Audi A6 2.7 TDI DPF - pribúdanie oleja

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24981
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Prax príde na rad vždy nakoniec.Ale prax bez pochopenia čo a prečo a začo,asi viac pomrví než napraví.Aj tak tu viac povedané nebolo ako bolo.To že je nejaké direrenčné čidlo je síce pekné,ale aj ono má svoj algoritmus správania,čo dá nazvať niečím ako správania a vyhodnotenia prírastkov tlaku v závislosti na čase,prírastok teploty v závislosti na čase,a zloženie spalín čo zase špicluje lambda sonda.Teplomerov môže byť až tri kusy,teplota za turbom,pre DPF a za.Ten menežment vie v podstate nesmierne veľa,vie to vyhodnotiť a prácu dirigovať,riadiť tak aby u dokonale fungujúceho systému napr nedošlo k zvyšovaniu podielu paliva v oleji.Na tieto veci myslené je,nie je pravda že sa niečo živelne deje len tak.problém väčšinou začína zásahom človeka ak sa regenerácia pre vadu niečoho alebo daná okolnosťami premávky viac ráz neuskutočnila.Mnohý aj tušia,že čosi sa deje,ale iba málokto zájde a zaplatí si v servise vynútenú regeneráciu.A chyby sa kopia žiaľ aj dielenskými zásahmi,treba povedať nesprávnymi.Výmazom obsahu popolčeka bez reálneho vyprázdnenia,ale aj neupravením hodnôt po reálnych výmenách.ako téma je to nevyčerpateľné...chyba je že to zaujíma min ľudí aj tých iba preto že lietajú vo výdavkoch a už im to lezie na nervy
Nie je lahké sa pre netechnika zorientovať,ale dá sa dobrou selekciou písaného a selekciou autorov.Lebo toľko čo sa konín okolo toho natrepe je toľko že sa v tom sem tam rozumný článok utopí
Diagnostika napr VCDS má kapacitu meraných vecí 255 x 4 hodnoty čo je 1020 rôznych veličín.Nikdy som nezažil,aby si niekto dal námahu o nich premýšlať.pozrie sa to,čo chápe aj môj teriér,stav zaplnenia a ešte nejaké prkotiny a finito.Tu začína hlavný problém,podstata uniká a na Youtube sa nenájde,a aj pán Google dáva odpovede ktoré už nie sú zadarmo.
Zdeno573
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 09.05.2010 16:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdeno573 »

VW,Audi,Skoda maju cely dpf system oklamany tazko sa da vysomarit s tych hodnot vo vagcomu,luskal som vela identickych vw aut a kazdy mal uplne ine hodnoty podla ktorych by uz nemali tie dpf fungovat alebo by mali byt uz po smrti.a oni jazdia bez problemov a aj s cistou koncovkou a bez pribudani nafty v oleji.Pri pribudani oleja v nafte je rozumnejsie kupit novy orig.dpf filter aj so snimacom protitlaku,nechat nahrat novy orig.softver.ine debaty su asi zbytocne.Nemcuri vedia co robia a vedia ze njlepsie zaraba sa na dieloch.....
Zdeno573
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 09.05.2010 16:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdeno573 »

Napriklad BMW alebo Peugeot maju jasne definovane zaplnenie a netreba na to stovky hodnot,riadiace jednotky tychto aut to jasne udavaju.VW to ma chaoticke ...myslim ze je v tom zamer...pre obycajneho automechanika s nejakou tou diagnostikou je to spanielska dedina,preto vo VW servise menia vsetko naraz,bohuzial je to financne narocne.
Zdeno573
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 09.05.2010 16:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdeno573 »

ano snimac sa musi prisposobovat,ale ak neni jasny povod vozidla a pokial sa niekto babral so softverom je potrebne nahrat novy softver.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24981
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vysomáriť sa dá,problém je vedieť toľko aby to bolo možné.Problém je sa dopracovať sa ku vzťahovým veciam,tie veci sa získavajú problematicky,to si ani dvaja kamaráti veľa rozumu nenalejú.Z dielčích poznatkov sa dá dopracovať k celkovému obrazu,ale cesta je dlhá a z bublín diagnostiky sa to pochopiť nedá.
Aj peugeot vie potrápiť,o tom by sa dalo písať,ale problém je vždy a najlepšie riešiteľný vtedy,keď vznikol.Ak už do systému zasahovalo zopár neštastníkov,je to stále horšie a horšie.Jedna závada ešte má nejakú logiku,dve závady nemajú žiadnu a to je väčšina toho čo sa rieši.Už sa iba kopia výdavky.Že mali tú smolu byť riešené hneď na počiatku niekým čo o tom vedel málo prípadne nič

zdeno...ja som to už písal,nikdy som nenahrával iný softvér.prečo by som mal.Ak niečo z existujúcim fungovalo 100 tis km,bude aj naďalej,aj bez prehrávania softu
Jediná výnimka je návrat k DPF tam kde už bol out
Áno,stočené km sú jedna z príčin
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 17.09.2017 14:29, upravené celkom 2 krát.
Zdeno573
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 09.05.2010 16:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdeno573 »

