Klasické autá

Diskusia o tom najlepšom zo sveta automobilového priemyslu

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

MASERATI Khamsin (1974-1982) 421 kusov

Aj názov Khamsin podobne ako MASERATI Bora (1971-1978) pred ním bol odvodený od názvu vetra v Stredomorí - Khamsin znamená po arabsky päťdesiat, tento vietor duje od Sahary 50 dní.
Khamsin sa vyznačoval veľmi dobrým ovládaním a vďaka hydraulike od Citroenu sa spojka v Khamsine dala stlačiť jemným dotykom. Hrebeňové riadenie bolo vybavené posilňovačom, najnovším systémom DIRAVI, rovnakým aký použili v modeli SM vlajkovej lodi Citroenu. Auto bolo vybavené parkovacím asistentom, samozrejmosťou bola klimatyzácia. Všetky hydraulické doplnky zabezpečovali Khamsinu ľahkú ovládateľnosť, preto to bolo vhodné superauto aj pre ženy.
Dizajn navrhol Marcello Gandini z Bertoneho dielne.
Bol nízky, s predĺženou prednou časťou, samonosná oceľová karoséria sa vyznačovala ostrými líniami a asymetrickými vzduchovými otvormi v prednej kapote. Plocha zadného skla zasahovala takmer až po hranu karosérie, podobne ako na Lamborghini Espada (1968-1978) , ktoré dizajnoval tiež Gandini. Výsledkom bol dobrý výhľad do zadu. Khamsin poháňal motor V8 4,9L uložený vpredu, ktorý navrhol Giulio Alfieri. Ten istý ako bol použitý aj v MASERATI Bora (1971-1978).
Kupé 2+2 GT malo na zadných sedadlách pomerne málo miesta. Khamsin bol rýchly, ale viedol sa senzačne, ľahšie než väčšina superáut. Z 0 na 160km/h zrýchlil za niečo viac ako 13 sekúnd, výfuk mal výborný zvuk a auto sa správalo výborne aj pri vyšších rýchlostiach nad 220km/h. V čase keď začali Khamsin vyrábať zasiahla Európu ropná kríza, čo viedlo k zastaveniu výroby a ukončilo popularitu superáut. Stihli vyrobiť 421 týchto áut, ktoré sa stali veľmi žiadanými medzi zberateľmi.

Motor: V8 4930cm3/320hp/5500ot
Prevodovka: ZF 5-stupňová manuálna alebo 3-stupňová automatická Borg-Warner
Top speed: 258km/h
Brzdy: kotúčové

[img]http://imageshack.us/a/img837/2503/p0pb.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img41/1277/usw4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img543/6125/41r3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img14/8910/wq6f.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img849/3792/o3cw.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img824/4524/fspc.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

PORSCHE 911S (1966-1969), Objemy výroby všetkých PORSCHE 911: 911 Production volumes

Najskôr vyrábali malých "Chrobákov" neskôr väčšie autá a napokon sa rozhodli vybudovať najslávnejšiu automobilku na svete...To bol odvážny plán rodiny Porsche, ktorý sa do bodky naplnil.
Zakladateľom spoločnosti bol rakúsky konštruktér Ferdinand Porsche, ktorý pred druhou svetovou vojnou naprojektoval Volkswagen Chrobák (neskôr bol väznený za styky s Nacistami). Jeho syn Ferdinand Anton Ernst Porsche hlavne známy ako "Ferry" Porsche, ďalej viedol Porsche AG a jeho vnuk Ferdinand "Butzi" Porche sa venoval vývoju Porsche 911 - auta priamo vychádzajúceho z VW Chrobáka, ktorým sa spoločnosti Porsche podarilo etablovať na pozícii svetového výrobcu mimoriadnych športových áut.
Klasické kupé 911 prvýkrát uviedli na na frankfurtskom autosalóne v roku 1963, pričom do výroby sa dostalo o rok neskôr. Tak ako aj jeho predchodca VW Chrobák, aj 911-ka bolo charakterisické auto so vzduchom chladeným motorom umiestneným vzadu, ktoré si celé desaťročia ponechalo svoj aerodynamický tvar.
Motor šesťvalec boxer, bol prepojený so štvor alebo päťstupňovou manuálnou prevodovkou vďaka čomu malo úžasný výkon. 911-ka sa vyznačovala aj skvelým riadením a držaním na ceste.
K prvému zlepšeniu evolučnej série 911 prišlo v roku 1966 s modelom s označením 911S (Super). Až na charakteristycké päťcípe zliatinové kolesá, nevyzeral tento model vôbec odlišne, mal však silnejší motor a vyladené karburátory Weber.
Vylepšený podvozok, kotúčové brzdy s vnútorným chladením na všetkých štyroch kolesách, tlmiče Koni a druhá strešná výstuž zabezpečovali, že auto bolo aj pri zvýšenom výkone dobre ovládateľné.
Porsche 911S bol úžasný voz, ktorý upevnil meno tohto radu ako skvelých a výkonných áut, aj keď spočiatku sa vyskytli chyby.
Existoval aj model 912, ktorý je takmer zabudnutý vyrábaný bol medzi rokmi 1965-1969, bolo to Porsche základnej triedy a vyzeralo tak isto ako 911, ale 912-ka mala len štvorvalcový motor.
Model 911S sústavne zlepšovali a druhá generácia (1969-1971) dostala väčší motor. Ale to bol ešte len začiatok veľkého príbehu Porsche 911.
Motor: plochý vzduchom chladený šesťvalec 1991cm3/160 PS
Top speed: 211km/h, 0-100km/h 8,3s

Tribute Ferdinand Porsche : History of the 911


[img]http://imageshack.us/a/img109/8401/qzek.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img542/3820/wf9b.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img59/4540/z7vm.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img34/2747/q0y.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img46/8732/73jm.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img27/6582/44j1.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

PORSCHE 911 Turbo (1975-1989)

Na základe nečakaného úspechu modelu Porsche 911 Turbo mali všetky nasledujúce generácie 911-ky, ktoré mali prepĺňaný motor, prepĺňaný motor pochádzajúci zo súťažných áut modifikovaný pre použitie na ceste.
Prvé sériové Porsche 911 (v Amerike pod označením 930) debutovalo na parížskom autosalóne v roku 1974. Bolo to najrýchlejšie nemecké cestné športové auto.
Hoci turbodúchadlá sa v motoristickom športe používali už dávno, 911 Turbo bolo prvým sériovým vozidlom, ktoré skrotilo beštiu. Vznikolo takmer náhodou. Porsche si neverilo, že je schopné predať 400 športových modelov GT, čo bolo potrebné na akreditáciu na preteky GT. Spoločnosť namontovala do auta prvky zvyšujúce pohodlie a bezpečnosť, ktoré ďaleko presahovali požiadavky kladené na cestné vozidlá, a dala si za cieĺ vyrobiť 1000-kusovú sériu. Štandartom bola klimatizácia a elektricky ovládané okná. Ešte aj po desiatich rokoch výroby model 911-nové Turbo donútil jeho nadšencov zalapať po dychu. Všetky technické skúsenosti a návrhárske znalosti nazbierané zo súťažných úspechov spoločnosť vynikajúco zužitkovala.
Tvar karosérie 911 Turbo bol osobitý. Oblúky blatníkov boli rozšírené, aby sa do nich vošli širšie kolesá a zadný spojler bol taký výrazný, že sa stal známy ako "veľrybia plutva"(neskôr ho zmenšili a prezývali "čajový podnos"). Ak ste dokázali reagovať na oneskorenie turba, a úplne ovládnuť prenos veľkej sily cez kolesá na cestu, raketové zrýchlenie vás rozjarilo. Vozidlo spĺňalo nové americké emisné predpisy a malo zodpovedajúce bezpečnosné nárazníky, ale tvárilo sa, že pohŕda zvyklosťami. Zmizol chróm. Ostatné autá boli ťažšie a pomalšie. Porsche 911 Turbo využívalo najnižšiu povolenú hmotnosť pre súťažné vozidlá triedy GT ako výhodný základ a podávalo výkon vhodný na lietanie.
Jazda s trojlitrovým motorom za chrbtom, ktorého výkon vzbudzuje rešpekt, je zážitkom.
Model s motorom 3,3L bol ľahko rozoznateľný podľa nového lištovania zadného spojlera s prevráteným gumeným okrajom. Okrem prítlačnej funkcie v ňom bol uložený aj radiátor klimatizácie a zariadenie slúžilo tiež novo zavedenému medzistupňovému chladiču, ktorý znižoval teplotu dodávaného vzduchu turboduchadlom a zlepšoval tým výkon.
Verzia 911 Turbo SE (Sport Equioment) z roku 1985-87 s motorm 3,3L mala ešte zvýšený výkon na 246KW/5750ot a bol dvakrát drahší ako štandardné Turbo. Tento model mal plochšie čelo čo na tejto verzii upútalo najviac, sklonené čelo t.j. čelo a blatníky sledovali rovnakú líniu a vozidlo malo zaťahovacie svetlomety. Inšpirácia z pretekárskeho modelu 935 bola neodškriepiteľná.
Motor: Vzduchom chladený motor RSR Carrera pretekárskeho typu s turbodúchadlo KKK šesťvalec boxer 3L(2993cm3) 260 PS (194 kW)/5000ot., v roku 1978 3.3 L 300 PS (220 kW), 1985 3,3SE 340PS (246KW)/5750ot
Prevodovka: mechanická 4st., mechnaická 5st.
Top speed: 3.0L-246km/h,0-100 6,2s; 3.3L 261km/h, 0-100km/h 5,2s, 0-160 12s; 3.3L SE 275km/h, 0-100 4,6s

911 Turbo 3L:

[img]http://imageshack.us/a/img30/7800/wjjr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img12/7725/r5c7.jpg[/img]

911 Turbo 3,3L:

[img]http://imageshack.us/a/img28/7291/6zf1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img17/8600/wmc8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img202/245/ahtu.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img163/2595/ut0h.jpg[/img]

911 Turbo 3,3L SE:

[img]http://imageshack.us/a/img30/5351/q1yg.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FIAT 124 Coupé (1967-1975), vyrobených celkom 286tis. z toho: AC 113000kusov, BC 98000kusov, CC 75000kusov

Na platforme Fiatu 124, ktorá nebola použitá len po celej Európe, ale aj v iných mimoeurópskych štátoch na ktorej sa vyrábali napr. vozidlá Lada sa v rodnom Taliansku začalo vyrábať v roku 1967 jedno veľmi pohľadné kupé, ktorého tvary vznikli v dizajnérskom oddelení Fiat Centro Stile pod vedením Felice Mario Boana.

