Ford S-max 2,5 LPG
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
stagba : ale to je práve ten rozdiel u Vialle, že sa tam nič neladí, je to odskúšané pre daný motor. Ak je skrátka motor v dobrej kondícii tak by sa nemalo stať že to hádže check engine.
Skrátka malo by to byť tak že výrobca tú palivovú mapu má vyladenú
Priznám že zasa do toho až do detailu nevidím, ale ked som s tým bol na servis tak technik mi povedal že sa tam nedá nastavovať nič.
Vyslovene že sa to dá namontovať len do áut zo zoznamu a priamo od Vialle sa stiahne mapa
Za to že v tom Renaulte je ešte stará generácia Vialle LPI tak sa to akurát horšie diagnostikuje. Trebárs u novšej generácie vie vstreky zapínať/vypínať po jednom, u toho Renaulta vedel iba všetky 4 naraz, čiže sa horšie zistuje ak je niektorý vstrek vadný...
bajo777 - ohladom spotreby.
Ked máš auto čo žerie 7-8l LPG tak návratnosť do prestavby v cene 2000€ trvá dlhšie ako u auta čo žerie 15l LPG.
U Punta šetríš na 100km trebárs 4€ a toho S-Maxa by to bolo 8€
Skrátka malo by to byť tak že výrobca tú palivovú mapu má vyladenú
Priznám že zasa do toho až do detailu nevidím, ale ked som s tým bol na servis tak technik mi povedal že sa tam nedá nastavovať nič.
Vyslovene že sa to dá namontovať len do áut zo zoznamu a priamo od Vialle sa stiahne mapa
Za to že v tom Renaulte je ešte stará generácia Vialle LPI tak sa to akurát horšie diagnostikuje. Trebárs u novšej generácie vie vstreky zapínať/vypínať po jednom, u toho Renaulta vedel iba všetky 4 naraz, čiže sa horšie zistuje ak je niektorý vstrek vadný...
bajo777 - ohladom spotreby.
Ked máš auto čo žerie 7-8l LPG tak návratnosť do prestavby v cene 2000€ trvá dlhšie ako u auta čo žerie 15l LPG.
U Punta šetríš na 100km trebárs 4€ a toho S-Maxa by to bolo 8€
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Ja to vidim tak,že problém je z rozdielnou kvalitou plynu,
preto odporučaju stale tankovať ECO-plyn na Hunnaft.
V pripade, že budete tankovať plyn stale na inej čerpačke,
tak RJ motora z toho jednoducho zblbne a čím je zložitejší systém, tým zblbne viac , na to asi myslel stagba.
Nehovoriac o tom,že ked prachádzate autom cez viac krajin,tak je šanca, že z plynom natankujete aj rozny bordel
nečistoty ,ktoré dokážu znefunkčniť celý system , zalepia filtre , membrány atak.podobne
Pre bezporuchové fungovanie musí byť plyn totálne čistý
inak nastava spomalenie činnosti systemu a nasledne RJ dostava dezinformacie a vysvecuje chybovú hlášku.
preto odporučaju stale tankovať ECO-plyn na Hunnaft.
V pripade, že budete tankovať plyn stale na inej čerpačke,
tak RJ motora z toho jednoducho zblbne a čím je zložitejší systém, tým zblbne viac , na to asi myslel stagba.
Nehovoriac o tom,že ked prachádzate autom cez viac krajin,tak je šanca, že z plynom natankujete aj rozny bordel
nečistoty ,ktoré dokážu znefunkčniť celý system , zalepia filtre , membrány atak.podobne
Pre bezporuchové fungovanie musí byť plyn totálne čistý
inak nastava spomalenie činnosti systemu a nasledne RJ dostava dezinformacie a vysvecuje chybovú hlášku.
