R18 na slovenských cestách
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 04.06.2022 13:54 Zdieľať na Facebook
R18 na slovenských cestách
Čaute, chcem sa vás opýtať, aký veľký rozdiel v komforte atď. by bol medzi 205/55r17 a 225/45r18 konkrétne na novej Octavii ? Viem, že niekto nad tým zagúľa očami, že co je to za debilnú otázku, ale nikdy sme také disky nemali a keďže je to nové auto tak uvažujem, že na terajšie r17 obujem zimáky a na leto kúpim r18.
Ďakujem.
Ďakujem.
-
- Príspevky: 418
- Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00 Zdieľať na Facebook
Re: R18 na slovenských cestách
Ja vy som skor uvazoval o 16 na zimu….
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: R18 na slovenských cestách
Celkom jednoduchá matematika - vyrátaj si výšku bočnice gumy a čím je menšia tým je menší aj komfort, tým rastú náklady na servis náprav. z toho treba vychádzať.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 04.06.2022 13:54 Zdieľať na Facebook
Re: R18 na slovenských cestách
Áno tomu rozumiem, ale keďže, ako som povedal, som nikdy nemal R18 tak nemám absolútne najmenšiu šajnu, či rozdiel medzi 55 a 45 je deň a noc napr. v komforte alebo je to zanedbateľné. A preto sa pýtam.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: R18 na slovenských cestách
55 = 112mm, 45 = 101mm , ak sa mýlim tak ma opravte matematicky - 10% komfortu . Pocitovo si to musíš vyskúšať sám. To fakt pocitovo neviem, ja jazdím 12.5x24 a to je do 15km/h celkom prijatelné.
Edit : jaj aha celkom som zabudol na aute mám 205/65r16 a celkom sa to dá.
Edit : jaj aha celkom som zabudol na aute mám 205/65r16 a celkom sa to dá.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 3436
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: R18 na slovenských cestách
V žiadnom prípade si nedávaj 18!!
Minimalne 19,ideál sú 20 palcové, s max 35 výškou...., čím širšie, aspoň 255+.
Uvidíš, ako budeš rýchly v zákrutách v rannej špičke, ako Ti to vyzehli všetky menšie jamy....
Teraz vážne, 15-tky su max ideál na auto veľkosti Octavia.
Až musia byť 16-tky, tak čím vyšší profil a UŽŠIE!!
Budeš mať komfort spotrebu o 1 liter nižšiu oproti 17-18.
Na Slovensku NEMÁŠ cesty pre autá.
Minimalne 19,ideál sú 20 palcové, s max 35 výškou...., čím širšie, aspoň 255+.
Uvidíš, ako budeš rýchly v zákrutách v rannej špičke, ako Ti to vyzehli všetky menšie jamy....
Teraz vážne, 15-tky su max ideál na auto veľkosti Octavia.
Až musia byť 16-tky, tak čím vyšší profil a UŽŠIE!!
Budeš mať komfort spotrebu o 1 liter nižšiu oproti 17-18.
Na Slovensku NEMÁŠ cesty pre autá.
-
- Príspevky: 1263
- Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05 Zdieľať na Facebook
Re: R18 na slovenských cestách
To nie je len o gume, ale skor o aute ktore ma podvozok prisposobeny danym rozmerom diskom a pneu. Ja mam na jednom aute predpisane vzadu 265/35 18, vpredu 245/40 18, na druhom aute 285/30 19 vzadu a 255/35 19 vpredu. Mensie ako 18-ky, resp 19 na druhom aute, ani neobujem kvoli brzdam. No a co sa komfortu tyka, na tom profile 35, resp 30 mam mozno vacsi komfort (v prepnutom Comfort rezime) ako na Octavii hoci aj s profilom 65.
A co sa tvojho rozmeru tyka, 225/45 by som tragicky nevidel, kludne to tam obuj.
A co sa tvojho rozmeru tyka, 225/45 by som tragicky nevidel, kludne to tam obuj.
Hrdym majitelom:
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
-
- Príspevky: 3436
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: R18 na slovenských cestách
Nerad mu hlúposti!!
