841 662
inzerátov
Pridať inzerát

Problémy s regeneráciou,FAP DPF ,nútená regenerácia,Eolis

   Obsah fóra Auto-moto fórum Bežné poruchy dieselových áut
Odpovedať Nová téma
12345>
Autor Správa
mhlavaty
Legenda - Ford T (2128)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18975
Nabehané: 3 mes 13 dní 22 hod
Bydlisko: Nové Zámky
Predmet: Problémy s regeneráciou,FAP DPF ,nútená regenerácia,Eolis PríspevokZaslal: 07.06.2014 08:01   
Anti pollution system fault...asi dosť známy výpis ktorý pozná nejeden majitel Peugeotu alebo Citroenu.Kedže často vedie k likvidácii systému z následnou úpravou v RJ motora,je tu otázka či má význam vôbec sa venovať opravám systému aby zostal plne funkčný,alebo sa jeho problémy odstránili..Čiže odstraňovaniu problémov,nútenej regenerácii,čisteniu,obnove funkčnosti,riešenie problémov s dopĺňaím aditíva,padania do núdzových režimov.Má zmysel sa špecializovať na tento problém ? Aké máte skúsenosti z riešením tohoto problému.Dielňa ich síce riešila aj doteraz,ale nepatrila medzi nosnú činnosť čo sa práve chystám zmeniť a celkom by ma zaujímalo,ako a s čím ľudia s tými problémami bojujú.Asi je najlepšia cesta sa pýtať priamo aké s tým majú majitelia problémy a zamerať sa takým smerom.Ako ste sa s týmto problémom popasovali a aké riešenie ste si vybrali,a aká je vaša predstava o riešení ?
Prevažuje snaha sa systému zbaviť,alebo je záujem vyriešiť problém a systém zachovať funkčný a teda riešiť to opravou a nie vysekaním hrnca ?
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (615)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 19175
Nabehané: 2 mes 11 dní 15 hod
PríspevokZaslal: 07.06.2014 08:18   
Novy filter na psa 1,6 stoji cca 500, origo repasovany z psa cca polovicu.

Moje auto ma 40000 km a filter zaplneny na 1%, aditivum 80%.

Ak bude ko, ak sa toho dozijem tak kupim novy.

Zvysok ludi chce najlacnejsie riesenie, ale neviem ktora presne cesta to je.
_________________
Ak nechceš byť označený za blba, nepíš blbiny.
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (349)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 3873
Nabehané: 14 dní 15 hod 18 min
PríspevokZaslal: 07.06.2014 09:00   
Hm, zaujimava tema. Osobne si myslim, ze PSA maju najprepracovanejsi system, mimochodom, prvi na svete, uz skoro 15 rokov.

Len niekedy treba rozlisovat, co vlastne nudzovy rezim sposobuje..., hodi sice hlasku " antipolution...".., ale ide na mna infarkt, ked ma zacnu presviedcat v ofic.servise.., ze to " musi" ist na nutenu regeneraciu, pricom darmo vysvetlujem..., ze nejazdim mesto, ani male vzdialenosti...,

Iba raz som na to pristupil, v zaciatkoch, ked sa mechanik so mnou presiel po regeneracii...: " taha dobre...", pricom som vedel, ze to nejde...:), az ked som uvidel jeho 1,4 benzin...pochopil som.

Takze: u mna 2,2 hdi okolo 450.000 km..., zatial som mal tieto zavady, ktore pred 8 rokmi som uz chcel riesit hodenim zo skaly:

1. Nudzovy rezim...nic nepomahalo..., az mechanik dal dole vymennik tepla, tiekol a zalepil bordelom vyfuk..., ten vyvapkoval, zvnutra samozrejme horucou vodou....islo, pricom tesne predtym sa ako posledne riesenie javilo dat nove turbo..., takze som dobre vymenil za nove...:). Asi pri 220.000 km.

Potom, asi pri 300.000..., nudzovy rezim,vycistenie fap-u, vymena senzora diferencnych tlakov..., na velmi zlom mieste...,dole za motorom ku kabine.

Potom dlho dlho nic...az teraz ma zacal jedovat PC, ktory ukazuje niekedy sialenu spotrebu aj 15-24-30 litrov ..., aj na volnobehu.., pricom na zaklade jeho udajov pada aj rucicka palivovej nadrze. Popisoval som na 607./ zatial som neriesil /.

Momentalne iny extrem: po prejdeni vyse 800 km, rucicka na polovici a ukazuje dojazd od 800-900 km.., pricom podla dotankovania to aj sedi, nie ze by sa mi zdala spotreba cca 5 litrov vysoka na 607, ale nesiel som na spotrebu. Este to.moze byt katalyzatorom...ako spominal pan Hlavaty, alebo blbne kabel z nadrze, ktory registruje otvorenie nadrze a mnozstvo paliva...

