Tester kompresie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

seven549 napísal:
mhlavaty napísal:seven... ci je otvorena alebo zavreta klapka je fuk dobry motor ma kompresiu taku ze keby tam niekto drzal nejaku gumovu zatku tak to s nim pri startovani pohne.

Ale toto neplatí.Motoru ak zavrieš vstup sania bude vytvárať iba pulzy a takmer žiadnu kompresiu.Veď preto majú Tdi-čka vlastne klapku (zhášaciu) aby motor dobehol hladko bez kompresií a netrhal silenty.Nevie nasať vzduch - nemá čo stlačiť.
no ty pises o tdi ale tu sa prebera motor benzin 2.0TFSI BWA EA113 starina z pred 15 rokov co bol v golfe 5.


Tu sa preberá toto ... klapka je uzavretá,pre meranie kompresie je nutné klapku nasilu otvoriť a podložiť proti zavretiu.Ibaže zapne klúč a klapka si ide načítavať polohy....celé zle,nebzpečie polámania zubov mechanizmu velmi vysoká,ak načíta blbé hodnoty začínajú zase iné problémy,takže tu vidieť čo za bludy sa často riešia keď každý tresne čo ho napadne
Obrázok
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

ale tak jasne ze to ludia poskodia ked nevedia co s tym.

ja take veci riesim jednoducho.ja by som klapku odpojil ten kabel z nej potom ak uz tak podlozit nech je otovrena vybral pojistku z pal cerpadla odpojil zapalovanie alebo cievky prec poodpajat to nech to neiskri a tocime a merame tlak.

no a zase kazdy nastroj ma navod na pouzitie.vsetko popisane co treba splnit napr pri merani kompresie a ako na to.kto to neprecita nieco pokazi.to je normalna vec.

preto ja neuznavam aj taku vec ak niekto meni rozvody a potrebuje aretacne pripravky.znamena to ze to nevie.nevie nastavit zakladnu polohu HU.nevie si spocitat ci je remen alebo retaz spravna a je pokakany z toho ked sa vacka pootoci.pretoze nema o tom informacie neucil sa to.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Odpojenie klapky je okamžitý zápis chyby,mimo iné to znamená že ju budeš musieť mazať.Čo zase spôsobí že readiness kód skočí z 0 na 1 a bude dlho trvať kým sa tam objaví zase 0. (presne 255 úspešných cyklov bez závad a počítadlo skočí na 0)
Hipoteticky meriaš kompresiu pre vady motora a teda to problémom nemusí byť....ale zase iba vtedy,ok dotyčné auto nejde v krátkodobom horizonte na EK.Samozrejme na starej čutore je to šumafuk,žiadne readiness nemajú.
Rozvody by som videl že mi mechanik nepoužije,už aj ide v minute domov z vyhadzovom.Pretože - darmo ty vieš kde je HÚ,darmo vieš počty zubov lebo reťaze atd. tie rozvody tak pokakáš,ako všetci čo ich nepoužívajú.Prípravky sú preto,lebo garantujú napresno vzájomné polohy aj uvrať aj všetko.Tak sa kompenzujú výrobné odchýlky hoci aj v rámci stotím mm,či už kladky či koleso vodného čerpadla,či obdratie ozubených kolies. Takže s názorom že prípravky nie sú potrebné sa snaž neprezentovať lebo ti to urobí ozaj zlé meno. O DOHC (dve vačkovky) alebo V6 či hoci V12 kde sú štyri) sa radšej nebavme,myslím že by dojazdili.

Ale teraz má zmysel sa vrátiť a prečítať čo píše ozaj superdiagnostik jaroslavelektro vyžšie...načo sa trápiť viac či málo,ak sa netreba vôbec a oscilom je to za pár minút bezdemontážne aj z bonusom x ďalších informácií min tiež tak dôležitých.A že dnes už si treba rozmyslieť z akej mašiny dáme sviečku von lebo si môže neznalý aj vyrobiť ozaj velký priekak.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

načo sa trápiť viac či málo,ak sa netreba vôbec a oscilom je to za pár minút bezdemontážne aj z bonusom x ďalších informácií
Milan, lenže sám priznávate, že s osciloskopom pracuje minimum dielní. A ak aj náhodou človek na takú natrafí, kolko bude čakacia doba?
Ja to vidím na rovnakú situaciu ako nedávno na Lapáši, kde banky brali hypotéky, lebo stavby nepokračovali podla harmonogramu, pre nedostatok murárov.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

mhlavaty napísal:Odpojenie klapky je okamžitý zápis chyby,mimo iné to znamená že ju budeš musieť mazať.Čo zase spôsobí že readiness kód skočí z 0 na 1 a bude dlho trvať kým sa tam objaví zase 0. (presne 255 úspešných cyklov bez závad a počítadlo skočí na 0)
neverim ze nejaky motor bude robit problemy ak vsetke veci funguju a v pamati zavad bude chyb zapisanych 50.

a tie pripravky nech si uziva kazdy ako chce.na opotrebenie kolies sluzi predsa napinak ten tie desatiny milimetra zladi. a zase ak sa maju pri rozvodoch menit aj tie kolesa tak sa maju vymenit.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

oco...je to už v názve...OBD je sériová diagnostika a oscilo je paralelná diagnostika.Musia sa dopĺňať a dobré OBD diagnostiky si aj vyslovene žiadajú v nejakom kroku ich použitie. Použitie oscila je limitované jednak tým že učňovky kakali na držanie kroku z potrebami servisnej praxe a aj dnes sú viac menej na úrovni afrického kmeňa.
Ešte väčší problém je nutnosť dobrých znalostí z elektroniky ako takej aj špecializovanej automotive.Oscilo sa učí roky,a to učenie nikdy nekončí,to sú limity takmer neprekonateľné.
A asi najzávažnejšia vec...ak by bol mechanik presne a cielenie vedel zistovať príčiny...nezarobil by.Jednak slováci majú alergiu na rozum a platenie zaň.Jednak nepoužilo by sa xy dielov na ktorých je zárobok často väčší ako za prácu.Múdry ľudia milujú rozumných ľudí,hlupáci ich skôr nenávidia.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných