DPF Super Clean - Čistič filtra pevných častíc

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

foraw
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 18.07.2013 14:45
Zdieľať na Facebook

DPF Super Clean - Čistič filtra pevných častíc

Príspevok od používateľa foraw »

Co hovorite na tento zazrak?Ma naozaj take blahodarne ucinky?DPF Super Clean je vysokovýkonný čistič filtra pevných častíc. DPF Super Clean je špeciálne dieselové aditívum, ktoré sa používa ako pomoc pri regenerácii systému filtra pevných častíc. Použitie tohto prípravku je najekonomickejší spôsob čistenia a ochrany filtra pevných častíc! Produkt je vhodný pre všetky dieselové motory a je miešateľný so všetkými dieselovými palivami. Produkt zaisťuje výkonné čistenie filtra (DPF/FAB) počas jazdy, zvyšuje teplotu výfukových plynov vo filtri pevných častíc pričom dochádza k spľovaniu pevných častíc. Žiadna montáž a demontáž, žiadne státie počas čistenia, žiadne problémy a ani žiadne formovanie druhotných emisií.

Oblasť použitia: Pre autá s filtrom pevných častíc
PROSÍM, VENUJTE POZORNOSŤ TÝMTO INŠTRUKCIÁM! Prípravok pridajte do palivovej nádrže pred natankovaním.
POZOR, NEPREDÁVKUJTE PRODUKT, DODRŽUJTE DÁVKOVANIE!
Nie je vhodný pre vozidlá s vlastným prídavným adtívom – AD Blue/močovina (Citroën, Peugeot a autá so staršími/prvotnými filtrami pevných častíc).

Opakovací cyklus:

Každé 3 mesiace kvôli prevencii.

Na čo slúži filter pevných častíc?

Zariadenie slúži na zachytávanie karcinogénnych častíc, ktoré sa nedajú zachytiť katalyzátorom. Filter pevných častíc nazývaný aj DPF filter alebo FAP filter sa začal montovať do dieselových autmobilov kvôli ekologickým normám EU. Princíp filtra spočíva v zachytávaní jemných čiastočiek na pórovitej keramickej stene, akejsi mriežke. Výfukové plyny prejdú čisté a škodlivé látky zostávajú vo filtri. Tieto nečistoty by sa mali samočinne vypalovať, ale... vypaľujú sa pri teplote výfukovćyh plynov cca 650 - 700 ° C. Takáto teplota sa dosahuje pri maximálnom zaťažení vozidla, napríklad na diaľnici a pri vysokých otáčkach. Avšak polícii sa bude ťažko vysvetlovať, že iba čistíte DPF filter :) V skratke povedané, túto teplotu dosiahnete iba málokedy a filter sa stále viac a viac zanáša. Skôr či neskôr prídete možno aź do toho najhoršieho štádia - auto sa prepne do núdzového režimu. Vy navštívite servis, kde Vám povedia, že nový filter stojí niekedy aj niekoľko 1000,- € (podľa typu auta).
citronsk
Príspevky: 626
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa citronsk »

nebudem robit reklamu, nevidel som filter zvnutra ani pred ani po pouziti pripravku.. ale pouzili sme pripravok z dovodu, ze sa v aute casto rozsvecovala kontrolka regeneracie filtra, mozno kazdych 300km. to bolo minulu zimu.. potom sme pouzili dve balenia tohto pripravku po sebe, od vtedy kontrolka nezasvietila..
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

picovina na kvadrat.

DPF sa zasiera dymom z motora.
Motor dymi stale - pri blbej jazde viac, pri slusnej menej.
Pridavok do paliva na dymenie ma minimalny vplyv.

= vyhodene peniaze
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ak je DPF zanesené , tak je zanesené z dôvodu jazdy ktorý tomu DPF nevyhovuje, bud treba zmeniť využitie vozidla, alebo vymeniť za také ktorému daný režim nebude vadiť
mato.soky
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 29.03.2013 14:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mato.soky »

Všade kde je problém nájde sa aj " Výhodné lacné a zázračné riešenie" to sa nazýva byssines a je to všade
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

YxoYpsilono napísal:picovina na kvadrat.

