Klimatizacia
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 31.07.2019 14:56 Zdieľať na Facebook
Klimatizacia
Mam problem s klimou. Chladi strasne slabo. V servise ju doplnili a odmeral ze fuka 14-15°C povedal mi ze to pojde a ked nie tak unika. Ale ze to sa dlho hlada zdroj uniku, no naznacil mi ze to nespravi.
Lenze to je strasne slabe, cestovanie v lete je strasne nepohodlne. Na internete som cital, ze by mal mat vzduch teplotu 10-15 °C, lenze klima na plne pecky nespravi cititelny rozdiel pocas jazdy. Fuka celkom intenzivne ale vzduch je proste malo chladny. Ako dalej?
Lenze to je strasne slabe, cestovanie v lete je strasne nepohodlne. Na internete som cital, ze by mal mat vzduch teplotu 10-15 °C, lenze klima na plne pecky nespravi cititelny rozdiel pocas jazdy. Fuka celkom intenzivne ale vzduch je proste malo chladny. Ako dalej?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Zmienka o aute by dala presnejšie možnosti na odpoveď.Aby servis za 10 minút bez akéhokoľvek teplomera nevedel zhodnotiť či je klíma plne funkčná a chladiaci výkon dostačujúci,tak iba im zobrať živnosť a do novín upozornenie.Normálny človek v monterkách ktorý aspoň počul na učńovke o klimatizácii,do dvoch minút zo zapnutí klímy ošahá dve trubky pri kompresore a vie koľká bije.
Náplň je jedna vec a jedna z podmienok.Výkon už závislí od množstva správne fungujúcich vecí.Ale aj nesprávne fungujúce okruhy sa prejavia tlakom tak vo vysokom ako nízkom,a to ten kto plní má pred nosom.Každá anomália má svoj dôsledok v niektorom parametre...všetky videli.Niet šance bez konkrétnych vedomostí (údajov) zodpovedať v čom je problém a tu nie je jasné nič,ani len typ kompresoru,či vnútorne riadený alebo ešte spojkový,či climatronik z miion servopohonov klapiek alebo čistá mechanika.
Náplň je jedna vec a jedna z podmienok.Výkon už závislí od množstva správne fungujúcich vecí.Ale aj nesprávne fungujúce okruhy sa prejavia tlakom tak vo vysokom ako nízkom,a to ten kto plní má pred nosom.Každá anomália má svoj dôsledok v niektorom parametre...všetky videli.Niet šance bez konkrétnych vedomostí (údajov) zodpovedať v čom je problém a tu nie je jasné nič,ani len typ kompresoru,či vnútorne riadený alebo ešte spojkový,či climatronik z miion servopohonov klapiek alebo čistá mechanika.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Lubo načo budeš niečo reklamovať alebo sa dožadovať aby niečo spravili - ak to proste nevedia. To konštatovanie treba rešpektovať a hladať iný servis. Len keď prejdeš 5 - 7 rovnakých tak hádžeš flintu do žita.
Ja som to viac videl u takých majstrov ako ten čo ti robí kúpelku. Vyženieš ho a príde jeho klon.
Ja som to viac videl u takých majstrov ako ten čo ti robí kúpelku. Vyženieš ho a príde jeho klon.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 07.05.2017 09:50 Zdieľať na Facebook
Klimatizácia nefunguje / vypína
Zdravím všetkých.
Nechcem zakladať novú tému, no snáď mi niekto vie pomôcť. Bude to však trochu dlhší príspevok. Snáď prepáčite, no chcem čo najvernejšie opísať problém.
Mám špecifický problém s klímou.
Vozidlo: Audi A4 b6, r.v. 2004, 96kW, AVF, dvojzónový automatický climatronic.
Pred asi dva a pol rokom mi prestala fungovať klíma. Išiel som s tým do servisu. A tak sa začalo "servisovanie". Odsali chladivo, ale nevedeli to natlakovať späť.
Diagnostika - ukázala vadu tlakového spínača. Výmena. Stále nič.
Diagnostika - kondenzátor - výmena... Nič...
Diagnostika - kompresor - výmena (vrátane "vysúšača"... Už to išlo. Spokojne som fachčil. Ale z času načas vypla klíma. Jednoducho to hodilo do ECO módu, (vždy keď motor stúpol nad 2000 otáčky - po ubratí plynu sa zapla). Toto bola jedna varianta. Druhá, že som počas jazdy periférne zbadal prebliknutie klimatizácie.Rádio aj všetko ostatné svietilo, no klíma samotná sa vypla a zapla. Trvalo to možno pol sekundy, alebo aj menej. Potom sa ventilátor znova pomaličky začal rozbiehať a chladilo normálne. Všetko počas jazdy. Väčšinou na diaľnici. Nerobilo to stále, a nemalo to žiadnu odsledovateľnú frekvenciu. Niekedy to neurobilo mesiace, potom dva tri dni a zase nerobilo. Keďže jazdím hlavne dlhé trate raz dva krát do mesiaca (ca 1200 km jeden smer), bez klimatizácie to nejde.
