VW Sharan 2008 2.8 V6 24V, LPG, 4x4

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

jj dobre hovoris, chuda zmes a zataz je ista smrt, to moze byt aj z neviem coho motor, taky material neni
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Ahojte.
Je nejaká možnosť doma - laicky zistiť bohatosť LPG zmesi? Logicky nemám doma analyzátor spalín...čiže sa môžem len domnievať čo japonec chrúme (mám primitívny podtlakový systém - žiadne riadenie cez PC - len mechanický škrtič na hadici). Prípadne môžem bohatosť dedukovať podľa spotreby LPG na 100km. Teraz žere cca 12,4L/100km (jak čapujem Hunnafťácky ECO+ ; na Jurki bola dlhodobo nižšia cca 11,8L).
Normovaná benzínová kombinovaná spotreba udávaná výrobcom je 10,5L/100 - 2,3i VTEC SOHC od Hondy.
Ešte k téme - rieši sa tu pomerne mohutný V6 motor naprataný v malom motorovom priestore Sharana. Mám otázku, ako vhodný na LPG je 1,8T motor v Sharane - má síce turbínu, ale je menší a mechanik nemusí toľko "skuvíňať" a prácu odriekať :-)
Lebo potom je k dispo už len 2,0i s 85kW a to je slabota.

Troška som sa hrabal v KBÚ jednotlivých palív a benzín má teplotu horenia 1200°C a LPG 2100°C - to hovorí za všetko. PRUDKO POCHYBUJEM, že zmena skupenstva paliva nad piestom pred zážihom (pri kvapalnej fáze) by mohla "ututlať" tých 900°C rozdielu :-\
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dobre tušíš že Sharane je motor V6 trocha príliš a motorový priestor je vyplnený dokonale.Ono to ale ani 1,8T velmi nezmení,pretože ten motor je veci a príslušenstvom zasypaný ako buchta práškovým cukrom.Ani ten najjednoduchší diesel nie je tak úplne ideál kedže sú motory podsunuté pod stierače a je nutné vyberať oddelovaciu stenu aby si získal trocha prístupu.To je typ auta čo si mimo dielne ani necvrkneš,otvoríš kapotu a zatvoríš,a telefonuješ
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Kua, Milan nepotešil si ma :-(
Nad Sharanom v LPG som vážne rozmýšľal, keď dožije môj Shuttle. Ten má napodiv (vzhľadom na MPV zástavbu) pod kapotou relatívne dosť miesta - ešte aj splyňovač je pomerne prístupný na motorovej stene hlboko pod stieračmi....
Kde býva v Sharane/Alhambre/Galaxy umiestnená LPG nádrž? Je plac zospodu za zadnou nápravou, či jedine namiesto rezervy (malý objem na môj vkus)
michal744
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 10.02.2011 14:48
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa michal744 »

Sharan má motor 2.8VR6 a ten je podstatne menší ako 2.8 V6.

https://sk.wikipedia.org/wiki/VR_motor# ... -motor.PNG
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Miško, doprial by som Ti na ňom meniť rozvody, keď je taký kompaktný :40bd:
michal744
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 10.02.2011 14:48
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa michal744 »

Hondar, ja len že je tam naprataná VR6 a predpokladam že ked sa ide meniť rozvod - reťaz ide motor von...

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných