na margo kvality nafty u nas a v zahranici

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

> mp3turbo ty najmudrejsi vsetkoznajuci chrobak truhlik...
> takze nepchaj mi slova do ust, nerob zo mna hlupaka

hlavne ze ty zo mna mozes robit chrobaka truhlika. To uz je v pohode. Pozeram kde som z teba spravil hlupaka...

> Takze niekedy je dobre si vypocut aj nazor a skusenost inych ludi a hned neodsudzovat...

ja pocuvam a ucim sa cely zivot. V prispevku som napisal NO NEVIEM NEVIEM (nenapisal som ze si hlupak!) a ty vystartujes po mne akokeby som ti zoparkrat kvalitne pretiahol staru a teraz si vychovaval a zivil moje styri decka...

he?
jankode
Príspevky: 682
Dátum registrácie: 21.02.2008 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jankode »

Matulkoo - s tým súhlasim, ale to je už otázka na predajcov paliva a resp. jednotlivé CS, nie na Slovnaft, tak ako som písal hore. Možno keby sa tu zamerali na jednotlivých prevádzkovateľov a boli by tvrdé postihy bez možnosti korupcie tak by tu bola úroveň predaja vyššia.

Pre mp3, však môj Passat poznáš, ináč to aktualizujem priebežne, teraz tam doplním dalšie 4 tankovania, jedna nádrž mi vychádza tak na 4 dni xixi. Snažím sa čo najobjektívnejšie tam zadávať aj štýl jazdy a všetko okolo toho. Ináč odporúčam všetkým túto šikovnú stránku. :3035:
jankode
Príspevky: 682
Dátum registrácie: 21.02.2008 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jankode »

NEtvrdím že to nečistia všetci, ale môj kamarát bol niekolko rokov prevádzkovateľom ČS Slovnaft tu v BA, a on mi to vysvetloval už vtedy ked som sa ho to pýtal, malo by sa to čistiť tie nádrže niekolko krát do roka, názor máš vlastný kto to ako dodržuje. Podotýkam že aj to čistenie nádrží, resp. zásobníkov v zemi niečo stojí, je to hnusná a špinavá robota a fitrma čo príde to nerobí zadarmo, presnu sumu Ti nepoviem lebo si ju nepamatám, tak nech netrepem. Zrátaj si kolko je v SR ČS a máš odpoveď na svoju otázku. Preto je to iba o tom čo som písal vyššie, všetko závisí od prevádzkovateľa ČS! V SR robila SOI-ka tiež kontrolu na ČS, lenže výsledky odmietli zverejniť, však to bolo aj publikované v zákrute v rozhlase. Tiež som sa pýtal môjho kamoša, a len mi povedal že sa tam veľa platilo aby sa to nezverejnovalo. Jeho sa to netýkalo, ale pumpári sa poznajú. Preto som najšťastnejšíí ked mám naftu priamo od a do mojej bandasky a nie z pištole zo stojanu , vtedy vidím že je čistá. :3035:

A rozdiel je možno z Rakúskom kde chodím tankovať ked tam mám cestu len v tom, že oni si to podla mna nedovolia a majú tam asi prísne postihy. No proste Rakúšania.
peto103
Príspevky: 1073
Dátum registrácie: 28.06.2007 22:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto103 »

suhlasim s tym, co napisal Matulkoo "nevieme co sa ako robi", preto tankujem na OMV a spolieham sa zároveň na kvalitu. Minimálne môžem kľudne spať už len preto, že to nie je nafta z JRD, alebo Tesco, Jurki a podobné srandy.

Neviem pochopiť niektorých spotrebiteľov a ich absurdné správanie.
Napr. otec dlhodobo tankuje na Hypernove a podobných pumpách pre nejakých všivavých 20 halierov rozdielu. Pri 60 tich litroch to je 12 Sk.
Fííha, noo to mi je úspora keď natankujem do našho TDi 60 litrov po takmer 40sk, tak pri sume cez 2tisic starych penazi ušetrim 12Sk. Uplne neracionalne.
Radšej zmenim štýl jazdy a tam je úspora značná...

Ku kvalite nafty v jednotlivych statoch, ci rozdielov medzi Slovnaftom, Agipom, Shell-om sa neviem vyjadriť, ale suhlasim s názormi, že je to korunovaná sprostosť prehlásiť, že po natankovaní napr. OMV Sprint diesel mi auto ide tichšie, alebo svižnejšie. bullshit je to
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

> Napr. otec dlhodobo tankuje na Hypernove a podobných pumpách pre
> nejakých všivavých 20 halierov rozdielu. Pri 60 tich litroch to je 12 Sk.
> Fííha, noo to mi je úspora keď natankujem do našho TDi 60 litrov po
> takmer 40sk, tak pri sume cez 2tisic starych penazi ušetrim 12Sk. Uplne neracionalne.


Presne ako hovoris, nikdy by som mojmu autu takuto vec nespravil. Common raily, PDcka, HDIcka, dCIcka a podobne hyperpresne technologie a potom to zmrvis "nejakou" naftou za par korun rozdielu na celej nadrzi. Cerpadlo za 2000eur, vstrekovace po vosumset :) hlavne ze si usetril desat korun na celej nadrzi.

Diametralna sprostost.


Preto som tankoval vonku - v Rakusku, ako detailne pisem na predchadzajucej strane nebolo to o cene ale snad o tom ze budem mat vyssiu kvalitu ako u nas. Neviem preco mam takyto sprosty pocit v sebe. Nic lepsie a tichsie som nespozoroval, ale sa proste nadejam ze rakusaci maju trochu inaksie postihy, kontroly a mozno aj naturu ako my - u nas len kazdeho od.r.bat a to co najviac a najrychlejsie.

No a potom som prestal chodit do Rakuska, takze som lenivy tam behat len kvoli palivu a tankujem doma pri baraku lebo pumpu mam 50 metrov...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ludia, teraz som dosiel z piva s tym "udrzbarom" co ma na starosti okrem kluciek v budove aj autiaky a predbezne vysledky ma vyslovene šokovali.

este pockame tyzden-dva a potom pustime do sveta. Na skratenie casu poprosim precitat chyméru o stíšení motora pouzitim ineho oleja:

http://forum.autobazar.eu/zaujimavos-o- ... 21664.html

myslim ze moje argumenty na prvej strane jednojednoznacne vyvracaju to co autor toho bludu pise. Nedokaze dodrzat absolutne rovnaku rychlost, prisiel s vyjazdenym olejom ktory vymenil za uplne novy, statisticky uplne nahovno meral a nevylucil extremy, proste cele UPLNE ZLE A VELMI AMATERSKY.

Takato vec u mna neprejde - ja nie som na pocity, ja som na presne cisla !
fefe30
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 07.05.2009 07:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fefe30 »

tomasht napísal:kamarat ked nastupil do prace prvy den, tak natankoval do citroenu c15 benzin namiesto nafty a presiel s tym zhruba 1 km, z toho tretina cesty od benzinky je strmy kopec, ak by to bolo po rovine, take 3 kilometre by musel utat urcite...
no a ku kvalite paliv, podla mna tazko rozoznat nejaky rozdiel, ci tankujete na zapade alebo u nas, lebo ja uz som tankoval hocikde a auto stale slo nejako rovnako... akurat pred mesiacom som tankoval v CR (omv - litomerice), od vtedy mi na PD-cku svieti kontolka vyfukovych plynov a vtedy sa s autom nedalo jazdit pod 2000 otacok, lebo motor siel vyskocit z kapoty... len som vyprazdnil nadrz, tankol som na slovnaftke, tak sa to ukludnilo, ale kontrolka svieti nadalej, neviem ci to bola zhoda nahod alebo to bolo tou naftou, ale kazdopadne sa chystam do servisu, nech sa na to pozru, len niet casu :-\

Nazdar napíšem aj ja moju poslednú skúsenosť s palivami, sice nie naftou alebo benzínom a mam aj jednu otázku na Vás. Asi pred mesiacom som mal cestu cca 600 km. Keď som sa už vracal z cesty domov dochádzal benzín tak som stavil na slovnaftke a symbolicky natankoval za par eur, aby som prišiel domov, a tam pri dome mám nákupne centrum kde natankujem. Myslím tým METRO. Tak som to aj urobil, A od Metra to mam domov ešte nejaké 3 km. Po natankovaní a prejdení asi 2 km mi na palubovke zasvietila kontrolka Systém kontroly výfukových plynov. Tak som po tom trošku pátral, a ževraj to môže byť aj nekvalitným palivom. Mne z toho vyšlo, že počas celej cesty a tankovaní na slovnaftke bolo všetko OK. A hneď po natankovaní v metre vyskočila táto kontrolka. Takže si myslím, že to bude tankovaním nekvalitného benzínu. Auto je škoda fabia http. Takže po tejto vlastnej skúsenosti sa budem oblúkom vyhýbať takýmto čerpačkám.

Otázka pre tomasht: ale aj pre ostatných

Tá kontrolka systém kontroly výfukových plynov ti stále svieti ? Ja som sa dočítal, že by mala po vyjazdení a opätovnom doplnení kvalitného benzínu zmiznúť. Alebo sa dá elektronicky vymazať. Na aute jazdim velmi málo, tak vyjazdenie mi bude trvat hodne.

Má niekto podobné skúsenosti so svietením tejto kontrolky ?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

takze ozivujem temu a davam vysledky, ktore su uvedene aj v druhom prispevku uplne na zaciatku, teda na prvej strane:

je to neuveritelne, ale sledujte:


- VSETCI vodici do jedneho zaznamenali lepsi, kludnejsi a tichsi chod motora. Bez ohladu na auto, najazdene kilometre. VSETCI.

- VSETCI vodici do jedneho citia daleko lepsie studene starty (neviem s cim ich asi tak porovnavaju, ked v polovici novembra pri zacati tohoto "testu" bolo 15 stupnov nad nulou a nova nafta si uz uzila aj -15 pod nulou - ze by si chlapci tak vyrazne pamatali minulorocnu zimu?? Nemozne. Clovek nedokaze objektivne porovnat dva studene starty dvoch aut stojacich vedla seba, nikto z nas nema kalibrovany sluch na stotinu decibelu)

- VSETCI vodici citia lepsi vykon auta [blah!! kekecina jak mraky od uplneho zaciatku, ale nechali sa otrtkat vsetci, kazdy jeden z nich!!]


Zaujimave je, ze pri tankovani na rozlicnych slovenskych pumpach k takemuto placebo efektu neprichadza. ALE PRI NATANKOVANI ZAHRANICNEJ NAFTY (este raz zdoraznujem ze mali slovensku z cerpacky pri firme, akurat sa im POVEDALO ze maju zahranicny premiovy superdýzel) ZRAZU VSETCI CITIA LEPSI VYKON.

Neuveritelne ako to placebo funguje, ze?



a teraz pozor, jedno megaobrovske REALNE prekvapenie : VSETCI vodici mali skutocnu spotrebu MENSIU [!!!!] ako predtym. Kazdy jeden sofer, kazde jedno auto.


Neverim tomu ale je to tak.

Chlapci a dievcence, placebo efekt zafungoval. Vsetci ti soferi sa snazili jazdit uspornejsie lebo proste chceli vidiet a chceli dosiahnut ten efekt. A je neuveritelne, ale kazdemu z nich sa to podarilo. Ze maju tichsi vykonnejsi motor si samozrejme vsugerovali, ale to ze v reali spotrebovali kludne o priblizne pol litra menej paliva je objektivny fakt. A navyse vsetci z nich...

Ta mensia realna spotreba bola dosiahnuta len na zaciatku sledovaneho obdobia, problem je totiz v tom ze teraz ku koncu sledovania bolo velmi casto pod -5 stupnov u nas v Bratislave co samozrejme diametralne meni prevadzkove podmienky (zapchy, buracky atd) a technicke podmienky (studeny motor atd). Neuveritelne je, ze za tychto vacsich mrazov ti ludia dosiahli len o malicko vyssie spotreby ako za teplejsieho pocasia - minulu zimu bol rozdiel jesen/zima daleko vacsi ako bol teraz v sledovanom obdobi. Inak povedane, zase sa prejavila USPORNOST JAZDY alebo inak povedane, TO ZE SOFERI SAMI SVOJIM SPOSOBOM JAZDY OVPLYVNILI TU SPOTREBU DALEKO VIAC AKO AKAKOLVEK NAFTA.


dobre, co?

nikdy v zivote by som neveril keby mi to niekto rozpraval.

takze tolko by som mal ku vsetkym internetovym prispevkom o kvalite nafty, o kvalite aditiv a zazracnych ucinkoch okamzite po naliati do nadrze, o MPG tabletkach a podobnych kekecinach. Cital som velakrat "nalial som VIF do nadrze, auto ide tichsie, lepsie, rychlejsie, ma vyssi vykon". Na zaklade mojich skusenosti a na zaklade tohoto tu prezentovaneho hovorim ja "aaaaale hovno, placebo efekt fesáčik si si na seba ušil, strašný placebo efekt".



Pochopili sme sa?


Vsetkym chlapom sa vcera odprezentovala skutocnost. Neverili tomu, bili sa do hrude ze to nie je mozne lebo ten autiak naozaj lepsie taha a tichsie chodi :) ukazala sa im tato tema, nadavali ako francuzski kočiši ze ich prevadzkar takto obtiahol.

Ale je to skutocnost, chlapci...

Dakujem pocitacovej firme z Bratislavy poskytujucej podporu databáz za spolupachatelstvo v tomto projekte, specialne Ludovi a Andrejovi za moznost uskutocnenia takehoto prevratneho testu.
bbbr
Príspevky: 3603
Dátum registrácie: 06.03.2008 18:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbbr »

Potvrdilo sa len to, čo každý len trochu normálny človek už dávno vie a tak isto sa potvrdilo to, že ľudia veria tomu čo chcú veriť. Podobne to funguje s náboženstvami...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nielen, funguje to napriklad aj s olejmi a hlucnostou motorov:

http://forum.autobazar.eu/zaujimavos-o- ... 21664.html


este tu bola jedna taka podobna tema, len teraz ma nenepadne aka - neviem o com to bolo, mpg caps samozrejme neratam... nieco normalne seriozne ;) ked ju najdem, dam linku.
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

mp3turbo napísal:ivo, mozem na teba jednu otazku? je ten pribeh naozaj pravdivy? Lebo tu citam ze kazdy ma kamarata alebo kohokolvek co robil rozvoz paliv pre firmu, co robil hlavneho ochutnavaca prisad do nafty a podobne veci, ale prisambohu som takeho este nestretol. Reci je kopec, ved internet vydrzi. Nehovorim ze ty kecas, mohol ta kludne lakovat on. Videl si ho niekedy s cisternou? Ja poznam jedneho pana ktory naozaj paliva vozil, bolo to pre Klacsku.

A vies co?
Hovno vedel o tom co vezie. Velke gulove. Vo firme mu dali cisternu, ides tam a tam, tu mas papiere. Start, odchod. To je cele. A mudrovanie okolo toho... radsej nekomentujem.
"po natankovaní na "istej" pumpe, pár metrov po výjazde ostalo nepojazdných tuším osem áut, písali o tom noviny a bolo to aj v správach... "
-------------------------------------------------------------------------------------------

mp3, tak teraz asi kecal Tebe ten Tvoj pán..... Jazdil som na palivárskej cisterne a vedel som veľmi presne čo veziem. Dôvod je jednoduchý - lebo som si to aj sám na plničke musel naplniť. Stávalo sa aj to, že naložil kolega a ja som sa s tým trepal niekam na východ (alebo opačne), ale to je skôr výnimka. Väčšinou si to naloží a aj stočí ten istý cisternár. To platí vo všetkých firmách rovnako.

Ku druhej otázke - ak auto po natankovaní má problém, nie je to "nekvalitnou naftou" alebo benzínom. Ani tým, že sa tam primiešava voda, ako sem napísal jeden expert... Je to tým, že sa stal postrach všetkých cisternárov - pomiešanie. Samozrejme, je tam viacnásobná kontrola, takže ak sa aj pomieša, nemôže sa na to neprísť. Nechce sa mi to tu vypisovať, ako to funguje, ale verte, že omyl je vylúčený. Pomiešať a následne dať "míšanycu" (ako hovoria cisternári :-)) do predaja sa môže len tak, ak je cisternár úplný dement a úmyselne pomieša aj opačne, aby sedeli čísla na výstupoch. Samozrejme, že sa na to príde - práve tými nepojazdnými autami. Napriek tomu sa z času na čas nejaký podobný bulo nájde. Riziko, že natankujete "míšanycu" je ale minimálne, lebo sa po tom dosť šlape a po takom niečom nasleduje okamžitá výpoveď.
hipisko
Príspevky: 1454
Dátum registrácie: 17.05.2009 23:09
Bydlisko: Alzbetin Dvor
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hipisko »

hehe placebo efekt funguje aj na diesel vs benzin, dnes som si zobral do roboty naftaka a musim povedat, ze veruze naozaj dynamika nie je urcite lepsia ako benzinak. (astrah 1,7cdti 74kw 0-100 za 12,5s vs. dacia sandero 1,6mpi 64kw 0-100 za 11,5s).
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

že humor? chlapci si zajtra rano najdu na stole vianočné poukážky na "najlepšiu, najtichšiu a najvýkonnejšiu zahraničnú naftu na svete"...


to bude nadavok :)
tomahawk
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 16.04.2010 08:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomahawk »

nechcem znova prebudzat vasne ohladom tankovania v zahranici, ale ked tankujem na SHELLke, nie je to jedno, ci natankujem v polsku, madarsku alebo na slovensku? nemala by to byt rovnaka kvalita? pytam sa kvoli tomu: http://natankuj.sme.sk/c/5697831/motori ... drazi.html
losonsky
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 21.01.2011 20:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa losonsky »

napíšem moju skúsenosť, ale s benzínom.. Chodil som sestre do Rakúska, jedna cesta 343km, benzínový Seat, 1.4i. Vždy tá istá trasa tam aj späť. Prídem tam odstavím auto a štartujem ho až ked odchádzam.
Jedna cesta - tankovanie Slovnaft plná nádrž, po hrdlo. Prešiel som tam, po ceste s5 som musel v Hainburgu dotankovať.
Druhá cesta - tankovanie OMV - prešiel som tam aj s5 bez tankovania a doma som ešte 10 km jazdil.
Pre rypákov - štýl jazdy rovnaký v Rakúsku vždy predpisovo, vždy plná nádrž po hrdlo, vždy rovnaká cesta. Asi 280 km diaľnica, zvyšok medzi dedinami s veľmi slabou premávkou. Dokonca aj zastávky na tých istých odpočívadlách..

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 85 neregistrovaných