Strana 1 z 6

VW Passat 1.8 TSI - nepravidelny volnobeh

Napísané: 05.03.2013 17:37
od používateľa majkl77
Zdravim vas - poprosil by som o pomoc, resp. tipy, v com moze byt problem. WV Pasat, 1.8TSI, BZB, 118kW, 2008, 212.000km. Uz asi mesiac mal rano pri minusovych teplotach mensie problemy-po nastartovani sa dost trapil aby udrzal otacky a motor nezdochol, isiel ako keby na 3valce aj zvuk z vyfuku bol taky, ked si moor pridal otacky tak OK, ked klesli, tak skoro zdochol, ale hned pri jazde problem zmizol. Dnes to uz bolo horsie - start divny, pocas jazdy vsetko OK, ale ked som po 20km odstavil, tak otacky na volnobehu lietali od 600 do 2000. Po obede som akurat isiel na vymenu oleja - v servise to uz na volnobehu islo katastrofalne, fakt ako na 3 valce, triaslo celym autom. Dali to na diagnostiku - nevypisalo im nic, akurat nieco, ako porucha volnobehu - to vymazali a dalej tam uz nenabehlo nic. Lambda je vraj OK, cidlo teploty tiez a vraj to ide na 4 valce. Este sme skusili odpojit a pripojit baterku, no nic nepomohlo. Vraj mam pojazdit a mozno sa objavi nieco detailnejsie v chybovych hlaseniach. Cestou domov som to povytacal, motor nema ubytok vykonu, akurat cestou zacalo nieco piskat (dufam, ze to bude len klinovy remen). Ked som dosiel, tak klasika - cele auto vibruje a otacky na volnobehu miestami lietaju hore-dole. Sviecky su menene, filtre tiez. Na co sa sustredit, ked diagnostika nic nevypisuje? Skrtiaca klapka, vstrekovace, zapalovacie cievky, vaha vzduchu? Ani neviem, ci to vlastne davat do servisu-diagnostika neukaze nic a mam pocit, ze 1.8TSI je v tej zaplave TDI nepreskumany "exot". Za vsetky rady vopred dakujem.

Napísané: 05.03.2013 20:18
od používateľa mhlavaty
Diagnostika vypisuje, len to číta negramotný v problematike Tsi, čo je v podstate tak trochu pochopitelné,ide o ďaleko zložitejší systém než sú dieslové vysokotlaké systémy a diagnostické rady veškeré sú rovné nule.Už som sa v podobnom duchu raz vyjadril,tento systém bude až príde čas problémov nesmierne preklínaný,má všetko čo k tomu treba,nesmierne množstvo elektronických prvkov,velmi sofistikovaný systém z množstvom systémov ktoré sú doslova neznáme v dielenskej praxi,a nepreskúmaný systém menežmentu.Matematik by povedal že rovnica z nekonečným počtom neznámych.Človek nemusí byť jasnovidec aby odhadol ako dopadnú opravy.

Napísané: 05.03.2013 20:26
od používateľa Cherro

Napísané: 05.03.2013 23:14
od používateľa braga
asi pred polrokom sme tento problem riesili na kamaratovom prasaku on mal posunuty rozvodovy remen o jeden zub motor bol 1,8T starsi model ale priznaky uplne stejne jemu spravil chybu mechanik nieco mu robili s motorom a mali dole aj rozvody no a zle mu ich nahodil naspat otacky lietali hore dole po spravnom nastaveni rozvodov vsetko o.k.

Napísané: 06.03.2013 07:48
od používateľa majkl77
Na rozvod by som to moc netipoval, kedze sa to zhorsovalo postupne a volnobeh na teplom motore zacal blbnut az teraz. Neviem, nezazil som preskocenu retaz napr. o 1zub, ale myslim, ze by to islo horsie - vo vyssich otackach ide normalne. Skor sa mi to javi, ako skrtiaca klapka, nejake cidlo teploty, vaha vzduchu - nemam sajn, co vsetko v tom motore je. V kazdom pripade - dnes po prichode do prace, mi na volnobehu zasvietila kontrolka poruchy motora, tak to dam zajtra zase na diagnostiku - mozno to uz vypise nieco konkretnejsie.

Napísané: 06.03.2013 08:12
od používateľa Sparing1
..ja to na problem s rozvodom tiez nevidim, preskocena retaz by ti sposobovala problem v celom spektre otacok a mal by si trvale od preskocenia rozsietenu kontrolku motora. To moze byt mnoho veci, len zistovat a zistovat postupne, reci o tom jak je ten motor komplikovany a az sa zacnu sypat bude preklinany, ti nepomozu.. fakt k veci toto.
Inak podobne problemy sposobovalo u jedneho 1,8 TSI zle palivove cerpadlo, aj ked u toho sa problem prejavoval v kazdom momente, nebola chvila kedy by siel motor uplne dobre. No palivovy system v tom moze mat prsty.

Este co sa tyka kolisania otacok na volnobehu, napada ma falosny vzduch keby prisaval, toto sme mali na Mazde 1.6

Napísané: 06.03.2013 10:06
od používateľa marian.186
Co tak benzin?

