VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kawakx
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 05.10.2009 15:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kawakx »

Ma chladic paliva na padvozku pod spolujazdcom ale ci je to vymenik palivo/voda to neviem
EGR uz v aute nieje. Malo by to byt softverovo osetrene.
Video a log sa robil v okoli Ziliny a KNM. Vsimol som si ze aj v logu sa menil atmosfericky tlak.
Moze byt toto vsetko zlym cipom???
tomastakk
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 19.10.2017 20:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomastakk »

Zdravím. Golf 5, 1.9 TDI 77kw, BKC, 300 000+ km. Vrajže chipnuté. Počas logovania: 1 osoba, mierne stúpanie

https://ulozto.sk/tam/_EtMwhBPY7YTj - môžte si stiahnuť CSV alebo rovno tabuľku v exceli

Teplota je 76C...je to bežné, že na voľnobehu teplota stúpa k 90C a akonáhle je auto v pohybe, tak teplota klesá?

Ďakujem za Váš čas.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak čipovaný je statočne a zvláštne.Palivo sa do tej mašiny leje doslova,váha ide na brutálne hodnoty a turbína čudne.
Podľa hodnôt by auto malo byť velmi živé.
Teplota je ďalšia divná vec,tu za celú dobu sa ani nepohne.U bežných aut stúpne počas logu teplota od 3 do 5 °C Proste teplota a to že je nemenná je vlastne nereálne a toto je ešte dopovaná mašina
uere
Príspevky: 45
Dátum registrácie: 20.06.2013 15:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uere »

Zdravím, poprosím o vyhodnotenie môjho logu. Sú tam dva za sebou, je to takmer na rovine (prvý jemné stúpanie, druhý mierne klesanie) cesta tam a s5.

Leon 1M kod: ARL, vraj 179 000 výkon by mal byť sériový, 2 osoby, nádrž takmer prázdna, 4tý prevod, Orava ( cca 700mnm)

https://uloz.to/!jdI0v8KZyS0s/log-01-00 ... 11-arl-csv

Na aute sa 4 roky jazdí - nie na spotrebu tz. po meste 3jka ot cca 2000. Občas sa mu naloží kedže nedopriať tomu motoru by bol hriech samozrejme len za prevádzkovej teploty a keď už svižnejšia jazda tak dochladzovanie turba samozrejmosť.

Mesačne urobím cca 1000 km jazdím prevažne krátke trasy. Cez leto tohto roku mi auto hodilo 3x do nudzoveho pri predbiehaní, kontrolka nesvietila žiadna, a pred tyždňom si auto dovolilo na volnobehu samovolne pridať otačky na 1000 (vtedy bolo zohriate na cca 60stupnov) čo ma donutilo zaobstarať si VCDS, V pamäti závad nebola ziadna chyba.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chýba tam kanál 011 v tých logoch,preto nevidím všetko okolo turbíny,ale z toho čo jasné je,že jemne vyžšie hodnoty by mohla dávať váha.Turbína tlačí celkom slušne,ale celý priebeh neviem zhodnotiť pretože nevidím požiadavku RJ ani čo robí N75-ka
Podla časových značiek to vyzerá na dobré hodnoty.Čo je tam podivné je barometrický tlak,voči N.Z čo sú totál dolniaky (999,6 obvykle) je to asi málo,neviem tlak u vás.
Bolo by asi dobré urobiť log vrátane aj kanála 011 nech je vidieť všetko.
Na jednu vec ale upozorniť treba.Logovanie je super nástroj ale za istých podmienok nedáva verný obraz,pretože napr vysoký tlak preplńovania vie skresliť napr zanesené sanie.Nesprávne nastavený rozvod vie otupiť razantnosť motora,ten ide zdanlivo pekne,ale neprimerane jemne,že niečo nie je v poriadku vidieť už na spotrebe napr. 0,4 lt volnobežných,a to je úplný nezmysel,motor ide z posunutom režime rozvodu,je tupý.Geometria,pneumatiky typ aj hustenie,to kecá do celkových čísiel ktoré potom nekorešpondujú z výsledkom.Hodnoty výborné a auto nič moc.
Tu ale vzhladom na sekundáž to asi zlé nebude.
uere
Príspevky: 45
Dátum registrácie: 20.06.2013 15:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uere »

Hm..nechápem ako je možné že chýba kanál 011 kedže aj v názve logu je uvedené 001 010 011 vo VCDSke som zatial uplny začiatočník no je možné ze aj ked mi pri logovaní zobrazovalo kanal 011 ze ho proste nejak nezaznamenalo a treba ho "manualne" zapnuť ?