Prvý model AC (1967-69) zmodernizovali na BC (1970-72) a CC (1973-75).
Štvorvalcový motor, bol hliníkový s dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave motora a navrhol ho inžinier Ferrari, Aurelio Lampredi. V pôvodnej AC prvej generácie bol motor s obsahom 1438 cm3, ktorý vzrástol na 1608cm3 v druhej BC generácii. Tretia generácia, alebo CC, bola najprv oficiálne ponúkaná s 1592 cm3 a neskôr 1756 cm3 (niektoré prvé verzie CC opustili výrobný závod s 1608 cm3 motorom).
Dizajn Fiatu 124 coupé, vyznačujúci sa jednoduchými a úhľadnými líniami, ktorý zdieľal rovnakú platformu ako pôvodný Fiat 124, bol navrhnutý pod vedením Felice Mario Boano v dizajnérskom oddelení Fiat Centro Stile . K najvyhladávanejším modelom medzi zberateľmi patrí Fiat124 Coupe prvej generácie AC.
V licencii sa vyrábali aj v Španielsku ako SEAT 124 Sport. V rokoch 1970-75 sa ich tam vyrobilo cez 23 tisíc.
Motor: R4 DOHC 1438 cm3/90PS (AC), 1438 a 1608 cm3/110PS(BC), 1592 cm3/108PS neskôr 1756 cm3/118PS (CC),
Prevodovka: pri prvých verziách AC(1967-68) 4st. mech neskôr všetky verzie 5st. manuálna, pohon zadných kolies,
Brzdy: kotúčové s posilňovačom na všetkých kolesách,
Top speed: AC 170 km/h, BC 180km/h, CC 180km/h až 185km/h(1,8L)
Taliansky klub Fiat 124 coupé: www.fiat124sportcoupe.it

AC (1967-69):

[img]http://imageshack.us/a/img6/5364/f99f.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img13/2464/m5ps.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img513/9715/copv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img208/755/mrjm.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img69/851/fpwe.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img22/7154/q250.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img17/1889/nm0g.jpg[/img]

BC (1970-72):

[img]http://imageshack.us/a/img849/2941/l1yg.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img21/1593/lk8g.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img22/1921/18yh.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img545/1444/nzj3.jpg[/img]

CC (1973-75):

[img]http://imageshack.us/a/img823/1448/b4i1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img534/4993/f9o4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img7/914/b0hy.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img801/369/u6fn.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img96/6074/7gsp.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img534/9546/l7rd.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 29.09.2013 11:33, upravené celkom 1 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FIAT 124 Sport Spider (1966-1985) 198 120kusov

Kalifornský auto magazín "Car and Driver", v auguste roku 1968 uverejnil rozsiahly test Spidra a napísal mimo niekoľkostranového testu aj toto:

"Dáma. Krásna, zmyselná a citlivá talianska dáma. Neexistuje žiadny iný spôsob, ako pochopiť Pinifarinov Fiat 124 Spider. Toto si treba uvedomiť.
Ako ženy snov, sú skutočne dobré talianske autá, vždy tajomné, neodolateľné a dychtivé, to nám môžu ponúknuť.
Zdá sa, že existujú len pre potešenie z jazdy pre ich vodičov. Tam kde sú momenty, ktoré prekúsavame so zaťatými zubami u britských áut, je sladká ochota s talianskym Fiatom 124 Spider.
My vidíme Fiat 124 Spider ako míľnik - začiatok konca útrap v športových vozoch. Je to jediný stroj vo svojej triede, v ktorom by sme boli ochotní absolvovať dlhú cestu a tešili sa na dlhý výlet v ňom."


Myslím, že aj bez čítania rozsiahleho testu, ktorý nájdete na týchto stránkach: www.globallistics.com, tento krátky úryvok hore, dokonale vystihuje Fiat 124 Spider.

Návrh karosérie dvojmiestneho otvoreného vozidla Fiat 124 Sport Spider je pripisovaný americkému dizajnérovi holandského pôvodu Tom Tjaarda, ktorý v prvej polovici šesťdesiatych rokov pracoval pre Pininfarinu. Jeho jednoduchá karoséria s rázvorom 2280 mm (proti sedanu 124 skráteným o 140 mm), ktorej nechýbal pôvab. Hladké boky ozvláštňoval prelis, sledujúci líniu zadných blatníkov, klesajúci u kľučiek dverí a prechádzajúci až k predným svetlám. Predná kapota bola zakončená ostrou hranou, pod ktorou sa nachádzala nízka maska ​chladiča s vodorovnou mriežkou. Eleganciu vozidla dokresľovali lišty na bokoch, rám predného okna a štíhle nárazníky, to všetko v chróme.
V roku 1983 odovzdal Fiat všetky výrobné práva Pininfarinovi, ktorý doteraz vyrábal karosérie spiderov pre automobilku Fiat vo svojej továrni. Modernizované spidery potom predával pod svojím menom ako Pininfarina Spidereuropa (v Európe) a Pininfarina Spider Azzura (v Severnej Amerike).
K päťdesiatemu výročiu založenia firmy Pininfarinu bola v roku 1981 vyrobená 1000-kusová séria nazvaná dlhým názvom Fiat Spider 2000 Pininfarina 50th (Golden) Anniversary Edition. Jubilejné vozy mali luxusnú výbavu zahŕňajúcu kožené sedadlá, hliníkové kolesá a špeciálnu farbu nazvanú Champanská zlatá. Dnes sú tieto vozidlá vyhľadávané zberateľmi (aj ostatné verzie).
Známa ladičská firma Abarth, ktorú Fiat v roku 1971 kúpil, bola poverená vývojom a výrobou súťažných špeciálov na báze Fiatu 124 Spider.
Fiat Sport Spider má v dnešnej dobe mnoho prívržencov a nadšencov, svedčia o tom aj rozsiahle stránky rôznych klubov napr.: www.globallistics.com, alebo talianske stránky ako napr. www.fiat124spider.

Podvozok:
Spider mal vpredu nezávislé zavesenie s vinutými pružinami a sústrednými tlmičmi a vzadu tuhú nápravu s priečnou panhardskou tyčou a dvojicou pozdĺžnych vzpier, zakotvených pred nápravou a slúžiacich k zachyteniu síl pri brzdení a akcelerácii. Zadná poháňaná náprava bola tiež odpérovaná vinutými pružinami.
Motor:
Vodou chladený R4 DOHC, s objemom 1438 cm3 a maximálnym výkonom 90 k (66 kW) pri 6500 min -1. s maximálnou rýchlosťou 175 km/h.
V roku 1970 bol objem zvýšený na 1608 cm3 (110 k/81 kW, 185 km / h), v roku 1974 na 1756 cm3 (118 k/88 kW, 185 km / h) a roku 1979 na 1995 cm3 tu išiel ale spider s výkonom dole na 80 k (59 kW). Karburátory Weber, nahradené v roku 1980 vstrekovaním paliva Bosch. Model Fiat 124 Sport Spider 2000i so vstrekovaním paliva 105 k (77 kW). Turbomotory 1995 cm3-(89 kW, 122 PS),pre USA a VX 1995cm3 - 135 PS 99 kW pre Europu.
Brzdy, kotúčové na všetkých štyroch kolesách.
Prevodovka 4st. mechanická, 5st. mechanická a 3st. automatická General Motors pre vozidlá určené pre USA.

Claudia a jej Spider
[img]http://imageshack.us/a/img41/6345/i1hy.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img844/4249/b9ik.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img5/4274/y7cm.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img23/21/b6if.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img593/7378/6oh7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img809/3336/6ayl.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img689/9959/o1ta.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img541/7609/m0zr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img843/1118/y3en.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 16.10.2015 21:12, upravené celkom 2 krát.
bardi1
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 27.09.2013 03:40
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bardi1 »

rad by som doplnil kosicku zbierku cvira o tuto feliciu z r. 1959:
Obrázok
Obrázok
bardi1
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 27.09.2013 03:40
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bardi1 »

foto je z r2009, presnejsie z veteran zrazu priamo z Kosic. auto vtedy oslavovalo okruhlu 50-tku a je v kompletnej starostlivosti mojho dobreho znameho :)
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

MAZDA MX-5 Miata (1989-1998)- 492 630 kusov, prvá generácia

Iba málo áut vymysleli s presvedčivejšou a smelšou filozofiou. Mazda chcela oživiť slávu a radosť spojenú s dvojsedadlovými roadstermi tridsiatych a štyridsiatych rokov vo Veľkej Británii. Usilovala sa o znovuzrodenie filozofie, ktorú bojoví piloti pomenovali "lietanie bez prístrojov" a Mazda to nazvala "Jinba ittai" čiže "Jednota koňa a jazdca".
V rámci spoločnosti boli vytvorené dva konkurenčné dizajnérske tímy, jeden v Kalifornii a druhý v Tokiu. Víťazom mal byť ten, ktorému sa najlepšie podarí vyjadriť radosť z "čistej jazdy".
V roku 1989 ju predstavili v Chicagu na autosalóne. V Japonsku ako Eunos, alebo MX-5 či Miata podĺa toho kde ste sa nachádzali.
Už prvý deň spravila revolúciu na trhu cenovo prístupných dvojmiestnych roadsterov, ktorý dlho spal a myslelo sa, že už nežije. O desať rokov neskôr sa dostala do Guinnessovej knihy rekordov, ako najpopulárnejší roadster na svete.
MX-5 Miata sa okamžite stala kultovým autom a zostala ním až dodnes, teda vyše dvoch desaťročí. Treba povedať, že prinášala fyzické potešenie z jazdy, neboli v nej nijaké zbytočnosti, ale sedadlá, kabína aj celá konštrukcia, najmä podvozok, boli zhotovené tak, že dávali vodičovi presnú spätnú väzbu. Už aj v roku 1989 moderné prvky izolovali vodičov od skutočného riadenia auta. Mazda to však vrátila späť spolu s vetrom vo vlasoch a hlukom od kolies.
Nikdy sa nestala najrýchlejším a MX-5 ani nie je o tom, bola však najcitlivejším, najsvižnejším a spoľahlivým autom, a keď ste sa s ňou zoznámili, správala sa bezchybne aj pri vyššej rýchlosti.
A nakoniec tá najlepšia správa, toto krásne a ozajstné športové auto sa dá kúpiť skutočne za dobrý peniaz: Mazda MX-5.
Toto auto má širokú fanúšikovskú základňu a mnoho web stránok venujúcich sa MX-5 po celom svete napr.: www.mx5.com.au, www.miata.net

Kult čistej jazdy sa rozvíjal a dnes ho podporuje veľmi populárna súťaž jazdec proti jazdcovi na špeciáloch Miata. Je to vrcholné vyjadrenie významu Jinba ittai a trvalého úspechu Miaty.
Motor 1,6L: R4 DOHC 1598cm3/116PS
Prevodovka: 4st.automat(USA), 5st. manuálna, pohon zadných kolies,
Top speed: 188km/h, 0-100km/h 8,5s

[img]http://imageshack.us/a/img202/2535/o0f9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img834/8505/ntwm.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img15/466/9bdo.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img834/7276/6e9c.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img41/6379/obm8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img594/330/cgva.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