Osobnw by som nikdy fap " nekuchal".., uz som videl 2 607, kde po prejdeni niekolko 100 km sa pamat zaplnila chybovymi hlaskami...a auto viac ako60-80 kn nejde a hore kopcom 20-30 km/h...,v tomto by som frantikov nepodcenoval !! Inak motory, dieslove.., maju vari vecne, len tazko sa hladaju chyby...:)

/oprava: "ťažko hľadajú chyby"..., myslím tým to, že nedá sa iba podľa diagnostiky..., ale treba vyslovene pátrať po probléme...MECHANICKOU-logickou cestou. Ešte sa mi nestalo, aby sa chyba "opravila" iby vymazanim závady. Na chvíľu.../

Preto sa čudujem šaškárni, kedy sa robí nútená regenerácia, ked motor reve na 4000 otáčkach asi 1-2 minúty , technik pozerá do počítača a tvári sa ako kozmonaut. Ešte som nepoču, že by to aj realne niekomu pomohlo..

/ale osobne si myslím, že odkedy sa spojil PSA s Mazdou, Fordom, BMW v spolupráci s motormi..., tak tie motory, najmä ,1,6 hdi..., stoja za h..o./


Naposledy upravil lubos zimovcak dňa 07.06.2014 11:23, celkom upravené 4 krát.
Citovať
VOJTO55
Známa tvár - Feldo (72)
Založený: 12 december 2009
Príspevky: 1906
Nabehané: 13 dní 8 hod 2 min
Bydlisko: Revúca
PríspevokZaslal: 07.06.2014 09:01   
...Myslím si,že tak 20% vodičov to bude riešiť kúpou nového príp.repasovaného a ostatní tak pol na pol budú chcieť vyčistiť alebo vysekať...Málokto si totiž uvedomuje,aké následky a postihy to prináša...
_________________
...Nerob iným čo nechceš,aby oni robili tebe...
Citovať
mayhem
Nová tvár - Trabanto (17)
Založený: 23 jún 2013
Príspevky: 90
Nabehané: 22 hod 42 min
PríspevokZaslal: 07.06.2014 09:18   
Clovek najviac usetri, ked si nekupi dieslak.
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (349)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 3873
Nabehané: 14 dní 15 hod 18 min
PríspevokZaslal: 07.06.2014 11:15   
, dôvod?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2128)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18975
Nabehané: 3 mes 13 dní 22 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 07.06.2014 11:38   
Bolo by dobré ostať v technickej rovine.
Lubos Zimovcák...ano,je to tak presne ako píšeš,hláška sama neznamená (nemusí) že nie je iba dôsledkom.Ale...skúsenosti ktoré mám vedú k presvedčeniu že sa tento problém rieši zle a draho,samozrejme myslené z pohľadu zákazníka.Tento problém je natoľko špecifický a riešenia (tie správne) natoľko neznáme že je táto oblasť asi eldorádom podvodov páchaných na zákazníkoch.Prvenstvo mať nikdy nebude,tým je a dlho ostane OBD diagnostika ako jedinečný nástroj na zdieranie ľudí a aliby pre hlúpe a drahé riešenia.Pri zisťovaní servisnej histórie pred začatím opravy sa človek dozvie nechtiac veci z ktorých musí byť nutne zle.zákazník vytiahne faktúrky čo sa kde a ako riešilo a pri akých km,a to je teda ukážka ako započítať do opravy úplný nezmysel.Neriešim,to nie je moja úloha,mňa iba zaujíma,ako pozerajú resp. po určitých skúsenosťiach aký postoj majú ľudia ktorý sa už s týmito vecami trápili.Nemá význam ísť do vybavenia a teda výdajov preto,aby dielňa zívala prázdnotou,preto ma zaujíma postoj a záujem z pohľadu zákazníka.Lebo mi pripadá logické spojiť tematiku palivových systémov,diagnostiky núdzových stavov a systémov regenerácie ako logické.Potreby samotného okresu sú málo,resp vykuchávačov filtrov príliš veľa,a robiť neuvážené kroky nie je žiadúce
Citovať
undertaker007
Nová tvár - Trabanto (15)
Založený: 01 máj 2013
Príspevky: 168
Nabehané: 1 dní 23 hod 49 min
Bydlisko: Žilina
PríspevokZaslal: 07.06.2014 11:52   
lubos.zimovcak napísal:
dôvod?
Pretože to, čo sa narozdiel od turbodieslového motora nenachádza v atmosférickom benzínovom motore sa nemôže pokaziť.
Teda mám nižšie riziko poruchy, v benzínovom atmosferáku sa toho naozaj moc nemá čo pokaziť, žiadne turbá po 800€, žiadne vstrekovacie čerpadlá po 2000€, žiadne vstreky po 200€ - 800€. Žhaviče nepíšem, lebo cena žhavičov ≈ cena sviečok.
