1 036 586
inzerátov
Pridať inzerát

Bezaromatik do nafty

   Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva
Odpovedať Nová téma
12345>
Autor Správa
misoV50
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 11 júl 2011
Príspevky: 719
Nabehané: 2 dní 7 hod 54 min
Predmet: Bezaromatik do nafty PríspevokZaslal: 18.12.2015 22:58   
Až sa čudujem, že som tu o tom nenašiel tému. Na českom internete sa o tom pomerne často hovorí.

Neviem, koho po prvý raz napadlo dávať riedidlo do nafty, a ani neviem, aký je rozdiel medzi S6006 a S6006 Bezaromatik (vraj do nejakých bezaromátových farieb). Nie som chemik. Na Slovensku sa nikdy nezvyklo predávať. Keď som ho zazrel v Hornbachu, spomenul som si na tie obsiahle diskusie a kúpil som plechovku.

Podujal som sa to vyskúšať. Teda najprv - čo o tom hovoria tí, čo to odporúčajú. Vraj zázračne zvyšuje výkon a znižuje dymivosť.

Odporcovia naopak tvrdia, že to nemá žiadnu logiku. Ak by to fungovalo, dávno by to pridávali do nafty výrobcovia. Navyše riedidlo je ľahšie a podobne ako benzín má nižšiu výhrevnosť, teda nemôže zvyšovať výkon. (Ja sa pamätám, že v návode k Citroen BX D písali, že v zime, pre lepšiu filtrovateľnosť možno pridať do 10% nafty, ale treba rátať so zníženým výkonom). Riedená nafta má nižšiu mazivosť. (Preto mnohí Česi si to riedidlo mixujú s olejom).

Aká je realita som sa rozhodol vyskúšať. Vlastním na ten účel myslím veľmi vhodné auto. Troch ho opíšem, aby bolo lepšia všetko jasné. Volvo V-50 s motorom Peugeot 2,0 HDI, papierovo 100 kW. jedno z posledných bez DPF. Inak pozitívne prekvapenie čo sa týka výkonu, ale veľké sklamanie čo sa týka kultúry chodu. Predchádzajúca verzia 2,0 HDI, ktorú som mal v Xantii bola "šepot kvetín".

Keď som ho kupoval, malo papierovo 140.000 km. Motor sa aj za tepla na voľnobeh zasekával na 3 valce a dymil tak, že keď som mu zošliapol na dvojku, počas denného svetla som videl za sebou kúdol. Mám trocha skúsenosti s čistením trysiek prípravkami do nafty, tak som to riskol kúpiť. Po aplikovaní tých bežných sajrajtov to kopanie ustalo, ale motor sa stále na voľnobeh občas "zahojdal" v silentblokoch. Celkom nepravidelne, povedzme aj 2 x za sekundu, potom povedzme 3 - 4 sekundy nič.

Dymivosť sa zlepšila, počas dňa som nevidel nejaké čierne kúdoly, ale v noci, keď mi auto za mnou svietilo do zadku, som videl dym aj pri ustálenej 130 na diaľnici.

Výkon, a hlavne točivý monent mal ten motor taký brutálny, že som si bol istý, že je chipnuté. Tak som išiel do Volva a dal som cca 60 EUR úplne zbytočne za reinštaláciu pôvodného softu. Pátrali sme po nejakých powerboxoch, nikde nič.

Dymenia ma štvalo, išiel som do Profituning opýtať sa, čo sa s tým dá robiť. Odpoveď ma šokovala. Tie motory vraj z neznámeho dôvodu z výroby nemajú 136 kp, ako majú mať, ale cez 150 a toľko mi aj namerali. Lenže točivý moment už niekde od 1500 ot bol brutálny, trhalo to asfalt, turbo vtedy ešte netlačilo, takže dym ako za tankom. Vraj takto prerába všetky Volvá s 2.0 HDI. Neuveriťeľné, prečo Volvo predáva autá s vyšším ako deklarovaným výkonom, ak bez úpravy neprejdete cez EK.

Povedal som mu, nech tomu motoru uberie, že mi orig. výkon bude stačiť. Lenže on je tuner, nedal si povedať, auto som preberal s ešte vyšším výkonom, 156 koní. Ale už to vraj bolo spravené tak, ako to má byť, povolený vyšší tlak turba, do 2.000 ot ubral nafty, nad 3.500 zasa pridal (ale už pri vyššom tlaku.

