VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Franc1644
Príspevky: 836
Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Franc1644 »

Zdravím, fabia, 1,9 TDI, PD, 77kW, BLS.
Tu je link na log: https://ulozto.sk/!5IqpTjaK74tA/log-01- ... 0-4000-csv
Logovanie prebiehalo na valcovej brzde, nastavená bola rovina a jazdné odpory pre konkrétne vozidlo. Hmotnosť vozidla nastavená na 1350 kg. Merané na 4.
Ak by bolo treba, viem spraviť log pri konštantnej záťaži, prípadne doložiť graf výkonu a podobne.
Trošku bol problém udržať teplotu okolo 90 C, preto je viac logov... .
Ďakujem za zhodnotenie, prípadne pripomienky, ako spraviť lepší log... .
Franc1644
Príspevky: 836
Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Franc1644 »

Nikto nič? Žiadny ohlas, či je taký log použitelný, či ho netreba spraviť na ceste, či netreba doplniť nejaké info? Nič?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V logovaní csv súsboru neoddeluje dáta čiarkou ale bodkočiarkou,potom to logview nevie spracovať a v pôvodnej tabulke to je guláš ktorý sa velmi problémove vyhodnocuje.Je tam 5 logovaní,pozeral som prvý,a jedno čo tam je zrejmé je mierny nesúlad tlakov turba.Na núdzáky to nevyzerá,skôr to je iba mierne pod potrebný tlak voči požadovanému.
Či je tam prituhnutá variabilita alebo iba nedoladené nastvenie banky to už treba fyzicky zistiť.
Tu dám jednu ukážku ako majú byť v csv súbore nastavené oddelovače dát aby sa s tým dalo ďalej pracovať
https://uloz.to/!DB2LeN13Qrgj/log-01-00 ... fturbo-csv
Franc1644
Príspevky: 836
Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Franc1644 »

Ďakujem za odpoveď, pohladám pôvodný súbor, neoddelený, alebo ak ho nenájdem, tak to znova hodím na valce a dám tu neoddelený súbor podla vzoru.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tam ide iba o oddelovače v CSV to sa myslím dá nastaviť v nastaveniach.V tom formáte (bodkočiarka) to nevie logview spracovať a v tom pôvodnom formáte to je velmi neprehladné
matthem
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 10.04.2018 16:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa matthem »

Zdar,
prosim o vyhodnotenie log-u, VW Golf 4, 1.9 TDI, r.v. 2000, 66 kW, ALH,
- dlhodoby problem bol padanie do nudzoveho rezimu (spravidla 5. st., ot. cez 3000) - chyba: charge pressure control - positive deviation,
- nasledny akutny problem bol staly pokles vykonu - prehrdzaveny aktuator turba,
- nasledna vymena aktuatora na turbe (tiahlo nastavene podla stareho aktuatora - nezohnal som podtlakovu pumpicku s manometrom) a vymena ventilu N75,
- vykon dobry, ale auto zacalo padat do nudzoveho rezimu este skor (v pamati chyb ta ista chyba), tak som tiahlo predlzil a zatial do nudzoveho nepada (neviem ci je to celkom koser), vykon sa mi zda normalny.

Log (4. st., rovina): https://uloz.to/!r8SmRtJ9C9py/log-100418-04-csv

Dakujem za pomoc.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to celkom dobre trafené,môže to tak kľudne ostať.Jedno čo by stálo zato pomaly už uvažovať je váha vzduchu.Je to síce 66 kw ale i tak by malá dávať vyžšie hodnoty,teraz je ona jemne limitujúca,mohlo by to získať viac agility.Zle to určite nejde,to vidím podľa dosiahnutých časov,zisk by bol viac menej na úrovni turbo záťahu v okolí 2000 ot.
matthem
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 10.04.2018 16:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa matthem »

Vymenim aj tu vahu.