Ako môžeš porovnávať Mercedes E AMG s Octaviou?!
Už trochu sudnosti.
Keby si si skúsil Mercedes E s normálnymi pneumatikami, dokonca aj 15-16 palcové mal voľakedy S, tak zistis, čo je to skutočny KOMFORT.
Ako môžeš porovnávať Mercedes E AMG s Octaviou?!
Už trochu sudnosti.
Keby si si skúsil Mercedes E s normálnymi pneumatikami, dokonca aj 15-16 palcové mal voľakedy S, tak zistis, čo je to skutočny KOMFORT.
-
- Príspevky: 1263
- Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05 Zdieľať na Facebook
Re: R18 na slovenských cestách
Hluposti? Niektore verzie Octavii maju v serii od vyroby 18-ky.
Hrdym majitelom:
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: R18 na slovenských cestách
ja mam cele roky na fordoch 225 R18 a druhe ma 235 R19.auta su ST preto mali tak disky z vyroby.ale na zimu obe auta maju plechace 205 R16 balony.rozdiel v komforte bude taky ze budes citit viac ran do karoserie viac kazdu nerovnost no tie 225 235 zasa lepsie pojdu na ceste lebo mas sirsiu pneumatiku.
nove auto,stare obehane auto,ak ma nevytlcene napravy a ak ma dobre zladenu geometriu nebudes citit ani vyjazdene kolaje vo volante.
no tie R18.R19 budu casom aj krive.neda sa tomu ubranit vzdy pri kazdom prezuvani to treba sledovat.tymi autami jazdim 95 percent jazd dialnice SK A DE CH FR IT PL CZ a davam rovnat R18 R19 kazde 2-3 roky hoci ani jednu dieru nechytim ale spoje na cestach alebo na dialnici mosty su tam medzery,kolesa dostanu supu a tie disky to ohyna aj originaly lebo mame cesty ako cesty.a v zahranici to tiez nieje vzdy ako draha pre formulu.
nieze su teraz ako vajce ale za napr 30 000km rocne dostanu 150 ran a deformuje to ovalitu diskov.robia vibracie na dialnici a v tedy to treba rovnat.mam taky pneuservis ktory to robi.ako to robia netusim ja tam donesiem umyte kolesa vyvazit skontrolovat pneu disky a ak je krivy spravia to.vzdy citim ze sa rovnal disk.vyvazenie nema dlhy priebeh ak je disk krivy.
zivotnost naprav na ford mondeo mk3 s tymi 225/40R18 taky rozmer tam je asi,sa prvy krat robila naprava cela komplet pri asi cca 330 000km.tlmice sli nove pri 250 000km no naprava ramena riadenie--bol repas bolo vytlcene na hrebeni --- tycky capy ulozenia tlmicov a aj celej napravnice sli nove vsetko original a drzi to dodnes.auto bude mat 450 000km.
mk4 este nema vela km ma cez 300 000km napravy na R19 tiez dobre dlho drzia.
nove auto,stare obehane auto,ak ma nevytlcene napravy a ak ma dobre zladenu geometriu nebudes citit ani vyjazdene kolaje vo volante.
no tie R18.R19 budu casom aj krive.neda sa tomu ubranit vzdy pri kazdom prezuvani to treba sledovat.tymi autami jazdim 95 percent jazd dialnice SK A DE CH FR IT PL CZ a davam rovnat R18 R19 kazde 2-3 roky hoci ani jednu dieru nechytim ale spoje na cestach alebo na dialnici mosty su tam medzery,kolesa dostanu supu a tie disky to ohyna aj originaly lebo mame cesty ako cesty.a v zahranici to tiez nieje vzdy ako draha pre formulu.
nieze su teraz ako vajce ale za napr 30 000km rocne dostanu 150 ran a deformuje to ovalitu diskov.robia vibracie na dialnici a v tedy to treba rovnat.mam taky pneuservis ktory to robi.ako to robia netusim ja tam donesiem umyte kolesa vyvazit skontrolovat pneu disky a ak je krivy spravia to.vzdy citim ze sa rovnal disk.vyvazenie nema dlhy priebeh ak je disk krivy.
zivotnost naprav na ford mondeo mk3 s tymi 225/40R18 taky rozmer tam je asi,sa prvy krat robila naprava cela komplet pri asi cca 330 000km.tlmice sli nove pri 250 000km no naprava ramena riadenie--bol repas bolo vytlcene na hrebeni --- tycky capy ulozenia tlmicov a aj celej napravnice sli nove vsetko original a drzi to dodnes.auto bude mat 450 000km.
mk4 este nema vela km ma cez 300 000km napravy na R19 tiez dobre dlho drzia.