No - na jednej strane som bol rád, že auto má športový výkon a naozaj menej dymí, na druhej strane treba povedať, že dymivosti sa celkom nezbavilo. EK prešlo iba na druhé meranie celkom o chlp a to som mal v nafte VIF - používam ho trvale. Norma ja 1.0, namerali 0,97. Keď som zošliapol plyn v (v noci, pred svetlami zozadu) niekde pri 1600 ot, tak tam stále bolo mierne zadymenie kým sa spamätalo turbo, potom v podstate v pohode, ale medzi 2.500 a 3.000 to uz znova začalo dymiť a smerom do otáčok dosť intenzívne (hoci polovicu z toho, čo pred tuningom).

Takže do tohto auta som teraz nalial Bezaromatik, 0,5L na 50 L nádrž. Pre lepšiu mazivosť som do nafty rovnako pridal aj VIF, ako aj vždy dávam.

Výsledok ma, priznám sa prekvapil.

1. Výkon. Tí českí zástancovia toho riedidla píšu "citeľný nárast výkonu. kopec, ktorý som musel jazdiť na dvojku, teraz v pohode na trojku". No - pocit mám z výkonu veľmi dobrý, ale nechcite odo mňa nejak´senzorické posudky. Ak máte v malom aute 160 koní a jazdíte v aute sám, tak v bežnej premávke nemáte šancu spoznať rozdiel. To auto vždy ťahalo tak, že som vždy vyšiel akýkoľvek kopec na akýkoľvek prevod, takže naozaj neviem. Nebudem dávať 2 x 50 EUR za meranie na brzde, hoci by to možno aj stále za to.

2. Kultúra chodu. (Vraj sa má zlepšiť) Počas jazdy necítíňim rozdiel, no úplne po prvý raz ide na voľnobeh úplne pravidelne, ako švajčiarske hodinky. Žiaden náznak po tých "mäkkých zaváhaniach".

3. Dymivosť. Tak to je extra rozdiel. Teraz je o štvrtej tma, tak sa to dá dobre sledovať. Ak sa motám 3 dni po meste na štvrť plynu, a potom zošliapnem plný, tak z výfuku samozrejme na prvý raz vyletia sadze. Potom, sa to správa nasledovne: V tom prvom kritickom bode 1600 - 2000 nič,úplne rovnako ako moje druhe Volvo s D5 motorom, ktoré má DPF. Až do cca 3500 stále nič. Potom sa smerom k 4000 začína objavovať trocha dymu, ale je ho max 20% oproti nafte iba s VIF (ktoré tiež znižuje dymivosť).

Keď som sa bavil so známymi mechanikmi ohľadne dymivosti, vraveli, že nejestvuje diesel bez DPF, (ani v stave nového auta), ktorý by nedymil, pokiaľ vám niekto svieti zozadu xenónami. Tak tento, teraz do 3500 naozaj nedymí. A to je prosím stará šunka, so vstrekmi ktoré boli už na výmenu a s výkonom zdvihnutým o 20 k oproti papierom.

Je to pre mňa naozaj dosť prekvapivé, čo to dokáže. Možno sa pýtate prečo tak riešim dymivosť.

1. Nie je mi jedno, čím otravujem ľudí za mnou. Skrátka, rád jazdím s dieselom, ale nerád dymím.
2. Karbón ktorý degraduje olej a usádza sa v motore nie je nič iného, ako sadze, ktorá sa lepia na olejový film na stenách valcov a tak sa dostávajú do oleja. Navyše sadze vo výfuku upchávajú EGR a sanie. Nehovoriec o autách, ktoré majú DPF.
3. Vplyv na spotrebu nie som schopný exaktne zmerať, ale už so skúseností s prísadami typu VIF viem, že mierne znižujú spotrebu. Logiku to má v tom, že sadze vo výfuku sú s podstate nespálený uhlík a teda vyfukujeme von energiu, ktorá by mohla byť využitá ak by zmes prehorela lepšie. Ak by aj toto riedidlo znižovalo mierne spotrebu, vôbec by som sa tomu nečudoval.

Teda - na záver: nechce sa mi veriť, že by sa mnohí z vás s tým nestretli na CR fórach. Mňa by ale zaujímalo - máte s tým osobnú skúsenosť? A vie niekto vysvetliť, prečo to takto zázračne funguje?