Vdaka
peterhor
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 27.03.2009 09:00
Zdieľať na Facebook

padá do núdzového režimu

Príspevok od používateľa peterhor »

Dobrý deň poprosím Vás o vyhodnotenie logu. Motor je to 2.0tdi 16v
103kw kod motora BRE rok 2005. Ďakujem. Padá to do nudzového režimu
okolo 3200 otáčok chyba p0234 overboost vysoký plniaci tlak.
http://leteckaposta.cz/236555351
http://leteckaposta.cz/668944408
http://leteckaposta.cz/439988339
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Načo loguješ EGR,vieš to vysvetliť ?
Samozrejme že to padá do núdzáku keď už od 1800 ot sa ide turbína rozpučiť od tlaku,je čudo že to RJ trpí až po 3500 ot
variabilu neodstavuje
peterhor
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 27.03.2009 09:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peterhor »

Ďakujem Vám veľmi pekne za odpoveď. Nalogujem to s tou 10. podtlakova banka na turbe sa hybe čo som pozeral bez zadrhávania.
Mohol by to sposobovať ventil n75 alebo turbo vonku vyčistiť.
max
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 05.12.2014 12:17
Zdieľať na Facebook

Škoda Ocatvia 1,9 TDI 66kw Log View

Príspevok od používateľa max »

Zdravim, vedel by mi niekto zhodnotiť log na grafe jedna sa o Škodu Octavia 1,9 TDI 66kw
merane hodnoty kanál 3 a 11 na 4ke. Dakujem

http://leteckaposta.cz/310875125[/img]
andy220
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 25.12.2013 10:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy220 »

Zravim Pani, viem ze toto je VW group forum a ja mam mercdeses. Mam ho po ciptuningu Profituning a pri extremnej zatazi pada motor do nudzoveho rezimu a straca vykon. Bolo tam vela chyb ako vysoky tlak paliva common rail rampe, potom som vymenil dva Delphi injektory, skalibroval na 600bar, chyba ESP inoperative zmizla,ale teraz mam problem, ze pri extremnej zatazi padnem do nudzoveho rezimu a podla mojej diagnostiky su to chyby s regulaciou tlaku Turba.Ked odstavim auto na pumpe a znovu nastartujem, nudzovy rezim zmizne.Nic Cviro nam odisiel odtialto do vacsnym lovist, vie tu niekto poradit experta na motorovu elektroniku, common rail mercdesu? Inak dodam,ze moj motor OM646.811 CDI 200 bol cipnuty u profituningu na 190 koni a 400Nm. Problemy prisli ale neskor po cca odjazdeni 20000km. Auto ma stale tah, len hladam teraz experta na diesel mercedes. Vdaka. Este otazka ako logujete svoje VW?Pod logovanim myslite hodnoty senzorov pri dynamickej zatazi motora, freeze frames atd? Aka diagnostika na Mercedes to vie? Vie to Launch napriklad?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Logovanie...je možnosť ukladania vybratých meraných parametrov do súboru,tj nahrá sa meranie v hustých intervaloch ktoré dostanú svoje časové značky a tak vznikne log,kde sa dá práve na základe časových postupností odsledovať zmena parametru.Je to funkcia diagnostiky čiže buď ju daná diagnostika ovláda abo nie.Súbor sa logicky dá ďalej spravovať,proste je to súbor hodnôt.Využíva sa na zistenie správania v špecifickom režime,najčastejšie práve počas jazdy v záťaži na zistenie príčiny pádu do núdzového stavu.Logicky vyžaduje vedomosto o hodnotách,kto nevie ako niečo má byť keď je správne,nemá šancu zistiť čo je vadné.
andy220
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 25.12.2013 10:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy220 »

Pan Hlvaty, vidite toto ja prave potrebujem. Musim logovat pri exktremnej zatazi a zapisat to do suboru. Jednoducha otazka, ktora diagnostika taketo logovanie na moj Mercedes vie? Bude to vediet Launch 480 PRO napriklad?Na tie cinske fejky Mercdedes diagnostiky, co ste mi minule ukazali na allegro ma Cviro upozornoval,ze su to vsetko cinske klony a je to loteria, moze, ale aj nemusi byt dobre.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 40 neregistrovaných