1 023 217
inzerátov
Pridať inzerát

Audi A6 2.7 TDI DPF - pribúdanie oleja

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Audi fórum
Odpovedať Nová téma
12345>
Autor Správa
audia5
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 02 júl 2012
Príspevky: 7
Nabehané: 2 hod 43 min
Predmet: Audi A6 2.7 TDI DPF - pribúdanie oleja PríspevokZaslal: 15.09.2017 21:35   
Zdravím, mám Audi A6 C6 2.7TDI BPP multitronic DPF a riešim problém s neustálym pribúdaním oleja (nafta). Od kúpy po prejdení cca 5,000km pribudlo asi liter oleja. Vymenili sa trysky a problém pretrvával, takto sa na aute najazdilo cca 40,000km s intervalom výmeny oleja cca 3,000km pokým sa nezanieslo DPF. Vymenil sa za nový no v RJ sa nespravila adaptácia, iba sa vymazali DTC.

Hodnoty po výmene:


Po prejdení cca 50km pribudlo asi pol litra oleja.. Znova som vymenil trysky - nové podložky, vyfrézované sedlá, po prejdení 50km znova to isté..

Hodnoty DPF teraz:


Mojim hlavným podozrením je neustála regenerácia DPF kvôli tomu, že nebola adaptovaná (kanál 104.1 - oil ash volume 0.55 - pretrvávajúce hodnoty starého zaneseného DPF) no RJ ukazuje poslednú regeneráciu pred 70km? (Tzn. počas jazdy kedy pribudol olej regenerácia ani neprebiehala..)

Je vôbec možné, že vnikne toľko nafty počas regenerácie? Adaptácia sa budúci týždeň spraví no moc sa mi nezdá, že pribudne také množstvo len kvôli regenerácií.. Počas jazdy auto nedýmí ani nič také..

Kde môže byť problém?

Ďakujem.
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (190)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 5568
Nabehané: 2 mes 28 dní 0 hod
PríspevokZaslal: 16.09.2017 01:45   
vylietany motor.dpf je filter ktory zachytava sadze.ak zerie olej filter dpf sa zabije hned.zlym spalovanim nafty to trva dlhsie.nepomoze nic ani vymena snimacov tlaku.mas asi tu prvu generaciu aut s dpf piezovstrekovace tie vstrekuju vela nafty pri vypalovani dpf = najhorsia kombinacia.
Citovať
karool
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 13 apríl 2009
Príspevky: 72
Nabehané: 6 hod 10 min
PríspevokZaslal: 16.09.2017 08:42   
No teraz bude treba vela vela bananov
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (532)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 18195
Nabehané: 1 mes 28 dní 2 hod
PríspevokZaslal: 16.09.2017 10:09   
Podla mna je skor problem v diagnoatike problemu. Menil si fap. Katalizator je dobry? Dosahuje pri regeneraciu proces potrebnu teplotu? Vie RJ ze je tam novy filter?
_________________
Moderátor na dôchodku.
Citovať
Sprtos
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 22 október 2016
Príspevky: 63
Nabehané: 1 dní 16 hod 22 min
PríspevokZaslal: 16.09.2017 14:17   
No nepribudal olej, ale do oleja sa bud dostava (najpravdepodobnejsie) nafta, s velkou pravdepodobnostou kvoli zle prebehnutej regeneracii DPF.Mozno DPF bol uz tak zaneseny, ze regeneracie prebiehali velmi casto, ale kludne to moze byt sposobene aj problemom vstrekovacej sustavy.Dalej moze byt problem so zle fungujucim katalizatorom, ktory je hlavnym predpokladom uspesnej regeneracie DPF. Alebo, ale to je malo pravdepodobne sa do oleja dostava chladiaca zmes...to sa da lahko zistit...kazdopadne diagnostika by vedela urcite odhalit problem
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (409)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15656
Nabehané: 22 dní 12 hod 53 min
PríspevokZaslal: 16.09.2017 19:16   
Kolko kilometrov je nakrutenych od vymeny DPF ? Je to len tych par 50km ako pises, alebo sa bavime o inych tisicoch ?

Novy DPF bol skutocne novy uplne uplne novy ? Original napr. z autorizovanej siete alebo nejaky polsky na tri pismenka ktory ma ani nie polovicnu hmotnost originalu a je na to velmi dobry dovod ?

Predpokladam ze vymenu DPF samotneho si nespravil technicky spravne a ani v nejakej autorizovanej / odbornej sieti pretoze systemom "vyrazim povodny stupel, navarim novy" proste vymena DPF nesmie neprebiehat.

Dalej, mas istotu ze uz niekto pred tebou neriesil tieto regeneracie ? Nezistil si nejake zasahy na fyzickej vrstve, napr. stopy po rozrezani povodneho DPF... bol skontrolovany software v riadiacej jednotke CI JE ORIGINAL ? Aby si tam nahodou nemal nejaku sracku s "dpf off" ktora samozrejme nie je ziadna realna off pretoze tych rutin je tam milion, ale je to akurat software ktory nejaky umny feši nasypal bez akejkolvek znalosti co to robi a jedina vec ktoru ten software "nerobi" je indikacia chyb... pretoze uz som videl zopar pripadov kedy dobastleny software ktoremu profesionalna firma samozrejme houno rozumela robil len to ze regeny prebiehali resp. sa snazili prebiehat akurat boli vypnute vsetky alebo niektore chybove hlasenia... [ !!! toto vyzera silno ako tvoj pripad !!!]

Zvlastne mi pride este aj to ze tvoja verzia 15.7 nema popisky v stlpcoch. Mala by ich vediet. Je dost mozne ze v skutocnosti je to nejaka devatstovka akurat s prepisanymi cislami. Nechybaju ti nahodou popisky v inych pripadoch ?
Citovať
audia5
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 02 júl 2012
Príspevky: 7
Nabehané: 2 hod 43 min
PríspevokZaslal: 16.09.2017 20:36   
Od výmeny je to asi 200km, áno je to presne ten polsky na tri písmenká.. Mechanicky bol menený klasiky ako celý diel výfuku t.j. 2x 3 šroby s tesnením uprostred..

Históriu auta práve že vôbec nepoznám a tam je ten problém, predošlá DPF tiež moc nevyzerala ako originál (nebol na nej žiadny nápis AUDI alebo také niečo, neviem či originál má nejaký nápis), nebol však zváraný (aspoň to nie je vidno) a vyzeral, že fungoval normálne (regenerácie)..

Mapy taktiež neviem ako zistiť či sú originál no auto na svoj výkon tiež podozrivo dobre ťahá...

Dnes sa spravila adaptácia a nútená regen. + cca 50km a znova pribudlo asi 20dl. oleja..
Citovať
Sprtos
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 22 október 2016
Príspevky: 63
Nabehané: 1 dní 16 hod 22 min
PríspevokZaslal: 17.09.2017 07:26   
Tu je jeden zaujimavy clanok o polskom DPF "na tri pismena"

http://www.auto.cz/velky-test-.....psi-108610
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (439)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 8794
Nabehané: 3 mes 1 dní 9 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 17.09.2017 08:01   
krasne nieco..."filter" co nefiltruje, iba ojebuje protitlakom manazment angry, to cele skoro v cene fabrickeho filtra, vo fabrike postavenej za eurofondy angry napadaju ma vybrane slova na k, p v rozsahu dvoch A4
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
oco13
Legenda - Ford T (504)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 4970
Nabehané: 3 mes 1 dní 23 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 17.09.2017 08:08   
Bajo - preboha čo čakáš - už dlhé roky sa falšujú tričká Adidas alebo kabelky ani neviem značku. Tam je zisk pár šupov tak prečo by sa nefalšovali ovela drahšie auto diely. Uvidíš že sa dočkáme ešte ovela masovejšieho rozšírenia týchto podfukov.
V článku ma zaujalo fotenie sondy vo výfuku a diagnostickej záasuvky - to pôjdu s kamerou po kábloch až k meráku ?? aby bolo jasné že tam nie sú atrapy? Veď už dnes bez kamery sa emisie merajú tak že aj auto čo švindluje má sondu a pustený motor aby si okolo sa motajúci ludia nič nevšimli. A že vrčia v dvoch boxoch dve autá? ved to je v poriadku a že sú rovnakej značky a typu - náhoda.
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
lindezv
Založený: 25 október 2008
Príspevky: 21
Nabehané: 2 hod 36 min
PríspevokZaslal: 17.09.2017 08:11   
co ma pribudajúci olej s DPF???? nechapem tomuto... ak sa dostava nafta do oleja tak to je problem a nie DPF..

DPF regeneruje na zaklade zvysenie teploty a to zmena momentu vstreku a mnozstva.. a nie olejom alebo ako to bolo myslene
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1787)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 16841
Nabehané: 2 mes 25 dní 19 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 17.09.2017 08:18   
Keby iba zaujímavý,je to priamo výstraha a určitý (možný) stupeň poučenia pre tých čo sa poučiť chcú,ktorých je ovšem úplné minimum.Absolutná väčšina chce akurát iba tak jazdiť a to bez ohľadu ako to dosiahne.Všeobecná lahostajnosť napriek žváštom zainteresovaných nemá snahu riešiť nič a to doslova.Pokojne sa prehliada dokonca inzercia na vybúranie filtra,takže ani tajnosti netreba robiť,tu proste netreba mať obavu zo žiadnej všivárne a už vôbec nie nejaké výčitky svedomia ak tá všiváreň je priamo deklarovaná a chránená a vzorove predvádzaná zo samej špičky vedenia štátu.K tomu sa nepodvádzalo,je najprv nutné to čo chýba..vôla

Pribuda olej preto lebo sa v ňom zvyšuje podiel nafty z dostrekov,tj posledného nastreknutia ktoré je časove tak spozdené aby sa jeho energia uvolnila až vo filtry.Dlahotrvajúci prílev takéhoto paliva je to od čoho sa zvyšuje hladina.
Že žabožrúti vec vyriešili elegantnejšie,to týmto namysleným grupáckym hlavám neotvorilo oči a tvrdohlavo trvajú na svojich princípoch...ak už hlúpy,tak aj zásadový !!!
Citovať
Sprtos
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 22 október 2016
Príspevky: 63
Nabehané: 1 dní 16 hod 22 min
PríspevokZaslal: 17.09.2017 08:21   
lindezv ...taketo nezmysly tu radsej nepis....
Citovať
Sprtos
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 22 október 2016
Príspevky: 63
Nabehané: 1 dní 16 hod 22 min
PríspevokZaslal: 17.09.2017 08:30   
Presne ako mhlavaty pise, zabozruti su v problematiky DPF naozaj na spici, ale zrejme niektori sa boja opicit po nejakom PSA, aby nestratili nieco zo svojho mena, ktore uz aj tak stratili...Kto sa aspon trosinku zaujima o problematiku FAP (DPF) tak musi uznat, ze PSA to ba zvladnute naozaj bravurne.
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (532)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 18195
Nabehané: 1 mes 28 dní 2 hod
PríspevokZaslal: 17.09.2017 08:44   
Aj vymena filtra za repas so zarukou, vratane prace za 400e.
_________________
Moderátor na dôchodku.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12345>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Audi fórum