Audi A6 c7 140kw - chipovanie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Ja ako rozmýšlam, tak neviem aký vplyv by malo zvýšenie výkonu na chovanie sa automatickej prevodovky v zmysle aby nepodtáčala


konecne, som cakal ze koho to napadne prveho. Samozrejme.
Poznam zopar fesakov co sa cudovali ze po nacipovani motora neklesli otacky na nejakej rychlosti - predtym jazdili 130kmg/h na cojaviem 2900 rpm, nacipovali a mysleli si ze budu jazdit na mensich. Aby bolo tichsie, mensia spotreba.

No bačovu fujaru a este aj machom obrastenu. Samozrejme ze po nacipovani motoru sa NEZMENIA otacky na ktorych auto jazdi akoukolvek rychlostou, pretoze sa nezmenia mechanicke pomery koliesok co sa tam otacaju.

Takze ked ti dneskaj automat podtaca a jazdi na 1089rpm a drnci ti interier, tak ti bude rovnako jazdit aj po nacipovani. Ze vytiahnut 140kW z dvojturboveho dvojlitroveho ancikrista je proti zdravej konstrukterskej logike teraz vobec neriesim, to je len maly bonus navyse, a cakat z toho 160-170kW alebo akekolvek cisla nieze hraničí so zdravym rozumom, ale je daleko daleko za... uplne vo vedlajsej galaxii.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
brano450
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 17.08.2011 12:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa brano450 »

Takže v mojom prípade podtáčanie poriešim jedine softvérovou úpravou automatickej prevodovky ? Pozeral som na profituning.sk že ro robia. Nemá s tým niekto skúsenosť ?

http://www.profituning.sk/optimalizacia ... revodovky/
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

sadni si na bicykel vedla sagana, dajte si rovnaky prevod a chodte vedla seba 25km/h zistis ze hoci ma sagan 3x tak silnejsie nohy od teba, aj tak musi tocit pedale rovnako rychlo ako ty aby tych 25km/h dosiahol, tak isto je to aj s prevodovkou

v tvojom pripade by som riesil iba tu prevodovku a na motor sa vyprdol nakolko po uprave softu prevodovky sa ti bude zdat auto zivsie, teraz akcelerujes z 1050ot, po uprave to bude mozno niekde okolo 1600ot, jazdit dlhodobo v S-ku je otravne a blbost
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
lauryl
Príspevky: 338
Dátum registrácie: 04.05.2006 21:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lauryl »

Na zamyslenie.

Dnešné autá majú celkom rozumné TCU riadiace jednotky zväčša s nejakou obdobou funkcie "umelej inteligencie". V podstate sa prevodovka "učí" štýl jazdy majiteľa a prispôsobuje sa mu. Takže vo výsledku sa stane, že ak kúpiš ročné auto po dedkovi, čo hladká plyn, budeš mať po 100m rozbehu od križovatky 6-ku pri rýchlosti 50km/h a 1100ot motora. AK kúpiš presne to isté auto ale po mladom šarkanovi, budeš mať na rovnakej dĺžke a pri rovnakej rýchlosti zaradenú 4ku a 1900ot. Prípadne môže rôzne správanie auto rozlišovať aj podľa použitého kľúča, Ak má manželka jeden a ty máš druhý, každému sa auto bude správať inak.

Čísla neberte ako reálne, sú len na ilustráciu rozdielu a správania prevodovky.

Tu sa mi natláča otázka, či by nestačilo len "resetnúť" užívateľské dáta v prevodovke. Neviem či to tvoja umožňuje, len dávam možnosť na úvahu.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> V podstate sa prevodovka "učí" štýl jazdy majiteľa a prispôsobuje sa mu.

nie, nie je pravda. VSETKY automaticke prevodovky su dnes naladene na emisie, zurivo podtacaju len kvoli emisiam emisiam emisiam emisiam emisiam emisiam emisiam emisiam emisiam emisiam emisiam emisiam emisiam emisiam emisiam emisiam emisiam emisiam emisiam emisiam emisiam emisiam a nicomu inemu.

Ze to neprospieva technike ? Ze sa na nizkych otackach nespaluje dobre nafta, ze vytvara viac splodin [!!!] ako pri dokonalejsom spalovani, ze sa tym zanasa sanie, turbo, EGR ventily a samozrejme DPFka ?

Vazeni, ale to predsa vyrobcom aut VYHOVUJE, SIALENE VYHOVUJE. Ludia su sprostaci lebo si myslia ze cim mensie otacky, tym mensia spotreba - TOTO NEPLATI, NECH SA PACI POZRITE SI KRIVKY TZV. MERNEJ SPOTREBY PALIVA, vzdy su konvexne (tvar U, na MENSICH otackach nez su nejake optimalne spotreba STUPA !!) a nikdy nie su linearne (na mensich otackach vzdy mensia spotreba).