Naposledy upravil/-a seven549 v 05.06.2022 17:05, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 3436
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: R18 na slovenských cestách
Podvozok Mercedesu je oproti primitvnej Oktavii priam vesmírnou technológiou.
Nedá sa porovnať.
Na veľkých kolesách ma ryžu iba výrobca, majiteľ zaplače.
Nedá sa porovnať.
Na veľkých kolesách ma ryžu iba výrobca, majiteľ zaplače.
-
- Príspevky: 454
- Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35 Zdieľať na Facebook
Re: R18 na slovenských cestách
Rozhodujúce je, kde jazdíš. Lebo ak jazdíš napr. po Banskej Bystrici kde sú cesty a špeciálne sídlisko Radvaň jeden obrovský tankodróm zaplačeš.
Ja mám skúsenosti z Octavie III facelift, lebo tie som jazdil dlhé roky s motorom 2.0 Tdi 110Kw
a do R18 by som nešiel. Mali sme k dispozícií modely vo výbave Elegance, kde boli R18 aj R17 od novoty a tá jazda s tým podvozkom na R18 bola utrpenie. To auto po 100 000km bolo celé rozdrnčané, interiér vŕzgal a drnčal vo všetkých spojoch. R17 tomu autu sedeli lepšie.
Samozrejme, vzhľadovo to auto s R18 bolo niekde inde ale komfort jazdy bol des.
+ zvýšený záujem zlodejov, ak tam obuješ origo pekné škoda disky
Vidím, že sa tu priplietol do diskusie E-class alebo Mondeo MkIV ale to sú podvozkovo autá z úplne iného sveta. Napr. len Mondeo si po podvozkovej stránke dá octaviu cez Donovaly na raňajky. Tá vlečka vzadu (do 110kw) je proste cítiť.
Ja mám skúsenosti z Octavie III facelift, lebo tie som jazdil dlhé roky s motorom 2.0 Tdi 110Kw
a do R18 by som nešiel. Mali sme k dispozícií modely vo výbave Elegance, kde boli R18 aj R17 od novoty a tá jazda s tým podvozkom na R18 bola utrpenie. To auto po 100 000km bolo celé rozdrnčané, interiér vŕzgal a drnčal vo všetkých spojoch. R17 tomu autu sedeli lepšie.
Samozrejme, vzhľadovo to auto s R18 bolo niekde inde ale komfort jazdy bol des.
+ zvýšený záujem zlodejov, ak tam obuješ origo pekné škoda disky
Vidím, že sa tu priplietol do diskusie E-class alebo Mondeo MkIV ale to sú podvozkovo autá z úplne iného sveta. Napr. len Mondeo si po podvozkovej stránke dá octaviu cez Donovaly na raňajky. Tá vlečka vzadu (do 110kw) je proste cítiť.
-
- Príspevky: 3436
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 28
- Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00 Zdieľať na Facebook
Re: R18 na slovenských cestách
Hm.kto jazdi kolo Trencina smer prievidza tak aj 13-stky trepocu.Potom vytlky strecno,Ruzomberok tam je radost nabehnut na 18-19 stkach.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: R18 na slovenských cestách
da sa to staci ist 70tkou.minuly rok som siel tadial prvy krat trasu prievidza trencin.kedysi aj praha brno bola taka dialnica a pod 180 sa v noci nejazdilo.stacilo sa zapojit k nejakej partii 5 aut co drzali stale svoje tempo a slo to.v tedy kolesa nestihali kopirovat tie diery
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných