Klasické autá

Diskusia o tom najlepšom zo sveta automobilového priemyslu

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Zdvihak, velke dakujem :28b7: :28b7: :28b7:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Aj ja ďakujem! :)
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

RENAULT 8 (1962–1973), Renault 10 (1965–1971) Zdroje uvádzajú, že do ČSSR bolo v rokoch 1963 – 1971 privezených 8 000 ks.

Je tomu už vyše pol storočia (51rokov), čo bol svetu predstavený Renault R8.
Vo svojej domovine sa vyrábal do roku 1973, ale v zahraničí vznikal ešte o niekoľko rokov dlhšie.

Renault 8 je jedným z typov, ktorý znamenal nesporný technický prínos. V roku 1962, v roku svojho uvedenia na trh bol jediným sériovým vozidlom vybaveným štyrmi kotúčovými brzdami. Ani dnes, po viac ako päťdesiatich rokoch, toto technické riešenie nie je samozrejmé pre všetky vyrábané autá. Ešte stále ich jazdí dosť vzadu s bubnami.

Renault 8, typ 1130 bol predstavený v roku 1962 na ženevskom autosalóne. Disponoval vtedy jedným motorom s objemom 956 ccm a dvoma prevodovkami. Trojstupňovou, plne synchronizovanú alebo štvorstupňovou bez synchronizácie 1. prevodového stupňa.V roku 1963 dostáva osmička trojstupňovou automatickou prevodovku Jaeger. Radilo sa na nej tlačidlami pod volantom. Netradičné, ale plne funkčné riešenie.V roku 1964 prichádza Renault 8, typ 1132, Major s motorom o objeme 1108 ccm a výkonom 50 konských síl. Prevodovka už má všetky štyri stupne plne synchronizované. Objavuje sa tiež renault 8 Gordini s motorom s výkonom 90 koní a päťstupňovou prevodovkou. K dispozicii bol typ Gordini iba v modrej farbe s dvoma bielymi pruhmi.

V roku 1965 Začína výroba vozidla Renault 10, ktorý je svojou celkovou dĺžkou 4197 mm o 202 mm dlhší ako Renault 8. Zároveň mizne model Major, uvoľňujúci cestu k predaju pre Renault 10. Výroba modelu Major definitívne končí v roku 1966.

Na rok 1967 s láskou spomínajú všetci fanúšikovia Renault 8 Gordini. Tento typ dostal facelift, pri ktorom sa na maske objavujú ďalšie dva svetlomety. Voz dostáva oveľa dravší vzhľad. Gordinka dostala tiež nový motor s objemom 1255 ccm s výkonom rovných 100 koní!

Po ukončení výroby, nejakú dobu ešte výroba pokračuje v španielskej továrni FASA. Źiaľ po toľkých rokoch dostáva osmička bubnové brzdy dozadu, avšak jeho štvorsvetlová maska pôsobí veľmi športovo. Renault 8S sa v Španielsku vyrába až do roku 1976. Okrem španielskej automobilky FASA bola osmička vyrábaná tiež v Rumunsku ako Dacia 1100

Aj tento Renault má dnes mnoho fanúšikov, www.mallorcaweb.net, www.renaultclassiccarclub.com.

Karoséria: štvordverový sedan s motorom vzadu a pohonom zadných kolies,
Motor: R4 OHV, 956cm3/44HP/5200ot, 1108cm3 - /50HP/4600ot, 46HP/4600ot, 60HP,
Gordini: 1108cm3/90HP-170km/h, 1255cm3/103HP/6750ot-180km/h
Predná náprava: nezávislá, pérovanie vinutými pružinami, teleskopické olejové tlmiče
Zadná náprava: nezávislá, kyvné polonápravy, vinuté pružiny, teleskopické olejové tlmiče

Olejová náplň (motor): 2,15L bez olejového filtra (výmena 1x za 2500km), 2,5L s použitím filtra (výměna 1x za 5000 km), motor 1255cm3 3,2L SAE 20W40.

Renault 8:
[img]http://imageshack.us/a/img842/401/iviz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img802/8674/7s27.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img46/818/dilz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img89/8309/s1ar.jpg[/img]

Renault 8 Gordini:
[img]http://imageshack.us/a/img42/6042/6etr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img841/4872/kgdu.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img34/6374/pqc4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img716/2156/gxer.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img20/1059/a4jy.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img543/4295/dqcv.jpg[/img]

Renault 10:
[img]http://imageshack.us/a/img822/4044/wx42.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img822/7427/2rqr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img708/6825/vfaz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img24/6705/rbpi.jpg[/img]
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Keď vidím tieto staré autá v úžasnom stave, moje srdce plesá. :hero:
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Chalani, nebola to krasna doba ? Minimum plastov, ziadne zbytocne dekle, vacsinou krasne pristupne komponenty, vymyslene auta nie trkvasmi za PC /bohuzial sa radim medzi nich.../, ale skutocnymi majstrami z vyvojovej dielne, co zacali kusom plechu a nie vytvorenim adresara na hardisku ? Keby som mal kde a kedy a zaco, idem do veterana, nech to robim 10 rokov, bolo by mi to jedno...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FIAT 131 Mirafiori (1974–1983) 1 513 800 kusov, okrem toho bolo v licencii vyrobených v Španielsku 356 670 kusov ako Seat 131 a v Turecku 1 257 651 kusov ako Murat 131.

Fiat 131 bol predstavený na autosalóne v Turíne na jeseň roku 1974 ako nástupca úspešného Fiatu 124 ako dvoj a štvordverový sedan a päťdverové kombi. Mirafiori prišiel v ťažkom období pre európske hospodárstvo a pre Fiat zvlášť. Prišiel v období ropnej krízy, ktorá vypukla kvôli Jomkipurskej vojne (november 1973), a ktorá viedla k prudkému rastu cien pohonných hmôt. Vysoká inflácia spôsobená rastúcimi nákladmi na energiu, vyvolala divoké štrajky a protesty, ktoré mali vplyv aj na výrobu v Turíne a tá bola čiastočne blokovaná. Následné predĺženie dodacích lehôt umožnilo expanziu zahraničných konkurentov, ktorí v niektorých prípadoch (ako je napríklad Peugeot), mohli ponúknuť dieselové motory vhodnejšie v takejto ekonomickom klíme. Konkurencia bola veľká, najmä vrátane všetkých japonských áut, ekonomických problémov bolo dosť, nedoržiavali sa platobné lehoty, zlá dostupnost materiálov... Samozrejme, že konkurencia mala tiež problémy, ale tiež neurobila nič tak krásneho ako bol Mirafiori.

Mirafiori (krásne meno) bol pomenovaný po predmestí Turína, kde bolo auto vyrábané a pomenovanie zmenilo tradíciu Fiatu pomenovávať modely trojcifernými číslami.

Prvá séria
Bolo dvanásť rôznych variant v dvoch stupňoch výbavy a tri typy karosérie. Najbohatšia výbava , nazvaná " Mirafiori Special " , bola vybavená dvoma kruhovými svetlometmi. Bolo možné zvoliť 131 s 5 - stupňovou manuálnou prevodovkou ( iba pre Special ) ,alebo GM 3 - rýchlostnou automatickou, klimatizáciou , zamatovými sedačkami a mnoho ďalšieho. Karoséria bola vo verziách 2 - dverový sedan ( ktorý účinne nahradil 124 Sport Coupe ),4 - dverový sedan , klasický štýl ,5 - dverový sedan , s názvom “Familiare”.
Tiež pozoruhodná bola miera pasívnej bezpečnosti, podľa crash testov Fiat 131 bol veľmi bezpečný automobil.
V dobe debutu 131 je k dispozícii s dvoma motormi: 65 HP s 1297 cm3, odvodené od 1197 cm3 Fiat 124, a 1585 cm3-75 koní odvodené od 1438 cm3 rovnakého výkonu 124 Special.
Motor mal umiestnený vpredu a pohon zadných kolies. Vpredu mal Fiat 131 prvej série kotúčové, vzadu bubnové brzdy. Dlhší bol rázvor (2490 mm v porovnaní s 2420 mm Fiat 124), poskytol lepší vnútorný priestor.
[img]http://imageshack.us/a/img5/702/l6we.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img19/5332/c9jg.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img856/5949/wf0n.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img600/713/f21g.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img17/5821/2z2p.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img42/3997/vx6v.jpg[/img]

Druhá séria
V roku 1978 v Ženeve na autosalóne debutuje druhá séria 131. Teraz boli pre všetky verzie obdĺžnikové svetlomety, nová maska chladiča a kapota, zadná časť, nárazníky, ktoré pri niektorých verziách sú plastové a mnoho iných detailov. Karosérie sú vo verziách 2 a 4 - dverový sedan a 5 - dverové kombi , teraz sa volal Panorama. 131 dostal nové motory a aj diesel. Motory Twin Cam mali označenie TC.
Motory pre 4-dverovú verziu:
1300 Mirafiori L (1301 cm³, 65 HP, 150 km/h)
1300 Mirafiori CL (1301 cm³, 65 HP, 150 km/h)
1600 Mirafiori CL (1585 cm³, 75 HP, 160 km/h)
Supermirafiori 1300/TC (1301 cm³, 78 HP, 160 km/h)
Supermirafiori 1600/TC (1585 cm³, 96 HP, 170 km/h)
2000 Mirafiori L D (1995 cm³, 60 HP, 140 km/h)
2000 Mirafiori CL D (1995 cm³, 60 HP, 140 km/h)
2500 Mirafiori CL D (2445 cm³, 72 HP, 150 km/h)
2500 Supermirafiori D (2445 cm³, 72 HO, 150 km/h)

Motory pre 2-dverovú verziu:
1300 Mirafiori CL (1301 cm³, 65 HP, 150 km/h)
1600 Mirafiori CL (1585 cm³, 75 HP, 160 km/h)
Racing 2000/TC (1995 cm³, 115 HP, 180 km/h)
Racing Volumetrico Abarth (1995 cm³, 140 HP, 190 km/h)

Fiat 131 Panorama:
1300 Mirafiori L (1301 cm³, 65 HP, 150 km/h)
1300 Mirafiori CL (1301 cm³, 65 HP, 150 km/h)
1600 Mirafiori CL (1585 cm³, 75 HP, 160 km/h)
Supermirafiori 1600/TC (1585 cm³, 96 HP, 170 km/h)
2000 Mirafiori L D (1995 cm³, 60 HP, 140 km/h)
2000 Mirafiori CL D (1995 cm³, 60 HP, 140 km/h)
2500 Mirafiori CL D (2445 cm³, 72 HP, 150 km/h)
2500 Supermirafiori D (2445 cm³, 72 HP, 150 km/h

[img]http://imageshack.us/a/img24/2227/uwcl.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img96/706/cy4g.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img812/1800/sbt2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img593/3996/bzmy.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img4/5821/x6nj.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img812/9894/3e38.jpg[/img]

Tretia séria
V roku 1981 bola predstavená tretia séria, boli zmenené nárazníky , koncové svetlá a interiér. Výbava bola (podľa stupňa) okrem iného aj nastaviteľný volant, zadné opierky hlavy, elektrické ovládanie okien a centrálne zamykanie.
Od 05. 1981 bola vyrobená malosériová 131 Supermirafiori Abarth s dvojdverovou karosériou (asi 200ks).
Opäť došlo k zmenám na motoroch.
Kombi sa teraz premenoval na 131 Maratea. V porovnaní s predchádzajúcim Panorama , Maratea bol k dispozícii aj vo verziách 2000/TC ( 113 koní ), mal bohatšie vybavenie ( zliatinové kolesá , chrómované strešné lišty , metalíza, ) a predné štyri kruhové svetlomety. Došlo k vylepšeniu motorov. 1,4 litrový (DOHC) bol úplne nový a 1,6 litrový (DOHC) vylepšený. Dostali aj novú prevodovku a väčšiu nádrž 53 L.
1400 CL 1367cm3 OHC 70 HP 150 km/h
1600 CL 1585cm3 OHC 85 HP 160 km/h
2000 CL (D) 1995cm3 Diesel 60 HP 140 km/h
1400 Super 1367cm3 Twin Cam 75 HP 155 km/h
1600 Super 1585cm3 Twin Cam 97 HP 170 km/h
2000 Super 1995cm3 Twin Cam 113 HP 175 km/h
2500 Super (D) 2445cm3 Diesel 70 HP 150 km/h
2000 Volumex 1995cm3 Twin Cam Supercharged 140 HP 190 km/h

[img]http://imageshack.us/a/img823/3204/g3h2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img694/5327/pujd.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img855/2156/hhin.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img600/706/1lsr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img594/1702/pqqb.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img27/1775/0mja.jpg[/img]

Fiat 131 Abarth
[img]http://imageshack.us/a/img809/5430/ogd4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img7/8459/ozh4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img18/2526/m7rm.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img41/1925/fc5r.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img812/561/m05y.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img593/6347/fd7s.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img707/1999/loe5.jpg[/img]


Mirafiori sa objavil v mnohých filmoch napr.:Cukor, med a feferónka, Nástrahy veľkomesta, Viem, že vieš, že viem, Kóma, Profesionál, Večierok,

WEB stránky venujúce sa Fiat 131 napr.: www.131mirafiori.com, www.sportingfiatsclub.com
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

RENAULT Fuego (1980-1992) 265 367 kusov v Európe sa vyrábal do roku 1986 a výroba pokračovala v Južnej Amerike (Argentína) do roku 1992 (1982-1992).

Renault Fuego je pozoruhodným autom, ktoré dodnes dokazuje, ako dobre na tom bol francúzsky dizajn v 70. a začiatkom 80. rokov minulého storočia.
Značka v tej dobe slávila triumf s modelom R5, ale nemenej obľúbené boli aj kupé R15 a 17, na ktoré Fuego nadväzoval. Názov Fuego znamenal po španielsky oheň.
Dizajn Fuega navrhol Robert Opron. Ten sa preslávil predovšetkým za svojho pôsobenia v Citroëne, bol otcom klinovitého kupé SM, ale aj jeho rodinnej protiváhy GS so štvorvalcovým vzduchom chladeným boxerom, ale aj nástupcu nádhernej déesse DS (dizajn DS Flaminio Bertoni) - Citroënu CX.
Na Fuegu je dobre čitateľný jeho rukopis. V roku 1984 prešiel faceliftom, ktorý priniesol výraznejšiu prednú masku, masívnejšie nárazníky, nové disky kolies a upravenú prístrojovú dosku. Fuego bolo novátorom aj v sústredení ovládacích prvkov okolo volantu, v tomto ohľade predznamenalo Renault 25 - ďalšie Opronovo dielo.

Renault Fuego sa stal zo začiatku produkcie v roku 1980 jedným z najpredávanejších športových kupé nielen vo Francúzsku, ale na celom európskom trhu. Technicky vychádzal z Renaultu 18.
S osemnástkou sa Fuego zhodovalo podvozkovou platformou, avšak dostalo vylepšené pérovanie i zavesenie predných kolies. Úspešné riešenie sa potom spätne dostalo aj do R18, ale až v rámci faceliftu, zdedil ho tiež reprezentatívnejší Renault 25.
Úspech Fuega spočíval predovšetkým v karosérii, vydarená po technickej i estetickej stránke. Jej Aerodynamika vo svojej dobe patrila s cx = 0,32 až 0,35 (podľa verzie) k najlepším na svete, v októbri 1982 dostal nový turbodiesel s objemom 2,1 litra s ktorým dosahoval rýchlosť 180km/h, teda špička medzi naftovými motormi. Po roku však tento agregát pre nezáujem z ponuky vypadol - jeho tvrdý chod sa do športového kupé nehodil.

Fuego, ale začínal skromnejšie s benzínovým motorm 1,4L o výkone 47 kW, ešte s ručne ovládaným sitičom. Ostrejšie GTS dostalo jednotky 1.6/71 kW a 2.0/81 kW, v roku 1983 nahradený turbomotorom 1.6/96 kW. Maximum 200 km/h a na stovku zrýchlil pod desať sekúnd. V rokoch 1982-1985 Renault prihodil vstrekovanie benzínu a pokúsil sa o prielom na americký trh. Pre tamojší rozmaznanú klientelu pripravila francúzska karosáreň Heuliez aj verziu kabriolet, ale tam sa Fuego neujal.

V bohatej výbave lepších Fuego nechýbali delené a sklopné zadné sedadlá zlepšujúce variabilitu.V druhej rade dosť miesta pre dospelých. Ďalej sa pýšil výškovo nastaviteľným volantom, elektrickým sťahovaním predných okien, posilňovačom riadenia, ale hlavne svetovou novinkou - diaľkovým ovládaním centrálneho zamykania. Vymyslel ho Francúz Paul Lipschutz, odtiaľ dlho používaný interný kód PLIP.

Po troch rokoch výroby Fuega pokračovali iba silnejšie, lepšie vybavené, a preto lukratívnejšie verzie GTS a Turbo. Vo Francúzsku dospelo do finále v roku 1986, bez toho aby sa dočkalo priameho nástupcu. V tej dobe sa totiž automobilka dostala do finančných ťažkostí a predaj kupé v Európe stagnoval.
Po ukončení krátkej výroby vzrástla cena ojazdených exemplárov.

Dobrou kúpou pre zberateľov je Fuego 2.0 GTX výkon 81 kW/110 k, maximálna rýchlosť 190 km/h, to všetko pri rozumnej spotrebe okolo 8 litrov benzínu. Tento motor sa ukázal ako jeden z najspoľahlivejších. GTX boli aj najlepšie vybavené - centrálne zamykanie, elektrické ovládanie predných okien, samonavíjacie pásy aj na zadných sedadlách, a 14 "hliníkové kolesá. Spolu s verziou GTS sa GTX mal aj výklopné zadné bočné okná a halogénové svetlomety.