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 231
- Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
viem ako funguje system vstr. kvap.f. JTG, je to taliansky system a myslim ze podobne funguje Viale tej koncepcie s pred 15 rokov. asi pred 15 rokmi ma oslovila talianska firma JTG ci nechcem montovat ich systemy, reku skusime a aby som vybral dve auta do ktorych to pride namontovat technik z ich firmy a systemy daju zadarmo. Fajn, bracho mal skoro novy Xara Picasso a kamos vtedy dali na trh Dacie Logan. Chalan prisiel, pozeram ze kde to ma RJ ze nikde, to sa ani nenastavuje nejakym programom a on ze nie, naco. tak reku to som zvedavy. cely figel je v tom ze vstup plynu do sania musi byt presne v mieste benzinoveho vstrekovaca. plynovy vstrekovac ma take korekcne dyzy ktore sa menia dovtedy az sa cas vstreknutia benzinoveho vstrekovaca po prepnuti do plynu nezmenil. ten cas kontroloval takym obycajnym meracim pristrojom bezne dostupnym. Aj sa mu to podarilo asi na piaty krat. vtedy ma trklo ze toto je podstata a tato metoda sa da pouzit aj pri vstrekovani plynnej fazy. obohacovanim alebo ochudobnovanim dat zmes aby sa cas nezmenil. na tomto principe si zalozili adaptaciu viacere systemy, napr u STAG je to ISA2, to vsak by nestacilo pri autach vyssaj emisnej normy, tam musi byt kvalitne fungujuca OBD adaptacia. Logan aj Picasso jazdili dobre ale vecne svietil check engine a to nastavoval Ital Vinčenzo a po asi 40 tis. km odislo to najhlavnejsie, cerpadlo v nadrzi. to ze svieti kontrolka nieje dobre, sice auto jazdi, ale, keby tak cloveku nedavali dost jest alebo by ho prezierali. kolko by vydrzal.
predpokladam ze vyvoj pokrocil ale viem aj ako Viale alebo Prins ustupuju od koncepcie priameho vstrekovania kvap.f. pri priamovstrekovych motoroch a potichu siahaju po systemoch s privstrekom benzinu. Raz darmo, plyn sa chova inak ked je -10 alebo +40 a je zmiesany z P a B istym pomerom a nie vzdy rovnakym
predpokladam ze vyvoj pokrocil ale viem aj ako Viale alebo Prins ustupuju od koncepcie priameho vstrekovania kvap.f. pri priamovstrekovych motoroch a potichu siahaju po systemoch s privstrekom benzinu. Raz darmo, plyn sa chova inak ked je -10 alebo +40 a je zmiesany z P a B istym pomerom a nie vzdy rovnakym
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Takže stagba, vlastne potvrdil to,čo som písal vyššie,
že tankovaný plyn NEMA vždý rovnake a to isté zloženie a to sposobuje PROBLEMY
Ďalšia vec u sytemov Euro V je to,že ked vysvieti check motora , RJ obmedzi niektoré funkcie motora ako napr. VVTi
a motor nedosiahne plný výkon a je lenivý
Keby sa jednalo len o tu kontrolku, bez dopadov na fungovanie motora, tak to nikto nerieši.
že tankovaný plyn NEMA vždý rovnake a to isté zloženie a to sposobuje PROBLEMY
Ďalšia vec u sytemov Euro V je to,že ked vysvieti check motora , RJ obmedzi niektoré funkcie motora ako napr. VVTi
a motor nedosiahne plný výkon a je lenivý
Keby sa jednalo len o tu kontrolku, bez dopadov na fungovanie motora, tak to nikto nerieši.
-
- Príspevky: 7883
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 231
- Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
laco1871, dobry system vstrekovania plynnej fazy s tym nema problem lebo pánom lpg vstrekovacov je riadiaca jednotka lpg kdezto pri tej faze kvapalnej su vstrerkovace lpg ovladane benz.ECU. okrem toho podmienky pre chod su pri plynnej faze rovnake ci je plyn studeny alebo teply, splynovac je ohrievany ci je zima alebo leto chladiacim okruhom v aute.
Ale aby to nevyznelo ze som odporca aj takychto systemov len si myslim ze Hondar ma ist do plynnej fazy.
Stag uvadza alebo uvedie na trh system STAG 500, to bude kombinacia vstrekovania kvapalnej fazy s plynnou. Taky dualny system, plynnou fazou pravdepodobne bude dokorigovavat tie nedostatky ktore kvap. faza ma.
Ale aby to nevyznelo ze som odporca aj takychto systemov len si myslim ze Hondar ma ist do plynnej fazy.