Napísané: 06.03.2013 10:15
od používateľa majkl77
benzinom to tiez zrejme nebude - rano sa to triaslo aj na 95ke aj na 99ke

Napísané: 06.03.2013 10:56
od používateľa Cherro
majkl77
Daj si ten rozvod pozrieť, dobre ti radím viem o čom hovorím...

Napísané: 06.03.2013 12:09
od používateľa ivko1
Tiež by som dal skontrolovať ten rozvod a nie preto že by bol skončený, ale preto že tá reťaz môže byť vyťahaná a vačka voči kluke môže byť už "posunutá" a najväčšiu galibu to môže robiť práve ak nie je motor v zábere a navyše v nízkych otáčkach, kde je presnosť momentu vstrekovania dôležitá.

Ale tak máme tu aj odborníka ktorý vie že reťaze meniť netreba, stačia šponováky :300f:
Jemu stačí že už mu to pri štarte nezaklepe

Napísané: 06.03.2013 12:51
od používateľa Sparing1
este k tej retazi.. Ak by bola natiahnuta (hoc aj nepreskocena..), rozsuhlasenie vacky a kluky by diagnostika pochopitelne zaznamenala a bolo by to neskor aj v chybach, naviac zasvietila a svietila by kontrola motora trvale a nehovoriac o tom, ze by motor nemal vykon a na 99% by padol do nudzaku.. chlapik nic take nepopisuje.

Este k ivko1.. ty si tu ocividne asi tiez jeden z tych o ktorych pises, pan vsadebol vsetkovidel :d :D :28b7:

Napísané: 06.03.2013 13:21
od používateľa mhlavaty
Presne tak,rozladenie sa prejaví v päťdesiatich kanáloch,len na stabilizáciu chodu je ich toľko že trvá hodinu ich prezreť.Niečo také má siahodlhé dôsledky ktoré sa dajú vidieť v pošahaní všetkých hodnôt.Tiež by som sa tým nezaoberal.

Napísané: 06.03.2013 14:54
od používateľa ivko1
A prečo by natiahnutá reťaz nemohla spôsobovať daný problém ? Ved to natiahnutie sposobí posun časovania o pól zuba. Šponovák môže byť nadoraz, pritom na dokonalé našponovanie stačiť nemusí, a pri volnobehu, kedy motor nie je v záťazi tá reťaz tancuje, neviem kde všade to má snímač, ale tie snímače tiež asi nevedia odmerať odchýlku 1° ...

Podla toho čo napísal že zistili v tom servise, tak tam vlastne nezistili nič, okrem toho že sa pokúsili vyčítať pamäť závad, odpojenie baterky už bol leb pokus zo zúfalstva
Jednoznačne je to chyba mechanikov ktorý nehladali odchýlky, ale ťažko sledovať odchýlky ked nevedia toleranciu parametrov

Napísané: 06.03.2013 15:47
od používateľa braga
Este ma napadla jedna vec ktoru som videl na tomto motore netesna hadicka na privode vzduchu az za vahou vzduchu treba pozriet aj toto , inac na tychto motoroch je problem s prestavovacom vackoveho hriadela a vratim sa k tym rozvodom 1.8 TSI mali problem aj spreskakovanim rozvodovej retaze takze kludne to moze byt aj tato pricina --- inac v roku 2009-2010 bola zvolavacia akcia na motor 1.8TSI ohladom vackoveho hriadela a napinaku rozvodovej retaze

Tu je clanok nejakeho majitela --
nemáte někdo zkušenosti s údajným přeskočením rozvodů u tohoto motoru, mám najeto pouhých 20000km. Minulý týden motor začal strácet výkon, stoupla spotřeba, převodovka si začala řadit jak se zachtělo. Navštivil jsem autorizovaný servis, tam na PC zjistili zvýšenou hlučnost(klepání) a občasné vynechávání válce, ale v servisu běžel motor v pořádku, tak závady z paměti vymazali a jesti se to bude opakovat mám přijed znovu.
Nedojel jsem ani domů cca 15km a auto se zase začalo chovat stejně. Druhý den jsem auto odvezl do servisu, dnes po třech dnech jsem volal jak to vypadá a bylo mi oznámeno, že se jedná o závažnější problém, pravděpodobně o přeskočené rozvody, oprava cca 1týden, navíte někdo co vše se mohlo na motoru poškodit a jestli mám si trvat na novém motoru nebo ho nechat opravovat.
děkuji za informace

Napísané: 06.03.2013 16:11
od používateľa Sparing1
..hlavne, ze mu vymazali chyby z pamate, ale hladat pricinu preco tam nejake boli a hlavne podla toho ake konkretne.. to by uz chcel clovek asi vela od lojzkov v servisoch...

P.S u 1.8 TSI/TFSI nebola ziadna zvolavacia akcia ohladom napinaku rozvodovej retaze, to len pre ujasnenie.. Bola zvolavacia akcia na prestavovac vacky.