- olej ako aditivum -
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 597
- Dátum registrácie: 17.01.2006 16:00
- Bydlisko: SR (E&W) Zdieľať na Facebook
- olej ako aditivum -
Zdravím Vás,
rád by som poznal Vaše stanovisko.
Aký máte názor na pridávanie motorového oleja do motorovej nafty.
Na cca 50 l nafty 0.5 l oleja. Cyklus asi každé druhe až tretie natankovanie.
Tento akože "zlepšovák" som počul od ludí, ktorý opravujú a repasujú
vstrekovacie čerpadlá a trysky naftových motorov. Osobne to takto robia min.
posledných 10 rokov na TDi, TDi-PD a tiež už aj na TDi-CR.
Tvrdia že nafta ako taká, je čím dalej viac "suchá" .
Som teda zvedavý............
rád by som poznal Vaše stanovisko.
Aký máte názor na pridávanie motorového oleja do motorovej nafty.
Na cca 50 l nafty 0.5 l oleja. Cyklus asi každé druhe až tretie natankovanie.
Tento akože "zlepšovák" som počul od ludí, ktorý opravujú a repasujú
vstrekovacie čerpadlá a trysky naftových motorov. Osobne to takto robia min.
posledných 10 rokov na TDi, TDi-PD a tiež už aj na TDi-CR.
Tvrdia že nafta ako taká, je čím dalej viac "suchá" .
Som teda zvedavý............
-
- Príspevky: 3801
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 298
- Dátum registrácie: 29.07.2009 20:18 Zdieľať na Facebook
Tento akože "zlepšovák" som počul od ludí, ktorý opravujú a repasujú
vstrekovacie čerpadlá a trysky naftových motorov. Osobne to takto robia min.
posledných 10 rokov na TDi, TDi-PD a tiež už aj na TDi-CR.
Tvrdia že nafta ako taká, je čím dalej viac "suchá" .
Dobre hovoris,kamaratovy opravovali octaviu tdi v POLSKU a poliak hovoril ze olej je najlepsi bol to specializovany servis na opravu cerpadiel,trysiek.
vstrekovacie čerpadlá a trysky naftových motorov. Osobne to takto robia min.
posledných 10 rokov na TDi, TDi-PD a tiež už aj na TDi-CR.
Tvrdia že nafta ako taká, je čím dalej viac "suchá" .
Dobre hovoris,kamaratovy opravovali octaviu tdi v POLSKU a poliak hovoril ze olej je najlepsi bol to specializovany servis na opravu cerpadiel,trysiek.
-
- Príspevky: 3801
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
Tu si precitaj test: http://www.41.cz/vif/
-
- Príspevky: 32
- Dátum registrácie: 22.04.2007 21:57 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
mna by zaujimalo ci to moze pomoct... moc tomu neverim. Aditivam typu VIF a podobne verim urcite viac ale osobne nepouzivam nic. Jednemu dieslu mi svieti na tachometri 850.000km (ja ho mam len posledny rok), druhemu 150.000km.
pokial nejazdis ako somar a pokial nemas vylagrovane auto, mas na 300.000km pokoj a teda neviem preco by som nieco mal do nafty pridavat. Co ked prave tym pridavanim nieco odfajcis? To moje prve auto je slusny extrem, tam som rad ze to funguje a pridavanim by som mohol nieco pekne odsrat; to druhe auto nic pridavat nepotrebuje este 150k km takze u mna zhruba 15 rokov
technicky by ma ale zaujimalo co sa stane ked nalejem olej do nafty - ci ten olej bude plavat na povrchu (takze ho cerpadlo nikdy nenatiahne do obehu pokial do poslednej kvapky nevyjazdis naftu) alebo ci klesne na dno. A potom je otazka ako mas spraveny vypust z nadrze, kde presne sa nachadza aby sa nahodou raz nestalo to ze tam dolievas a dolievas olej, ten sa tam usadzuje a usadzuje a raz namiesto nafty zacne cerpadlo tlacit iba olej (nieco podobne ako ked prerazi turbo alebo intercooler a motor namiesto na naftu bezi na cisty olej).
asi spravim pokus, natankujem pol litra nafty do flase, oleju mam doma dost
pokial nejazdis ako somar a pokial nemas vylagrovane auto, mas na 300.000km pokoj a teda neviem preco by som nieco mal do nafty pridavat. Co ked prave tym pridavanim nieco odfajcis? To moje prve auto je slusny extrem, tam som rad ze to funguje a pridavanim by som mohol nieco pekne odsrat; to druhe auto nic pridavat nepotrebuje este 150k km takze u mna zhruba 15 rokov
technicky by ma ale zaujimalo co sa stane ked nalejem olej do nafty - ci ten olej bude plavat na povrchu (takze ho cerpadlo nikdy nenatiahne do obehu pokial do poslednej kvapky nevyjazdis naftu) alebo ci klesne na dno. A potom je otazka ako mas spraveny vypust z nadrze, kde presne sa nachadza aby sa nahodou raz nestalo to ze tam dolievas a dolievas olej, ten sa tam usadzuje a usadzuje a raz namiesto nafty zacne cerpadlo tlacit iba olej (nieco podobne ako ked prerazi turbo alebo intercooler a motor namiesto na naftu bezi na cisty olej).
asi spravim pokus, natankujem pol litra nafty do flase, oleju mam doma dost
-
- Príspevky: 597
- Dátum registrácie: 17.01.2006 16:00
- Bydlisko: SR (E&W) Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 110
- Dátum registrácie: 16.06.2008 13:22 Zdieľať na Facebook
podla mna dalsia rada za nezaplatenie... idealny stav by nastal, ked by z nafty po spaleni neostal ziaden popolcek a o to ide aj vyrobcom... kazdy jeden olej obsahuje aditiva, ktore po spaleni zanechaju popol a ten sa usadzuje na spickach trisiek a vo vstrekovacich otvoroch... niektore oleje sa vyrabaju z tazkych rafinatov, takze k popolceku sa pridavaju aj karbonove usadeniny... cize olej nemoze nicomu pomoct, skor naopak
-
- Príspevky: 761
- Dátum registrácie: 07.07.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
ten vif môžem tiež odporúčať ale olej tam nelej, hlavne common rail je na takéto miešačky moc citlivý, do starších dieselov môžeš napr. na zimu naliať kľudne do nafty 10-20% benzínu auto bude lepšie štartovať a benzín zabráni nafte aby sa vylučoval z nej parafín ale do CR ani toto, tam len čistú naftu, poprípade aditívum určené pre takéto motory
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
velmi rozumne vysvetlene!tomasht napísal:podla mna dalsia rada za nezaplatenie... idealny stav by nastal, ked by z nafty po spaleni neostal ziaden popolcek a o to ide aj vyrobcom... kazdy jeden olej obsahuje aditiva, ktore po spaleni zanechaju popol a ten sa usadzuje na spickach trisiek a vo vstrekovacich otvoroch... niektore oleje sa vyrabaju z tazkych rafinatov, takze k popolceku sa pridavaju aj karbonove usadeniny... cize olej nemoze nicomu pomoct, skor naopak
-
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 22.06.2008 20:55 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4526
- Dátum registrácie: 24.02.2007 22:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 32
- Dátum registrácie: 22.04.2007 21:57 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 331
- Dátum registrácie: 07.02.2009 23:51 Zdieľať na Facebook
čo je to za hluposť??? prečo su potomm olejeové kanáliky v hlave oddelené tak aby sa do valcov s palivom olej nedostal. prečo ked maš hlavu prasknutu a olej sa ti dostáva do paliva čo horí v motore, robí to šarapatu? a preto by som mal do paliva, čo horí vo valcoch miešať s motorovým olejom ktorý nieje určený na horenie? to auto potom nedymí? neviem, ale zdá sa mi to ako totálna hluposť...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných