Skoda Octavia 1.9 81kW - vypínanie turba 17958
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 02.04.2016 21:24 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia 1.9 81kW - vypínanie turba 17958
Octavia 1.9 81kW rv 04/1999, niečo cez 500 000km
Dobrý deň, na uvedenom aute mi niekedy (nerobí to pravidelne) vypne turbo. Vypne ho niekde pri 3200ot. Na diagnostike vypíše chybu 17958. S autom jazdím často v otáčkach, na dialnici, časté obiehanie a chyba sa vykytne proste len niekedy, za posledný mesiac možno 3x.
Regulácia na turbe behá lahko, keď ťahám ústami cez hadičku, regulácia krásne drží a pohybuje sa v celom rozsahu svojho pohybu, nepridiera sa, nezadrháva, ide dlhodobo hladko, motor nie je podtáčaný.
Podľa VIS je chyba v N75 ventile, chcem sa však vyhnúť zbytočnej výmene. Keď z neho po jazde odpojím nejakú hadičku, tak počuť ako vcucne vzduch, podtlak teda zrejme drží (aj keď neviem, či je to dostatočný ukazateľ). Káble z neho sú v chráničke a tá je nepoškodená. To je všetko, čo som dokázal skontrolovať.
Máte s týmto problémom nejaké skúsenosti, resp. čo je potrebné pozrieť, otestovať, aby som zbytočne nemenil súčiastky, ktoré netreba?
P.s. Nemám záujem o odpovede typu vymeň turbo a pôjde to.
Dobrý deň, na uvedenom aute mi niekedy (nerobí to pravidelne) vypne turbo. Vypne ho niekde pri 3200ot. Na diagnostike vypíše chybu 17958. S autom jazdím často v otáčkach, na dialnici, časté obiehanie a chyba sa vykytne proste len niekedy, za posledný mesiac možno 3x.
Regulácia na turbe behá lahko, keď ťahám ústami cez hadičku, regulácia krásne drží a pohybuje sa v celom rozsahu svojho pohybu, nepridiera sa, nezadrháva, ide dlhodobo hladko, motor nie je podtáčaný.
Podľa VIS je chyba v N75 ventile, chcem sa však vyhnúť zbytočnej výmene. Keď z neho po jazde odpojím nejakú hadičku, tak počuť ako vcucne vzduch, podtlak teda zrejme drží (aj keď neviem, či je to dostatočný ukazateľ). Káble z neho sú v chráničke a tá je nepoškodená. To je všetko, čo som dokázal skontrolovať.
Máte s týmto problémom nejaké skúsenosti, resp. čo je potrebné pozrieť, otestovať, aby som zbytočne nemenil súčiastky, ktoré netreba?
P.s. Nemám záujem o odpovede typu vymeň turbo a pôjde to.
-
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
N75 pracuje frekvenčne,on sústavne lieta medzi otvorením a zatvorením v určitom pomere z čoho vzíde konkrétny podtlak a aj konkrétne vychýlenie na banke.
N75 sa testuje zložito na dielni na to nie si vybavený,ale môžeš ho otestovať nepriamo cez nalogovanie za jazdy,nakoľko padá do núdze tak podla tohoto
vcds-diagnostika-tdi-motorov-logovanie- ... 59758.html
je takmer isté že to padne do núdzáku a to presne potrebuješ lebo to z logov ide potom zistiť v čom sa udial problém
N75 sa testuje zložito na dielni na to nie si vybavený,ale môžeš ho otestovať nepriamo cez nalogovanie za jazdy,nakoľko padá do núdze tak podla tohoto
vcds-diagnostika-tdi-motorov-logovanie- ... 59758.html
je takmer isté že to padne do núdzáku a to presne potrebuješ lebo to z logov ide potom zistiť v čom sa udial problém
-
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 02.04.2016 21:24 Zdieľať na Facebook
Dnes sme boli urobiť log, meranie prebiehalo do prudkého kopca, tretí prevodový stupeň, plný plyn (dialnicu mám ďaleko a tu po dedinách nemám kde ťahať 4tý stupeň). Logovanie robil asistent, pokiaľ nebude všetko úplne korektné, pôjdeme to zopakovať.
Logovanie sme vypli až po vypnutí turba, keď auto prestalo zrýchlovať, keď však pozerám do grafu, tak tých posledných niekoľko sekúnd tam akoby chýbalo, otáčky však v mometne vypnutia nerástli a motor bol úplne tupý.
Tu je log:
https://uloz.to/!DB2LeN13Qrgj/log-01-00 ... fturbo-csv
Logovanie sme vypli až po vypnutí turba, keď auto prestalo zrýchlovať, keď však pozerám do grafu, tak tých posledných niekoľko sekúnd tam akoby chýbalo, otáčky však v mometne vypnutia nerástli a motor bol úplne tupý.
Tu je log:
https://uloz.to/!DB2LeN13Qrgj/log-01-00 ... fturbo-csv
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Najprv turbo netlačí,proste je pozadu,až na prelome 1800 ot sa naplno rozbehne a tlačí o dušu až presahne plniaci tlak o neuveriteľných 600 mbar až to celé zastaví RJ a drasticky obmedzí palivo (vyznačený riadok)
Takže...turbína nemá problém ako taká,celý problém je v regulácii variability,a to vyzerá skôr na problém N75 než na problém samotnej variability turba.Turbo je dobré,váha vzduchu ok,treba hladať chybu regulácie
[img]https://s17.postimg.org/ktp27ngaj/aaabc.jpg[/img]
Takže...turbína nemá problém ako taká,celý problém je v regulácii variability,a to vyzerá skôr na problém N75 než na problém samotnej variability turba.Turbo je dobré,váha vzduchu ok,treba hladať chybu regulácie
[img]https://s17.postimg.org/ktp27ngaj/aaabc.jpg[/img]
-
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 02.04.2016 21:24 Zdieľať na Facebook
Z toho vyplýva buď chyba samotného N75 alebo do ventilu nejde "šťava", správne ?
Odporúčate N75 teda vymeniť za nový kus alebo hľadať predtým ešte chybu v elektrike ?
Ďakujem za vyhodnotenie logu
Update:
Vyhodil som N75 a premeral kontakty multimetrom, na prívode je na jednom pine napätie 12V, na druhom 6V. Keď však premerám dva kontakty na N75, tak sú v skrate. Dá sa to nejako rozobrať a dostať sa k el. časti ?
Odporúčate N75 teda vymeniť za nový kus alebo hľadať predtým ešte chybu v elektrike ?
Ďakujem za vyhodnotenie logu
Update:
Vyhodil som N75 a premeral kontakty multimetrom, na prívode je na jednom pine napätie 12V, na druhom 6V. Keď však premerám dva kontakty na N75, tak sú v skrate. Dá sa to nejako rozobrať a dostať sa k el. časti ?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 02.04.2016 21:24 Zdieľať na Facebook
Problém zrejme odstránený, rozobral som N75 a prikladám foto, čo sa nachádzalo vnútri. Celé som to vyčistil, pri opätovnom skladaní však ten plechový krúžok nedosadal tak, ako bol v pôvodnom stave, ten plech je dosť pevný a nedokázal som tam urobiť s mojim vybavením tak jemný ohyb, ako mal pôvodne, držať tam drží, ale pre istotu som to ešte stiahol celé páskou.
Každopádne, pri skúšobnej jazde turbo nevyplo, motor pomerne ožil. Keď budem mať nejakého asistenta, urobím graf s vyčisteným ventilom.
Ešte by som rád doplnil jednu otázku, aby som nezakladal novú tému:
Všimol som si pri logovaní kolísanie otáčok na voľnobeh, normálne motor beží na 882ot, a kolíše na zhruba 862, keď ťuknem po plyne, kolísanie prestane, keď ťuknem znova, kolísanie je naspäť. Keď teplota presiahla 80C, kolísanie prestalo. Celkovo ten motor ide za studena na voľnobeh dosť nepravidelne. Korekčné dávky pri meraní boli zrhuba:
-0.12 0.00 0.12 0.00
[img]https://image.ibb.co/fWG3Mc/IMG_6243.jpg[/img]
Každopádne, pri skúšobnej jazde turbo nevyplo, motor pomerne ožil. Keď budem mať nejakého asistenta, urobím graf s vyčisteným ventilom.
Ešte by som rád doplnil jednu otázku, aby som nezakladal novú tému:
Všimol som si pri logovaní kolísanie otáčok na voľnobeh, normálne motor beží na 882ot, a kolíše na zhruba 862, keď ťuknem po plyne, kolísanie prestane, keď ťuknem znova, kolísanie je naspäť. Keď teplota presiahla 80C, kolísanie prestalo. Celkovo ten motor ide za studena na voľnobeh dosť nepravidelne. Korekčné dávky pri meraní boli zrhuba:
-0.12 0.00 0.12 0.00
[img]https://image.ibb.co/fWG3Mc/IMG_6243.jpg[/img]
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: uwa0911589944 a 34 neregistrovaných