Benzínový atmosferák je naozaj jednoduchý motor, jednoduchšia údržba, diagnostika. Nejako extra ma netrápia krátke trasy a v zime kúrim dosť skoro a netrápim podchladený motor tak dlho, ako diesle (vynímajúc tie, ktoré sa hrejú elektricky - tie sa za určitých podmienok zohrejú a kúria rýchlejšie - čím je ale viac namáhaný alternátor - zvýšene riziko rýchlejšieho opotrebenia a potreby opravy = peňazí). Navyše tí z benziňákmi keď stoja vedľa naštartovaného auta, tak si nie sú istí, či je naštartované... (hluk, vybrácie, ...)
A nevýhoda benzínu? Porovnateľný výkon oproti približne rovnakému dieslu vo vyšších otáčkach (áno, niekto toto vníma ako negatívum, ja osobne vôbec nie) a adekvátny výkon v porovnaní s dieslom bude mať mierne vyššiu spotrebu - čím novší motor, tým je rozdiel nižší.
Takže pravidelne na pumpe nechám trošku viac, zato ma neprekvapí jednorázová pálka za niečo, čo pod kapotou ani nemám... ...nehovoriac o alternatívnych palivách (LPG, CNG, ...), kedy síce spálim viac, ale za polovičné ceny, takže ak viem, že sa mi jednorazová veľká investícia vráti, ešte sa nakoniec tým nafťákom budem smiať. A v neposlednom rade - pri kúpe auta zaplatím menej, ako keď kupujem diesel.
Toť môj názor...
Citovať
undertaker007
Nová tvár - Trabanto (15)
Založený: 01 máj 2013
Príspevky: 168
Nabehané: 1 dní 23 hod 49 min
Bydlisko: Žilina
PríspevokZaslal: 07.06.2014 11:59   
mhlavaty napísal:
...
Osobne sa budem držať ďaleko DPF/FAP systémov tak dlho, ako to len pôjde, ale...
Z toho čo viem, sú nové filtre poriadne drahé (prečo radšej nemať benzínový motor s mierne vyššou spotrebou ale bez filtra), až na PSA koncern, kde je to síce suma vysoká, ale nie deštruktívna.
Opravy, údržba, repasy a pod. tiež nie sú zrovna najlacnejšie a hlavne - málo kto sa tomu venuje a čo je dôležitejšie - málo kto do hĺbky a kvalitne.
Ja osobne som však povaha taká, že čo v aute je, to je tam pre niečo a snažím sa to zachovať. Ohľadne zachytávanie pevných častíc - ja osobne by som tento systém z auta neodstraňoval, ale keďže nemám peniaze na údržbu, nebodaj výmenu takéhoto systému - radšej sa mu (zatiaľ) vyhýbam - uvidím, dokedy to pôjde.
Aj keby bolo peňazí dostatok - dajú sa využiť hociako ináč - zmysluplnejšie - ako do opravy/údržby systému v aute...
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2128)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18975
Nabehané: 3 mes 13 dní 22 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 07.06.2014 12:22   
Aby si ma pochopil,neriešim problematiku benzín vers. diesel,založ tému týmto smerom a dá to zmysel.Rád by som riešil problematiku z názvu a nemiešal témy.Z názorom ako takým súhlasím,hlavne z poslednou vetou,ale nie to chcem riešiť.
Citovať
wikyxxx
Povedomá tvár - Favorito (29)
Založený: 13 január 2009
Príspevky: 985
Nabehané: 5 dní 21 hod 1 min
Bydlisko: Okres Malacky
PríspevokZaslal: 07.06.2014 12:40   
Podla mna najvacsi problem dpf su ludia lepsie povedane nevedomost ludi ake eco ku... maju v aute. Ja mam tiez auto s dpf ale jazdim casto okresky dialnice neni s tym problem raz za 800 km sa pusti regeneracia ked zbadam ju tak ho drzim v otackach tak 5-6 min a je vypalene a zas mam pokoj len ked niekto fakt nevie co tam mam co s tym ma robit tak mu zostava iba riesit to draho
Citovať
marianauris
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 02 jún 2011
Príspevky: 33
Nabehané: 3 mes 2 dní 2 hod
Predmet: DPF PríspevokZaslal: 07.06.2014 13:00   
Ja mám Auris 1.4 D4D, r.v. 2007 s DPF filtrom. Na tachometri svieti údaj 156.000 km, ale ide o dovoz z Holandska a netuším, koľko má najazdené. Ja neobchádzam zákony. Ak sa objaví problém s DPF, určite ho budem riešiť výmenou, prípadne opravou. Keďže nemám peňazí nazvyš, určite budem hľadať najrozumnejší kompromis cena/kvalita.
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (349)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 3873
Nabehané: 14 dní 15 hod 18 min
PríspevokZaslal: 07.06.2014 15:02   
mhlavaty napísal:
Aby si ma pochopil,neriešim problematiku benzín vers. diesel,založ tému týmto smerom a dá to zmysel.Rád by som riešil problematiku z názvu a nemiešal témy.Z názorom ako takým súhlasím,hlavne z poslednou vetou,ale nie to chcem riešiť.


Osobne vidím najväčší problém, že sa ťažko dostať k schemam a doslova návodom ako ten FAP vlastne funguje..., aj v Peugeote je to umenie, lebo sa tvária, že je to štátne tajomstvo... , robia z toho dedektívku..., ked som riešil prakticky v tej dobe neriešitelný problém..., jednoducho NIKTO v of. servise nevedel čo s tým núdzovým režimom..., všetko bolo totiž OK,podľa diagnostiky...:)

To, že tomu často ani mechnici nerozumejú.., ako by aj mohli, ked sami najazdia možno 200 km mesačne do roboty a obyčajne na tých najjednoduchších autách..., čiže ani skúsenosti nemajú kde vziať..., to je už iba povestná čerešnička.

Dnes je už doba predsa len inde, už skúsenosti sú, ale obyčajne chalani zo servisov idú do skúkromnej-vlastnej sfery, lebo sú v robote nezaplatení... a v of.servissoch ostávajú iba tí, ktorí nemajú inú možnosť.

Ale v každom prípade, je to dobrý nápad zapodievať sa DPF-kami, lebo budú už iba pribúdať.., či už formou čistenia, doliavania aditíva, močoviny..., ako v najnovších Mazdach, ale aj nové benzíny budú mať filtre.

ale treba mať v prvom rade dokumentáciu a ideálne aj nejakú technickú podporu importéra.

ale cesta to určite je..., najmä, ked ľudia zistia, že auto s vykuchaným filtrom je prekticky bezcenné..., že si teraz myslia niečo iné...., je vec druhá.
Citovať
Ridick030
Nová tvár - Trabanto (12)
Založený: 15 november 2012
Príspevky: 166
Nabehané: 5 dní 18 hod 19 min
PríspevokZaslal: 07.06.2014 15:09   
Myslím,že najväčšia dilema je filter za 300e vykuchať,alebo kúpiť nový?
Ja by som chcel vedieť ako napríklad postupuje Pán mhlavaty pri opravách filtrov.
Jedna otázka na autora témy-čo od vás vyžadujú zákazníci,ponúkate okrem výmeny filtra aj kuchanie,alebo ich presviedčate o ekologii ktorá z ich vrecka bude ťahať dalšie bubáčiky.Myslím to v dobrom samozrejme,na nič nenarážam,viem že ste odborník na autá a určite máte s touto problematikou viac skúseností ako my spotrebitelia.
Ja sám mám focusa 2,0tdci,dpf tam mám,ešte aj neaké aditívum,lenže kocovka výfuku je čierna a zistil som aj,že začal stúpať olej na ryske.Auto má 160tis. takže idem dať robiť rozvody a dám skontrolovať toho frankensteina vo výfuku či s nim je.
P.S:keby na tých skur.... autách bola aspoň kontrolka o tom že to začalo regenerovať ale nič,ani úbytok výkonu neako necítim proste nemám ani šajnu kedy to regeneruje.Preto si myslím že toto je obrovská chyba,výrobcovia to schválne maskujú aby schovali náklady na údržbu,ale díler vás bude pri predaji presviedčať,aká je to skvelá EKO vecička.

A na záver už len dodám,blíži sa Euro6 strekovanie močoviny a ďalšie k***aítka,kde ten motorizmus speje
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (349)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 3873
Nabehané: 14 dní 15 hod 18 min
PríspevokZaslal: 07.06.2014 15:17   
Ridick030: Práveže systém PSA má tú výhodu, že nafta v oleji sa nemá ako dostať, na rozdiel od Fordu, ten použil lacnejší systém, podobne aj Mazda 6, videl som 2007, ktorá bola v nudzovom režime, lebo nejakých 3000 eur pred 3 rokmi bola pálka pomaly v cene auta...Na P krásne vidieť, kedy je regenerácia, zvýši sa na chvíľu spotreba, asi každých 600-700 km.

Ked bude vstrekovanie močoviny POVINNE..., bude to síce drahší systém..., ale prakticky bezporuchový.., teoreticky..:)
Citovať
Odpovedať Nová téma
12345>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Bežné poruchy dieselových áut