Spiraly do vyduchov kurenia
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
no dobre, ale pridavne kurenie co je na sharanoidnych vozoch sa od skutocneho nezavisleho kurenia lisi jedine v tom ze nema dialkove ovladanie.
Inak tam absolutne vsetko je. Ked stretnem toho degeša ktory to takto vymyslel a nedal tam za TISIC KORUN (auto stalo milion dvestotisic ZAKLAD !!) dialkove ovladanie, tak ho roztrhnem na tisic poloviciek keketa sprosteho vydrbaneho.
Dorobit si do sharana nezavisle kurenie znamena akykolvek modul co pripoji 12V na dva konkretne draty vo vedeni k bufik. Tieto bufiky zjednodusene funguju na troch SIGNALNYCH dratoch:
- jeden z nich hovori "aaaale je zima jak v ruskom filme, treba kurit! " [tato podmienka je automaticky splnena ked je zima, zabezpecuje ju bimetalove cidlo v motorovom priestore]
- druhy hovori ze "motor bezi" [toto je naschval a to neviem odpustit konstrukterom, povrazdit vsetkych aj s rodinami]
- treti hovori ze "tu mas 12V"
plus musis zabezpecit napajanie toho samostatneho cerpadielka na vodu, co su dalsie dva draty ktore uz v aute existuju. Tam treba doviest 12V.
ja viem ze to nie je najlepsie na svete ale je to nadherne LEGO pozostavajuce z DVOCH samostatnych suciastok, extremne jednoduchy elegantny primitivny system.
Inak tam absolutne vsetko je. Ked stretnem toho degeša ktory to takto vymyslel a nedal tam za TISIC KORUN (auto stalo milion dvestotisic ZAKLAD !!) dialkove ovladanie, tak ho roztrhnem na tisic poloviciek keketa sprosteho vydrbaneho.
Dorobit si do sharana nezavisle kurenie znamena akykolvek modul co pripoji 12V na dva konkretne draty vo vedeni k bufik. Tieto bufiky zjednodusene funguju na troch SIGNALNYCH dratoch:
- jeden z nich hovori "aaaale je zima jak v ruskom filme, treba kurit! " [tato podmienka je automaticky splnena ked je zima, zabezpecuje ju bimetalove cidlo v motorovom priestore]
- druhy hovori ze "motor bezi" [toto je naschval a to neviem odpustit konstrukterom, povrazdit vsetkych aj s rodinami]
- treti hovori ze "tu mas 12V"
plus musis zabezpecit napajanie toho samostatneho cerpadielka na vodu, co su dalsie dva draty ktore uz v aute existuju. Tam treba doviest 12V.
ja viem ze to nie je najlepsie na svete ale je to nadherne LEGO pozostavajuce z DVOCH samostatnych suciastok, extremne jednoduchy elegantny primitivny system.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 18.10.2017 19:34 Zdieľať na Facebook
el kurenie
Pred par rokmi som priatelke do "B"čkovej Corsy spravil homemade el kurenie za cca 20€. V hypermarkete som kupil maly elektricky ohrievač z 2 stupnami 1000 a 2000 w.Vyhodil zadnu stredovu opierku hlavy a namiesto nej spravil ohrievaču nožky z hydraulickych ruriek ktore som nan priskrutkoval.Okolo neho bolo z každej strany 15cm miesta takže nehrozilo dake prehriatie a požiar. Pri vykone 2000w a vonkajšej teplote minus 15 ajto yasnežene len na hrubo ometene sa po 5 minutach v kabine teplota začala bližit 0stupnom.Po 10 minutach sa rozmrazilo želne sklo ktore bolo zvonku pokryte krubymi krzštalmi ladu.Po 15 minutach sa teplota v kabine dosiahla približne 20stupnov dalo sa sediet v tričiku a sukni ,zčasti sa roztopil primrznuty sneh na streche a všetky okna boli čiste ako v lete.) Priatelka s tym jazdila do prace do mesta, esteticku stranku veci riešila tak že cez to prehodila v meste uterak lebo sa za to hambila V mrazoch kde zlihavali auta jej kamošiek za 30-40tis€ ona z autom za 500€ naštartovala vždy kedže som jej namiesto 45ah baterky dal 65ah baterku. Použivala to asi mesiac potom zima ustupila a nemala vhodne podmienky doma na el pripojku -musela tahat dlhu predlžovačku.
Nikši vykonovy stupen 1000w som tiež skušal avšak takmer žiadna zmena po 5 minutach...je to proste malo.
Neskor som na ebay narazil na vyhrevne systemy motora Calix a Defa či už na blok motora alebo do mrazovej poistky. Dokonca Defa ma aj elektricky ohrievač kabiny s vykonom 1000-1400 W cenovo už od 50€...ale ten vykon sa mi zda bit nedostatočny a umiestnenie k noham spolujazdca- no veviem či by to bolo bezpečne a učinne.
Nikši vykonovy stupen 1000w som tiež skušal avšak takmer žiadna zmena po 5 minutach...je to proste malo.
Neskor som na ebay narazil na vyhrevne systemy motora Calix a Defa či už na blok motora alebo do mrazovej poistky. Dokonca Defa ma aj elektricky ohrievač kabiny s vykonom 1000-1400 W cenovo už od 50€...ale ten vykon sa mi zda bit nedostatočny a umiestnenie k noham spolujazdca- no veviem či by to bolo bezpečne a učinne.
-
- Príspevky: 447
- Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36 Zdieľať na Facebook
Ludia a co nemate klimu?
Pred dvomi tyzdnami mi panko, ked som si nechaval u naho naplnit klimu (teraz toho lutujem, ale tuto hlasku zahlasil az po hotovej robote) ze ked je zima mam si pustit klimu. V zime mi vraj bude kurit :D
Neviem teda ci sa do novych aut davaju invertne klimy, ale bol som tam s nie najnovsim autom :D
Pred dvomi tyzdnami mi panko, ked som si nechaval u naho naplnit klimu (teraz toho lutujem, ale tuto hlasku zahlasil az po hotovej robote) ze ked je zima mam si pustit klimu. V zime mi vraj bude kurit :D
Neviem teda ci sa do novych aut davaju invertne klimy, ale bol som tam s nie najnovsim autom :D
LS600h
XC90
XC90
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 130 neregistrovaných