Mam verziu 17.1. ....
Naposledy upravil/-a uere v 21.10.2017 17:49, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Netreba,ak už máš na obrazovke 001,010,011 a zvolíš funkciu logu tak sa aj všetko zapisuje do súboru logs.Teda...malo by tak byť,ja som nič podobné nezažil,hoci patálií z VCDS som zažil dosť,až kým ma to nenasr.lo a kúpil som originál RossTech a všetko šlape ako má.Neviem,veď sa možno niekto pridá či podobné nezažil.Nakoniec všetko počas logovania je na očiach,ale že niečo nezapisuje ...je divné.
Samotná skutočnosť že si majiteľ kúpy diagnostiku je vynikajúca,je otázka času že sa v nej zorientuje a stáva sa doslova pánom situácie,a nemá ho čo prekvapiť.je trocha smutné že VCDS lepšie ovládajú majiteľia aut ako mechanici
pebotowie
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 08.11.2017 15:06
Zdieľať na Facebook

Diag turba a vahy

Príspevok od používateľa pebotowie »

Ahoj, poprosil by som zhodnotit aj moj log.
1.9TDI motor: BKC, mierne stupanie do kopca, 3. prevod. (4-ka sa mi bohuzial nedala, mal som kratku trasu)
kanal 001, 010, 011

https://uloz.to/tam/_LrIdoBnomgUe

DAKUJEM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Mám obavu že by ten log viedol k nesprávnemu záveru.Jednak 3 pr.st je pre motor malá záťaž a to vedie k nižším hodnotám.A samotný log neobsahuje tú najdôležitejšiu časť a to je počiatok logu od 1500 ot.Ten je dôležitý preto,lebo je v ňom obsiahnutý nábeh turbíny a v tom rozsahu sa dejú najzásadnejšie veci a dostávame informáciu ako sa z tým kritickým požiadavkom celý menežment vyrovná.A má čo robiť pretože záťaž je úplne najbrutálnejšia,turbína ešte nemá potrebný pohon kedže nemá z čoho,a požiadavka je maximum.Otáčky počiatku v tvojom logu už nemajú čo oznámiť,turbína má plynov plný zadok,pomaly už nepotrebuje variabilitu,no a ešte ani záťaž nemá,tak čo by sa snažil.Čo sa dialo tesne pred spustením logu sa dá hádať,ale prvé čo motor urobil je že padli otáčky z 1800 na 1700.
Pokiaľ pred logovaním ideš na 3 st.1900-2000 ot. v ustálenom režime a preradíš do 4 pr.st a dáš podlahu a zároveň spúšťaš logovanie,tak log začne na 1500 ot.Potom už iba držať podlahu,ak je blbá premávka môže log kľudne skončiť skôr už pri 3700 ot,tam už sa nič nedeje,už je režim zregulovaný
uwa0904245106
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 27.11.2016 16:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uwa0904245106 »

Dobrý deň prajem. Potreboval by som radu. Ide o Passat B6 2006 2.0l 103 kw (bmp).

Mám problém so spotrebou. Začalo to asi tri týždne dozadu s ničoho nič, ako blesk s jasného neba. Po výmene zadných ložísk som pocítil vyššiu spotrebu cca 1,5 až 2 litre (aktuálna). Príznaky žiadne diagnostika nič nepíše motorom netrasie, nič nedymi akurát možno poklesol trošku výkon, ale to je badateľné. Bolo mi povedané že su to následky chipovania. Ten sajrajt je s auta už dávno vonku a je tam výrobný softvér. Mechanik vravel že na 90% sú to vstreky pretože hlavičky môžu byť už ošúchané s toho ako málo auto chip.

Preto sa pýtam máte niekto skúsenosť s týmto sú to naozaj vstreky? Nedá sa určiť koľko ich je zlých ? A ako dlho ešte môžem na Tom jazdiť aby som nepokazil motor?

Ďakujem za každú odpoveď.



Log turba:

https://www.ulozto.sk/!f4JvGLn3GmdL/log ... 10-011-csv
uwa0904245106
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 27.11.2016 16:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uwa0904245106 »

Dobrý deň prajem. Potreboval by som radu. Ide o Passat B6 2006 2.0l 103 kw (bmp).

Mám problém so spotrebou. Začalo to asi tri týždne dozadu s ničoho nič, ako blesk s jasného neba. Po výmene zadných ložísk som pocítil vyššiu spotrebu cca 1,5 až 2 litre (aktuálna). Príznaky žiadne diagnostika nič nepíše motorom netrasie, nič nedymi akurát možno poklesol trošku výkon, ale to je badateľné. Bolo mi povedané že su to následky chipovania. Ten sajrajt je s auta už dávno vonku a je tam výrobný softvér. Mechanik vravel že na 90% sú to vstreky pretože hlavičky môžu byť už ošúchané s toho ako málo auto chip.

Mohlo by to byť aj turbo ? Posielam aj log turba.

https://www.ulozto.sk/!WICZHNl5MueL/log ... 10-011-csv
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dá sa vyhodnotiť len čiastočne,kedže sa logoval zbytočne kanál 003 neviem prečo.
Turbína tlačí ako besná,ale z velkého prevýšenia tlaku padne do nedostatočného.V podstate tomu motor vďačí že nepadá do núdzového stavu.Takže turbína tlačí vo vlnách,prevýši a podne do podmiery a znova prevýši a znova uberá
Váha je OK. Kedže tam chýba kanál 001 neviem čo je z palivom.Cýbajú informácie o km,aj o zaťažení auta a prevodovom stupni a teréne.Keby si čítal úvod ako logovať tak by si sa dočítal čo a ako
pebotowie
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 08.11.2017 15:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pebotowie »

mhlavaty napísal:Mám obavu že by ten log viedol k nesprávnemu záveru.Jednak 3 pr.st je pre motor malá záťaž a to vedie k nižším hodnotám.A samotný log neobsahuje tú najdôležitejšiu časť a to je počiatok logu od 1500 ot.Ten je dôležitý preto,lebo je v ňom obsiahnutý nábeh turbíny a v tom rozsahu sa dejú najzásadnejšie veci a dostávame informáciu ako sa z tým kritickým požiadavkom celý menežment vyrovná.A má čo robiť pretože záťaž je úplne najbrutálnejšia,turbína ešte nemá potrebný pohon kedže nemá z čoho,a požiadavka je maximum.Otáčky počiatku v tvojom logu už nemajú čo oznámiť,turbína má plynov plný zadok,pomaly už nepotrebuje variabilitu,no a ešte ani záťaž nemá,tak čo by sa snažil.Čo sa dialo tesne pred spustením logu sa dá hádať,ale prvé čo motor urobil je že padli otáčky z 1800 na 1700.
Pokiaľ pred logovaním ideš na 3 st.1900-2000 ot. v ustálenom režime a preradíš do 4 pr.st a dáš podlahu a zároveň spúšťaš logovanie,tak log začne na 1500 ot.Potom už iba držať podlahu,ak je blbá premávka môže log kľudne skončiť skôr už pri 3700 ot,tam už sa nič nedeje,už je režim zregulovaný
Ahoj. Spravil som nový log, verím tomu, že tento je už spravený dobre. Prosím ťa o jeho zhodnotenie. Ďakujem

Golf V, 1.9TDI, 77kW, motor: BKC, v aute som bol sám, nahodené zimné pneu, ručička paliva ukazuje 1/2 nádrže, prevodový stupeň č.4, logované na rovine, bolo relatívne bezvetrie

https://uloz.to/!R2wAmzJ9wOzm/log03-001 ... revod4-csv
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nalogované výborne treba pochváliť.Čo z čísiel vyplýva je nižší prietok váhou vzduchu.Ten je ale značne limitujúci a pokojne sa môže podpisovať aj pod nižšie tlaky turbíny.Dá sa iba hádať či celý problém nespôsobuje sanie naložené dechtom a teda znížený prietok.Pretože veci sa vzájomne ovplyvňujú,turbína aj saje aj tlačí,a ak je tlmená ťažkou priechodnosťou,tak aj paramentre prietoku sa znížia.A zase v jedno cykle platí,že pokiaľ váha nedá plné hodnoty (nad 1000) tak to bude motor o ničom.V podstate každému logovaniu by mala predchádzať aspoň malá diagnostika tj pozrieť do hrdla sania,pozrieť otv/zatv EGR aké hodnoty dáva v prietoku váhy,podtlak a správanie variability od zač. pohybu do konca pri akom pracuje a či plynulo a celej dráhe.Samozrejmosťou je medzi prvými vecami pozrieť u rotačky predvstrek a korekcie,u PD korekcie a synchronizáciu a číslo BIP-u.Až potom sa ide von na logovanie keď je jasné že motor nemá základný problém
pebotowie
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 08.11.2017 15:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pebotowie »

Ďakujem ti za odpoveď. V podstate tvoj odhad by asi aj sedel. Auto som kúpil so 180tis km, teraz má skoro 240tis. S turbom a saním som nikdy nič nerobil a kedy a či vôbec s ním niekto niečo robil sa nedozvieme. EGR mám odstavené a softovo upravené, aby mi nevyhadzovalo chybu. Váha tam je tiež tá istá od zakúpenia. Raz za čas keď tomu poriadne šliapnem na krk, tak auto dymííí, že mi je až ľúto tých za mnou :-) To by mohlo byť to málo vzduchu = zasvinené sanie, ako bolo spomenuté. Asi by som mal začať uvažovať nad vyčistením sania a turba, príp. aj repasom.

Neviem presne čo máš na mysli tými korekciami a synchronizáciu ale ak máš náhodou na mysli kanál 013 a 023 tak tie vyzerajú (bohužiaľ) takto:

013 : -0.85mg / -0.87mg / -0.33mg / 2.07mg
023 : -69.0 / -43.0 / -55.0 / -84.0

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných