Auto na dlhsie trasy

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Zamknuté
Bumbo221
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 28.09.2010 13:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Bumbo221 »

Hmmm... Kvalita VW je naozaj v pr..li...

Odborníci, neodbornici, nehnevajte sa, ale ak mám mať takéto servisné opletačky s nesmrteľným TDI, tak to si kúpim radšej Alfu Romeo 166... Síce staršia , ale určite lepšia... Ak chcem hltat diaľnice na spotrebu, tak 2.4JTD... ak chcem radosť z jazdy, tak hocičo z rodiny BUSSO pod kapotu... Aj taký 2.0 V6 turbo (určený len pre IT trh) alebo 2.5/3.0/3.2 atmo... Treba sa im tiež venovať ale mám kus poriadneho motora...

Nechcem byť zlý, ani zbytocne rýpať, ale p. Hlavatý, skúste nám prezradiť aj cenu servisných úkonov... Napríklad taká poriadna zborka-rozborka takého 2.0TDI 103kw po 300 000 km... od rozvodov, cez spojku so zotrvacnikom, cez vstreky, turbo, repas hlavy, sanie, EGR, DPF, el ručná brzda... Keby donesiem takú B6 Passat, čo by ma to vyšlo? Čítal som dávnejšie tému, kde ste popisovali, čo všetko sa robí, aby ten motor bežal ďalej bez problémov, a zaujímala by ma ta cifra na "faktúre" takeho zákroku pre nás, smrteľníkov...
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

S ukazovákom v nose a prostredníkom zdvihnutým všetkým neprajníkom: https://www.autoforum.cz/technika/nadse ... -je-stavu/
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

chlapci, ked som vcera napisal "C5 na vzduchu" ani som si nedokazal predstavit ze toto moze v niekom vyvolat take emocie, normalne sa mi predlzilo moje ranne "sedenie" resp. vyprazdnovanie sa kym som to cele docital, chcem sa vsetkym dotknutym ospravedlnit ze som im v tejto tazkej chvili svetovej pandemie zvysil krvny tlak a vyvolal v nich zly pocit, uz toto slovne pouzitie nikdy nepouzijem, tak isto ako napr. hlinikove (AL) disky alebo "elektrony" od teraz uz len kolesa zo zliatiny hlinika, kremika, manganu, horcika, medi a neviem coho vsetkeho este... jaj zabudol som, skratene "zliatinove"
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

Jazdim 9 ročne Mondeo MK4 2.0 TDCi 120kw a vlastnim ho cca. 50 000 km, teraz ma natocene skoro 240 000km. Vsetko čo sa dotýka nafty je zatiaľ stále pôvodne, nič sa nemenilo (klop klop)

Nikdy som nerozumel tomu fanatizmu okolo VW groupy a asi nikdy nebudem rozumieť. Pre mňa auta ako mnohé.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
miroslav114
Príspevky: 638
Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miroslav114 »

Mam 103 kW a áno je to s dpf filtrom ktorý je ešte pôvodný. Pre info koncom marca som bol na STK a pravdu povediac nemal som čas na svoje auto tak som doma ani kapotu neotvoril od výmeny oleja, nič neskontroloval, som na to lajdak priznám sa lebo mam toho veľa a išiel som na STK a prešiel som úplne bez problémov ek keď meral emisie a pozeral km tak keby ma nepoznal tak si myslí že tie km sú natocene dopredu len ja jazdím ako potrebujem a svižne a na spotrebu nekukam. Kamoš takéto mondeo úplne zabil do 147000km vrátane spojky
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lubo...škoda pary.Mám pochopenie a nikdy som nezahaltoval ak si niekto pochválil iný motor,lebo je ich veľa a ja mám napr pred domom auto čo šepoce nádherne pri 570 tis km (DCI Mascot).
Ak niekto napíše na Jtd vekového rovestníka pumpáča Tdi že je mrcha motor,rovno mu napíšem že je hlupák.Môžeš niečo zásadné vytknúť 2,0 Hdi ?! Asi ťažko. ALE...ja neviem pochváliť Passata ani z motorom Hdi,ani z DCi,môžem iba z Tdi. Že v danej dobe urobil group geniálny ťah a k výbornej technike neblokoval prakticky žiadne informácie a diagnostiky sa mu sakra vyplatilo,aj keď to zároveň spôsobilo že kto mal v zadku dieru sa v tom vrtal,čipoval.Objavili ako sa dá hravo z najmenšieho výkonu urobiť velký,tých okolností je veľa ktoré urobili že sa Tdi stalo tým čím je.Žiaľ dobrý smer sa zastavil a kurz sa zmenil.Pre toho kto opravuje velmi dobre,opravy sú rádove drahšie,pre majiteľa asi nie.Ďalšie roky ukážu kam to povedie.
Píšeš - Často aj mechanici povedia, " to sa už neoplatí opravovať, už treba novšie"....
Tu by to bolo na väčšiu rozpravu,toto nie je prostredie na podobné témy.Len pre uvažovanie (ak sa niekomu chce) že prečo...Ak príde letité auto znamená to čo ?! Prichádzajú peniaze (zárobok) pre dielňu ? Asi ťažko,prichádzajú problémy dokatovaných aut v ktorých sa každý v dedine vrtal,ale už iba tak ...nepitvajme
Zárobok nosia novšie...prd im ľudia (dokonca autorizáky) rozumejú,doma neporobia a to je to pravé orechové kde tečú bubáky a majiteľ si nepomôže môže sa aj na hlavu postaviť,elektronika svoje spraví,a dnes zajtra ideme iba on line,to bude Clondyke.Opravovať 15 črep ? ta nech si kúpy nové,co by ja tam zrobil

