Kia Ceed 2008 1.6crdi 66kw - 2 x nepresiel EK
Napísané: 18.10.2019 00:28
Ahojte, bojujem na STK s Emisiami; auto 134 000km EURO4 a nikdy nemalo DPF, EGR ventil vyčistený a funkčný, lambdy podľa diagnostiky v poriadku a vstreky tiež(vyberané a merané v BOSCH servise neboli takže iba údaj z RJ), zaznamenané chyby nie sú žiadne ani historické, auto počas jazdy nedymí, pri akcelerácii počas dňa nieje rovnako vidieť žiadny dym a v noci keď zamnou svieti auto tak len jemné zadymenie za autom a priemerná spotreba je 5l.
Problém je že pri oboch Emisných kontrolách do 4500otáčok je hodnota dymivosti okolo 0,50 ale pri 5000 vyskočí na 1,40-1,70 a technik hneď pustí plyn, čaká ca. 15-20 sekúnd a opäť nato dupne na podlahu.
Ak ja dám na voľnobehu plyn na podlahu a nechám ho tam tak vyletí z výfuku biely dym ale už po 2 sekundách žiadny dym z výfuku nejde, ak pustím plyn a opäť ho dám na podlahu tak už nedymí vôbec,, ak počkám tých 10-20 sekúnd tak sa toto opakuje stále dookola.
Ani sa nebudem vyjadrovať k tomu že technik na STK to opakoval pri prvej emisnej 2x posebe a každý krát musel 8x dať plyn na podlahu, pri druhej emisnej až 3x posebe takže toto robil 25 minút na voľnobehu, nakoniec povedal že to nemôže dymiť vôbec lebo limit je 0,60 a teda žiadny dym ani tie dve sekundy po pridaní a takto to auto nikdy neprejde.
Ten ceed má takýto prejav už 4 roky odkedy na ňom jazdím ale doteraz takto emisie vôbec nemerali čomu nerozumiem prečo sa ten test robí takto.
Pred dvomi rokmi som stál pri aute a test emisií prebiehal tak že tam napojil zariadenie, to vypísalo aby dal plyn na podlahu približne 4-5 sekúnd stál s plynom na podlahe a točil tých 5100 otáčok, potom vypísalo uvolniť plyn a o 30 sekúnd zase zopakovať,, toto spravil 3x posebe a výsledok bol 0,54, auto zadymilo nachvílu aj vtedy rovnako.
Teraz akonáhle dosiahne 5000 tak vyskočí hodnota nad 1 a hneď ukončí test.
Mechanik už nevie čo s tým má robiť, mňa táto sranda pred prvou STK a po prvej STK stála už 900€ (opravovala sa zadná náprava, menili sa brzdy, filtre, olej) a nemienim do toho viac investovať spôsobom pomeníme senzory a snímače, vyberieme vstreky, vymeníme turbo, v intercooleri olej nebol a hadica bola jemne mastná ale nič závratné, turbo nepíska.
Voda sa nestráca, už 2 roky je presne 1cm nad MIN pri zahriatom motore, viečko oleja je čisté, olej menený pravidelne po 12000km, spotreba oleja nieje žiadna.
Ja už naozaj neviem a začínam pochybovať o tom že to auto je vôbec schopné prejsť emisnou pretože ak ten test robia tak ako som už 5x videl že každý test je 8x dať plyn na podlahu a po dosiahnutí 5000 uvolniť tak nieje šanca, proste čo vždy pri tejto prudkej akcelerácii zadymí.
Netvrdím že to auto je v perfektnom stave ale išiel zamnou kolega, za tmy a sledoval výfuk, dal som na trojke 120kmh ca. 4500 otáčok a tempomat; išiel som tak 2 minúty a nezadymilo ani trochu len jemne počas akcelerácie.
Od tých dymovníc čo jazdia po cestách to má ďaleko ale paradoxne to asi ako prvé skončí v šrote lebo už naozaj neviem čo s tým a auto ktoré musí stáť vo dvore je mi na nič.
