakciu. To si riadi cez informácie z lambdy,o teplotách vie dokonale,nárast (vývoj) tlaku tiež pozná,zmení si časovanie vstrekov tak,aby regenerácia nezmenila (neznížila) výkon,kedže auto je reálne v premávke.Nič nerobí náhodne,a všetko má svoju príčinu,len treba dobre poznať mechanizmus,algoritmus práce a má to logiku.Ak do hry vstupujú vonkajšie problémy,napr oxiadačná vrstva kat-u nezvyšuje teplotu na potrebnú úroveň horenia sadzí,tak RJ mení nastavenia a "pomáha" aj za cenu, že napr dostrek sa zmýva cez krúžky a dvíha stav oleja. tu je treba vedieť,že dostrek u dobre fungujúceho menežmentu vôbec nemusí byť použitý,čiže je to na rozhodnutí o nutnosti. No ale bez znalosti účinnosti catu,detailov hodnôt,a správania sa teplôt,tlakov a lambdy sa pohnúť nedá.Samotné hodnoty sú iba prvý nutný nástrel,a to ešte aj to je nutné v troch stavoch,čisté zapalovanie,volnobeh za studena a plná teplota. Stále nestačí,nutné je odsledovať vývoj čiže logovanie tlaky a teploty.
-
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
- Bydlisko: NR kraj Zdieľať na Facebook
Vcds
mhlavaty napísal:Hmm...nikdy som také správanie nevidel ani sám nezažil a to som prešiel všetky VCDS tak ako vychádzali a aj túto verziu ktorá je tu až po dnešnú poslednú a už orig certifikovanú. Neviem sa vyjadriť v čom je problém
Nuž...už som začal zisťovať kto má v okolí origo kábel.
Možno to s ním pôjde, keď raz budem veľký kúpim si taký tiež
EX: VW GOLF II 1.6TD
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
-
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
- Bydlisko: NR kraj Zdieľať na Facebook
Ako som spomínal, UDS frčí v pohode takže spraviť nejaké logy by som vedel.mhlavaty napísal:K problému samotnému (hypoteticky) kedže neviem stavať na konkrétnych hodnotách. Dostreky sú pre zvýšenie potrebnej teploty.Je to tak trochu záchranná akcia RJ aby regeneráciu zachránila ak vidí že teplota sa nevyvíja podla požiadavky.Ona robí aj iné a vždy má na to dôvod,reguluje si spalovanie (pomer palivo/vzduch) tak,aby sadze vedeli zhorieť,tj ešte ostal kyslík na reakciu. To si riadi cez informácie z lambdy,o teplotách vie dokonale,nárast (vývoj) tlaku tiež pozná,zmení si časovanie vstrekov tak,aby regenerácia nezmenila (neznížila) výkon,kedže auto je reálne v premávke.Nič nerobí náhodne,a všetko má svoju príčinu,len treba dobre poznať mechanizmus,algoritmus práce a má to logiku.Ak do hry vstupujú vonkajšie problémy,napr oxiadačná vrstva kat-u nezvyšuje teplotu na potrebnú úroveň horenia sadzí,tak RJ mení nastavenia a "pomáha" aj za cenu, že napr dostrek sa zmýva cez krúžky a dvíha stav oleja. tu je treba vedieť,že dostrek u dobre fungujúceho menežmentu vôbec nemusí byť použitý,čiže je to na rozhodnutí o nutnosti. No ale bez znalosti účinnosti catu,detailov hodnôt,a správania sa teplôt,tlakov a lambdy sa pohnúť nedá.Samotné hodnoty sú iba prvý nutný nástrel,a to ešte aj to je nutné v troch stavoch,čisté zapalovanie,volnobeh za studena a plná teplota. Stále nestačí,nutné je odsledovať vývoj čiže logovanie tlaky a teploty.
Logy z čistenia DPF mám aj teraz.
Z toho čo ste napísal rozumiem že na podrobné a presné zanalizovanie menežmentu spalovania potrebujete vidieť ten proces všetkými očami a ušami riadiacej jednotky.
Rád vám poskytnem čokoľvek presne podľa požiadaviek.
Čo sa týka dovstrekov počas prevádzky motora v nominálnych podmienkach...občas sa nejaký 1. dovstrek (2mg) objaví ale je to málokedy.
Skúsim niečo vytiahnuť z VAGpdf je to appka na laicke monitorovanie regenerácie ale sú tam všetky tri dovstreky a robí si to nepretržitý log do mobilu, ibaže som mal ten záznam vypnutý.
Čo sa týka môjho skromného pozorovania regenerácii(sledujem ju často) cez tú appku tak teplotu k tým 580-600° doháňa 1. a 2. dovstrekom. 1. sa drží na 2mg, 2. prevažne 10mg, najviac bolo 12,4mg a 3. som nezaznamenal že by používala.