Som zvedavý na ďalšiu EK. Porovnanie s minulou EK bude v podstate vedecký dôkaz. Očakávam hodnotu niekde medzi 0,25 a 0,30, čo apropos cca dosahovala moja stará tunovaná Xantia s VIFkom v nádrži...
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (434)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15807
Nabehané: 23 dní 4 hod 27 min
PríspevokZaslal: 19.12.2015 00:44   
zivy Jezis a svata panna Maria ochranuj nas.


Ford Galaxy, 896.000km, rocnik 2001, dymovost rozptyl 0.14, STK 2014.

vycisti si EGR filter, zabezpec aby sa otvaral/zatvaral v plnom rozsau teda aby neboli vybuchane krokove motorceky co tam mas, vycistit sanie, nahod nove podlozky, vyliat pol litra dechtu z intercoolera. Kupit NOVY katalyzator. Original. Ziadne Bosal nahrady. Vstrekovace si v ultrazvuku nikdy cistene nemal samozrejme. Ci ti ich podfukuje nevies.

Olej menis po 30.000km ze ?

To je taka znoska blbosti a krcmovych mudrosti ze az. Ani sa mi nechce reagovat na ziadnu z nich kedze svieti 00:47 na cibulach. Serem na to.
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (323)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 3539
Nabehané: 13 dní 8 hod 20 min
PríspevokZaslal: 19.12.2015 07:30   
Naosledy som nalial zo 1-2 litre benzínu do diesla tuším v 92-93 roku, kedy bolo vonku skoro -30 stupňov mrazu a zamrzala mi nafta...., ale o riedidle počujem prvý krát...:)

Samozrejme, žiaden súdny človek by nemal naliať taký bordel do do tak citlivého motora ako je comonnrail, namiesto dobrej nafty, idealne bezrepkovej tam kydať riedidlo..., to je také klasické:

" A až nakoniec urobíme správny postup, dovtedy vyskúšame všetky tie nesprávne..."

TDi zvyknú mať vyšší výkon ako uvádzaný, než HDi.
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (434)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15807
Nabehané: 23 dní 4 hod 27 min
PríspevokZaslal: 19.12.2015 08:12   
>> Keď som ho kupoval, malo papierovo 140.000 km. Motor sa aj za tepla na voľnobeh zasekával na 3 valce a
>> dymil tak, že keď som mu zošliapol na dvojku, počas denného svetla som videl za sebou kúdol



ZIADNY, UPLNE ZIADNY motor co ma 140k km nerobi taketo veci.
Ziadny na svete. Miso, pozyvam ta pozriet si fotrovu Ocktaviu 1.9tdi z roku 2000, ma natocenych 300.000km, mame ju od novoty ako jedini majitelia, NEDYMI. Pocas zivota mala EGR cistene dvakrat co je sialene malo, podla mojho by malo byt cistene kazdych 50.000km najneskorsie.

Skusim znovu aby si nakupil : aj tie sprostosti co ti nakydali v profesionalnej ciptuning firme, to tiez nema obdobu.

Ze sa pustili do upravy vozu v takomto HROZNOM stave, teda vozu ktory evidentne vynechava a NEJDE NA STYRI VALCE ZA ISTYCH OKOLNOSTI, myslim ze si kazdy sudny clovek spravi nazor.




>> Neuveriťeľné, prečo Volvo predáva autá s vyšším ako deklarovaným výkonom, ak bez úpravy neprejdete cez EK.

presne tak, Volvo su totalne kreteni KTORYM AUTA BEZ UPRAVY NEPREJDU CEZ EK. Po celej Europe sa musia pred EK ich auta upravovat. A nielen to, ale navyse aj vsetky Peugeotacke kedze tie motory sa pouzivaju aj tam. A nielen tam, ale aj v inych znackach.

Aspon mas trosku sudnosti aby si dokazal posudit co si napisal ? Ja keby som bol na mieste Volva, tak ta normalne budem zalovat. Fakt.
Citovať
pepo64
Obľúbený člen - Bawo (91)
Založený: 16 apríl 2012
Príspevky: 637
Nabehané: 3 dní 3 hod 12 min
PríspevokZaslal: 19.12.2015 08:30   
Na vojne sme v zime museli povinne pridávať benzín do Vé3Sky tuším 5 litrov na nádrž,ja som ešte pár rokov dozadu dával v zime petrolej,síce to bol starší ropák ale fakt to pomáhalo potom som nemal žiadny problém z mrznutím nafty,lenže to boli ešte zimy zimami ,dnes by som to už neriešil lebo zima mi pripomína skôr jeseň.
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (955)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 25566
Nabehané: 3 mes 14 dní 10 hod
PríspevokZaslal: 19.12.2015 08:34   
Téma je o troška inom ako zamŕzaní nafty, ale nevadí...
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
misoV50
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 11 júl 2011
Príspevky: 719
Nabehané: 2 dní 7 hod 54 min
PríspevokZaslal: 19.12.2015 11:27   
mp3turbo napísal:
zivy Jezis a svata panna Maria ochranuj nas.