Teraz k problému. Pred časom som si všimol vlhký koberec pri vodičovi. Nebolo to nejak veľmi, ale predsa. Odtokové kanáliky som prečistil, vysušil koberec, skontroloval komfortnú jednotku - úplne suchá. Tak som bol spokojný. Asi dva dni na to sa mi po naštartovaní klíma hodila do ECO a už nie a nie von. Keďže som potreboval dosť nutne auto v priebehu nasledujúceho dňa, tak znova servis. Vysvetlil som problém. Odsali chladivo - 500mg,náplň 520mg. Únik žiadny. Ale klíma nešla. Diagnostika ukázala vadný tlakový spínač. Výmena, a.... Nič. Diagnostika ukázala vadný kompresor... Čas na výmenu však už nebol.
Proste nemám chuť znova absolvovať celú procedúru s výmeničkármi-rozumej "servisaci", čo nemajú ani šajnu o príčine vady. Len meniť pokus-omyl. Druhé auto som už nestihol kúpiť, takže som sa trmácal 1200km bez klimatizácie.
Vie mi niekto odporučiť niekde na strednom Slovensku (ale môže byť aj inde) odborníka, ktorý by cez VAG skontroloval funkčnosť akčných členov a neviem čo všetko, aby zistil presnú príčinu? Či sa to vôbec dá zistiť? Alebo zostáva len klasický pokus-omyl...? Alebo odporučiť na čo sa zamerať? Momentálne som v zahraničí. Aktuálne by bolo ca. od druhého augustového týždňa.
Ďakujem všetkým za odpoveď.
Nechcem zakladať novú tému, no snáď mi niekto vie pomôcť. Bude to však trochu dlhší príspevok. Snáď prepáčite, no chcem čo najvernejšie opísať problém.
Mám špecifický problém s klímou.
Vozidlo: Audi A4 b6, r.v. 2004, 96kW, AVF, dvojzónový automatický climatronic.
Pred asi dva a pol rokom mi prestala fungovať klíma. Išiel som s tým do servisu. A tak sa začalo "servisovanie". Odsali chladivo, ale nevedeli to natlakovať späť.
Diagnostika - ukázala vadu tlakového spínača. Výmena. Stále nič.
Diagnostika - kondenzátor - výmena... Nič...
Diagnostika - kompresor - výmena (vrátane "vysúšača"... Už to išlo. Spokojne som fachčil. Ale z času načas vypla klíma. Jednoducho to hodilo do ECO módu, (vždy keď motor stúpol nad 2000 otáčky - po ubratí plynu sa zapla). Toto bola jedna varianta. Druhá, že som počas jazdy periférne zbadal prebliknutie klimatizácie.Rádio aj všetko ostatné svietilo, no klíma samotná sa vypla a zapla. Trvalo to možno pol sekundy, alebo aj menej. Potom sa ventilátor znova pomaličky začal rozbiehať a chladilo normálne. Všetko počas jazdy. Väčšinou na diaľnici. Nerobilo to stále, a nemalo to žiadnu odsledovateľnú frekvenciu. Niekedy to neurobilo mesiace, potom dva tri dni a zase nerobilo. Keďže jazdím hlavne dlhé trate raz dva krát do mesiaca (ca 1200 km jeden smer), bez klimatizácie to nejde.
Teraz k problému. Pred časom som si všimol vlhký koberec pri vodičovi. Nebolo to nejak veľmi, ale predsa. Odtokové kanáliky som prečistil, vysušil koberec, skontroloval komfortnú jednotku - úplne suchá. Tak som bol spokojný. Asi dva dni na to sa mi po naštartovaní klíma hodila do ECO a už nie a nie von. Keďže som potreboval dosť nutne auto v priebehu nasledujúceho dňa, tak znova servis. Vysvetlil som problém. Odsali chladivo - 500mg,náplň 520mg. Únik žiadny. Ale klíma nešla. Diagnostika ukázala vadný tlakový spínač. Výmena, a.... Nič. Diagnostika ukázala vadný kompresor... Čas na výmenu však už nebol.
Proste nemám chuť znova absolvovať celú procedúru s výmeničkármi-rozumej "servisaci", čo nemajú ani šajnu o príčine vady. Len meniť pokus-omyl. Druhé auto som už nestihol kúpiť, takže som sa trmácal 1200km bez klimatizácie.
Vie mi niekto odporučiť niekde na strednom Slovensku (ale môže byť aj inde) odborníka, ktorý by cez VAG skontroloval funkčnosť akčných členov a neviem čo všetko, aby zistil presnú príčinu? Či sa to vôbec dá zistiť? Alebo zostáva len klasický pokus-omyl...? Alebo odporučiť na čo sa zamerať? Momentálne som v zahraničí. Aktuálne by bolo ca. od druhého augustového týždňa.
Ďakujem všetkým za odpoveď.