Naposledy upravil/-a dimi3zmv v 08.03.2019 23:05, upravené celkom 1 krát.
EX: VW GOLF II 1.6TD
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24981
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Do tých kadejakých apiek sa nerozumiem vonkoncom,považujem za stratu času a na seriózne riešenia čosi mimo,skôr na zábavu
Čo je nutné vedieť v každom začiatku sú základné veci,tj v podstate technický stav motora či je vôbec správne šlape.Do toho spadajú hodnoty ktoré sme spomínali.Musíme overiť veci ktoré z diagnostiky priamo zadefinovať nevieme,to je protitlak celého výfukového systému,tj toho čo je za DPF.Musíme poznať stav filtra a špeciálne stav predradeného catu ako reaguje na uhlíkové zložky a teda či je vôbec nápomocný pri dosahovaní teploty. Celý ten proces by nebol problémový,ak by sa to neodvíjalo od prístupu k potrebným veciam z hladiska tých úkonov ktoré je nutné urobiť.Nie je vôbec jedno či sa človek dobíja pre potreby napichnutia signálu do konektora DP-čka kde ich je minimum a pekne prístupné,alebo CR ko v siedmych poschodiach na sebe naložených pakšamétov kde pol hodinu tú vec nevieme dostať k videniu,nie k prístupu na napichnutie.Je nám prd platné napichnutie ak by muselo byť niečo iné demontované čo znemožní meranie,takže treba vymýšlať ako a kde,hladať v schémach pin do ktorého sa budeme dobíjať. Nič iné nechýba len aby bola urobená nejaká vec,úprava,čokoľvek o čom diagnostik nevie presne čo a ako.Alebo druhý neznámy problém spôsobený iným človekom a pod. Dosť dobre nejde tieto systémy na diaľku opravovať,toho dôkazom jú prípady riešené na FCD.eu čo sú mechanici a diagnostici a teda poznajú spoločnú reč a rieši sa to často niekoľko týždňov,pritom sú k dispozícii tak supermani OBD ako oscilo.Dá sa navádzať,ale okruh je tak obrovský,že vidím ako schodnejšiu cestu to zveriť do dobrých rúk než sa vytrápiť a nakoniec aj tak skončiť v dielni.Pretože mimo vedomostí treba byť ešte aj ozaj výborne zariadený
Čo je nutné vedieť v každom začiatku sú základné veci,tj v podstate technický stav motora či je vôbec správne šlape.Do toho spadajú hodnoty ktoré sme spomínali.Musíme overiť veci ktoré z diagnostiky priamo zadefinovať nevieme,to je protitlak celého výfukového systému,tj toho čo je za DPF.Musíme poznať stav filtra a špeciálne stav predradeného catu ako reaguje na uhlíkové zložky a teda či je vôbec nápomocný pri dosahovaní teploty. Celý ten proces by nebol problémový,ak by sa to neodvíjalo od prístupu k potrebným veciam z hladiska tých úkonov ktoré je nutné urobiť.Nie je vôbec jedno či sa človek dobíja pre potreby napichnutia signálu do konektora DP-čka kde ich je minimum a pekne prístupné,alebo CR ko v siedmych poschodiach na sebe naložených pakšamétov kde pol hodinu tú vec nevieme dostať k videniu,nie k prístupu na napichnutie.Je nám prd platné napichnutie ak by muselo byť niečo iné demontované čo znemožní meranie,takže treba vymýšlať ako a kde,hladať v schémach pin do ktorého sa budeme dobíjať. Nič iné nechýba len aby bola urobená nejaká vec,úprava,čokoľvek o čom diagnostik nevie presne čo a ako.Alebo druhý neznámy problém spôsobený iným človekom a pod. Dosť dobre nejde tieto systémy na diaľku opravovať,toho dôkazom jú prípady riešené na FCD.eu čo sú mechanici a diagnostici a teda poznajú spoločnú reč a rieši sa to často niekoľko týždňov,pritom sú k dispozícii tak supermani OBD ako oscilo.Dá sa navádzať,ale okruh je tak obrovský,že vidím ako schodnejšiu cestu to zveriť do dobrých rúk než sa vytrápiť a nakoniec aj tak skončiť v dielni.Pretože mimo vedomostí treba byť ešte aj ozaj výborne zariadený
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 08.03.2019 23:16, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
- Bydlisko: NR kraj Zdieľať na Facebook
mp3turbo napísal:>> Logy z čistenia DPF mám aj teraz.
logy z coho ? Ty si mal DPFko vonku a bolo nejako cistene ?
Ak by som DPFko čistil nejakou mašinou spomenul by som to.
Mám logy z DPFvag appky:
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... vbzAZK_q8L
Naposledy upravil/-a dimi3zmv v 08.03.2019 23:33, upravené celkom 1 krát.
EX: VW GOLF II 1.6TD
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24981
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 65 neregistrovaných