RENAULT 16 (1965-1980) 1 845 959 kusov

Renault 16 predbehol svoju dobu. Päťdverové autá sú dnes úplne bežné a obľúbené. Ich priekopníkom sa stal už takmer pred polstoročím francúzsky voz RENAULT 16. Voz u ktorého zaujala konštrukcia so zadnými výklopnými dverami, ale aj variabilita sklápacích a posuvných sedadiel, by sa nestratil medzi svojimi konkurentmi ani dnes.
Novátorské riešenie karosérie Renaultu 16 zaujalo aj zákazníkov, najmä vyklápacie zadné veko na šikmej stene karosérie.
Renault 16 velebia Francúzi ako legendu, mnohí ho dokonca považujú za najlepšie francúzske auto všetkých čias.
Prezident Alsaského autoklubu spomína, že keď sa v roku 1965 objavili na cestách prvé šestnástky, pôsobili doslova ako bomba. „A to sme boli ako automobilová veľmoc dosť rozmaznaní, nikto z motoristov nepredpokladal, že by iné francúzske auto mohlo prekonať slávu Citroënov, na ktorých s obľubou jazdil aj prezident De Gaulle .
A zrazu nás ohromil prvý päťdverový hatchback vymykajúci sa všetkým vžitým predstavám o tvare karosérie i konštrukcii motora. Na tú dobu revolučná bola aj konštrukcia motora, ktorú tvoril hliníkový odliatok. Verzia TX z roku 1973 mala dokonca päťstupňovú prevodovku a zadný strešný spojler. Renault 16 bolo jednoducho auto, ktoré predstihlo dobu,“ hovorí Benoit Diringer.
Renault 16 bol vyhlásený vozidlom roku 1966. Renault 16 bol jedným z najpohodlnejších vozidiel, vyznačoval sa nízkou hladinou hluku a "mäkšie" ladeným podvozkom a tiež pohodlnými sedadlami. Vďaka odpruženiu dokázal pohodlne prechádzať nerovnosti. R16 TS (63 kW, 85 k), už mal elektrické ovládanie okien v predných dverách a nasledujúci rok pribudla aj automatická prevodovka. Neskôr malo toto auto aj otváraciu časť strechy a ďalšou novinkou bol Renault 16 TX s hranatými reflektormi, 5-stupňovou prevodovkou, ktorý dosahoval rýchlosť vyše 170 km/h.
Renault 16 má v dnešnej dobe mnoho fanúšikov, nadšencov a existuje mnoho web stránok, kde si majitelia velebia svoje R-16-ky napr.: www.renault16.com, www.renaultclassiccarclub.com atď.
Motory:Radový štvorvalec OHV reťazou poháňaný rozvod, R16 L, TL - 1565 cm³ s výkonom 49 kW, R16 TX - 1647 cm³, 68 kW,
Prevodovka: 4st., 5st. manuálna a 3st. automat.
Nezávislé zavesenie kolies, odpružených skrutnými tyčami,
Karoséria: Polonosná oceľová štvordverová, zvarená s plošinovú podlahou, predné blatníky priskrutkované; smerom hore výklopná zadná stena.
Kto má záujem tu nájde podrobné technické údaje z roku 1975: www.renaultclub.cz

[img]http://imageshack.us/a/img198/7987/cq2s.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img268/2710/syrt.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img822/336/tbrp.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img209/8396/lppc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img268/5416/u4yu.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img855/6515/mn8m.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img59/9940/ua4j.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img9/2492/2amr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img834/9131/23km.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img202/3416/bpc7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img703/738/6di0.jpg[/img]
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Zdvihak, parada :28b7: , cas leti ako blazon a tieto skvosty co jazdili aj po nasich cestach zabudame. Nie ku kazdemu autu mam vztah, ale ta 16 tka...Na tom som sa ako maly prcek par razy viezol, bola u nas v rodine za hlbokeho komunizmu...Rovnako potesili 124 tka, CX, GS. Tiez som mal auto, co malo plnohodnotne koleso na motore, aj so zdvihakom :d :D

Keby sa dalo nieco o VW Passat, ale druhej generacii este sem supnut, tiez tie vozy zmizli do zabudnutia.



pripadne ford sierra

FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

RENAULT 5 (1972–1984) 5 580 000 kusov, RENAULT 5 druhej generácie (1985–1996) Dokonca v Iráne schádzal z liniek ešte v roku 2002 ...
www.caradisiac.com

Dobrý deň. Som Renault 5. Do mesta aj na cesty ... hovoria mi tiež Supercar.
Takto sympaticky sa v reklamnej kampani predstavil Renault 5. Hravý a priateľský, sympatický, ľudový a cenovo dostupný, okamžite mal obrovský komerčný úspech u mladšej generácie. Okrem toho, že prišiel v pravý čas a bude dokonale vyhovovať meniacej sa spoločnosti.
R5 má zaujať stálych záujemcov o malé autá, ale chce si získať obľubu aj medzi ženami, mladými ľuďmi a medzi širokou škálou rôznych kategórií. Snaží sa ukázať, že automobil nemusí byť hneď sociologickým ukazovateľom.

Výroba tohto modelu bola zahájená roku 1972 a je až doteraz jedným z vôbec najúspešnejších modelov. Elegantná dvojdverová karoséria typu hatchback bola načrtnutá v priebehu dvoch dní dizajnérom Michelom Boué a bez úprav schválená vedením spoločnosti. Renault 5 získal svoju obľubu hlavne kvôli nízkym obstarávacím a prevádzkovým nákladom, na druhej strane však dokázal vyhovieť aj náročnejším zákazníkom. Pôvodne sa dodával s možnosťou výberu z troch motorov.
Ak sa pozrieme na tvary Renaultu 5, musíme zhodnotiť, že autorovi Michelovi Boué sa to dokonale podarilo. Hladká francúzska elegancia, kompaktná karoséria, ktorá mala vtedy novátorskú koncepciu karosérie hatchback.
Renaultu 5 ale patrí jedno prvenstvo - je to prvé sériové auto na svete, ktoré malo odolné a lacné plastové nárazníky. To sa páčilo Francúzom, ktorí parkujú štýlom "ťuk - ťuk - a som tam".
Pod zovňajškom, sa ukrývala technika Renaultu 4. To znamená pozdĺžne uložený motor, pred ním prevodovka (zmenené u R5 druhej generácie-motory naprieč), nezávislé zavesenie všetkých kolies a odpruženie torznými tyčami vo všetkých rohoch.
Existovali rôzne verzie R5, napr. R5 Turbo, Alpine a Alpine Turbo, v Británii známe pod menom Gordini a Gordini Turbo.
Základný typ sa vyrábal až do roku 1984, kedy bol nahradený novým Renaultom 5, zvaným superpäťka. Design druhej generácie vytvoril Marcello Gandini. Vzhľad bol veľmi podobný predchádzajúcemu typu, voz bol však dlhší, širší a ľahší.
Jeho nástupca Renault Clio bol úspešne uvedený na trh v roku 1991. Päťka sa teda vyrábala ešte v súbehu s ​novým modelom práve vďaka svojej cenovej výhodnosti.
Motory: R4 OHV,
0.8 L (27 kW); max. rýchlosť: 120 km/h, 1.1 L (33 kW); max. rýchlosť: 135 km/h, 1.3 L (40 kW); max. rýchlosť: 140 km/h, 1.3 L (46 kW); max. rýchlosť: 151 km/h, 1.4 L (46 kW); max. rýchlosť: 142 km/h, 1.4 L (81 kW); max. rýchlosť: 185 km/h, 1.4 L (118 kW); max. rýchlosť: 201 km/h, 1.7 L (67 kW); max. rýchlosť: 175 km/h
druhá generácia:R4 OHV, OHC, 1.0 L (31 kW) top speed: 130 km/h; 1.1 L (36 kW) top speed: 150 km/h; 1.4 L (50 kW) top speed: 155 km/h; 1.4 L Turbo (88 kW)top speed: 204 km/h; 1.7 L, 1.7 L 69 kW top speed: 170km/h, 1.6 L diesel (40kw) 150km/h.
Prevodovka: 4st. a 5st. mechanická, 3st. automatická
Karoséria: 3 a 5 dverový hatchback

RENAULT 5 (1972–1984):

[img]http://imageshack.us/a/img42/7286/m7uf.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img542/37/wdix.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img9/7403/rbf6.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img197/8215/ooxb.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img203/4996/g483.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img801/7207/2qwn.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img23/9509/5k40.jpg[/img]

Reanult 5 Turbo:
[img]http://imageshack.us/a/img692/1689/qpt2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img580/4108/p32p.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img22/8936/2mkq.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img28/6724/rstn.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img30/3430/nfne.jpg[/img]

Renault 5 (1985–1993):

[img]http://imageshack.us/a/img856/6483/tx76.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img197/8012/s5j0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img837/1941/f9dd.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img707/5986/ov6v.jpg[/img]


Renault 5 GT Turbo:
[img]http://imageshack.us/a/img443/6185/f4ir.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img209/9568/5j7t.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img405/9899/7y56.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img5/5885/q7sl.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 02.10.2013 12:01, upravené celkom 2 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FORD Sierra (1982-1993) 2 700 500 kusov.

Jeho radikálny aerodynamický styling predbehol svoju dobu a mal trvalý vplyv, čo však konzervatívnych kupujúcich zo začiatku odradilo. Ford Sierra vykazoval v danej triede rekordne nízky aerodynamický odpor charakterizovaný hodnotou Cx = 0,34. Dôsledne aerodynamický tvar karosérie zanechal konkurenciu aj verejnosť v nemom úžase a svoju dobu predbehol o niekoľko rokov.
Možno z tohto dôvodu, Sierra nikdy úplne nedosiahla všadeprítomnosti Cortiny, alebo Taunusu. Vyrábala sa najmä v Nemecku, Belgicku a Veľká Británii, hoci Sierry boli tiež kompletizované v Argentíne, Venezuele, Južnej Afrike a na novom Zélande.
Sierra je desiatym najpopulárnejším automobilom predávaným vo Veľkej Británii s predanými 1 299 993 kusmi. Prvé Sierry sa do predaja dostali v októbri 1982 a posledný jeden exemplár bol predaný v roku 1995 (vo februári ako M model).
Sierru vyrábala automobilka Ford of Europe. Bola navrhnutá dizajnérmi Uwe Bahnsenom, Robertom Lutzom a Patrickom le Quémentom.
Sierra sa nakoniec stala pre Ford mimoriadnym úspechom, ponúkala sa v širokej škále verzií (vrátane športových variantov, pohonu 4x4, pick-upu, atď), ktorá čo do rozsahu v európskej strednej triede hľadala konkurenciu len ťažko.
Sierra používala osvedčené agregáty Pinto a Cologne. Ponuka pohonných jednotiek štvorvalec Pinto s rozvodom OHC a objemom 1,3, 1,6, 1,8 a 2,0L a nemenej preslávených šesťvalcov Cologne s objemami 2,0, 2,3, 2,8 a 2,9L. 1,3L bol z ponuky čoskoro vypustený, takže napríklad v Nemecku bola Sierra v modelovom roku 1983 ponúkaná s karburátorovým motormi 1,6 / 55 kW, 2,0 / 77 kW, 2,0 V6/66 kW, 2,0 V6/84 kW a atmosféricky plneným dieselom Indenor OHV 2,3 d/49 kW (uplatnil sa aj v množstve dobových modelov vrátane väčšiny osobných a úžitkových Peugeotov).

V roku 1987 sa Sierra dočkala najvýznamnejšej modernizácie. Predná časť prešla zásadnou prestavbou a pôsobila novo veľmi kompaktným a aerodynamicky výhodným dojmom. Nový bol nárazník, plastová lakovaná jednodielna maska ​​prakticky zanikla (jej plochu nahradila uprostred predĺžená kapota) a veľkoplošné blinkre boli zpustené hlboko do predných blatníkov a opticky nadväzovali na zdvojené svetlomety, pričom iba u drahších verzií boli vnútorné paraboly pomocných diaľkových reflektorov opatrené žiarovkami. Vo výbave sa objavili ABS alebo klimatizácia a pribudli neriadené katalyzátory, hydraulický posilňovač riadenia apod. Zadné združené svetlá pôsobili kultivovanejšom dojmom, takže Sierra pôsobila trochu uhladenejším výrazom.

V roku 1990 tu bol ďalší facelift, v rámci ktorého sa Sierra dočkala aj modernejšieho, hoci ešte stále komôrkového turbodiesela 1,8 Endura-D s výkonom 55 kW (75 k) a revolučného "dvojlitra" DOHC a prevodovky MT75 a napríklad bočné smerovky v predných blatníkoch. K pohonu bolo možné voliť z jednotiek 1,6 i-CVH/55 kW, 2,0 i OHC/74 kW (Pinto sa dočasne vrátilo do služby), 2,0 i DOHC (s ohľadom na emisie znížený výkon na 88 kW) a 2,9 i V6/107 kW.

Sierry XR4i, XR4x4 a neskôr hlavne 3-dverové verzie RS Cosworth získali mnoho úspechov v rely. Okrem toho ale vydobili rad úspechov aj pri pretekoch na okruhoch, kde excelovali najprv modely XR4Ti, ktoré boli neskôr nahradené modelmi RS Cosworth a Cosworth RS500, ktorá zmietla všetko čo sa náchadzalo pred ňou a je držiteľom doposiaľ neprekonaného rekordu štyridsiatich víťazstiev v rade v britskom šampionáte cestných vozidiel.

Karoséria sa predávala v prevedeniach 3-dverový a 5-dverový liftback a 5-dverové kombi.
Usporiadanie: Motor vpredu, zadný náhon / pohon 4 × 4,
Prevodovky: 3-speed automatic, 4-speed automatic, 4-speed manual, 5-speed manual

1982–1986
[img]http://imageshack.us/a/img820/7348/af42.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img801/8752/2zfv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img199/371/zktr.jpg[/img]

FORD Sierra Cosworth RS500 (1987) vyrobené 500 kusov:
[img]http://imageshack.us/a/img72/9527/88220002.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img534/8394/ford ... sworth.jpg[/img]

1987–1989
[img]http://imageshack.us/a/img14/4912/gsb7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img842/980/t543.jpg[/img]

1990–1993
[img]http://imageshack.us/a/img824/5097/vxac.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img826/7417/2o96.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img843/9581/zlx8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img30/4008/oxse.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img703/3517/tjf1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img69/8765/h5j5.jpg[/img]

Sierra Cosworth 16V 4x4 (1992)
[img]http://imageshack.us/a/img585/1331/yt77.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img842/6592/10yb.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img823/8057/an97.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Volkswagen Passat (B1) (1973–1980) 2 600 000kusov (1974–1988 v Brazílii)

Prvým Volkswagenom s motorom vpredu a pohonom predných kolies sa stal model Passat vyrábaný od roku 1973.
Dlho sa v tieni nesmrteľného "Chrobáka" nemohol presadiť iný typ osobného vozidla so značkou VW. Až v roku 1961 sa objavil sedan, kupé a kombi VW 1500/1600 ao sedem rokov neskôr väčší sedan so splývajúcou zadnou časťou VW 411 (kombi nieslo označenie VW 412). Oba typy sa držali koncepcie so vzduchom chladeným štvorvalcom za zadnou nápravou, ale zďaleka nedosiahli popularity Chrobáka. Až keď sa súčasťou koncernu Volkswagen stala v roku 1969 automobilka NSU, prevzal Volkswagen koncepciu pripravovaného typu NSU K70 so štvorvalcom 1,6 litra umiestneným vpredu a pohonom predných kolies. Od roku 1970 sa model VW K70 vyrábal v Salzgitteri a poslúžil na overenie modernej koncepcie "všetko vpredu."
Triezve línie karosérie boli navrhnuté talianskym dizajnérom Giorgettom Giugiarom.
Postupne dochádzalo k menším úpravám na karosérii, obdĺžnikové svetlomety boli napríklad nahradené kruhovými a chrómované nárazníky dostali plastové koncovky. V roku 1975 dostal Passat väčšie výklopné veko v zadu a o dva roky neskôr došlo k výraznému faceliftu. Passat dostal celoplastové nárazníky, smerové svetlá v rohoch prednej časti a nižšiu masku chladiča, opäť s obdĺžnikovými svetlometmi. Lepšie chladenie olejovej vane zaisťoval spojler pod predným nárazníkom.