>> Takže v mojom prípade podtáčanie poriešim jedine softvérovou úpravou automatickej prevodovky ?

presne tak. Jaster dal fantasticky priklad. Aby som nerobil nejakej slovenskej firme reklamu, priklad zo zahranicia o DSG :

https://www.darksidedevelopments.co.uk/ ... ox-tuning/

Even in manual mode, most gearboxes will automatically change up at a set RPM. This doesn't always suit everyone's driving style and can be quite annoying. We can set this to a higher RPM or disable it completely. Ideal for track or fast road use.

Aj v manualnom mode, vacsina prevodoviek automaticky preradi na NASTAVENYCH OTACKACH. Toto nie vzdy vyhovuje soferskemu stylu kazdeho vodica a moze byt vcelku neprijemne [maju na mysli samozrejme podtacanie v podani VW, to je tragedia jak svina]. MOZEME TO NASTAVIT NA VYSSIE OTACKY ALEBO UPLNE ZAKAZAT [cize DSG nikdy nepreradi samo, vzdy caka na povel vodica]. Idealne pre pretekarsku drahu alebo rychlu jazdu na obycajnej ceste.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

Mám to isté auto len 3,0 TDI V6 150kw verziu so 7 st S-tronicom..Ked mám zapnutý režim eficiency, tak ano dosť podtáča motor..otáčky sa pri jazde držia cca na 1100-1200..sedmičku šlahne kludne pri 65 km/h...
ked prepnem comfort je to o niečo lepšie..potom je tam ešte individual-auto a samozrejme dynamic..aktuálne na dynamicu nejazdím pretože aby mi totálne studený motor vytáčalo do 3000 otáčiek a držalo ho na cca 2000 pomaly stále tak nejako nechcem..
Inak uprava softu tej prevodovky to aby radila pri vyšších otáčkach, tak stojí cca 400-500 eur...
Inak neviem aký musí byť rozdiel medzi tým tvojim 140kw a mojimi 150 okrem teda objemu a dvoch valcov navyše ale to auto ide dosť dobre..za 7,1 sekundy 100vka za 27 sekund 200..
Dnes už naozaj neviem či sa ludia zbláznili a kolko by chceli aby tie autá mali výkonu...Jááj ešte jeden element tu je žeby puberta?
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Asi tri roky dozadu som sa pri prechádzke po zasneženom sídlisku zapozeral na odparkovane autá. Sneh napadal takto isto ako teraz, v polovici januára. V rade 45 zaparkovaných áut sa počas dvoch týždňov 32 nepohlo. Stopy v snehu ukázali ktoré odišlo a ktoré sa vrátilo. Stáli tam od lady1200, po x6, civilné verzie,tuningove. Načo je toľko aut v dedinách, mestách keď 2/3 pol mesiaca stoja bez pohnutia.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

nechytilo ma to za srdce a ani s tym nesuhlasim, aby ma niekto nepodozrieval, ale dost chapem tych, co to robia... napr.ten trojliter V6 TDI sa servisuje trosku tazsie a drahsie, ako 2,0TDI, ktory nacipuje na cca 170kW - a ked to prezenie, tak aj tak bude lacnejsi servis, lepsi pristup k motoru a vacsina to nerobi pre okruhove sprinty, ale pre znizenie spotreby pri dlhsej trase a normalnych otackach, maloktory clen odpali prevodovku...ved 3,0 TDI V6 kupis uz po 200tis. km, musis menit retaz a prislusentvo a to nie je len taka brnkacka za 1000 euro... tito rozumbrady to maju celkom dobre preratane...ved keby na to mal, tak kupi 400-500 konoveho jaguara a necipuje, len leje benzin...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Môžme sa zamýšlať nad dôvodmi a asi väčšina nabehne na plytčinu lebo čiste pragmaticky premýšlajúci človek narazí na 60/90/130 a to ho nepustí ďalej uvažovať.Lenže toto nie je vôbec o tom,dokonca sporovlivosť to už vonkoncom nie pretože tá nezačína výdajmi ani premýšlaním koľko to teraz vydrží,či si neodpíše motor či prevod,proste nie.Kto to chce pochopiť musí s tým trochu pojazdiť a zistí ak sa predtým zaradil za zadok auta pred ním,teraz ho predbehne prv než sa ten pozrie do zrkadla.Čipovaný trojliter zo svojim brutálnym krútiakom si to vybaví aj z dvoma za sebou v zlomku sekundy.Pochopil som keď som neraz pri servisnej regenerácii dobehol jedného dvoch troch,a stačilo hodiť smerovku a bolo vybavené.Je to silne návykové,nie je to o rýchlosti.A ak,tak o rýchlosti z akou dajú do smútku okolie ktoré v hustejšej premávke nemá šancu len sa vliecť prakticky aj za každým.Darmo bude mnoho ľudí spomínať vcelku rýchle benzínové autá väčších kubatúr.Jedno nemajú ani tie,brutalitu zospodu.Nefandím tomuto športu,iba píšem čo je za tým,čo mnoho ľudí nechápe.
S čipom plne súhlasím v tých prípadoch ak si človek kúpy väčšie rodinné auto a zistí že síce vie existovať zo 77 kW ale nie ak ho naložia.Tam je to najlepšia a najlacnejšia cesta ako si pomôcť za máličko peňazí a brať iba plusové bonusy a nie predávať a kupovať iné a pod.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

ak si človek kúpy väčšie rodinné auto a zistí že síce vie existovať zo 77 kW ale nie ak ho naložia.
Mám "väčšie rodinné auto" (oproti fabii) naložím ho po strechu, zapnem 2t vozík a stačí mi to. Asi to bude tým, že rovnako som chodil s 44Kw autom. :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

oco, ty to nikdy nebudes riesit, lebo potrebujes auto na nenormalnu vydrz a cip by mohol byt proti....ja len, ze chapem preco niekto nacipuje stvorvalec, niekto sestvalec a niekto aj osemvalec, ale je to hrozne pomyslenie, ze chce mat silu na 1500 ot. a este sa chvastat,ze mu klesla spotreba o pol litra...podtacanie nacipovanych motorov je na dennom poriadku, pricom je to uplny opak jazdenia pretekov...mysli, ze kvoli povahe tychto ludi, ich mentalite, setrnosti a vztahu k autam tu bude cipovanie do nekonecna...
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Čipovanie tu bude len do zavedenia iných chipov - a to GPS, ako majú už dnes všetky firemné autá. V tom momente ako niekto zistí aké miliony utekajú na pokutách a zavedie to - budeme jazdiť ako baránkovia.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

noo oco mudro píšeš..počítam že do 5-7 rokov sa veru nebude dať jazdiť tak ako si každý zachce..prídu nové autá s obmedzovačmi na základe GPS a pekne v dedinách bude mať plyn na podlahe a pôjde 50..mimo 90 atd...určite nabehnú kadejakí odstraňovači obmedzovačov..ale ktovie či to nebude prepojené s kadečím iným, že to len tak ľahko nepôjde..automobilky si poradia s kadečím..
Viď aktuálne novšie vozy VW Group do necelej polhodiny drží v RJ elektriku..potom je všetko mrtve a elektrika je len v baterke..všetko sa uspí a zlodeji si môžu auto akurát naložiť..nepohnu s ním..
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

mp3turbo napísal: vytiahnut 140kW z dvojturboveho dvojlitroveho ancikrista je proti zdravej konstrukterskej logike
Vytiahnut z 1 litra objemu 100 kw je dnes uplne bezne a takyto motor ma uplne normalnu zivotnost - ako kazdy iny (cca 250000 km).

t.j. 2,0liter moze mat 200 kw a je to uuuuuplne v pohode.


btw - mal som 150000 km na nacipovanom 1,6 TDI a nebol ziadny problem.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

poprve mnohe hentie motorceky sa nedoziju 250.000km ani po troch generalkach (vid VW TFSI motory, uplne bezne ze padli po 60.000 az 80.000km lebo piestne kruzky, lebo olejove hospodarstvo, lebo lebo lebo) a podruhe, NORMALNA ZIVOTNOST MOTORA SA RATA V MILIONOCH KILOMETROV.

BMW 325i z roku 199x po milione mil, teda 1.6 miliona kilometrov, rozobrali a zistili ze takmer vsetky suciastky su v ramci tolerancii NOVEHO motora co vysiel z fabriky. A tie co boli "opotrebene" vykazovali opotrebenie okolo 10% cize zase na urovni niekolkych milionov kilometrov.

To ze bezny cloviecik si mysli ze NORMALNA zivotnost motora je 200.000km je scestne. Moj krsny mal v roku 1990/1992 na Favoritoch a Feliciach na polnohospodarskom druzstve natocenych nad 500.000km na kazdej jednej, mali ich tam tucet, vsetky tie auta umreli na hrdzu a ani jedno jedine nie na motor.

Takze tu je problem.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 68 neregistrovaných