Zachovalé, pôvodné a dobre zreštaurované exempláre dnes už majú svoju cenu. Najmenej cenená je verzia s motorom 1397 cm3. Dieselové Fuego je natoľko vzácnym a exotickým zjavom, že sa na trhu s ojazdenými autami prakticky neobjavuje.

Nájsť exemplár v slušnom stave je po vyše tridsiatich rokoch po skončení výroby veľmi ťažké. Fuego mal svoje muchy a jednou z nich bola aj relatívne častá korózia a vyžadoval dobrú starostlivosť a údržbu. Napriek tomu ja som pár pekných kusov našiel v stave "časovej kapsuly", teda perfektnom (viď obrázky dole).

Automobil si zahral vo filme Kto zabil Pamelu Rose?

Typ karosérie: 3-dverové kupé
Motory: R4 OHC 1 397 cm³/64PS, 1 647 cm³/96, 1 995 cm³/ 110PS, 2 165 cm³/116PS,
turbo :1 565 cm³/132PS
Diesel turbo : 2 068 cm³/90PS
Prevodovka: pri prvých modeloch 4st. manuál neskôr 5st. manuálna a 3st. automat.
Pohon predných kolies.

[img]http://imageshack.us/a/img855/4845/g00b.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img22/3535/5wu3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img5/8384/ijjr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img5/6514/ccd9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img5/1872/yck9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img853/7820/8hag.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img802/7969/bspc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img571/3528/jwr9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img10/8599/zvj4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img826/8772/9vtx.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img32/2039/yk0r.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

PEUGEOT 504 (1968–1983) 3 711 556 kusov, v Južnej Amerike, Afrike, Austrálii a Ázii (1968-2009)!

Čínska továreň Guangzhou-Peugeot v Kantone pokračovala vo výrobe úžitkových verzií až do roku 2009!


Výroba:
Sochaux-Francúzsko, Canton-Čína, Los Andes-Čile, Buenos Aires-Argentína(Sevel), Kaduna-Nigéria, Mombasa-Keňa, Thames-Nový Zélandm, Melbourne-Austrália, La Marsa-Tunisko(STAFIM), Changhua-Taiwan, Káhira-Egypt (AAV).

Tento svetobežník bojoval na mnohých kontinentoch a bolo to skutočne dobré auto.
Rodinný sedan strednej triedy so skosenou zadnou časťou debutoval 12. septembra 1968 na autosalóne v Paríži, v tej dobe sa jednalo o vlajkovú loď automobilky.

Tvary úhľadnej karosérie vznikli v Turíne u Pininfarinu, konkrétne za ňu bol zodpovedný tím vedený Aldom Brovarone .
Pôvodným motor bol s obsahom 1796 cm3, s výkonom 59 kW (80 k), a s mechanickým vstrekovaním paliva Kugelfischer potom o 11 kW viac, teda 70KW (96k). Vozidlo malo pohon zadných kolies a 4-stuoňovú manuálnu prevodovku, neskôr aj automatickú 3st. ZF.
Hrebeňové riadenie vynikalo presnosťou, chovalo sa dobre aj vďaka montáži oboch stabilizátorov.
Brzdy boli kotúčové Girling s posilňovačom, lacnejšie verzie mali obyčajné bubny. Slabšia verzia išla 155 km/h, silnejšia 170 km/h.

Nápravy boli odpružené vinutými pružinami, vpredu zavesenie McPherson, vzadu vlečené trojuholníkové ramená. Podvozok mal pomerne veľkorysý rázvor 2740 mm, limuzíny vážili 1200-1300 kg. Pérovanie bolo dimenzované tak, aby odolalo aj nástrahám nespevnených ciest Afriky, Ázie i Austrálie, a veľkým Peugeotom sa vtedy hovorilo "francúzsky Mercedes". Pružiny mali naozaj dlhé dráhy.
Dnes sa už také autá nerobia dráhy pružín sú krátke a autá tvrdé. Kto si myslí, že to tak nie je doporučujem mu aby sa previezol po poľnej, alebo nejakej inej ceste v zlom stave na 504-ke prípadne na inej limuzíne zo starých zlatých čias napr. Mercedes Benz W115 a pod.

504-ku ocenili aj novinári a stala sa európskym autom roku 1969. Dostalo sa jej chvály po všetkých stránkach. Na jar v Ženeve roku 1969 bolo predstavené nádherné kupé a tiež kabriolet. Tieto mali o niečo výkonnejšie motory R4 1,8L (spočiatku 96koní, neskôr 101koní) so vstrekovaním a iný prevod. Kupé a kabriolet maly kratší rázvor. Karosérie boli odlišné a základ sa vyrábal u Pininfarinu. Neskôr dostávajú výkonnejšie štvorvalce so vstrekovaním Bosch K-Jetronic a V6 s výkonom 144k a 5st. prevodovkou.

V roku 1970 prichádza legendárny motor Indénor 2112 cm3(66 k) neskôr 2304 cm3(71 k), ktorý sa montoval do mnohých áut napr. Ford Granada, Volga 21 a 24 montované v belgicku, 2304 cm3 do Fordov Sierra.

Karoséria: 4-dverový sedan, 5-dverové kombi, 2-dverové kupé, 2-dverový kabriolet, 2-dverový pickup,
Motory: 1.8 L R4, 2.0 L R4, 1.9 L R4 diesel,  2.1 L R4 diesel,  2.3 L R4 diesel,  2,7 L V6
Prevodovka: 4st. a 5st. manuálna a 3st. automat.

[img]http://imageshack.us/a/img849/350/yz83.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img545/3981/r062.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img547/4724/w8o3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img9/4334/2l8o.jpg[/img]

Kupé a kabriolet:
[img]http://imageshack.us/a/img201/4659/9jxg.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img850/3310/dzzs.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img36/197/jss8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img541/5305/k6r9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img844/6694/eyll.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img199/7614/z84w.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img202/2884/k3qd.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img593/8254/v09n.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 28.11.2013 10:33, upravené celkom 2 krát.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Fiha, 504 kupe, take som doteraz nevidel :2f93:

Zdvihak, toto by si mohol doplnit ked sa podari

http://forum.autobazar.eu/sialena-lanci ... 55406.html

:3035:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Hyundai Pony (1975–1982) 1. generácia, 2. generácia (1982–1988), Pony 3. genrácia (1989–1994),

Táto automobilka začala svoju dnes už bohatú produkciu moderných automobilov týmto vozom s názvom Hyunday Pony. A je to príbeh jedného človeka, ktorý vymyslel dnes tak populárnu, rešpektovanú a úspešnú automobilku, známu na celom svete.

Hyundai Pony je prvé kórejské sériovo vyrábané auto. Automobilka Hyundai patrí dnes k členom elitného klubu najväčších automobiliek sveta a pritom s výrobou áut jej zakladateľ začal až v roku 1976.

Hyundai je príbehom splneného sna mladého chlapca z chudobnej kórejskej rodiny, ktorý ušiel z domu. Útek bol jedinou možnosťou ako sa pokúsiť splniť svoj veĺký sen o lepšom živote.
Chlapec menom Chung Ju-Yung sa narodil v roku 1915 a bol najstarší z ôsmich detí farmára. Bol zvyknutý na každodennú tvrdú prácu. Svoju lepšiu budúcnosť videl v meste, kde chcel nájsť svoje uplatnenie. Otec bol proti tomu a nesúhlasil so synovým odchodom a Chung Ju-Yungovi nezostávalo nič iné len útek. Ten sa podaril až na štvrtý pokus.

Keďže bol od malička zvyknutý na tvrdú prácu z rodnej dediny, nebál sa jej ani v meste a pracoval na stavbách, v cukrovare a neskôr sa zapojil aj do obchodovania s obilím. Desať rokov zbieral skúsenosti a vo veku 25 rokov sa pustil do podnikania. Založil si autoopravovňu a s nadšením sa pustil do práce. Vojnou zničená Kórea potrebovala stavať a tak podnikavý Chung Ju-Yung založil stavebnú firmu Hyundai Engineering and Construction. Názov Hyundai používala firma od roku 1946. Slovo hyundai znamená v kórejčine moderný.

Firma získavala nových a nových zákazníkov vďaka vytrvalosti a pracovitosti. Vyznamenala sa napríklad bleskovou stavbou rezidencie pre generála Eisenhowera, alebo originálnou prepravou žeriavou do Saudskej Arábie . Zatiaľ čo ostatní žeriavy rozoberali a prepravovali na miesto určenia v rozobratom stave a následne poskladali, firma Hyundai ich prepravovala vcelku na špeciálnych plavidlách.

Až v roku 1966 sa Chung Ju-Yung rozhodol, že sa pokúsi rozbehnúť automobilovú výrobu. Bola to dosť odvážna myšlienka, keďže sa v Kórei predalo asi tak 30 tis. automobilov ročne a to sa dovážali z Japonska. V tej dobe bol už úspešný podnikateľ a zamieril do Ameriky, kde partnerom mal byť Ford. S Američanmi (Ford) sa nedohodol, žiadali príliš veľký podiel vo firme tak zamieril do Talianska , kde sa naučil všetko od navrhovania, desingu, konštrukcie áut až po prípravu sériovej výroby.

Nakoniec Hyundai motor Co. nadviazala spoluprácu s japonskou automobilkou Mitsubishi s cieľom pripraviť výrobu vlastných automobilov na základe licenčne vyrábaných dielov. Mitsubishi pomohla spočiatku svojim know-how, ale získala takisto v Hyundai motor Co. majetkový podiel. Výsledkom spolupráce s Mitsubishi sa stal prvý v Južnej Kórei vyvinutý a vyrobený osobný automobil. V roku 1974 sa na autosalóne v Turíne predstavil Hyundai Pony. Mal motor a podvozok prevzatý z Mitsubishi Colt 1200, ale od japonského originálu sa mimo iného líšil európskou karosériou, na ktorej pracovalo štúdio Ital Design pod vedením Giugara. Výroba sa rozbehla v roku 1975 a o rok neskôr začal aj vývoz. Od roku 1977 dostal Pony tiež motor 1,4 l

Chung Ju-Yung stál po celú dobu za každým významným krokom firmy. Do svojej smrti vo veku 85 rokov, sa zaoberal vedením firmy, ale komunikoval aj s robotníkmi a osobne dohliadal na významné zákazky. Spoločnosť Hyundai sa zaoberá aj stavbou námorných lodí, jadrových elektrární, stavbou diaľníc, elktronikou, polovodičmi, angažujú sa v ekologickom strojárenstve a výrobe zariadení pre skúmanie vesmíru.
Znie to ako hollywoodsky príbeh, ale je to príbeh chlapca z chudobnej rodiny menom Chung Ju-Yung.

A v roku 1976 bol na svete prvý kórejský automobil s názvom Hyundai Pony. Zorientovať sa v modelovej ponuke Hyundai Pony je tak trochu dobrodružstvo, pretože zdroje uvádzajú rozdielne údaje. Ale to nebolo, až také podstatné chcel som hlavne priblížiť históriu, tejto u nás známej a populárnej automobilky. Pozrime sa na dnešnú modelovú ponuku. Ten progres je neuveriteľný. A vlastne ako to už býva, za obyčajným autom sa skrýva zaujímavý príbeh.

Hyundai Pony (1975–1982) 1. generácia
Karoséria 2-dverové kupé, 3-dverový hatchback, 4-dverový sedan, 5-dverový hatchback, 5-dverové kombi
Motor:R4 OHC Mitsubishi, 1.2 L, 1.4 L, 1.6 L
Prevodovka: 4,5st. manuál., 3st. automat

[img]http://imageshack.us/a/img812/4716/9po9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img268/65/6yud.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img96/2741/8ch1.jpg[/img]

Hyundai Pony (1982–1988) 2. generácia
Karoséria 2-dverové kupé, 5-dverový hatchback,
Motor:R4 OHC Mitsubishi, 1.2 L, 1.4 L, 1.6 L
Prevodovka: 4,5st. manuál., 3st. automat

[img]http://imageshack.us/a/img34/1224/rxgt.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img15/7443/qbf6.jpg[/img]

Hyundai Pony (Excel) (1985–1989) 3. generácia
Motor:1,5 (50KW)

[img]http://imageshack.us/a/img197/8434/nh6u.jpg[/img]

Hyundai Pony 4. generácia (1989–1994)
Motory: 1,3 l R4 (43 kW)  1,5 l R4 (53 kW)  1,5 l R4 (62 kW)
Prevodovka:5st manuálna

[img]http://imageshack.us/a/img843/2827/ngz2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img844/2899/kvuv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img21/7286/moy8.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 08.10.2013 00:27, upravené celkom 1 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Lancia Thema 8.32 (1986-1988) - prvá séria 2370 kusov, (1989-1992) - druhá séria 1601 kusov.

64 kusov a to 32 z prvej a 32 z druhej série bolo k dispozícii v červenej farbne Ferrari.
[img]http://www.lanciathema.it/images/832.jpg[/img]
Za číselným označením sa skrýva 8 valcov a 32 ventilov. Prvýkrát bola Thema 8.32 prezentovaná na autosalóne v Turíne v roku 1986. Novinári ju často označovali "Thema-Ferrari". V Maranelle bol pre Themu naladený motor a boli tiež urobené niektoré zmeny, ktoré robia tento motor menej extrémnym a vhodnejším do limuzíny. Išlo o motor z Ferrari 308 a Ferrari Mondial quattrovalvole, vidlicový osemvalec s uhlom 90st. a obsahom 2927 cm3.
Veľká pozornosť bola venovaná aj interiéru, ktorý bol na veľmi vysokej úrovni, niektoré časti boli ručne čalúnené a dizajnované firmou Poltrona Frau, kožené sedadlá s elektrickým nastavovaním a prístrojová doska, dverné výplne a volant sú ručne čalúnené. Auto disponovalo takou mierou luxusu a výbavy interiéru ako napr. Rolls Royce.
Riaditeľ Fiatu Vittorio Ghidella sa osobne podieľal na záverečnej fáze testovania 8.32-ky.

Thema dostala podvozok ošetrený galvanizáciou a tiež ochranu povrchových dielov karosérie, sa vyrovnala, ale aj prekonávala svojich konkurentov. Bežná Thema bola kvalitnejšie vybavená aj vyrobená ako Cromy a v týchto otázkach sa blížili k exkluzívnym Saabom.

Z vonkajšieho pohľadu iba detaily odlišujú verziu 8.32 od ostatných Them. Patria sem predovšetkým zvláštne zliatinové kolesá a elektricky výklopný spojler na veku batožinového priestoru, ktorý sa aktivuje stlačením na páčke ovládača stieračov. Ďalej v zadnej časti sa nachádza mohutný, špeciálne ladený dvojitý výfuk, a celé auto je lemované tenkou žltou čiarou (pre prípad svetlejších odtieňov), ktorá identifikuje túto verziu od bežných Them. Ďalej pribudlo označenie so žltým podkladom tesne pred zadnými kolesami s nápisom "8.32". Vpredu nájdeme exkluzívnu mriežku chladiča z brúsené hliníka a viac chrómu na vonkajšej strane, výraznejšiu než u tradičných Them.
Dizajn druhej generácie 8.32-dvojky sa líši len v detailoch. Podstatnešia zmena nastala v technike kde pribudol katalyzátor a výkon motora klesol z 215 PS (158 kW) na 205 PS (151 kW). Podľa majiteľov verzia s katalyzátorom mala o niečo menej pútavý zvuk, než predchádzajúca verzia.
v roku 1992 "nahradila" 8.32-ku verzia 2.0 16V Turbo, preplňovaný štvorvalec ktorý sa takmer vyrovnal výkonom 8.32-jke, a najmä bol menej nákladný na údržbu.

8.32 je dnes určíte zaujímavým autom pre zberateľov, pretože dokonale spĺňa atribúty zberateľsky zaujímavých vozov. Limuzína s motorom Ferrari V8 je skutočne zaujímavý kúsok. Jej cena bude už len súpať.
Web stránky venujúce sa Lancii Theme: www.lanciathema.it
Motory: 1987–1989: 3.0 V8 32V, 2927 cm3/215 PS (158 kW) 6750ot. 285 Nm/4500, 240 km/h/0-100km/h 6,8s
1989–1992: 3.0 V8 32V, 2927 cm3/205 PS (151 kW) 6750ot. 263 Nm/5000, 235 km/h/0-100km/h 7,2s
Prevodovka: 5stupňová manuálna, pohon predných kolies,
Lancia Thema 8.32 Ferrari Sound

Lancia Thema 8.32


[img]http://imageshack.us/a/img824/3713/4x5m.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img541/9107/smoz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img856/2392/rxxj.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img547/2084/3jzz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img543/549/s28r.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img600/984/z7nt.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img713/1760/jl8y.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img21/7372/7nef.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img842/4698/yrxp.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

OPEL Omega Evolution 500 (1991-1992) 500ks.

Menej známa ako Opel Lotus Omega/Vauxhall Lotus Carlton je Omega Evolution 500. Vznikla ako homologačný špeciál pre preteky nemeckých cestovných vozov DTM. Od Lotusu sa prakticky nelíšila, postrádala len chladiace otvory v kapote, mala väčšie zadné krídlo a na predných blatníkoch chýbalo slávne logo. S autom tentoraz totiž pomáhal dvorný ladič Irmscher. Číslo 500 znamenalo nutný počet kusov, nakoniec ich nevyšlo do sveta v rokoch 1991-1992 ani o jeden viac.

Vychádzala tiež z trojlitrového radového 24 ventilového šesťvalca. Motor poskytoval pri rovnakej kompresii ako ten v Opel Lotus Omega/Vauxhall Lotus Carlton výkon 172 kW, teda 234 koní pri 6700 otáčkach, na zadnú nápravu sa prenášalo 280 Nm, ktoré boli k dispozícii medzi 3500 min-1 a 5500 min-1. Štandardné desaťlúčové zliatinové kolesá s priemerom osemnásť a šírkou osem palcov obúvali pneumatiky rozmeru 235/40. Kotúčové brzdy rovnakých rozmerov ako u Opel Lotus Omega/Vauxhall Lotus Carlton, aj so štvorpiestikovými strmeňmi. Nechýbalo štandardné ABS. Z nuly na stovku auto s hmotnosťou 1649 kg zrýchľovalo za 7,5 sekundy, max rýchlosť bola 249 km/h. Pri základnej verzii s motorom 3L.

V6 4.0i 24V DOHC verzie boli vyrobené ako Irmscher a Mantzel, ktoré sú dobre známe tuningové spoločnosti v Nemecku. 3983cm3 Irmscher motor mal kód C40SE a používal špeciálne osadený blok motora. Mantzel je 4032cm3 motor používal kód M4024V a išlo o upravené štandartné bloky s kódmi 30NE/C30NE/C30LE/C30SE.  Verzia Irmscher v Opel Omega Evolution 500, produkovala 272 PS (200 kW). 0-100km/h 5s, max rýchlosť podľa použitého prevodu do 300km/h. Autá mali šesťstupňové prevodovky.

[img]http://imageshack.us/a/img32/581/ev6l.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img35/7222/wmlb.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img18/2023/ofg2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img405/2732/zy3q.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Subaru Leone (1971-1994)

V prípade Subaru sa dá nájsť pôvod automobilovej výroby u lietadiel spoločnosti Nakajima Aircraft Company. V roku 1917 bol položený základ dnešnej spoločnosti Fuji Heavy Industries (FHI), ktorá je dnes obrím koncernom. Vyrába nielen automobili zn. Subaru, ale aj výrobky známe pod značkou Fuji, ale tiež železničné vozidlá, autobusy a leteckú techniku.

Pri zrode Fuji Heavy Industries (FHI) stálo niekoľko zamestnancov firmy Nakajima Aircraft Company.
Po vojne skončila výroba pre obranný priemysel a začala civilná produkcia. Nebolo ľahké vzdať sa výroby lietadiel a akonáhle to zákony umožnili v roku 1952 vznikool koncern Fuji Heavy Industries (FHI), ktorý nadviazal na leteckú výrobu, ale neostalo len u nej.
V povojnovom období mnoho japonských automobiliek vyrábalo autá v licencii s americkými automobilkami (najmä produkcia terénnych áut), to sa ale nepáčilo konštruktérom Fuji Heavy Industries (FHI).
Jeden z inžinierov sa údajne nechal počuť, že odborníci ktorí stoja sa zrodom lietadiel Nakajima nebudú nikoho kopírovať.
Každý nový inžinier od Subaru musí aj v súčasnosti prejsť praxou v časti spoločnosti zaoberajúcou sa leteckou technikou.

V prípade Subaru bol zakladateľom technického smerovania automobilky Shinroku Momose, letecký konštruktér, z jeho vývojových koncepcií a princípov čerpali konštruktéri dlhé roky.
Názov Subaru má na svedomí 1. prezident spoločnosti Kenji Kita .
Subaru je japonský výraz pre hviezdokopu Plejád. Šesť hviezd z tejto hviezdokopy, ktoré sú viditeľné na oblohe voľným okom, je tiež v znaku Subaru.

[img]http://imageshack.us/a/img209/7081/3ktu.jpg[/img] [img]http://imageshack.us/a/img15/450/8dmz.png[/img]

Symmetrical 4WD - Subaru celé roky zdokonaluje tento systém, aby boli ich autá stabilné na každom povrchu a poradili si aj v neštandardných situáciách. To bol cieľ pôvodných konštruktérov, ktorý boli zvyknutý svoje vysoké ambície uplatňovať pri stavbe stíhačiek. Subaru nerobí žiadne kompromisy, nezľavuje z vysokých nárokov, ktoré kladie na jazdné vlastnosti svojich modelov.
K Subaru neodmysliteľne patrí jeho geniálny symetrický pohon všetkých kolies v spojení s plochým motorom. Aj keď dnes hlavný prúd automobilovej produkcie smeruje skôr k "pseudoterénnym" SUV z ktorých drvivá väčšina má stály pohon len predných kolies, Subaru sa drží svojho pôvodného zámeru a vyrába autá, ktoré sa terénu neboja a pritom sú pohodlné aj na djhšie cestovanie.
Prvým autom značky so symetrickým pohonom všetkých štyroch kolies a motorom boxer bolo Subaru Leone.

Subaru Leone 1. generácie (1971-1981)
Karoséria: 2-dverový hardtop kupé,  2-dverové kupé, 2-dverový sedan,  4-dverový sedan,  5-dverové kombi,  2-dverový pickup,
Motor: Boxer-4 valec 1,2 L OHV, 1,4 L OHV, 1,6 L OHV,
Prevodovka: 4-stupňová manuálna  5-stupňová manuálna  3-rýchlostná automatická,
Pohon: pohon predných kolies, pohon všetkých kolies na želanie,

[img]http://imageshack.us/a/img856/7049/wqin.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img9/2346/2ztw.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img834/8450/nuho.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img268/3517/28et.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img707/5289/dzy0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img541/9916/okta.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img59/7484/tkxp.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img41/1291/i6qi.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img818/1961/sq21.jpg[/img]

Subaru Leone 2. generácie (1979-1989) (verzia BRAT pokračuje do 1993)
Karoséria: 2-dverové kupé,  4-dverový sedan,  5-dverové kombi,  2-dverový pickup,  3-dverový hatchback,
Motor: Boxer-4 valec 1,6 L OHV, 1,8 L OHV, 1.8 L Turbo
Prevodovka: 4-stupňová manuálna  5-stupňová manuálna  3-rýchlostná automatická,
Pohon: predných kolies, pohon všetkých kolies na želanie,

[img]http://imageshack.us/a/img94/1746/vrge.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img833/4272/jslq.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img197/9611/11io.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img20/7878/npye.jpg[/img]

Subaru Leone BRAT:
[img]http://imageshack.us/a/img541/1597/ic5u.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img42/5461/4iu2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img833/4630/3vow.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img694/986/qx6v.jpg[/img]

Subaru Leone 3. generácie (1984–1994)
Predávané aj ako: Subaru DL/GL, Subaru Loyale, Subaru Omega, Subaru L-Series, Subaru GL-10, Subaru RX, Isuzu Geminett II,
Karoséria: Karosérie 3-dverový hatchback, kupé  4-dverový sedan,  5-dverové kombi,
Motor: Boxer-4 valec, 1.3 L OHV, 1,6 L OHV, 1.8 L SOHC, 1,8 L Turbo SOHC
Pohon: pohon predných kolies,  4WD na vyžiadanie-All-Wheel Drive (4WD Full Time)
Prevodovka: 3-rýchlostná automatická , 4-stupňová automatická,  4-stupňová manuálna,  5-stupňová manuálna,  5-stupňová manuálna, redukcia s uzávierkou diferenciálu,

[img]http://imageshack.us/a/img191/7546/lq0u.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img545/2649/aj40.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img571/854/w3jz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img191/7175/cje3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img845/6117/c1bb.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img833/8728/xexy.jpg[/img]

Symetrický pohon AWD:
Symetria je hlavným znakom pohonu Subaru 4x4. Hnacie a prevodové ústrojenstvo je uložené presne v pozdĺžnej osi auta. Diferenciáli sa nachádzajú uprostred náprav a kolesá na oboch stranách sú poháňané stejne dlhými hriadeľmi. Toto usporiadanie je výhodné v kombinácii s plochým motorom typu boxer, ktorý poskytuje hladší a plynulejší prenos výkonu pri všetkých otáčkach. Je umiestnený nižšie a hlbšie ako motory s valcami v rade, alebo do "V" čím sa znižuje ťažisko automobilu. Týmto spôsobom uloženia motora, hnacieho a prevodového ústrojenstva je hmotnosť lepšie rozložená medzi prednou a zadnou časťou. Toto všetko sa priaznivo prejaví pri prejazde zátačiek a rýchlou odozvou na zmenu smeru jazdy. Výsledkom je lepšia trakcia a istota pri zatáčaní.
V roku 2011 oslávila značka Subaru 40 rokov používania symetrického pohonu.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

cviro123 napísal:Vcera start stareho diesloveho Mercedesu. Bez zhavenia :)
Štart stareho diesloveho Mercedesu


To by mal byť Mercedes-Benz W110 190D(1961-1965), alebo 200D (1965-1968), pekné.

Obrázok

Obrázok
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

MERCEDES-BENZ W110 (1961–1968) 628 282kusov

„Heckflosse“ (plutva) predchodca Triedy E. Išlo o vôbec prvý Mercedes, ktorý bol v rozsiahlej miere skúšaný nárazovými testami, aby posádke poskytol čo najlepšiu ochranu v prípade havárie.
Auto malo disponovať bezpečnou karosériou s akousi ochrannou klietkou okolo posádky a jeho stavba mala prebiehať "zvnútra von", teda od interiéru ku karosérii. Podľa týchto požiadaviek sa rozbehol vývoj vo všetkých oddeleniach Mercedesu. Tím Josefa Müllera pripravil pre auto pohonné jednotky.
Karl Wilfert so svojim tímom, ktorého členom bol aj Brunno Sacco začali so stavbou bezpečnej karosérie. Brunno Sacco, ktorý sa stal v roku 1974 šéfkonštruktérom u Daimleru a až do svojho odchodu (1999).
O "plutvách" zástupcovia Mercedesu tvrdili, že ide o prvky primárne uľahčujúce vodičovi orientáciu pri cúvaní, ale podobnosť s rysmi amerických vozov bola viditeľná.
Zvlášť u vodičov taxislužieb sa tieto stroje tešili výraznému záujmu, disponovali dostatočným priestorom pre cestujúcich a ich batožinu.
Prvé vozidlá do roku 1963 mali bočné smerovky a zrkadlá umiestnené na predných blatníkoch, neskôr sa zrkadlá presunuli na dvere, takže boli bližšie k vodičovi. Smerovky šli potom pod predné svetlá.
Motor: R4 OHC 190c/1897cm3/80PS/146 km/h, 200/1988cm3/95PS/160km/h, R6 OHC
2306cm3/120PS/175km/h, 190D/1988cm3/55PS/125km/h, 200D/1988 cm3/55PS/130km/h,
Prevodovka: 4st. mechanická
Pohon zadných kolies,
Brzdy: vpredu kotúčové, vzadu bubnové

Prvá generácia (1961-1965)

[img]http://imageshack.us/a/img4/5928/08hw.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img29/4374/14o1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img28/4895/meor.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img707/9455/9ufo.jpg[/img]

Druhá generácia (1965-1968)

[img]http://imageshack.us/a/img30/6117/mgn0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img545/9136/co60.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img841/2194/duov.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img850/6006/hpk1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img849/4705/wlgg.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img824/4442/0osr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img707/7488/8eby.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img854/8740/br7g.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img109/8591/2o93.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img818/6158/dsrf.jpg[/img]

Návrat na "VETERÁNY a klasické autá"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 55 neregistrovaných