Nejaké nápady čo by ešte mohlo pomôcť? Premýšľal som nad dekarbonizáciou ale povedali mi že ak je prejav takýto tak to pravdepodobne nepomôže a po prudkej akcelerácii z voĽnobehu bez záťaže to zrejme zadymí ajtak.
Ďakujem za rady.
Problém je že pri oboch Emisných kontrolách do 4500otáčok je hodnota dymivosti okolo 0,50 ale pri 5000 vyskočí na 1,40-1,70 a technik hneď pustí plyn, čaká ca. 15-20 sekúnd a opäť nato dupne na podlahu.
Ak ja dám na voľnobehu plyn na podlahu a nechám ho tam tak vyletí z výfuku biely dym ale už po 2 sekundách žiadny dym z výfuku nejde, ak pustím plyn a opäť ho dám na podlahu tak už nedymí vôbec,, ak počkám tých 10-20 sekúnd tak sa toto opakuje stále dookola.
Ani sa nebudem vyjadrovať k tomu že technik na STK to opakoval pri prvej emisnej 2x posebe a každý krát musel 8x dať plyn na podlahu, pri druhej emisnej až 3x posebe takže toto robil 25 minút na voľnobehu, nakoniec povedal že to nemôže dymiť vôbec lebo limit je 0,60 a teda žiadny dym ani tie dve sekundy po pridaní a takto to auto nikdy neprejde.
Ten ceed má takýto prejav už 4 roky odkedy na ňom jazdím ale doteraz takto emisie vôbec nemerali čomu nerozumiem prečo sa ten test robí takto.
Pred dvomi rokmi som stál pri aute a test emisií prebiehal tak že tam napojil zariadenie, to vypísalo aby dal plyn na podlahu približne 4-5 sekúnd stál s plynom na podlahe a točil tých 5100 otáčok, potom vypísalo uvolniť plyn a o 30 sekúnd zase zopakovať,, toto spravil 3x posebe a výsledok bol 0,54, auto zadymilo nachvílu aj vtedy rovnako.
Teraz akonáhle dosiahne 5000 tak vyskočí hodnota nad 1 a hneď ukončí test.
Mechanik už nevie čo s tým má robiť, mňa táto sranda pred prvou STK a po prvej STK stála už 900€ (opravovala sa zadná náprava, menili sa brzdy, filtre, olej) a nemienim do toho viac investovať spôsobom pomeníme senzory a snímače, vyberieme vstreky, vymeníme turbo, v intercooleri olej nebol a hadica bola jemne mastná ale nič závratné, turbo nepíska.
Voda sa nestráca, už 2 roky je presne 1cm nad MIN pri zahriatom motore, viečko oleja je čisté, olej menený pravidelne po 12000km, spotreba oleja nieje žiadna.
Ja už naozaj neviem a začínam pochybovať o tom že to auto je vôbec schopné prejsť emisnou pretože ak ten test robia tak ako som už 5x videl že každý test je 8x dať plyn na podlahu a po dosiahnutí 5000 uvolniť tak nieje šanca, proste čo vždy pri tejto prudkej akcelerácii zadymí.
Netvrdím že to auto je v perfektnom stave ale išiel zamnou kolega, za tmy a sledoval výfuk, dal som na trojke 120kmh ca. 4500 otáčok a tempomat; išiel som tak 2 minúty a nezadymilo ani trochu len jemne počas akcelerácie.
Od tých dymovníc čo jazdia po cestách to má ďaleko ale paradoxne to asi ako prvé skončí v šrote lebo už naozaj neviem čo s tým a auto ktoré musí stáť vo dvore je mi na nič.
Nejaké nápady čo by ešte mohlo pomôcť? Premýšľal som nad dekarbonizáciou ale povedali mi že ak je prejav takýto tak to pravdepodobne nepomôže a po prudkej akcelerácii z voĽnobehu bez záťaže to zrejme zadymí ajtak.
Ďakujem za rady.