Ford Galaxy, 896.000km, rocnik 2001, dymovost rozptyl 0.14, STK 2014.

vycisti si EGR filter, zabezpec aby sa otvaral/zatvaral v plnom rozsau teda aby neboli vybuchane krokove motorceky co tam mas, vycistit sanie, nahod nove podlozky, vyliat pol litra dechtu z intercoolera. Kupit NOVY katalyzator. Original. Ziadne Bosal nahrady. Vstrekovace si v ultrazvuku nikdy cistene nemal samozrejme. Ci ti ich podfukuje nevies.

Olej menis po 30.000km ze ?

To je taka znoska blbosti a krcmovych mudrosti ze az. Ani sa mi nechce reagovat na ziadnu z nich kedze svieti 00:47 na cibulach. Serem na to.


No dobre, chlapci, schladme hlavy a podme sa bavit vecne, pokial si tu nechcme iba masirovat ego, ale naozaj sa niecoho dopatrat. To mas 900.000 s povodnymi vstrekovacmi? Lebo nie je problem spravit 5 milionov km na aute, a este aj prejse cez STK a EK, ak za ten cas postupne niekolkoraz vymenis cele auto.

Olej menim 15 - 20.000. Co su to podlozky?

No, vyzera to tak, ze ty si mechanik, ako aj vacsina ludi tu. Z toho prameni nas rozdielny nazor. Ked ja kupim 4 rocne auto za 11.000, tak ho kupujem preto, ze nemam na nove a nie preto, ze som taky masochosta, ze don vrazim dalsich jedenast preventivnou vymenou vsetkeho mozneho, aby som z neho spravil nove a este tym zabil mesiac casu.
Citovať
misoV50
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 11 júl 2011
Príspevky: 719
Nabehané: 2 dní 7 hod 54 min
PríspevokZaslal: 19.12.2015 11:41   
mp3turbo napísal:

Skusim znovu aby si nakupil : aj tie sprostosti co ti nakydali v profesionalnej ciptuning firme, to tiez nema obdobu.

Ze sa pustili do upravy vozu v takomto HROZNOM stave, teda vozu ktory evidentne vynechava a NEJDE NA STYRI VALCE ZA ISTYCH OKOLNOSTI, myslim ze si kazdy sudny clovek spravi nazor.

>> Neuveriťeľné, prečo Volvo predáva autá s vyšším ako deklarovaným výkonom, ak bez úpravy neprejdete cez EK.

presne tak, Volvo su totalne kreteni KTORYM AUTA BEZ UPRAVY NEPREJDU CEZ EK. Po celej Europe sa musia pred EK ich auta upravovat. A nielen to, ale navyse aj vsetky Peugeotacke kedze tie motory sa pouzivaju aj tam. A nielen tam, ale aj v inych znackach.

Aspon mas trosku sudnosti aby si dokazal posudit co si napisal ? Ja keby som bol na mieste Volva, tak ta normalne budem zalovat. Fakt.


Tak po prve, odporucam citat, co som napisal, inak tu vykrikujes celkom zbytocne, nema to ziaden vyznam.

Ja som isiel do Profituning az potom, co som preliecil trysky do stavu, ze motor nesiel na 3 valce, isisle pomerne pravidelne a dymil polovicu z toho, ako ked som ho kupoval. Taktiez som pred tym absolvoval prepalenie original Volvo softu, aby som so bol isty, ze tam nie je nejaky mizertny chiptuning.

Ked vravis, ze auto malo urcite zapchaty EGR a sanie, islo na 3 valce, podfukovalo to kade tade, tak ako vysvetlis, ze dalo na brzde takmer o 20 koni viac a tocivy moment bol brutalne prekroceny, hlavne v nizkych otackach. Takto sa sprava auto, ktore ma vsetko upchate? Nejake divne nie?

