VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

martinlegrande
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 19.08.2014 16:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martinlegrande »

Ďakujem vážim si vašu pomoc, len škoda že ste odomna 120 km inak by bolo moje auto už u vás. Nech sa darí :300f:
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

120 km ..., daleko je to, hlavne ked ides peso
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
fitauto
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 13.05.2017 19:27
Zdieľať na Facebook

Log Octavia 1.9TDi

Príspevok od používateľa fitauto »

Dobrý skúsil som spraviť nový log dúfam,že to bude správne.
https://uloz.to/!16e4ePsbuYk8/log-01-001-010-012-csv
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Aby si mal predstavu čo a kde....v kanáli 010 posledná hodnota je to čo robíš z plynovým pedálom,je tam 74,1% stlačenia a má byť 100% takže treba hladať prečo to tak je,ideš na 3/4 plynu
Obrázok


Preto sa loguje kanál 010 a nie 003 (EGR) pretože by som inak nikdy nevedel čo vlastne ten človek práve v aute robil.Ale aj tak stále znova niekto loguje to neštastné EGR.Evidentne to pochádza z dieselpower-u kde tvrdohlavo tlačia to EGR do logovania,a vôbec im nevadí že RJ aj tak po stlačení plynu EGR automaticky vyradí z prevádzky,takže im je to úplne k ničomu.
fitauto
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 13.05.2017 19:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fitauto »

No plyn bol total na podlahe bez pohnutia tak neviem prečo ide na 3/4 a ked pozriete ostatné hodnoty pri 3/4 plynu ako to vyzerá.Stále svieti kontrolka vybitej žiarovky aj ked žiadna vybitá nieje.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Práveže sa to dá vyhodnotiť jedine ak ide 100% preto tam treba začať
Žiarovka...RJ vie podla odporu sledovanej veci či ju považuje za správnu,ano vie fujaru či svieti
fitauto
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 13.05.2017 19:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fitauto »

Čo by ste odporučili -pokiaľ by bol zlý snímač akcelerácie plyn.pedála tak by nereagoval vôbec či? prečo reaguje len do 3/4
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nemám možnosť cez klávesnicu zistiť nič,čo môžeš ty je skontrolovať v kanáli 002 hodnotu v druhom poli,to je činnosť pedála a v poli tri je neičo ako xxxx1xxx kde tá jednotka je práca volnobežného snímača.Ja ti viac pomôcť neviem.
fialkys
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 06.01.2018 22:33
Zdieľať na Facebook

Octavia 2FL 4x4 2.0 tdi BMM 320tkm

Príspevok od používateľa fialkys »

Dobrý den, chtěl bych Vás poprosit, zda-li by jste se podíval na můj log. Auto za studena nemá absolutně výkon. Děje se tak pouze po dlouhém stání (např. přes noc) po vypnutí, zapnutí zapalování auto jede normálně. Před týdnem byl vyčištěný zahnojený egr a od té doby to padá i do nouzáku, předtím auto pouze nejelo, ale to připisuji právě vyčištění protože se zvětšil průchod v potrubí. Log je na kanálu 1,10,11 ale ne při provozní teplotě a 4st a od 1500 do 4000 ot/min ale rozjezd na 1,2,3 a nouzák. Zařáží mě hodnota na kanálu 11 Boost pressure (specified) 193 mbar. Na tuto hodnotu to klesá při brždění motorem. Zatím jsem to v logu ještě neviděl tak snad mi objasníte co za tím může být. Turbo je původní. Octavia 2FL 4x4 2.0 tdi BMM 320tkm rv 2009

Log: https://uloz.to/!PVYtUDzvfoAP/log-kanalu-1-10-11-csv
fitauto
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 13.05.2017 19:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fitauto »

Ďakujem skúsim
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

fialkys.... ak pozrieš na vyznačený riadok a ten pred ním,ziatíš že došlo k prudkému zníženiu otáčok z 1900 na volnobeh počas enormne krátkeho času,preto tá prudká decelerácia vyvolá podobný efekt.
Z hladiska vyhodnotenia je to v tomto režime nevyhodnotiteľné.Ak je stav motora taký že rýchlo padá do núdzákov,treba aj vtedy tlačiť plný plyn a logovať to po ten núdzák.V tomto prípade nebol nikdy pedál plynu naplno potlačený.
Jedno čo je nutné pred ďalším logovaním urobiť,je požičať si druhú váhu vzduchu,táto bude po smrti.
Obrázok
fialkys
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 06.01.2018 22:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fialkys »

Děkuji, seženu a zkusím
fialkys
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 06.01.2018 22:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fialkys »

Dobrý den, zkusil sem ještě test se zahřátým motorem tak, jak je to zde požadováno. V odkazu je log se 4.st a 3 st. V minulém příspěvku jste říkal, že je to nevyhodnotitelné. Tak co teď ? Při zahřátém motoru to do nouzáku nepřechází. Váha původní.

P.S. Doufám, že mě neukamenujete, že to zkouším stále s původní váhou.

https://uloz.to/tam/_YTBnBbQ0yfCx
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vyhodnocoval som iba štvrtý stupeň,tretí st. nezaťaží motor,preto nemá cenu sa s ním zaoberať.Ale na ten prvý log sa ani nepodobá.Celkove je to v parametroch v poriadku,inak povedané v hraniciach normy.Jediné čo tam ostalo nejasné je rozpätie od 1500 ot a teda najkritickejšia oblasť kedy už je nutný plyn na 100% pretože to vytvorí pre motor brutálnu záťaž a teda tam sa dá zistiť ako sa to správa v najproblematickejšom úseku 1500-2000 ot,za nimi sa to skludńuje,turbína má dostatok plynov z paliva a variabilitu odstavuje pretože ju nepotrebuje,tlak vie dosiahnuť kedže má dostatok hnacích spalín
škoda že si pri 1500 hral s plynom,tam treba potlačiť "plný kotol" čiže - od 1500 už plný
Ak pre niečo pindám,je to preto,lebo úvodná téma je o tom,ako to robiť,ibaže,ktože by už dnes niečo čítal
Obrázok
fialkys
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 06.01.2018 22:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fialkys »

Četl jsem, ale zřejmě jsem zapl pozdě logování, za to se omlouvám. Teď je tedy otázka, kde vězí problém při studeném motoru a jak zjistit co je špatně, když při zahřátém se porucha neobjeví

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 54 neregistrovaných