Chiptuning - BB, ZV a okolie

Aké sú vaše skúsenosti s tuningom? Aké vozidlá tunovať, rady a odporúčania...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Tým sa práve odlišujú tí čo tomu rozumejú od tých čo na tom iba zarábajú...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

kazde auto je ine. V inom stave. Jedna a ta ista verzia motorizacie ma castokrat v pohode OSEM VERZII SOFTWARE v riadiacej jednotke, kazda samozrejme ina. Konkretny priklad? Skoda Octavia 2.0tdi, roky 2004 az 2009. Take velmi exkluzivne auticko ktore len tak lahko na nasich cestach nestretnes :)


ako do toho chces nalievat jeden a ten isty soft ?

KAZDY CHIPTUNING MUSI BYT ROBENY NA ZAKAZKU PRIAMO UPRAVOU KONKRETNYCH MAP KTORE SA NACHADZAJU V KONKRETNOM AUTE.

PRAVE PRETO !! NIKDY !! NEMOZE TRVAT 10 MINUT AJ KEBY SI SA ODRAZAL MIHALNICAMI OD STROPU.

presne to ti pisem - podla casu ktory trva uprava a vlastne hlavne podla toho ci sa vobec nejaka uprava robi spoznas realneho tunera od sprosteho nalievaca. Dosledky uz si spoznal... co dodat.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

Mm technicku otazku. Da smanit soft v riadiacej jednotke tak, aby motor reagoval inak (podla inej krivky) na pdal plynu?.

Kupil som nedavno auto, je tam Peugeotacky HDI 136k a mne trocha vadi, ze zaciatok plynu je extremne citlvy (ktovie, ci to nie je nasledkom nejakeho chiptuningu) zatial co posledna tretina sa zda skoro bez efektu.

Ja som mal raz aj hladky diesel taky (R11, 1,6D), to auto vyzeralo na prvy dojem velmi silne, no bol to iba dojem, pretoze zaciatok plynu bol extremne citlvy a potom nic.

Tento HDI ne naozaj dost silny, (az som na pochybach, ci nie je chipovany), ale kedze jazdim s viacerymi autami striedavo, tak mi take dost velke rozdiely v ovladani plynu trocha vadia.

Takze - bez ohladu na to, ci to bolo chipovane alebo original z vyroby, ja to mozne nejako preprogramovat?
Naposledy upravil/-a misoV50 v 05.09.2011 20:12, upravené celkom 1 krát.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Áno, mali by sa dať upraviť mapy v RJ - čo sa pri akej polohe pedálu bude diať.
alpiners2
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 02.10.2006 22:19
Bydlisko: Rimavská Sobota
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alpiners2 »

áno, dá sa to meniť v softe.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Toho medzi volantom a sedačkou. A potom by som začal brzdami a podvozkom celkovo, nie motorom...
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

No vidíš, keby si to povedal hneď tak sa s tebou inak rozprávam ako s tými, pre ktorých tuning začína a končí pri čipe!
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Vstrekovače, turbo, väčší IC? Neviem, nerobím s tým...
heno32
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 28.04.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa heno32 »

mp3turbo napísal:120kW je vcelku dost, skor by som preferoval nieco okolo 113-115kW a primerany tocivy moment s primeranou distribuciou v otackach (naspodu spalis spojku, navrchu odvalis turbo ked mu bude soft vela tlacit)

nepises ci mas automat alebo nie, to je velmi dolezite - soft sa musi robit podla toho kolko vydrzi mechanika "spojky" cize spojka v pripade manualu alebo hydromenic pri automate.
No bolo to tak ako pises. Chip robeny v BA u jednej z dvoch firiem ktore maju brzdu (pokial viem), pred cca 3500km a teraz riesim spojku. Ale mozno bola na odchode aj tak, kedze auto ma 193000 km, v nemecku ho jazdila zena a ja jazdim denne s plnym kufrom. Passat B5.5 04/2005 1,9TDI povodne 96kW-130k 310Nm 6kvalt manual, predohrab. Po chipe 180k 390Nm...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

na odchode predtym nebola lebo to by si vedel - rovnako ako to vies teraz.

Prepac ale navrsit 50 koni je trosku silna kava, navyse ak tomu pridrbavas zospodu od 1200 otacok "ved to taha ako krava".

Nie je lepsi sposob ako odrovnat spojku.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

mp3turbo napísal:Prepac ale navrsit 50 koni je trosku silna kava
Prečo?! Veď to je len slabých 40 %...
heno32
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 28.04.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa heno32 »

Nepridrbavam mu, a do 2000 ot. uz vobec nie. Mimochodom, mam dojem ze do 2000 ot. to ani nejde vyrazne lepsie. Obcas ho trochu posteklim, ale myslim, ze velmi rozumne. Dal som ho chipnut hlavne kvoli vykon.rezerve a kvoli vahe ktoru vozim. Ta spojka ma ale prekvapila.
Napísať odpoveď

Návrat na "Tuning vozidiel"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 47 neregistrovaných