Ak prevadzakujes servis, tak celkom chapem, ze mozes byt na nervy z toho, ze si niekto da auto do stavu noveho tym, ze kupi flasu za dve eura. Zbytocne budes pisat, ze keby som sa pozrel do motora... pre mna je dolezite, co to auto robi, ci startuje, taha, ake je hlucne a ako dymi alebo nedymi. To je vsetko, co od motora ocakavam. Naproti tomu som uz mal aj auta, nad ktorymi mudrovali vselijaki mechanici, pomenili mnozstvo dielov a nicomu nepomohli.

Ja mam s pripravkami do nafty bohate skusenosti. Xantiu som kupoval ked mala cca 160 tis, prvu zimu na studeno zacala ist na 3 valce, precistil som to aditivom, odvtedy som daval aditiva preventivne a ta Xantia nez akehokolvek zasahu jazdila do takmer 400.000 vo firme, dokym uplne zhnila a tiez odislo turbo. Kedze som ju tiez nechal chipovat a kazdy tyzden som jazdil rallye cez Donovaly, a tahal pri tom este obcas aj privesy, tak myslim, ze uz to turbo malo pravo sa odporucat. keby nezhnila, dalo by sa nove turbo a fici dalej, vstrekovace uplne v pohode po cely cas bez zasahu okrem tych aditiv.

Teda mam dovod doverovat aditivam do nafty, usetrili mi kopec penazi a nervov, teraz ma iba prekvapilo svojou ucinnostou nieco, co ani nie je oficialne aditivum do nafty.
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (434)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15807
Nabehané: 23 dní 4 hod 27 min
PríspevokZaslal: 19.12.2015 13:35   
nemam servis.
Ak vies opravovat auta za dve eura tak ti donesiem aj moje ked bude treba.
Cele je to divne, uznaj.

Ci ma moj voz vstreky povodne neviem, takisto nekupujem nove auta lebo sa mi nezda prepad ich hodnoty. Predpokladam ze moje vstrekovace su povodne - je to totiz motor AUY priamo odvodeny z UZITKOVYCH vozov EUY, ktore maju 90% suciastok rovnakych a su dimenzovane najazdit par milionov co je vyskusane v praxi. Vehykel som kupil 50.000km dozadu, ja som na nom nenajazdil skoro nic. Kazdy druhy Sharan a Alhambra z tohoto rocnika maju pol mega s povodnymi vstrekmi a ani o tom majitelia nevedia (o tom ciselku, aj o tych vstrekoch).

Ano, take vozy sa uz dnes nerobia. Preto drncam 2001cku lebo sa mi nekazi a poslucha ma. A druhy voz s lahkym stvrt milionom kilometrov mam tiez 2005ku bez DPF. Motor vyrobila spolocnost co robi lodne motory, prevodovku spravila rakuska Magma a spolu so spojkou takisto pochadzaju z nakladakov (napoveda aby si nemusel hladat : Chrysler Voyager 2.5crd). Inak taku spojku si fakt na osobaku nevidel a nikdy uz neuvidis, to je prisambohu jak z autobusu. Aj velka, aj tri centimetre hruba.


Do nafty nalievam VIF, prekracujem davkovanie 1ml VIF na 1l nafty. Velmi casto zvyknem tankovat Aral Ultimate naftu na wiedenskom Švechachate letisku pretoze je vyborna. Draha ale tych z nas co jazdia malo taketo veci nerozhadzu.


Chcel som jasne upozornit na nezmyselnost nalievat riedidlo, petrolej, odhrdzovac, borovicku a podobne tekutiny do nadrze kde nepatria. Aj ked tebe to mohlo na prvy pohlad pomoct, mnohym inym nemusi. Keby to bolo taketo jednoduche, tak by vyrobca napisal do navodu "kazdy rok na Vianoce nalejte pol litra riedidla, natankujte celu nadrz a nikdy nemusite chodit do servisu".

Ci ?