DPF sa zasiera dymom z motora.
Motor dymi stale - pri blbej jazde viac, pri slusnej menej.
Pridavok do paliva na dymenie ma minimalny vplyv.

= vyhodene peniaze
Ked si precitas navod tak to nieja na ziadne dymenie ,ale to ze ten pripravok napomaha k spaleniu castic teda regeneracii filtra pri nichsich teplotach ako dochadza k regeneracii normalne stym pripravkom se regeneruju filter uz pri teplote 300 stupnov , myslim ze nieco ma do seba a polozka 20eur stoji za vyskusanie
mustafaibrahim
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 07.03.2012 07:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mustafaibrahim »

napisat tak dlhy prispevok s tolkymi nezmyslami r2013 - tak to uz je nieco...

AD Blue/močovina (Citroën, Peugeot a autá so staršími/prvotnými filtrami pevných častíc).

netusis o com pises - PSA aditiv je na baze ceru co je prvok podobny Fe a znizuje teplotu horenia sadzi cca na 450 stupnov, mocovina je nieco totalne ine a sluzi na znizenie obsahu NOx

... vypaľujú sa pri teplote výfukovćyh plynov cca 650 - 700 ° C. Takáto teplota sa dosahuje pri maximálnom zaťažení vozidla, napríklad na diaľnici a pri vysokých otáčkach.

najvyssia teplota aku som za roky merania dosiahol pri regeneracii bola asi 645 stupnov a bola pri 95kmh na okreske pri 2000otmin ( pricom moj motor HDI spolahlivo vypaluje nad 450 stupnov ) vtedy plyn len zlahka hladkam - od maximalneho zatazenia to ma na mile daleko - je vidiet ze si nevidel ziadny priebeh z merania teploty pocas regeneracie - ja ich mam desiatky z mojho auta...pri max vykone sice filter dosahuje dobru teplotu ale zasa do neho prudi najsilnejsi prud sadzi, takze to nie je spravny rezim na kvalitne vypalenie - myslim ze vsetkci vyrobcovia pisu v tomto zmysle ze nie na plny plyn vypalovat...

... servis, kde Vám povedia, že nový filter stojí niekedy aj niekoľko 1000,- € (podľa typu auta).

je davno zname ze tovarenske ceny filtrov su premrstene a normalni ludia kupuju druhovyrobu - menil som filter pred vyse 2 rokmi ked bolo menej ponuk ako dnes za cca 200 libier po cca 150t km, v znackovom servise xceli 1700€
Tigervzoo
Príspevky: 71
Dátum registrácie: 17.11.2007 20:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Tigervzoo »

Ako prebieha vynútená regenerácia DPF. Sú tam vidieť jednotlivé teploty za turbom a teploty pred a za DPF.

Ale to len tak mimo tému.

Ja som DPF cleaner použil len raz.... Nič sa nezlepšilo ani nezhoršilo.

mustafaibrahim - Dával si druhovýrobu? Spokojnosť?
mustafaibrahim
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 07.03.2012 07:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mustafaibrahim »

po vyse 2 rokoch spokojnost - STK a EK bez problemov a neznizuje sa pocet km medzi regeneraciami, cize nedochadza k predcasnemu zaplneniu filtra
Lewik777
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 24.07.2010 22:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Lewik777 »

No mohol by si poslat odkaz kde si kupil ten DPF filter z druhovyroby.
Co sa tyka toho aditiva na skorsie vypalovanie filtra pouzil som ho aj ja 2 krat za rok a este mi nesvietila ziadna kontrolka.
Myslim ze to skor vypaluje lebo je citit zvlastny pach z vyfuku po pouziti toho aditiva.
Mohol by sem niekto dat postreh ake kolonky mam sledovat cez VCDS aby som to skontroloval ako to vypaluje a cisti?
matejno
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 04.08.2009 19:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa matejno »

Známemu to na BMW pomohlo .
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

opravte ma, ak sa mylim, nemam auto s DPF a nie som fyzik.
Sedliackym rozumom:

1. nalejem aditivum do nafty
OK

2. nafta s aditivom prejde cez filter paliva
RIZIKO - prejde aditivum cez naftovy filter?