Niekde som cital ze u novsich aut maju aj stocene kilometre za nasledok zle fungovanie dpf filtra,cely algoritmus regeneracii je tymto naruseny.
Zdeno573
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 09.05.2010 16:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdeno573 »

Ved a o tom to je nikto zo zakaznikov vam nepovie hned celu pravdu ako problem zacal a ako sa zacal odstranovat,alebo vela ludi toto riesi po kupe auta,skratka auto nepoznaju.a naozaj VCDS moze niekedy zavadzat ak bol upravovany softver,staci len nejaky tuning.
Zdeno573
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 09.05.2010 16:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdeno573 »

mhlavaty...ako sa da odstranit problem s dpf pri stocenych km.? Kedze asi 60percent dovezenych aut je stocenych.Staci dat povodne km.spet coz sa niekedy asi ani neda zistit, alebo upravou softu?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24981
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak ako uvádza cviro,systémy sa rôznia,tu vždy treba aktuálne premýšlať dla toho aká značka sa robí.Diagnostika a diagnostika je rozdiel,aj keď má rovnakú úvodnú obrazovku,obmedzenia čo všetko ktorá nevie sú niekedy veľké až zásadné.Výrokové časti často obsahujú úplné koniny zrejme z translátora,a tam pomôže jedine vedieť,čo za údaj alebo čísielko vlastne pozerám.
DPF je nesmierne závislá práve od správneho poznania že akú hodnotu práve vidíme,čo to je,a ako sa správa.K DPF ale platí to aj všeobecne k motor menežmnentu je,existuje spústa utilít,ktoré vedú k nejakému výsledku.Jedna z nich napr (týka sa grupy) obsahuje spôsob jazdy,dané otáčky,5x plné krátkodobé zaťaženie a odčítanie hodnôt vrátane hodnoty lambda a teploty G235 (spaliny) a z toho je výstup ...ak lambda presiahla hodnotu 1,39 tak treba urobiť x úkon
Na preverenie každej jednej činnosti je nejaká utilita,problém je si ich zohnať,naučiť,odskúšať a ...je vyhraté.Zásadný problém,nedajú sa kradnúť,preto ich pozná min ľudí
Zdeno573
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 09.05.2010 16:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdeno573 »

Mate pravdu ale to sa snad ani neda to by sa musel mechanik zmerat len na jednu znacku auta,a stovky hodin studovania .je problem zhanat doveryhodne informacie.v orig.servisoch toto neriesia menia sa cele skupiny dielov v danej skupine.zakaznik to plati s vysvetlenim ze ....systemova chyba.Ty co toto ovladaju klobuk dole..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24981
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Prvý predpoklad - mať možnosť a čas,už nie je v autorizovanom servise vlastne vôbec môžný.ja ak sa teraz o päť minút z niečím stretnem čo by chcelo do dielne,tak proste idem,či je večer,či nedeľa či štátny sviatok.Kto nie je pánom svojho času a systému práce,tak veľa vody nenamúti
maci.nko@azet.sk
Príspevky: 119
Dátum registrácie: 06.05.2007 12:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maci.nko@azet.sk »

A čo keď je príčinou čerpadlo? Predný simering a tečie si pekne do rozvodov??? Hm?
lindezv
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 25.10.2008 16:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lindezv »

2,7 tdi ma cerpadlo pohanane remenom teda je mimo ak si dobre pamatam.. Aj 3.0 to iste. Kazdopadne ak autor priapevku najde pricinu alebo nieco objavi budem rad ak napise este..
Zdeno573
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 09.05.2010 16:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdeno573 »

pan mhlavaty viem o com to je tiez travim nedele v dielni skumanim a ucenim sa,priznavam aj na svojich chybach,len pointa je v tom ze nikto vam ten cas nezaplati a este vas ohovoria ze ste drahy...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24981
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jedna z možných príčin,ale iba tam,kde je náhon čerpadla vedený napr od vačky,tam kde je čerpadlo autonómne montované a hnané remeňom tam nehrozí.*U tohoto teda nie
Zdeno síce je to neplatené,ale kdesi sa to i tak nájde,ak nie inde tak v čase koľko trvá hľadanie,a teda či sa vôbec nájde problém.So zaplatím problém nie je,tragédia začína ak sa draho dá zaplatiť kto veci neopraví príp ešte aj zhorší
K tej veci že drahý...kto je drahší ? ten čo robí a urobí,alebo dasať pokusníkov a auto stále zlé ?

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 60 neregistrovaných