Skusam si predstavovat co robi to odmastovadlo s extremne namahanymi common-rail cerpadlami ktore tlacia sialene tlaky. Len tak dalej, veselo do toho.
Citovať
kubo911
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 26 júl 2012
Príspevky: 43
Nabehané: 4 hod 43 min
PríspevokZaslal: 19.12.2015 14:43   
Za 2€ do stavu nového?? chcééém, prosíííím
Citovať
misoV50
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 11 júl 2011
Príspevky: 719
Nabehané: 2 dní 7 hod 54 min
PríspevokZaslal: 19.12.2015 17:23   
mp3turbo napísal:
nemam servis.
Chcel som jasne upozornit na nezmyselnost nalievat riedidlo, petrolej, odhrdzovac, borovicku a podobne tekutiny do nadrze kde nepatria. Aj ked tebe to mohlo na prvy pohlad pomoct, mnohym inym nemusi. Keby to bolo taketo jednoduche, tak by vyrobca napisal do navodu "kazdy rok na Vianoce nalejte pol litra riedidla, natankujte celu nadrz a nikdy nemusite chodit do servisu".


No preco to neodporuca vyrobca, mozeme spekupovat. Jednak to vyzera ako nahodny objav nejakeho radoveho uzivatela, a potom - ze by vyrobcovia tuzili po tom, aby sme prestali choditi do servisu asi tazko predpokladat.

Ja samozrme chodim do servisu, ak sa nieco pokazi, rozvody menim dokonca predcasne, ale inak sa celkom vyzivam v tych domacich vynalezoch, ktorymi odrazam utoky servismanov. Mam na mysli tych typickych servisakov, ktori vehementne odporucanu vymenu brzd, ked este maju platnocky 60% svojej hrubky. Maju pocit, ze ja sa tam neviem pozriet, resp, ze neviem, aka je povodna hrubka (ked si ich vacsinou sam montujem). Na to sa vzdy opytam - Naozaj treba? Kolko na starych este najazdim? Odpoved zvykne zniet: No - je tam max nejakych 8 - 9 mm, to mate sotva na 10.000 km. Nato vravim, ze ja s 9 mm spravim 60,000, ale aj keby iba 10, tak to mam na pol roka. (navyse, ten ich odhad, ze je tam 8 - 9 mm znamena, ze ked zoberiete supleru, nameriete 12)

Napriklad - kedze jazdim denne v zime, posledny diel vyfuku mi menili poctivo kazde tri roky. Tak som prisiel na sposob, ako mu predlzit zivonost takmer za 2Eur bv podstate na nekonecno. Rovnako brzdove kotuce. teraz ich menim az ked su pod limitnu hrubku a mam celu brzdnu plochu krasne cistu a ucinnu. Pred tym dve zimy a koniec, brzdil iba 2 cm pasik v strede.

Ale spat k tej nafte. Ja netvrdim, ze mazivost nafty nie je relevantna tema. Preto tam pridavam aj VIF a mozno budem aj trocha oleja, lebo to nema DPF (do aut s DPF by som olej neodporucal kvoli teoreticky moznej zvysenej produkcii popola).

Lenze pripada mi smiesne nejako extra riesit mazivost pri riedeni 1:100, ked to S6006 je dost podobne nafte. Je dost mastne, nie je to ako aceton. Vyprchava pomaly. Apropos, asi malokto vie, ze nafta sa tiez komletne vypari, iba to trva trocha dlhsie. Raz sa mi vyliala na bavlnene nohavice nafta a myslel som, ze je po nich. Nechal som ich v garazi, ze budu na handru a pozeram, o dva tyzdne flak prec, boli kompletne ciste bez prania. znamej sa stalo to iste, a vravi, ze ma po pulovri, lebo to neslo ani vyprat. Odporucil som jej zavesit to na par dni na balkon a nafte bole prec. Pranim vo vode to neslo, ale samo sa to vyparilo.

Ked do seba sami pchame rozne vyzivove doplnky, antioxidanty, umele vitaminy, a to nehovoriec o takych svinstvach, ako antibiotika - z ktorych mnohe neboli poriadne vyskusane - tak nedam riedidlo do auta, ktore ma cele hodnotu povedzme 6 - 7 tis? Najma, ked mnozsvo ludi poítvrdi, ako im to pomohlo?

Ak by si ochorel povedzme na srdce a ak by si si mohol vybrat, bral by si nejaky bylinny preparat, ktory lekari neodporucaju, ale ktory ti viditelne riesi problem, alebo by si isiel hned na operaciu alebo dokonca transplantaciu? A co este v pripade, ze by si si zdravotnu starostlivost musel hradit sam, ako povedzme vacsina ludi v USA? Lenze skusil by si sa opytat toho chirurga, aky ma na to nazor: To taketo svinstva do seba davate? Pridte, zoperujememe, robime to denne. Ked treba, da sa operovat a transplantovat aj opakovane...

