Tester kompresie
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 212
- Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06 Zdieľať na Facebook
ako bolo napisane, nie je az taka dolezita hodnota, ale rozdiely v hodnotach.
Zadavatel nespomenul dovody, preco sa kompresie meraju.
S tymi podpalenymi ventilmi a pripecenymi kruzkami by som to nedramatizoval.
Aky problem je 5W30 v benzine??? 147kW staci hladkat po plyne, netreba ho trapit ako 1,2 HTP.
Zadavatel nespomenul dovody, preco sa kompresie meraju.
S tymi podpalenymi ventilmi a pripecenymi kruzkami by som to nedramatizoval.
Aky problem je 5W30 v benzine??? 147kW staci hladkat po plyne, netreba ho trapit ako 1,2 HTP.
Naposledy upravil/-a zsvatos v 20.04.2021 21:51, upravené celkom 1 krát.
- jaroslavelektro
- Príspevky: 354
- Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
- Bydlisko: východ Zdieľať na Facebook
Test kompresie z osciloskop jeho výpovedná hodnota je asi tak 20x vešia ako z manometra.
Manuálne manometre sú v podstate ako v roku 2021 mobil Nokia 3310
[img]https://i.postimg.cc/mZ1HHwF1/ff11.png[/img]
[img]https://i.postimg.cc/25X1qbkx/fff-12n-zvu.png[/img]
[img]https://i.postimg.cc/cHgrfx6G/fff-13n-zvu.png[/img]
[img]https://i.postimg.cc/nzyMkyQj/fff-14-n-zvu.png[/img]
Manuálne manometre sú v podstate ako v roku 2021 mobil Nokia 3310
[img]https://i.postimg.cc/mZ1HHwF1/ff11.png[/img]
[img]https://i.postimg.cc/25X1qbkx/fff-12n-zvu.png[/img]
[img]https://i.postimg.cc/cHgrfx6G/fff-13n-zvu.png[/img]
[img]https://i.postimg.cc/nzyMkyQj/fff-14-n-zvu.png[/img]
Diagnostika-OBD,Paralelna-OSCILO,Datova CAN-BUS & LIN
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 212
- Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24982
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Veci sa dejú vždy v nejakých súvislostiach.Je to síce dolný povolený tlak,ale podľa meraní sú valce velmi vyrovnané.U preplňovanej mašiny je to kompresia plne postačujúca.Bolo by ozaj veľmi nezvyklé aby motor kde sú problémom či vently či krúžky v tom svojom devaste dosiahol tak krásnu zhodu toho problému.
Príčin zlého nízkeho merania môže byť viac,jedna z nich že ak klapka sania nebola nasilu otvorené a podložená v otvorenom stave počas merania.
Preto sa dnes robí metódou oscila ako píše jaroslavelektro čo je presné a nevyžaduje demontáže sviečok čo zase u dnešných Fsi a Tfsi je dosť na hlavu padnutý úkon (spriahnutá lišta konektorov).Ibaže oscilo je minimálne vo výbave dielní a nestojí 30 e.- čo je menej než 1% ceny oscila a ešte žiada plus jednu atestáciu
Príčin zlého nízkeho merania môže byť viac,jedna z nich že ak klapka sania nebola nasilu otvorené a podložená v otvorenom stave počas merania.
Preto sa dnes robí metódou oscila ako píše jaroslavelektro čo je presné a nevyžaduje demontáže sviečok čo zase u dnešných Fsi a Tfsi je dosť na hlavu padnutý úkon (spriahnutá lišta konektorov).Ibaže oscilo je minimálne vo výbave dielní a nestojí 30 e.- čo je menej než 1% ceny oscila a ešte žiada plus jednu atestáciu
-
- Príspevky: 296
- Dátum registrácie: 13.09.2012 20:01 Zdieľať na Facebook
Meranie tlaku osciloskopom ? To ako ?
Pocas merania som mal plynovy pedal na podlahe, ale je jedno ci je klapka otvorena alebo nie, vzdy ukazalo 8 barov. A je aj jedno ci je motor ohriaty alebo nie. Dnes som mal ist merat vykon ale chlap co to meria ma vraj kloralu cize nic sa nemeralo. Ale auto ku podivu dnes rano slo jak slak ale ked sa ohrialo vykon klesol. Ale bohovie ci to nema suvis aj s automatom, je to aisin tf60sn...
Pocas merania som mal plynovy pedal na podlahe, ale je jedno ci je klapka otvorena alebo nie, vzdy ukazalo 8 barov. A je aj jedno ci je motor ohriaty alebo nie. Dnes som mal ist merat vykon ale chlap co to meria ma vraj kloralu cize nic sa nemeralo. Ale auto ku podivu dnes rano slo jak slak ale ked sa ohrialo vykon klesol. Ale bohovie ci to nema suvis aj s automatom, je to aisin tf60sn...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24982
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Urobí sa priebežný zápis odberu štartovacieho prúdu a tam je vidieť odpor každého valca pri kompresii lebo odpor zvyšuje odber prúdu.k tomu sa hodí jeden valec napätie na zap.1 valca a už sa aj vie priradiť kedy ktorý valec ako pracuje.No super je to už aj preto lebo hneď je jasné že napr otáčky sú nízke,odber príliš velký,silný pkles napätia bat a pod čo dá násobne viac celkových informácií.
Pokiaľ by napr jaroslavelektro chcel tak získa v inom zapojení ešte xy informácií až potiľ že sa dozvie že jeden ventil nedostatočne otvára a dokonca od akých otáčok.Dnes zajtra bez účasti takejto paralelnej diagnostiky bude doslova nemožné diagnostiku robiť.Už aj OBD to u mnohých diagnostík jednoducho žiada takú spoluprácu oscila.Ten istý signál vidí RJ úplne inak ako oscilo,ten je niečo ako mikroskop,vidí podrobne aj molekulu signálu
Pokiaľ by napr jaroslavelektro chcel tak získa v inom zapojení ešte xy informácií až potiľ že sa dozvie že jeden ventil nedostatočne otvára a dokonca od akých otáčok.Dnes zajtra bez účasti takejto paralelnej diagnostiky bude doslova nemožné diagnostiku robiť.Už aj OBD to u mnohých diagnostík jednoducho žiada takú spoluprácu oscila.Ten istý signál vidí RJ úplne inak ako oscilo,ten je niečo ako mikroskop,vidí podrobne aj molekulu signálu
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
čiže je to nepriame meranie - v podstate výpočet a to bude iste rovnako zaťažené možnými chybami na ktoré treba myslieť.... ale sme pri hobby náradí a by som to vôbec nezatracoval. Len treba mať verifikáciu merania aby "8" bolo " osem" a nie 6.5 či 11. Ak je problematické meranie a číslo je "hraničné" meraním si nepomohol.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24982
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
asi o tom veľa nevieš ak si dovolíš také napísať.Omlúva ťa to že si nikdy nič podobné nevidel,a asi ani tak rýchlo neuvidíš kedže sa tomu absolutna väčšina dielní vyhýba ako čert krížu,kedže nemajú elektrotechniku alebo podobné vzdelanie a ešte kusisko talentu.V jednej osobe dobrý mechanik,dobrý diagnostik elektrikár,trochu IT čkár...toho je ako šafranu,takže sa pomaly všetci poznajú čo v tých vodách plávu a radia sa.Lebo tu to často bez konzultácie zľava sprava nejde.Dvaja traja supermani totiž vyriešia 99% všetko čo vyriešiť ide.Potom je 1% ktoré nevyrieši ani výrobca,ani žiadne on line a vymení motor aby to nemusel priznať,to je celkom bežné,stalo sa x krát.
-
- Príspevky: 779
- Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 212
- Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Dôvod merania kompresie treba hladať tu 2-0-tfsi-bwa-147kw-t64168-30.html
na spodnej polovici stránky
December zadná náprava a apríl
na spodnej polovici stránky
to bolo v júlisniip26 napísal:ide auto so stage 1 ako peklo, skusal som i stage 2 ale to by uz hydromenic v aisine automate nevydrzal
December zadná náprava a apríl
sniip26 napísal:Ale... problem... tlaky vo vsetkych valcoch su okolo 7 barov, pred rokom bolo 8 a bol som merat vykon, kde namerali v zaklade 160Kw pri 8 baroch !!! Nechapem tomu... zeby tie lacne tlakomery stali zahovno ? Kupil som teraz novy ale tiez lacny ten v cervenom obale za 25e... auto ma ale mensi vykon. No vyhazuje mi chybu kalibracie virivych klapiek v sani, ked som ich cistil, vyletela mi odtial podlozka a nejaka zavlacka - cize toto je problem zrejme.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
- ze osciloskopom sa tlak nemeria ale vyrata skrz inu velicinu?mhlavaty napísal:asi o tom veľa nevieš ak si dovolíš také napísať.Omlúva ťa to že si nikdy nič podobné nevidel,a asi ani tak rýchlo neuvidíš kedže sa tomu absolutna väčšina dielní vyhýba ako čert krížu,kedže nemajú elektrotechniku alebo podobné vzdelanie a ešte kusisko talentu.V jednej osobe dobrý mechanik,dobrý diagnostik elektrikár,trochu IT čkár...toho je ako šafranu,takže sa pomaly všetci poznajú čo v tých vodách plávu a radia sa.Lebo tu to často bez konzultácie zľava sprava nejde.Dvaja traja supermani totiž vyriešia 99% všetko čo vyriešiť ide.Potom je 1% ktoré nevyrieši ani výrobca,ani žiadne on line a vymení motor aby to nemusel priznať,to je celkom bežné,stalo sa x krát.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24982
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Že ťa z EKG bleskom hodia na operačný stôl z úplnou istotou lebo vedia svoje,si tiež "vypočítali" podla tejto logiky.Je iba zaujímavé ako presne.Mechanické merania majú najväčšiu chybovosť a rozptyl.Preboha veď sa takmer nič nedeje bez prevodu na inú veličinu,u auta je skoro všetko konvertované na formu ktorej daná vec rozumie.v takomto zmysle áno,tlak sa elektricky priamo merať nedá,centimetrom neodmeráš litre priamo iba výpočtom
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 80 neregistrovaných