Ford S-max 2,5 LPG

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

stagba : ale to je práve ten rozdiel u Vialle, že sa tam nič neladí, je to odskúšané pre daný motor. Ak je skrátka motor v dobrej kondícii tak by sa nemalo stať že to hádže check engine.
Skrátka malo by to byť tak že výrobca tú palivovú mapu má vyladenú

Priznám že zasa do toho až do detailu nevidím, ale ked som s tým bol na servis tak technik mi povedal že sa tam nedá nastavovať nič.
Vyslovene že sa to dá namontovať len do áut zo zoznamu a priamo od Vialle sa stiahne mapa
Za to že v tom Renaulte je ešte stará generácia Vialle LPI tak sa to akurát horšie diagnostikuje. Trebárs u novšej generácie vie vstreky zapínať/vypínať po jednom, u toho Renaulta vedel iba všetky 4 naraz, čiže sa horšie zistuje ak je niektorý vstrek vadný...

bajo777 - ohladom spotreby.
Ked máš auto čo žerie 7-8l LPG tak návratnosť do prestavby v cene 2000€ trvá dlhšie ako u auta čo žerie 15l LPG.
U Punta šetríš na 100km trebárs 4€ a toho S-Maxa by to bolo 8€
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

stagba, zaujal ma koment o problemoch pri euro5 a vys, mohol by si to trocha rozviezt ?
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ja to vidim tak,že problém je z rozdielnou kvalitou plynu,
preto odporučaju stale tankovať ECO-plyn na Hunnaft.

V pripade, že budete tankovať plyn stale na inej čerpačke,
tak RJ motora z toho jednoducho zblbne a čím je zložitejší systém, tým zblbne viac , na to asi myslel stagba.

Nehovoriac o tom,že ked prachádzate autom cez viac krajin,tak je šanca, že z plynom natankujete aj rozny bordel
nečistoty ,ktoré dokážu znefunkčniť celý system , zalepia filtre , membrány atak.podobne
Pre bezporuchové fungovanie musí byť plyn totálne čistý
inak nastava spomalenie činnosti systemu a nasledne RJ dostava dezinformacie a vysvecuje chybovú hlášku.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ja som tankoval LPG hocikde a ani raz som nemal problém že by trhalo a podobne
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

presne tak :2f93:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

viem ako funguje system vstr. kvap.f. JTG, je to taliansky system a myslim ze podobne funguje Viale tej koncepcie s pred 15 rokov. asi pred 15 rokmi ma oslovila talianska firma JTG ci nechcem montovat ich systemy, reku skusime a aby som vybral dve auta do ktorych to pride namontovat technik z ich firmy a systemy daju zadarmo. Fajn, bracho mal skoro novy Xara Picasso a kamos vtedy dali na trh Dacie Logan. Chalan prisiel, pozeram ze kde to ma RJ ze nikde, to sa ani nenastavuje nejakym programom a on ze nie, naco. tak reku to som zvedavy. cely figel je v tom ze vstup plynu do sania musi byt presne v mieste benzinoveho vstrekovaca. plynovy vstrekovac ma take korekcne dyzy ktore sa menia dovtedy az sa cas vstreknutia benzinoveho vstrekovaca po prepnuti do plynu nezmenil. ten cas kontroloval takym obycajnym meracim pristrojom bezne dostupnym. Aj sa mu to podarilo asi na piaty krat. vtedy ma trklo ze toto je podstata a tato metoda sa da pouzit aj pri vstrekovani plynnej fazy. obohacovanim alebo ochudobnovanim dat zmes aby sa cas nezmenil. na tomto principe si zalozili adaptaciu viacere systemy, napr u STAG je to ISA2, to vsak by nestacilo pri autach vyssaj emisnej normy, tam musi byt kvalitne fungujuca OBD adaptacia. Logan aj Picasso jazdili dobre ale vecne svietil check engine a to nastavoval Ital Vinčenzo :-) a po asi 40 tis. km odislo to najhlavnejsie, cerpadlo v nadrzi. to ze svieti kontrolka nieje dobre, sice auto jazdi, ale, keby tak cloveku nedavali dost jest alebo by ho prezierali. kolko by vydrzal.
predpokladam ze vyvoj pokrocil ale viem aj ako Viale alebo Prins ustupuju od koncepcie priameho vstrekovania kvap.f. pri priamovstrekovych motoroch a potichu siahaju po systemoch s privstrekom benzinu. Raz darmo, plyn sa chova inak ked je -10 alebo +40 a je zmiesany z P a B istym pomerom a nie vzdy rovnakym
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Takže stagba, vlastne potvrdil to,čo som písal vyššie,

že tankovaný plyn NEMA vždý rovnake a to isté zloženie a to sposobuje PROBLEMY

Ďalšia vec u sytemov Euro V je to,že ked vysvieti check motora , RJ obmedzi niektoré funkcie motora ako napr. VVTi

a motor nedosiahne plný výkon a je lenivý

Keby sa jednalo len o tu kontrolku, bez dopadov na fungovanie motora, tak to nikto nerieši.
seven549
Príspevky: 7883
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

hondar sami paci nema 300 euro na opravu napravy ale nove auto + 1000 do lpg by sa naslo.take kratke jazdy a nicit auto gazom.navratnost investicie bude na roky.
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

laco1871, dobry system vstrekovania plynnej fazy s tym nema problem lebo pánom lpg vstrekovacov je riadiaca jednotka lpg kdezto pri tej faze kvapalnej su vstrerkovace lpg ovladane benz.ECU. okrem toho podmienky pre chod su pri plynnej faze rovnake ci je plyn studeny alebo teply, splynovac je ohrievany ci je zima alebo leto chladiacim okruhom v aute.
Ale aby to nevyznelo ze som odporca aj takychto systemov len si myslim ze Hondar ma ist do plynnej fazy.
Stag uvadza alebo uvedie na trh system STAG 500, to bude kombinacia vstrekovania kvapalnej fazy s plynnou. Taky dualny system, plynnou fazou pravdepodobne bude dokorigovavat tie nedostatky ktore kvap. faza ma.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

stagba : Nerozumiem celkom tomu čo píšeš...

Píšeš že kvapalná fáza má svoje nevýhody, respektíve akoby si vravel že plynná fáza je dokonalejšie riešenie

Ja potom nerozumiem prečo kvapalná fáza je podstatne drahšia ako plynná fáza. Povedzme že do nejakej Fabie, kde presne vedia čo kde a ako namontujú plynnú fázu aj za 1000€, kvapalné Vialle stojí 2000€
Nezdá sa mi aby akože "horšie riešenie" bolo dokonca drahšie o 100%

Trochu to smrdí prihrievaním si vlastnej polievočky.
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

a comu ivko1 nerozumie? v com je to prihrievanie polievočky? skusim inak, kupiš si sveter v tescu za 20 alebo sveter Hugo Boss za 100, zahreju ta rovnako, mozno ten z tesca aj viac, zavadiš rukavom o konar roztrhne sa jeden aj druhy. ktory sveter je lepsi?
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Si to trošku odveci prirovnal, kvapalná fáza by nebola 5x drahšia ako plynná fáza

K tomu svetru - sveter za 20€ má kludne blbý strih a trebárs sa ti po dvoch noseniach tak vyťahá že ho môžeš další raz použiť ledatak pri rýlovaní záhrady

Ja netvrdím že poliaci nevedia urobiť kvalitný produkt, majú tuším aj Solaris + Elpigaz, ale priekopníci v LPG pochádzajú nie z PL, ale iných krajín

No a potom sa pozri na tú vašu stránku... Tie 4 písané referencie vyzerajú akoby si ich napísal sám majitel.
By som to povedal tak polopate. To čo sa na SK montuje za 1000€ vedia v PL za 600€ a zarobia. U nás sa montuje často to na čom je väčší zisk.

Ja netvrdím že to nefunguje, ale ako som písal, keby si teraz mením auto a idem do neho montovať LPG, tak si priplatím za seriozne zariadenie. Také niečo kde mi rozrežú hadice vody, podávajú "T-čka" aby sa mohol ohrievať reduktor už by som nechcel a už vôbec nie chodiť niekam na doladenie na 2-3 krát lebo v zime to začne trhať a nevie sa či to je nízkou teplotou, alebo nekvalitným plynom, alebo zlým naladením (možno by to fungovalo na šupu).
Ale ako som písal - existujú systémy, kde sa nahrá mapa, ktorá je vyladená pre konkrétny motor (presne ako mapy v origo ECU pre benzín) a funguje to

Zvlášť by som mal obavy ísť do lacného systému ked sa jedná o turbo motor. A kedže si taká 2.5T potiahne toho plynu vcelku dosť tak návratnosť do kvapalnej fázy nie je žiadna tragédia

Mne kedysi robili cenovú ponuku na LPG v MPGAS a pretože žiaden ponúkaný systém nebol retrofitný tak by ma to vyšlo na zhruba 1400€ (dnes by to bolo asi menej), ale seriozny systém by som mal za 2000€
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

tak toto su uz poznamky ktore nemusim, stranka stag nebola aktualizovana roky, robil ju narychlo jeden znamy. koment poskytol kamarat, kolega Marian Hatiar a kamarat, kolega Rado Javorsky a este nejaky dvaja, aj sa mi vytratila z mysly ale je pripomenuta. Niet s tebou o com diskutovat ked si myslis ze staci nahrat nejaku mapu a vsetko bude fungovat ako ma a netreba robit ziadne korekcie, lebo to stoji dva litre.
uz nereaguj na mna.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Sa hráš na urazeného a sám si si to vypýtal...

Znova zopakujem čo mi povedal servisák na Vialle.
Základ je štandardná ECU pre LPG (4 valec / 6valec ...)
Celé zariadenie sa dá namontovať iba do áut zo zoznamu a to preto, lebo sa tento systém nedá ladiť!!! Do tej riadiačky pre LPG sa stiahne od Vialle mapa pre dané auto a nahrá sa tam. Tá mapa je vyladená a otestovaná aby všetko fungovalo ako má.

Jasné že to môže haprovať, ale to sú prípady kedy je niečo napríklad odfušované pri montáži, alebo potom je chyba niekde okolo motora, trebárs niekde ťahá falošný vzduch a podobne. Taká vada by ale samozrejme spôsobovala problém bez ohladu na značku a typ systému LPG

Ak je auto v stave akom má byť a neodfušuje sa niečo pri montáži tak to musí fungovať

Ja netvrdím že u vás neviete namontovať LPG, alebo že je to nekvalitný systém, ale pre seba do drahšieho auta navyše s turbom by som si radšej nechal namontovať "značkovejšie" zariadenie a nejakých 600-700€ naviac by ma netrápilo
deltoro5784
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 29.09.2009 12:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa deltoro5784 »

Mám kvapalné Vialle a mne dolaďovali bohatosť zmesy nakoľko to bolo moc bohaté a nešlo to dobre. Odvtedy to šlape ako má. Tak zrejme sa tam niečo dolaďvať dá.

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 57 neregistrovaných