66QUATTRO...doplním to iba čo tu "negrupových" trápi najviac...aké sú výdaje pri tých cca 200 tis.Už sa spomenulo,hydrá (cca 70 e.-)
ložiská vačky (panvičky - cca 40.-) a aby sa ušetrilo na servise sa to robí jemne skôr pri 200tis km zároveň z rozvodmi pretože potom je to jeden pokračujúci úkon. Ceny sú kamenná predajňa,a ide znížiť internetovým nákupom.
Toto sa opakuje vždy po 200 tis km...to je pre niekoho viac ako 10 rokov jazdenia.Ale to sú autá kde sa využívajú malé prevádzkové náklady a tak to množstvo "mojich" stihne za 4 roky opakovať.
Vrchol je Golf (8výmen rozvodov) hlboko po milione.Vytknúť mu môžete jedine,majiteľ je tiež mechanik čo behá po EU k nepojazdným kamionom,tj za volantom v kuse.
Reagovať na kraviny čo sa tu lopatami nahádzali od tunajších mudrcov ktorých rozum sa vypína zároveň z internetom nemá zmysel..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dep napísal:Jazdim 9 ročne Mondeo MK4 2.0 TDCi 120kw a vlastnim ho cca. 50 000 km, teraz ma natocene skoro 240 000km. Vsetko čo sa dotýka nafty je zatiaľ stále pôvodne, nič sa nemenilo (klop klop)

Nikdy som nerozumel tomu fanatizmu okolo VW groupy a asi nikdy nebudem rozumieť. Pre mňa auta ako mnohé.

Toto je priama reč a ja jej rozumiem.Ale viem presne datovanie pokým trvá.Po prvé pilinky v palivovom filtry.Potom príde obrat ...už nikdy viac, klop klop je veru každý deń,tá sviňa karma príde a neklope
pavolh
Príspevky: 119
Dátum registrácie: 31.10.2007 20:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pavolh »

nie všetky TDI PD sú citlivé na výmenu hydroštelov pri 200 000 km,
v okolí mám veľa sharanov a alhambier s motormi 85kw AUY ktoré vozili operky do rakúska s brutálnymi nájazdmi a zdíhadtka ani vačky neboli menené, skôr mali problémy s prevodovkami ( je to čudné, ale prevodovky sa sypali najviac na tých z r.v. 2006 )

Sú tie AUY nejak odlišné od PD napr. v passatoch ?
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Milan ale ľudí nezaujíma koľko stoja diely v predajni, ale koľko to stojí celé vrátane práce napríklad aj s tými rozvodmi, prípadne aj s opravou sediel pod vstrekmi


Ja som ti to už písal nejeden krát, napíšeš doslova sloh, ale bez podstatných informácií


Je to niečo podobné ako keby si povedal že čap riadenia je záležitosťou 8€, ale treba k nim pripočítať prácu, geometriu a zrazu si na 50-60€
Dzibi
Príspevky: 80
Dátum registrácie: 05.10.2017 11:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dzibi »

Prečo som potom musel to tej legendy 77kw natlačiť 3000€ aby aspoň trochu išla? Predal som ju len tak tak a to išla po štarte na 3 válce... Nikdy viac! :40bd:
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

vyuzijem tuto temu a zareagujem na Milana Hlavateho.

rozumiem aj ja co hovorite, pamatam si davnejsie, ze ste v mnohych prispevkoch popisovali preventivne ukony, ktore je fajn urobit na modernom diesli po istom najazde km. Urcite rozumiem tomu, ze Vy z toho mate neustaly prijem v dielni, co je super, ste odbornik, nechate si za svoje zrucnosti/vedomosti adekvatne zaplatit.

Ale kazdy na to kasle, a caka, co sa vyvrbi, to sa mozno aj opravi a co sa uz neopravi, tak sa "zakryva" a dava na autobazar.eu.

Moj pripad, auto ma hodnotu cca. 6-7 tisic, ked som si precital o celej tej procedure preventivnych ukonov ohladom pilin v palivovom systeme, dostavam sa na sumu mozno polovicu hodnoty auta. Auto, ktore ma u mna vyhliadku dozitia mozno este par rokov a potom pojde za symbolickych par tisic prec a nasledne kupujem nove/novsie/ine. Ja si tie neminute peniaze radsej odlozim na to druhe auto. Auto bolo na diagnostike na jesen, menim olej kazdych 10 tisic km, palivovy filter vymenim najblizsie.

Na zaver, pracujem v IT a tu castokrat sa riadime heslom "don't touch the running system" :)

Pekny den zelam :)
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Presne tak vykuchat pol motora každých 100 000km tomu sa hovorí prevencia spoľahlivého wagenu. Je to na hlavu to je ako vzor spoľahlivosti? Na lexuse motor neotvorite za život autá nepotrebujete cestovať za servisom z Nemecká na Slovensko
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Páni meráte si pipíkov a hlavu máte zastrčenú až po uši v monitoroch.
Zadávatel potrebuje auto na týždňovky- len aby o týždeň nezistil, že žiadne sa už konať nebudú, lebo ho pandúri z hraníc otočia.
Hjundai - Lexus ? 100t km? len aby tých sto tisíc nebola cifra pre otca aj syna dokopy, vieš po okrese sa velké km nenajazdia a ďalej nebude možné ísť, lebo by si mohol niečo doniesť. lol
Karma je zdarma a sice nerád, ale ja sa budem smiať naposledy - na svojom salaši pod Královou holou.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

pavolh...Ano,môžem potvrdiť a aj som sa stretol z pomerne velkým nájazdom km bez výmeny a bolo to práve u menovaných kde je 90% AUY.

Motor nie je iný ako ostatné,všetko je totožné ale iný a to úplne iný je jazdný režim,príčina javu nie je neznáma.Mám vyfotené všetky práce ktoré robím,a tak by to trebalo iba vyhladať,ale foto je to strašné.Hydrá môžu slúžiť ako poldecáky,jeden sa dokonca už vonku na stole rozpadol na jednotlivé zložky,vačka..takmer neotvárala ventily. Aj tieto motory opätovne behajú,ale pribudla navyše vačkovica na výmenu.
Čo je čarovné..v pamäti závad nič.Ale to je PD čkárom známe,celý motor má dokopy tri drôtiky,pol motora demontuješ a stále ho naštartuješ.Za to sa aj platí dosť vysoká daň kedže väčšina mechanikov iné než pamäť závad nepozná,nie je chyba nuž sme skončili a veci aj tak dopadnú.Niečo nechcú robiť,niečo nevedia robiť,a chudák majiteľ ak nepristúpi na ich hru (prakticky generálka) tak to môže zobrať rovno do šrotu.Nie je asi náhoda že u mňa končia pumpáče z celej republiky po Sobrance či čo je posledné mesto východu.Takto padli Tdi V6 na mechanikoch,takto padajú pumpáče,a ešte len budú dnešné CR-ká,podaktoré už majú celkom pekné km (ale aj problémy zo servisom)

ivko... ľudí vždy zaujíma kapsa iného,nech si oni tu vypisujú čo zarábajú,potom sa možno pridám Kto potrebuje poznať cenu aj z úkonom,zistí u mojich klientov,je ich tu mrte,ak nezistí nič sa nedeje.Tak či tak platí tam kde mu robia auto,u mńa platí to čo je u mňa.Ak si nájde mňa zistí,ak iného tiež,ak niekto nechal niekde tri tisíc ky ok,to chce dvoch,nebudem sa k tomu vyjadrovať
66QUATTRO
Príspevky: 668
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Cicmanec : stále čakám, netreba 50 stačí 10 alebo aspoň pár kusov by stačilo, ale asi natom ešte robíte...

Rozobrať pol motora? - Na PD je to otázka rádovo minút ako hodín dostať sa ku hydroštelom... skúste si to zo srandy na CR ešte len 3 konektor budete odpájať....

hjundai: na lexuse motor neotvoríš, no pochybujem že po pol milióne bude svieži.... navyše skúste ho pohnať 160 a vyššie po diaľnici a povedzte mi spotrebu povedzme na 1000km, hoďte do kalkulačky x 500 a Vám popretáča budíky... tam sa aj 3000 € berie ako drobné....
Zamknuté

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 64 neregistrovaných