3. nafta s aditivom prejde cez vstreky
RIZIKO - prejde aditivum cez vstreky? Neznizi mazacia schopnost nafty?

4. nafta s aditivom sa SPALI

5. spaliny sa usadia vo FAP


Otazka - nakolko su splainy ine v porovnani s beznou naftou, ked potom ma byt vypalovanie FAP ucinnejsie?

Decht je decht - neverim, ze nejaky sajrat natolko zmeni jeho vlastnosti, ze to dokaze ovplyvnit vypalovaci proces..


PSA Aditivum sa pridava do nafty?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lewik777 napísal:No mohol by si poslat odkaz kde si kupil ten DPF filter z druhovyroby.
Co sa tyka toho aditiva na skorsie vypalovanie filtra pouzil som ho aj ja 2 krat za rok a este mi nesvietila ziadna kontrolka.
Myslim ze to skor vypaluje lebo je citit zvlastny pach z vyfuku po pouziti toho aditiva.
Mohol by sem niekto dat postreh ake kolonky mam sledovat cez VCDS aby som to skontroloval ako to vypaluje a cisti?
Bolo by to sakra jednoduché ak by to bolo o postrehu,ale skúsim čosi aby si aspoň troška pochopil že to je trocha zložitejšie.
Čo všetko sa deje ak sa pre zaplnenie filtra spustí regenerácia je asi základ pre pochopenie.
Zastavuje sa recyrkulácia (zatvára EGR aby sa mohla zvýšiť teplota)
Po zmenšení hlavnej dávky paliva sa pri určenom uhle za hornou úvraťou piesta začne nastrekovať doplňujúca dávka paliva za účelom zvýšenia teploty
Upraví sa pozícia el.klapky na vstupe
Nastavenie turbíny sa upraví aby sa eliminovali zásahy vodiča cez pedál plynu
Je ešte zopár vecí ktoré ale presahujú rozmer potreby otázky.
Pre sledovanie bude potrebné poznať teploty pred a za filtrom,hodnoty lambdy,zmysel statusov pri regenerácii 1 a 2
hodnoty doplňujúceho vstreku,teploty spalin pred turbínou,pred filtrom,za filtrom
Aby údaje mali hodnoty zrovnatelné s akýmsi porovnatelným modelom by malo meranie prebiehať za určených podmienok konštantnej rýchlosti a otáčok.
Hodnoty nájdeš na 040,045,067,068,069,070,071,073,074,075, ale činnosti podlieha aj práca už spomínaných klapka,turbo,EGR takže ešte pribudne 041,042,043
Tu máš všetky informácie dokonca mnohé vo viacerých hodnotách ako % ale aj napätie na odsledovanie atributov regenerácie.
Ale takto si si to asi nepredstavoval.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

lakinooo napísal:áno...

V tom pripade odvolavam, co som povedal a ospravedlnujem sa.
Lewik777
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 24.07.2010 22:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Lewik777 »

Dakujem ti za info a doplnim ta lebo v tejto oblasti az tak mimo nie som a cez VCDS by sa malo presne toto sledovat ale co som sa docital smerodatne su kanal 68/2 a kanal 75/3 ktory je v percentach.
U PD je to:
Zjištění stavu regenerace a koeficientu zanesení
blok 75 pole 3 – koeficient zanesení
blok 69 pole 4 – status regenerace
Zjištění km a času od poslední regenerace
Přečíst ve čtení bloku naměřených hodnot
blok 73 pole 2 - km od poslední regenerace
blok 69 pole 3 – čas od poslední regenerace

U CR je to:

Motory EDC16 5 válců:
Motory EDC16 6/8 válců: blok 104, pole 2 – aktuální zanesení filtru
Motory EDC17 4 válce: blok 108, pole 1 – aktuální zanesení filtru
Zjištění stavu regenerace a koeficientu zanesení
blok 75 pole 3 – koeficient zanesení
blok 69 pole 4 – status regenerace
EDC16:
blok 73 pole 2 - km od poslední regenerace
blok 69 pole 3 – čas od poslední regenerace
EDC17:
blok 106 pole 3 – km od poslední regenerace
blok 106 pole 4 – čas od poslední regenerace
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Diehardqo, mhlavaty a 137 neregistrovaných