Technicky bol prvý Passat spriaznený s typom Audi 80.
Používal rovnaké štvorvalcové karburátorové motory s rozvodom OHC a objemom 1,3 litra (40 kW/55 k) a 1,5 litra (55 kW/75 k), uložené pozdĺžne pred prednou nápravou. Silnejší motor mal vo verzii TS výkon 63 kW (85 k), takže Passat s ním uháňal rýchlosťou až 170 km / h V marci 1978 sa Passat predstavil so vznetovým motorom 1,5 litra (37 kW/50 k), ktorý už bol úspešne použitý v ďalšom bestselleri s predným pohonom, typu Golf, vyrábanom od roku 1974.Úspech Passatu potvrdzovali predajné výsledky. Už v prvom roku výroby dosiahol počet predaných kusov čísla 133 tisíc a v decembri 1976 bol predaný miliónty automobil. V apríli 1980 prekročila výroba Passatov dvojmiliónovú hranicu a keď bol na jeseň toho istého roku predstavený nástupca, dosiahol celkový počet vyrobených Passatov prvej generácie 2,6 milióna.
Ventilový rozvod: OHC, Ozubený remeň,
Prevodovka: 4 a 5-rýchlostná manuálna pre 75/85-koňovú verziu 3-rýchlostná automatická,
Motory: 1,3/55 koní (1973/78)-150 km/h, 1,3/55 koní (1978/80)-150 km/h, 1,5/75 koní (1973/75)-155–160 km/h, 1,5/85 koní (1973/75)-163–168 km/h, 1,6/75 koní (1975/80)-156–160 km/h, 1,6/85 koní (1975/80)-165–173 km/h, 1,6GLI/110koní (1979/80)-185 km/h, 1,5 Diesel/50koní (1978/80)-141 km/h,
Odpruženie vpredu: Pružiny McPherson, Priečne závesné rameno,
Odpruženie vzadu: Torzná zalomená náprava, Panhardská tyč, Vinuté pružiny,

[img]http://imageshack.us/a/img203/1245/qvcq.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img694/5277/h46e.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img834/8484/nrv2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img834/8456/qi0c.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img542/6285/vkjy.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img20/8206/qrlh.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img571/3420/qg5d.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Volkswagen Passat (B2) (1980–1988) viac ako 4 500 000 kusov z toho 3 345 248 Syncro.

Passat druhej generácie ostal elegantnejšiu a priestrannejšiu (dĺžka presiahla 4,5 metra) karosériu s tvarmi, ktoré vychádzali z modernizovaného Passatu prvej generácie. Nezameniteľné črty pôvodného Giugiarovho návrhu takmer vymizli. Modernizáciou prešiel aj vnútorný priestor s rozmerným prístrojovým panelom pred dvojramenným volantom. Passat sa vydal vlastnou cestou, odlišnou od Audi 80. Od začiatku sa Volkswagen Passat druhej generácie dodával s trojdverovou a päťdverovou karosériou typu hatchback a nechýbalo ani obľúbené kombi Variant. Od roku 1981 sa k nim pridala aj verzia so stupňovitou zadnou časťou, ktorá dostala názov Santana (v USA Quantum). Tento model sa neskôr začal licenčne vyrábať v Číne (spoločnosť Shanghai Automotive). Systém pohonu všetkých štyroch kolies Syncro používaný v modeli Passat Variant Syncro zdieľal mechaniku z Audi 80 quattro a nie z Volkswagenu Golf Syncro.
Na jar 1985 prešiel druhý Passat ľahkou modernizáciou a na trh bol uvedený prvý motor s katalyzátorom. V marci 1987 sa oslavovalo vyrobenie štvormiliónteho Passatu.

Vďaka priestrannej karosérii a vcelku úspornej prevádzky boli vozy Passat a zvlášť verzie Santana obľúbené u taxikárov. Bol pre nich dokonca ponúkaný tzv Taxi-Paket, ktorý obsahoval všetko potrebné k zabudovaniu taxametra a rádiového spojenia.
Podobne ako predchádzajúca generácia, bol Passat B2 predávaný hlavne s radovými štvorvalcovými benzínovými a dieselovými motormi. Oproti svojmu predchodcovi, vrcholné verzie boli ponúkané s päťvalcovými motormi Audi alebo Volkswagen s objemami 1,9 až 2,3 litra.

Typ karosérie: 2-dverový sedan (Latinská Amerika), 3-dverový liftback, 4-dverový sedan (Santana), 5-dverový liftback, 5-dverové kombi,
Motory: R4 OHC 1,3 - 55 koní, 60 koní, 1,6 - 69/72/75, 1,8 - 87/90 koní, 1,9 - 115 koní, 2,0 - 115 koní,
R5 OHC 2,1 - 115 koní, 2,3 - 115/120/136koní koní,
Diesel R4 OHC 1,6/54 koní, 1,6 - TD/70 koní
Usporiadanie: Motor vpredu, predný náhon/pohon 4 × 4,
Prevodovky: 3-rýchlostná automatická, 4-rýchlostná manuálna, 5-rýchlostná manuálna

[img]http://imageshack.us/a/img703/9903/pf4h.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img199/1743/umir.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img198/9966/tvqk.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img31/8463/36jm.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img706/9205/69f9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img39/6268/3i9u.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img34/40/6hw5.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img30/8351/4rqh.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img543/7045/ctng.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img706/2416/rafj.jpg[/img]
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Velmi príjemné pripomenutie,všetky tie Renaulty som vlastnil vo všetkých exemplároch,a tak som si velmi príjemne zaspomínal.Je mi zároveň smutno keď vidím trend akým sa dnes všetko uberá,ako končia legendy ciest na šrotoviskách pre nezmeratelnú hlúposť legislatívcou

Návrat na "VETERÁNY a klasické autá"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 65 neregistrovaných