Ford S-max 2,5 LPG

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Debata sa nám pekne rozbehla...
Skúsim vám odpovedať doradu:

CAMLS – jazdím 5 km do prace; 10km ak veziem deti do školy/škôlky. Po fajronte detto + víkend cca 250km. A v zime (chlade) pravidelne....bo cez leto mám alternatívne riešenia dopravy na cestu do roboty.

Roadrunner/Nam – už chápem prečo nádrž tak nešťastne obmedzuje batožinový priestor S-maxa. Jeden taký tu je už dlhšie: https://www.autobazar.eu/ford-s-max-25- ... 69826.html (pozri posledný obrázok!) tým sa úplne stráca význam veľkej „obludy“ keďže s takýmito rozmermi nie je auto 7 miestne (piatich „odvezie“ aj Rio).

Ivko – S tým Vialle to nebude zrejme tak jednoduché. Kamarát má Passat 3,2 VR6 s DSG (r.2008) a chcel doň LPG ale jedine kvapalnú fázu – rád by si za to priplatil .... a nikto mu tú montáž nedokzal ani len naceniť nieto ešte zrealizovať :-( .... teda jeden sa našiel ale drbol 4.800,-€ za prestavbu, a pri otázkach nevedel takto premrštenú cenu zdôvodniť. Keďže je ten VW motor priamovstrek, tak majiteľ chcel jedine kvapalnú fázu a najlepšie zachovať originál vstrekovače (ak by to bolo technicky možné), ktoré by rozpršovali kvapalný plyn, aby sa chladili a „nezomreli“ vplyvom LPG tepla. Ich cena je totiž nechutne vysoká.

K môjmu problému – NEVIEM SA ROZHODNÚŤ – srdce vs rozum :..:
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

Tak vcera vecer som to schvalne presne pozrel ako dlho trva mojmu autu prepnut na lpg pri studenom motore. Vonku boli 2stupne, siel som z mesta a auto stalo cez 8hodin, cize motor bol urcite uplne studeny, po 1,6km uz to preplo na lpg a to mam nastavene prepnutie az po 39,8stupna teploty chladiacej. Motor mam 3.5 ktory sa dost rychlo zohreje , po tych 1.6 km uz ide aj z kurenia teply vzduch.
Takze teoreticky by ti na tie kratke trasi mohol stacit takyto system ale netusim ako rychlo sa ohrieva ten fordacky motor....
Prenastavim si teplotu prepnutia na lpg na hodnotu 31st, ze o kolko skor prepne na lpg, ci to ma zmysel riesit.....potom dam vediet....
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km

LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

mozes byt spokojny aj so sekvencnym plynom v plynnej faze, mam do roboty 3 km, prepinanie je tusim pri 40C ? rozhodne nezbankrotujes z toho prejazdeneho benzinu :d :D
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Tu je zoznam schválených áut od Vialle, čo tam nie je tam jednoducho LPG od Vialle nejde namontovať http://use.zerniq.nl/upload/www.vialle. ... log_EN.pdf

Z práce sa mi nechcelo písalcez mobil, kamoš má Vectru C 1.8i , neviem čo tam má za LPG zariadenie, ale už niekolko krát riešil ladenie systému, odporúčili mu tankovať len LPG zo Slovnaftu, taktiež mu odporúčali aby po vyjazdení X nádrží plynu vyjazdil jednu na benzín a podobné chujoviny.

Som to tu písal začiatkom roka - na tom Renaulte som našlahal za 3 mesiace tuším 14000km a a všetko čo sa riešilo bol jeden nový vstrek a to ani neviem kolko mali tie LPG vstreky natočené

Ja osobne po tejto skúsenosti by som nešetril na zariadení, určite nie najlacnejšiu možnú variantu
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

Som prekvapený že tam nie je vôbec žiaden V8! A ani žiaden lexus a honda....
Ale ten 2.5 Ford tam je...

Ano už často krát sa na tomto fóre spomínalo že sa nemá šetriť na prerabke a dať tam kvalitný systém a hlavne aby to robili odborníci...
Jedno som dával robiť v Sturove a druhé v Hlohovci a majú cca 100 000km bez problémov na lpg....
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km

LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

pacos spacka aj viale a darebny majitel skaredo zaplati za zadrete cerpadlo, z praktickej skusenosti 100 000+ nevidim dovod priplacat radovo 1000 evri proti kvalitne spravenej plynnej faze, aj keby motor hnedkaj rozdrapilo
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

mohol by ivko1 vysvetlit ze preco ma Hondar vyvalit o 1000 za nejaky system, v com vidi vyhodu, tu kvalitu a pod.?
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

No ja vidím ako to funguje mnohým majitelo áut s LPG a vidím ako to funguje na Renaulte z roku 2001.