Stag uvadza alebo uvedie na trh system STAG 500, to bude kombinacia vstrekovania kvapalnej fazy s plynnou. Taky dualny system, plynnou fazou pravdepodobne bude dokorigovavat tie nedostatky ktore kvap. faza ma.
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
stagba : Nerozumiem celkom tomu čo píšeš...
Píšeš že kvapalná fáza má svoje nevýhody, respektíve akoby si vravel že plynná fáza je dokonalejšie riešenie
Ja potom nerozumiem prečo kvapalná fáza je podstatne drahšia ako plynná fáza. Povedzme že do nejakej Fabie, kde presne vedia čo kde a ako namontujú plynnú fázu aj za 1000€, kvapalné Vialle stojí 2000€
Nezdá sa mi aby akože "horšie riešenie" bolo dokonca drahšie o 100%
Trochu to smrdí prihrievaním si vlastnej polievočky.
Píšeš že kvapalná fáza má svoje nevýhody, respektíve akoby si vravel že plynná fáza je dokonalejšie riešenie
Ja potom nerozumiem prečo kvapalná fáza je podstatne drahšia ako plynná fáza. Povedzme že do nejakej Fabie, kde presne vedia čo kde a ako namontujú plynnú fázu aj za 1000€, kvapalné Vialle stojí 2000€
Nezdá sa mi aby akože "horšie riešenie" bolo dokonca drahšie o 100%
Trochu to smrdí prihrievaním si vlastnej polievočky.
-
- Príspevky: 231
- Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Si to trošku odveci prirovnal, kvapalná fáza by nebola 5x drahšia ako plynná fáza
K tomu svetru - sveter za 20€ má kludne blbý strih a trebárs sa ti po dvoch noseniach tak vyťahá že ho môžeš další raz použiť ledatak pri rýlovaní záhrady
Ja netvrdím že poliaci nevedia urobiť kvalitný produkt, majú tuším aj Solaris + Elpigaz, ale priekopníci v LPG pochádzajú nie z PL, ale iných krajín
No a potom sa pozri na tú vašu stránku... Tie 4 písané referencie vyzerajú akoby si ich napísal sám majitel.
By som to povedal tak polopate. To čo sa na SK montuje za 1000€ vedia v PL za 600€ a zarobia. U nás sa montuje často to na čom je väčší zisk.
Ja netvrdím že to nefunguje, ale ako som písal, keby si teraz mením auto a idem do neho montovať LPG, tak si priplatím za seriozne zariadenie. Také niečo kde mi rozrežú hadice vody, podávajú "T-čka" aby sa mohol ohrievať reduktor už by som nechcel a už vôbec nie chodiť niekam na doladenie na 2-3 krát lebo v zime to začne trhať a nevie sa či to je nízkou teplotou, alebo nekvalitným plynom, alebo zlým naladením (možno by to fungovalo na šupu).
Ale ako som písal - existujú systémy, kde sa nahrá mapa, ktorá je vyladená pre konkrétny motor (presne ako mapy v origo ECU pre benzín) a funguje to
Zvlášť by som mal obavy ísť do lacného systému ked sa jedná o turbo motor. A kedže si taká 2.5T potiahne toho plynu vcelku dosť tak návratnosť do kvapalnej fázy nie je žiadna tragédia
Mne kedysi robili cenovú ponuku na LPG v MPGAS a pretože žiaden ponúkaný systém nebol retrofitný tak by ma to vyšlo na zhruba 1400€ (dnes by to bolo asi menej), ale seriozny systém by som mal za 2000€
K tomu svetru - sveter za 20€ má kludne blbý strih a trebárs sa ti po dvoch noseniach tak vyťahá že ho môžeš další raz použiť ledatak pri rýlovaní záhrady
Ja netvrdím že poliaci nevedia urobiť kvalitný produkt, majú tuším aj Solaris + Elpigaz, ale priekopníci v LPG pochádzajú nie z PL, ale iných krajín
No a potom sa pozri na tú vašu stránku... Tie 4 písané referencie vyzerajú akoby si ich napísal sám majitel.
By som to povedal tak polopate. To čo sa na SK montuje za 1000€ vedia v PL za 600€ a zarobia. U nás sa montuje často to na čom je väčší zisk.
Ja netvrdím že to nefunguje, ale ako som písal, keby si teraz mením auto a idem do neho montovať LPG, tak si priplatím za seriozne zariadenie. Také niečo kde mi rozrežú hadice vody, podávajú "T-čka" aby sa mohol ohrievať reduktor už by som nechcel a už vôbec nie chodiť niekam na doladenie na 2-3 krát lebo v zime to začne trhať a nevie sa či to je nízkou teplotou, alebo nekvalitným plynom, alebo zlým naladením (možno by to fungovalo na šupu).
Ale ako som písal - existujú systémy, kde sa nahrá mapa, ktorá je vyladená pre konkrétny motor (presne ako mapy v origo ECU pre benzín) a funguje to
Zvlášť by som mal obavy ísť do lacného systému ked sa jedná o turbo motor. A kedže si taká 2.5T potiahne toho plynu vcelku dosť tak návratnosť do kvapalnej fázy nie je žiadna tragédia
Mne kedysi robili cenovú ponuku na LPG v MPGAS a pretože žiaden ponúkaný systém nebol retrofitný tak by ma to vyšlo na zhruba 1400€ (dnes by to bolo asi menej), ale seriozny systém by som mal za 2000€
-
- Príspevky: 231
- Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
tak toto su uz poznamky ktore nemusim, stranka stag nebola aktualizovana roky, robil ju narychlo jeden znamy. koment poskytol kamarat, kolega Marian Hatiar a kamarat, kolega Rado Javorsky a este nejaky dvaja, aj sa mi vytratila z mysly ale je pripomenuta. Niet s tebou o com diskutovat ked si myslis ze staci nahrat nejaku mapu a vsetko bude fungovat ako ma a netreba robit ziadne korekcie, lebo to stoji dva litre.
uz nereaguj na mna.
uz nereaguj na mna.
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Sa hráš na urazeného a sám si si to vypýtal...
Znova zopakujem čo mi povedal servisák na Vialle.
Základ je štandardná ECU pre LPG (4 valec / 6valec ...)
Celé zariadenie sa dá namontovať iba do áut zo zoznamu a to preto, lebo sa tento systém nedá ladiť!!! Do tej riadiačky pre LPG sa stiahne od Vialle mapa pre dané auto a nahrá sa tam. Tá mapa je vyladená a otestovaná aby všetko fungovalo ako má.
Jasné že to môže haprovať, ale to sú prípady kedy je niečo napríklad odfušované pri montáži, alebo potom je chyba niekde okolo motora, trebárs niekde ťahá falošný vzduch a podobne. Taká vada by ale samozrejme spôsobovala problém bez ohladu na značku a typ systému LPG
Ak je auto v stave akom má byť a neodfušuje sa niečo pri montáži tak to musí fungovať
Ja netvrdím že u vás neviete namontovať LPG, alebo že je to nekvalitný systém, ale pre seba do drahšieho auta navyše s turbom by som si radšej nechal namontovať "značkovejšie" zariadenie a nejakých 600-700€ naviac by ma netrápilo
Znova zopakujem čo mi povedal servisák na Vialle.
Základ je štandardná ECU pre LPG (4 valec / 6valec ...)
Celé zariadenie sa dá namontovať iba do áut zo zoznamu a to preto, lebo sa tento systém nedá ladiť!!! Do tej riadiačky pre LPG sa stiahne od Vialle mapa pre dané auto a nahrá sa tam. Tá mapa je vyladená a otestovaná aby všetko fungovalo ako má.
Jasné že to môže haprovať, ale to sú prípady kedy je niečo napríklad odfušované pri montáži, alebo potom je chyba niekde okolo motora, trebárs niekde ťahá falošný vzduch a podobne. Taká vada by ale samozrejme spôsobovala problém bez ohladu na značku a typ systému LPG
Ak je auto v stave akom má byť a neodfušuje sa niečo pri montáži tak to musí fungovať
Ja netvrdím že u vás neviete namontovať LPG, alebo že je to nekvalitný systém, ale pre seba do drahšieho auta navyše s turbom by som si radšej nechal namontovať "značkovejšie" zariadenie a nejakých 600-700€ naviac by ma netrápilo
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 29.09.2009 12:41 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 57 neregistrovaných