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
Nechapem zoparveciam.Odsali chladivo ale natlakovat uz nevedeli--z akeho dovodu?Diagnostika ukazala vadny kondenzator--len cumim ze aka diagnostika vidi vadny kondenzator.Kondenzator je len mechanicky diel bez elektroniky.Diagnostika ukazala vadny kompresor-dalsia veta do kocurkova-A to ako?
Napln neide 520mg ale 520g.Ale to bol asi len preklep.
K teme:Na diagnostike vidis funkciu,funkcie,akcne cleny da sa vyskusat vsetko,pricom mas plnicku pri ruke a tie udaje si vies prirovnat.Nic nie je jednoduchsie.Na plnicke vidis tlak aj vo vysokom aj v nizkom okruhu,pricom ovladas klimu cez diag.Moze byt vadna aj jednotka klimatroniku,nebol by to prvy pripad.Len otazka ak naozaj bol vadny kompresor/spojka,cievka,regulator,mechanicke poskodenie/ bol urobeny preplach celeho systemu pred namontovanim noveho kompresoru?Ak nie,a boli piliny v systeme,tak asi opatovne mechanicke poskodenie kompresora je na svete.Teraz z hlavy neviem aky presny typ kompresoru mas,zato som pisal rozne chybove moznosti kompresora.
otazky-Aky je tlak vo vysokom okruhu na plnicke po zapnuty klimy?
aky je tlak na nizkom okruhu po zapnuti klimy?Ked bol meneny kompresor,bol skontrolovany,pripadne vymeneny skrtiaci ventil?Po zapnuti klimy,ak ma este spojkovy sytem,rroztoci sa aj vnutorna cast kompresora?
Napln neide 520mg ale 520g.Ale to bol asi len preklep.
K teme:Na diagnostike vidis funkciu,funkcie,akcne cleny da sa vyskusat vsetko,pricom mas plnicku pri ruke a tie udaje si vies prirovnat.Nic nie je jednoduchsie.Na plnicke vidis tlak aj vo vysokom aj v nizkom okruhu,pricom ovladas klimu cez diag.Moze byt vadna aj jednotka klimatroniku,nebol by to prvy pripad.Len otazka ak naozaj bol vadny kompresor/spojka,cievka,regulator,mechanicke poskodenie/ bol urobeny preplach celeho systemu pred namontovanim noveho kompresoru?Ak nie,a boli piliny v systeme,tak asi opatovne mechanicke poskodenie kompresora je na svete.Teraz z hlavy neviem aky presny typ kompresoru mas,zato som pisal rozne chybove moznosti kompresora.
otazky-Aky je tlak vo vysokom okruhu na plnicke po zapnuty klimy?
aky je tlak na nizkom okruhu po zapnuti klimy?Ked bol meneny kompresor,bol skontrolovany,pripadne vymeneny skrtiaci ventil?Po zapnuti klimy,ak ma este spojkovy sytem,rroztoci sa aj vnutorna cast kompresora?
-
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 07.05.2017 09:50 Zdieľať na Facebook
Ďakujem za reakciu.
Práve toto je kameň úrazu. Toto boli informácie, ktoré som zakaždým obdržal zo servisu. Preto hľadám niekoho, kto sa tomu rozumie, a vie čo ako má urobiť. Neviem čo ukáže diagnostika, a čo nie. Preto hľadám človeka, ktorý nejde len rad radom vymieňať diely, a "možno sa to vyrieši". Posledne som bol v inom servise, podľa recenzií vraj skvelý...
Ten preplach či bol svojho času urobený, neviem. Nestál som pri aute. Povedané bolo že áno. Či to vsak skutočne urobili, už si nie som istý. Nakoľko odvtedy som v danom servise pár krát "padol na hubu" z výsledku práce. To som tam začal chodiť na základe odporúčania, ale už nikdy viac.
Práve toto je kameň úrazu. Toto boli informácie, ktoré som zakaždým obdržal zo servisu. Preto hľadám niekoho, kto sa tomu rozumie, a vie čo ako má urobiť. Neviem čo ukáže diagnostika, a čo nie. Preto hľadám človeka, ktorý nejde len rad radom vymieňať diely, a "možno sa to vyrieši". Posledne som bol v inom servise, podľa recenzií vraj skvelý...
Ten preplach či bol svojho času urobený, neviem. Nestál som pri aute. Povedané bolo že áno. Či to vsak skutočne urobili, už si nie som istý. Nakoľko odvtedy som v danom servise pár krát "padol na hubu" z výsledku práce. To som tam začal chodiť na základe odporúčania, ale už nikdy viac.
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
Niektore servisy robia preplach s podtlakom,zevraj to staci.Staci p..u makovu.Vzdy robime cez plnicku a cez adapter.Ked taku jednoduchu klimu nevedia zdiagnostikovat,tak co vlastbne vedia urobyt poctivo?Nevieme tlaky,nevieme dalsie smerodatne udaje,takze kracat dalej cez forum nema vyznam.Treba to vidiet.Ak chces ozvy sa mi kludne aj do SS.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 47 neregistrovaných