Ja si stale myslim, ze motoru je lepsie ak nedymi, a ak mi to poriesi riedidlo tak nenecham do motore nikoho vrtat za tazke peniaze a este s rizikom, ze to rozvrta a narobi dalsie problemy (neraz som riesil, co v servise domrvili, zabudli dotiahnut a pod.).
Citovať
vaclavjozef
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 17 február 2008
Príspevky: 63
Nabehané: 9 hod 1 min
PríspevokZaslal: 19.12.2015 17:39   
Cele zle! Clovek zacne temu a zase sa to tkci okolo samych mudrych hlav a k veci zase nic. Clovek sa sem obracia s tym, ze mj tu dakto poradi a nie na senkove reci pri pive
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (352)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6297
Nabehané: 11 dní 11 hod 4 min
PríspevokZaslal: 19.12.2015 19:08   
Ľudia sú nepoučiteľný. Do diesla má ísť nafta. Je to neuveriteľné, ale fakt len NAFTA
Citovať
marko2
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (109)
Založený: 28 november 2014
Príspevky: 1357
Nabehané: 12 dní 7 hod 50 min
PríspevokZaslal: 19.12.2015 20:14   
dovolim si iba suhlasit.ked chces mat super motor na dlhsi cas netreba tam davat vselijake blbovinky.ja by som to tam nedaval..ak to nesmrdi tak ani fetákom to nebude dobre, tak ani motoru.je to na nic.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2045)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18453
Nabehané: 3 mes 9 dní 1 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 19.12.2015 20:30   
Ako nemám práve taký pocit že bol úvodný príspevok správne pochopený .Každopádne sa autor podelil o svoje poznatky a nenašiel som nikde žiadne výzvy aby ktokoľvek niečo skúšal po ňom.Ale aby bol zvozený pod čiernu zem sa mi dosť nevidí.Očakával by som by som že sa bude téma vyvíjať smerom ...načo prečo začo,reálny rozbor čo sa vlastne napr. chemicky alebo inak mení primiešaním tak netypickej látky.
A že do paliva nič nepatrí to vonkoncom nie je pravda.Kopec položiek tam zámerne dávame pretože poznáme ich dopad na niektorú vlastnosť.Chápem výtku ktorú vznáša vaclavjozef a ozaj aby si ktokoľvek dobre rozmyslel ak sa chce podeliť zo svojími poznatkami tu na fóre.Keby sa ozval ktokoľvek,kto je doma v chémii palív,a povedal...páni toto sa deje,keby sa ktokoľvek iný ozval z čímkoľvek čo buď potvrdzuje alebo odmieta teóriu podobného počinu,to beriem.Už sa mi stalo že som sem tresol raz (neuvážene) niečo dobré,overené,niečo s čím som sám liezol na tenký ľad kým som si potvrdil že niečo super je ozaj super.Ani nie môj nápad,nápad som vykutral absolutne náhodne,ale šiel by komerčne použiť veľmi ambiciózne,dostať sa do takých rúk.Nie jeden super nápad ani dva som za roky večného hladania poobjavoval a používam takpovediac denne.Ale už som sa na rozdiel od misaV50 poučil,že sú hranice,a kde tie hranice sú,za ktoré si musí každý svoje poznanie ochrániť.Neviem či je celá záležitosť z riedidlom úplný volovina,čiastočná alebo má štipku dobrého,to ozaj neviem.Ale skúsim si to zistiť,a potom to pre seba uzavriem asi tak že áno/nie,ďalej neskúmať.Čakal som úplne iné postoje.Ale téma je zrejme poučenie pre laca,pre mňa,pre kadekoho,a netýka sa práve použitia nejakého riedidla.
Do paliva nepatrí....čo to vlastne tvrdíte ? Sami dávate,len máte krátku pamäť ?! Nepotrebujete ani náhodou žiadnu vlastnosť paliva upraviť,no nehovorte...alebo ak je to tak,vyskúšajte to dodržať,ak si trúfnete.
Laco píše že nenašiel tému,na rozdiel od Česka.Asi je teraz jasnejšie prečo.Ja som doma aj na českom fóre trochu vyžšieho levelu než toto,ale diskusia takto neprebieha.Poznatkov nepomerne viac,aj ochoty aj tolerancie a kultúry.Ak to porovnám,tak toto je len územie barbarov
Citovať
Odpovedať Nová téma
12345>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva