Chiptuning - BB, ZV a okolie

Aké sú vaše skúsenosti s tuningom? Aké vozidlá tunovať, rady a odporúčania...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

alpiners2
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 02.10.2006 22:19
Bydlisko: Rimavská Sobota
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alpiners2 »

ja ti to kľudne poukazujem , neni problém. len aby si aj prišiel na ten zraz :3906:
dr.risko
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 26.01.2009 12:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dr.risko »

Ale pani...
Asi som to nedostatocne vysvetlil... Kod motora 74kW TDi je ATD. Kod motora z fabie RS neviem ale konstrukcne je to ten isty motor! Prirodzne ma ine piestne kruzky ("diamantove") ma urcite aj ine vstrekovace a pravdepodobne aj vykonnejsie turbo. Preto ich aj chipuju na 130kW co asi tu 74rku by slo dat len "raz"... Kedze sa jedna ale o konstrukcne ten isty motor (bloky, klukovkovy hriadel, piesty, rozvody atd...) je tam rovnake sanie, filtre, RJ tak tie mapy ktore sa pouzivaju na chipovanie 74kW ATD su identicke originaly z fabie RS...
Teda konkretne len tieto fabie (fabia 1,9TDi PD 74kW vz. fabia 1,9TDi PD 96kW).
Je jasne ze tych motorov 1,9TDi je mrte 77kW v octavii je uz uplne nieco ine a tu zamena teda nieje mozna. 66kW a 81kW - rozdiel vo variabilite - cize zamena nieje mozna...
Ale konkretne u fabie je to tak ako som napisal - a staci si aj pozriet grafy od cimbu, profituning a podobne a zistite ze 74kW ATD davaju na 96kw 290Nm - zeby to bola iba nahoda ze su to prave hodnoty zo seriovej RSky???

...ale ked aj prehltnem tieto fakty aj tak tu ostava to ze sa jedna ako som pisal - desatrocie stary motor... Nieje to vcerajsia novinka a tie mapy su uz osuchana a odskusana vec. Niesu to ziadne race mapy... Nepotrebuje to testy proste nc... Cize cena 300e je podla mna v tomto pripade neskutocne prehnana...

edit: este jedna vec... to ze ci to je alebo nieje priamo copy - paste z RJ do RJ to nieje dolezite... Je jasne ze to nieje len take jednoduche ako kopirovanie textu v pocitaci... (staci len nahodny rozdiel v udaji napr. pre snimac sania a podobne a uz to nepojde...) Tu ide len o to ze v konecnom pohlade by ste medzi tymi mapami "nenasli rozdiel"...

Ja osobne to skusat nebudem ("prid skus mas to zadara") popisal som v odstavcoch vyssie preco nie... Ale rad zaplatim tomu kto mi to spravi za normalnu cenu odpovedajucemu zlozitosti tejto operacie. V opacnom pripade za tych 300eur radsej spravim 6000km.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

suhlasim s tebou, ale co sa tyka cimbu... tak... grafov ti namalujem vela. A ze su to rovnake hodnoty? To zase az taky problem nie je, kludne to moze byt aj marketing : spravime z vasej obycajnej fabky prave nefalsovane RSko. Budete mat presne tych istych 96kW a 290.00Nm ako ma supersport.

az na to ze ked ku nim prides tak ti spravia sotva 89.4kW a 275Nm, mozu ti veselo povedat ze tvoje vstrekovace uz su unavene a ze turbo nie je v takej kondicii ako by malo byt...

a si skoncil. A zostanu to len cisla na internete. KTORE NIC NEZNAMENAJU.


od alpinersa ti vkladam ukazku ako vyzera mapa tlakov turba, mas tam otacky, stlacenie plynoveho (pardon diesloveho) pedalu a pozadovany tlak na turbo:

Obrázok


Obrázok


nemas tu ukazany limiter tociveho momentu, ani casy vstrekovania ale tie sa daju tiez nastavit podla poziadaviek :)
dr.risko
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 26.01.2009 12:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dr.risko »

Hmm... tabulky maju rozdielne jednotky (Pa kPa ak sa nemylim) a druha tabulka je od absolutnej hodnoty co je 0 = atmosferickemu tlaku. Teraz sme uz odbocili ale zaujima ma ze kedze je tam load len kazdych 10% ci je to regulovane skokovou zmenou alebo je medzi desiatkami percent loadu nejaky "soft" load. (plynule stupanie) ???

No a ked tak rozmyslam je tu aj ina moznost - spravim si to sam (nech mam zivot veselsi :D navyse mechatroniku milujem - a ja hlupak chcem aby mi to niekto robil...) len akurat potrebujem veci okolo toho mate turbo alebo alpiner na to nejaky spolahlivy software ku ktoremu by som sa mohol lahko dostat?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

1) ja nemam soft
2) alpiners ma
3) neda ti ho lebo nemoze
4) aj keby mohol aj tak ti ho neda lebo za neho nemalo zaplatil
5) kedy si si sam spravil mapy (resp. software ako taky) tak ho aj tak nenapalis do masiny
6) ked ho natvrdo napalis, masinu nenastartujes

nie je to taka sranda ako sa zda. Nehovorim ze 400e za chipnutie motoru je opravnena sadzba, to som nikdy nepovedal ani tak necitil (vies to, presne v tejto teme sme to rozobrali), nerobim z cipovania demonicku zalezitost ale zase uplne trivialne to nie je. Treba nieco vediet, treba mat nejake zazemie...
dr.risko
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 26.01.2009 12:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dr.risko »

No ja som to myslel tak ze ak nieco je - ked nieje nevadi.

...ja som nikde nenapisal ze je to trivialne - ale ja tomu dostatocne rozumiem a mam na to vedomosti co je podstatne. Do mozajky chyba uz len par okrajovych informacii a software... Kazdopadne nejdem to robit dnes ani zajtra - nejak vobec ma to ani netankuje pretoze toho vykonu dany motor ma aj tak na rozdavanie... Navyse ak si mam kupovat soft a kabel to radsej zaplatim nech mi to za par minut nahodia nie?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody.

1) za par minut ti to nahodia akurat tak nalievaci ktorym sa vysokym oblukom vyhni.
2) seriozna uprava priamo sita tvojmu autu trva asi tak do dvoch hodin
3) ked si kupis kabel a spravis si tu upravu sam (ehm) tak vies co tam mas a vies komu sa podakovat v pripade problemov
4) kabel a soft ti zostane a mozes cipovaj aj dalsim, ked si naozaj kvalitny - takze sa ti vratia naklady resp. zarobis
5) len to sakra treba vediet a mat pripravene nejake tie programatory na stole ked ti nevyjde flash jednotky a rataj s tym ze aj nejake jednotky budes potrebovat ked ich zmrsis co tiez nie je uplne zadarmo :)

no nic v tomto zivote nie je ani cierne ani biele...
dr.risko
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 26.01.2009 12:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dr.risko »

...ja to ale nechcem robit inym... mam take vzdelanie ktore ma nenuti skusat vsetko co pride... Co sa tyka servisu aut je to len hobby ja som konstrukter :) ...
Mno ale s tym 2 hodinovym nahadzovanim dat si ma prekvapil... To ma byt bez testovania na valcoch?

inak turbo vies ktory soft a kabel chcem viac? Ten co si mi mal vybavit s vagom :d :D ... Ale nevadi... Kazdopadne ak by si o niecom serioznom vedel kludne si po to osobne pridem... Zatial som nic ine nehladal.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

2 hodiny by to mali byt uz aj s ladenim ale viac nam povie AlpinersII...

vag : ani nechci vediet ako to dopadlo, mne skapal 812. kabel tak mam "docasne pozicany" od kolegu ten 805.4 co som mu zohnal kedysi davno a tebe chcel posunut...
alpiners2
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 02.10.2006 22:19
Bydlisko: Rimavská Sobota
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alpiners2 »

risko ja sa drbem minimálne hodinu kým upravím soft.
to že nejaký motor upravia na 130ps neznamená že okopírujú mapy.
hlavne ak 130ps verzia má 89máp v ecu a v tvojej je npr 74máp. (v galaxy mám iba 34máp). ak by si aj okopíroval mapy podľa 130ps verzie tak nebudeš mať 130ps..... pretože, ale to nebudem rozoberať

ak porovnám soft moje 66kw galaxy a tebou spomínaná fábia rs tak si v mojom softe frčím na menej paliva ako fábia rs a mám 150+ ps.

a len tak naokraj (smog map, palivo pri akceleracii, dlžka vstreku, pilotný vstrek, hlavný vstrek, tlak paliva, limiter krútiaceho momentu, tlak turba, overboost, mapa ventilu n75, linearizácia maf) a skús to spraviť poriadne skôr ako za min. trištvrtehodinku

mp3turbo nerieš to, iba sa budeš rozčulovať. proste niekto má klapky na očiach a melie dokola to svoje. :3906:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ja sa nerozculujem, len by som normalne chcel ukazat KEBY SOM MAL TVOJE SCHOPNOSTI ludom ako to cipovanie vlastne funguje... ziadne odovzdanie know-how narodu, len proste vsetky vymenovane veci by som nejako posunul dalej s tym aby si ziadnemu dedinskemu fesakovi nedal navod ako na to ale aby sa dostatocne ukazala obrovska komplikovanost celeho systemu.

... aby si konecne ludia zacali davat bacha a obrovskym oblukom sa vyhybali fesakom ktori nacipuju auto za desat minut. Uz teraz je jasny dovod preco :)

Len proste ludia to nevedia a ja by som bol rad keby to vedeli... pretoze toto je jeden z dalsich beznych oyebov tak ako kilometre. Nacipujem ti auto za desat minut, naval 400eur, mas superturbo a das vsetkym na frak uz od semaforu.

Nie, takto to nefunguje. Teda vlastne funguje a to je ten problem. Dosledky poznas lepsie ako ja.
dr.risko
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 26.01.2009 12:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dr.risko »

Alpiners

1. normalne rozoberame problem - klapky na ociach si kludne nechaj nabuduce...

2. 66kW na 110kW tak to si sikovny - len troska sa pousmejem s tou spotrebou... Tvrdenie ze mas nizsiu spotrebu ako fabia rs je troska nepresne nemyslis? Chybaju totiz cisla nielen vysledna spotreba ale poprosim ta aj zatazenie motora a podobne...
A dobre si rozmysli co napises inak pol slovenska si dojde k tebe cipnut motor a samozrejme aj ja... pretoze aj ja chcem +70% navyse a krasnu spotrebu 5l/100km pri zatlaceni na podlahu...

Turbo
...skoda toho kabla ides to dat spravit?
...a s tym chipovanim viem velmi dobre ako to chodi preto to nemam este do teraz spravene. Posledna skusenost bola v Poprade - nebudem menovat ale odznelo tam nieco taketo: "mapy mam od nemcov, v porovnani s konkurenciou som vyrovnal ceny aj ked ma to sere ale tak co narobim (270eur) a valce nemam ale na co kedze mam overeny software?" Takze toto je to zaplatit "za nieco a za nieco" je rozdiel...
alpiners2
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 02.10.2006 22:19
Bydlisko: Rimavská Sobota
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alpiners2 »

skús čítať pozornejšie. písal som že ak porovnám moje upravené mapy a soft z fábie rs tak si frčím na menšom množstve paliva.

nikde som nehovoril o spotrebe. hovoril som o vstrekovanom množstve paliva.

lol
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

- kabla je skoda, uz to riesim

- Alpinersa nepoznas, ale poviem ti jednu vec : takych fesakov ako je on je na Slovensku malo.

- take referencie ake ma jeho robota aj u nas aj v Cechach nezozenies

- Alpiners upravuje VZDY na mieru konkretneho vozu z konkretnych map. Nikdy nic nenalieva. Vsetko vlastna tvorba priamo na mieste. Testy nazivo. Doladenie. Vela takych firiem nie je, to mi mozes verit. A kto takuto vec robi, tak to uz su ine palety penazi.

- 66kW v Galaxy je vlastne original 85kW motor, uplne presne, takze spravit z neho 110kW je v pohode. No a 110kW mas 150 koni... pritlacis na turbo desatinu baru alebo nedajboze dve navyse (kazda desatina baru prinesie zhruba 10koni az 10kW ak stihaju trysky) a po vymene trysiek v strekovacoch ktore samo o sebe prinesie 15-20 koni bez zmeny softu, vid dieselpower, mas aj 135kW len tak fikne. To uz je ale silna liga, bezpochyby.

- standartny 1.9tdi 110kW spravil chlapcovi na 141kW tak, ze na stvorke obcas chlapcovi blika ESPcko na suchej ceste (na Galaxy!!) ; na trojke vzdy prehrabne. Lahky tuning, bez vymeny komponent, bez dotknutia sa vstrekovacov. Vsetko v motore standard. Pozdravujem Ladu, administratora ford-galaxy.cz, na Moravu.

- jednu vec alpinersovi nedokazes zobrat a tuto vec nechapalo asi dvesto ludi na zrazoch : ALPINERSOV GALAXY ISIEL ZRKADLO NA ZRKADLO S GOLFOM VR6. Chapes ze GolfVR6 bol iba o STOTINU sekundy rychlejsi na sprintoch ako alpinersov 66kW AUTOBUSIK ?


taketo veci chlapec robi co som o nom pocul :) a tie vysledky pozor su OFICIALNE vysledky na profi mierach.


mas dost? Lebo ja som mal. Dost dlho som rozdychaval.
alpiners2
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 02.10.2006 22:19
Bydlisko: Rimavská Sobota
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alpiners2 »

mp3turbo, na tých šprintoch mi privrelo zdochýnaciu klapku lebo vyskočila z uchytenia. ale to už je jedno. boli by lepšie časy. nevadí, tento rok to napravím.

mať láďovú alhambru v rukách tak by sa fešáci asi zahambili. to bola paráda sa v tom zviesť.

možno do svojho galaxíku hodím poriadny hybrid, 110kw vstrekovače a budem na úrovni leonu, graf si videl :3906:

len či to poloosi rozdýchajú

Návrat na "Tuning vozidiel"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 42 neregistrovaných