Ako som napísal - keby sám idem meniť auto, teda viem že ho budem mať dlhšiu dobu tak riešim kvapalnú fázu. Nechcem systém kde sa niečo ladí, chcem schválený systém, kde je všetko overené a otestované ako u toho Vialle
A je mi jedno aká značka splynovača by tam bola - nemusí to byť ani Vialle
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ivko ked sa vsetko doladi a je jak ma, tak dlhe km v podstate nepotrebujes nic riesit...ked budu problemy, vyskocia po montazi, to nevies zagarantovat u nijakeho systemu, prepac ale viale neni zaruka, ze ludsky faktor nezlyha prave aj tam...preto sa tu stale omiela dokola, treba najst dobreho montaznika :41c2: , aj ten sa moze kopnut, avsak skusenostami ovela skor pride na svoju chybu a da to bez kecov na poriadok

uz len taky jeden prakticky priklad, osadenie vstrekov do sania...ked robia dvaja to iste, nemusi to byt vobec to iste
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ved som písal že nejde ani o značku ako o to že by som dnes volil asi len kvapalnú fazu a tam sme cenou vždy vyššie

A za druhé je zásadný rozdiel auto do ktorého sa to montuje. Ked to niekto chce do krabičky ako trebárs Punto 1.2i tak logicky tam dávať kvapalnú fázu by bola asi somarina, lebo tá návratnosť by bola dlhá. Ale u auta čo si potiahne 12-15l lpg na 100km to nevidím až tak čierne
Naposledy upravil/-a ivko1 v 29.11.2017 22:29, upravené celkom 1 krát.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

keby mi to niekto plati, neni o com, aj ja chcem :-), ale ked dam na jednu stranu plus a na druhu minus, tak uz naraz nechcem ani kvapalnu fazu a dokonca ani eco plyn :d :D
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

trosku som to nepochopil a co ked si potiahne 12-15 ? to akoze s kvapalnou fazou nepotiahne lol ? ja myslim ze rozdiel v spotrebe tam bude skoro nic, pri tych litroch uz uplne nic, ale 1000 ci mas alebo nemas uz moze byt obcas aj rozdiel, najma ked ich pustit nemusis ;-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

ivko1, myslim ze mas nepresne informacie alebo... to ze dane auto je na nejakom zozname neznamena ze bude jazdit okamzite perfektne bez nejakych korekcii a pod. pozri na tento link
http://www.doauta.sk/index.php?option=c ... 41&lang=sk
v zozname schvalenych typov najdes pri niektorych znackach lpg aj Maybach, typni si kolko Maybachov na celej zemeguli bolo prerobenych napr. s gastechom na lpg??? proste papier znesie vsetko a vsetko je aj o peniazoch, ak mi to nejake predpisy dovolia tak si tam nadrbem znacky, typy a pod. od vymyslu sveta ake len chcem. aj Maybach. tolko k tomu co si pisal ze ked je v zozname, kupim krabicu dam ju aj oslovi namontovat a musi fungovat 15 rokov. to je proste uplna somarina a uz ani nevravim pri autach emisnej normy EURO5 prip. dalsej. tam to jednoducho nebude fungovat bez hlasok check engin a problemov so zmesov.
dalsi problem je asi o presnosti davkovania zmesi, je presnejsie nadavkovat zmes ktora je pod urcitym tlakom v plynnej faze ako davkovanie kvapalnej fazy. ale toho by bolo vela co by sa dalo o tom pisat.
Hondar, najst nejaku formu umiestnenia valcovej nadrze za sedadla a nie diskovej pod nejakym okobercovanym deklom ako bolo na fotke z nejakej prestavby co robil nejaky dilino z linku co tu bol zaveseny, pouzit klasicky system vstrekovania lpg. s nie velkym priplatkom za vyhrievany regulator. a jazdis si na paradu
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

PS. vysmiaty s litrom vo vačku :-)
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Celkom dobre ste sa tu rozbehli, tak ja sa vás opýtam ešte na jednu vec. Čím to je že ja v dnešnej dobe moderných výdobytkov sa pýtam aj v overenej dielni - a dáte mi do toho podtlak? lol lol
Tak ja vám odpoviem - lebo podtlak nemá žiadne vstrekovače ktoré by sa zasrali sajrajtom od Tomegasu, lebo podtlak naladí aj učeň, lebo podtlak má menej komponentov čo sa môžu pokaziť. :40bd: :40bd: Načo pokračovať , viem, že som spiatočník a veteranista.
Už len pre Hondara - drž sa Shuttla a vykašli sa na Maxa. Mne už Feldu zožrala hrdza ,ale plyn ide do ďalšieho jednoduchého 8 ventilového motora, takže aspoň kúsok z nej mi ostane. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 63 neregistrovaných