Klasické autá

Diskusia o tom najlepšom zo sveta automobilového priemyslu

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FIAT DINO (1966-1973) viac ako 7500kusov

Fiat zhotovil kabriolet Dino štýlové športové auto niekedy sa zamieňal s FERRARI DINO 246GT (1969-1974) s ktoré sa predávalo pod názvom DINO od roku 1969. Dôvodom pre výber mena spočíval v tom, že kabriolet Fiat Dino mal povolené používať motor Ferrari - najskôr 2L a neskôr 2,4L určený pre preteky Formuly ll, a s týmto motorom zhotovili len požadovaných 500 áut. Hnaciu jednotku V6 pôvodne navrhol syn Enza Ferrariho Dino ešte pred jeho predčasnou smrťou. Motor bol skonštruovaný až celú dekádu po jeho smrti, no tešili sa bezproblémovému chodu v autách, ktoré niesli Dinovo meno. Fiat súhlasil s Enzovým návrhom na spoluprácu a delikátny 2-litrový kabriolet Fiat Dino uviedli na turínskom autosalóne v roku 1966, rok na to predstavili na ženevskom autosalóne svieže štvorsedadlové kupé. Kabriolet projektoval Pininfarina a kupé Bertone. Motor vybavený trojitým karburátorom Weber bol umiestnený vpredu.
Motor: V6 1987cm3, 160 PS (118 kW) @7200, 2418cm3 180 PS (132 kW) @6600
5 speed
top speed:230km/h

[img]http://imageshack.us/a/img200/4585/fiatdino2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img69/3084/fiatd ... r2e37f.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img15/9604/fiatdinocoupe9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img35/5903/745cm.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img560/9569/fiat ... 1968r3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img441/6185/67fi ... erdv08.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img706/8805/dino06.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

LANCIA FULVIA (1963-1976) viac ako 370 000 kusov včetne kupé

S Fulviou získala Lancia obrovský komerčný úspech.
Počas dlhoročnej výroby Fulvie sa objavil takmer nekonečný rad nových a evuločných možností. Dizajn automobilu sa vyvíjal od hranatého tvaru skorších modelov k postupnému zaobleniu modelov neskorších. Základná berlina prešla viacerými zmenami vrátane skvalitnenia a zaradenia do kategórií GT a GTE. Počas dlhých rokov výroby bolo vyrobených deväť alebo desať verzií, zatiaľ čo športové kupé od Zagata prešlo tromi sériami, pričom poslednou sa stala najrýchlejšia Fulvia vôbec - model Sport 1600 s max. rých. 190km/h, čo bolo skvelým vyvrcholením pôsobivého príbehu Fulvie.
Model, na ktorý čakali všetci zberatelia jazdiaci na unikátnych autách, bol Lancia Fulvia HF Kupé. Vrcholne elegantné kupé sa na trh dostalo prvýkrát v roku 1965 a stalo sa základom pre nový rad vysokovýkonných rely kupé.
Motor: V4 od 1091cm3,1199cm3,1216cm3,1231cm3,1298cm3, 1584cm3 (53-98KW)
top speed: 145-190km/h

[img]http://imageshack.us/a/img708/2198/lanc ... lina08.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img571/8753/1971 ... erlina.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img694/5796/lanc ... linare.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img28/6998/fu1pr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img255/2818/1967 ... via020.jpg[/img]

Lancia Fulvia kupé:
[img]http://imageshack.us/a/img43/4312/57122 ... be4e4z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img822/9561/img1265752300.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img5/4422/lanciafulvia3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img805/8352/img2844w.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img23/4228/fulviahf2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img820/4114/1img1278935740.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img844/295/66lan ... pedv09.jpg[/img]

Lancia Fulvia Zagato

[img]http://imageshack.us/a/img12/2010/1967l ... agatof.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img836/4687/1967 ... portre.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img827/2809/2img1223274958.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img94/2213/7img1298477247.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img51/1075/1967l ... portza.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FIAT 130 Coupe (1971-1977) 4300kusov

Dvojdverový Fiat 130 Coupe sa objavil na autosalóne v Ženeve v roku 1971, kde zaujal a získal obdiv. Dizajn vytvoril Pininfarina, ktorý zákonite dostal prestížbu cenu za úchvatné dielo. Karoséria bola celkom nová s ostrými líniami. Motor bol väčší než v luxusnom aute, ale najväčšiu slávu zožal pozoruhodný interiér - luxisná výbava, palubná doska, výplne dverí a stredová konzola obložená drevom. To všetko vhodne dopĺňalo mimoriadne kvalitné čalúnenie z oranžového zamatu, športové budíky s bielymi ručičkami a podsvietením optickými vláknami, stereorádio Autovox, nastaviteľné sedadlá aj volant a klimatizácia. Na zabezpečenie úspechu to stačilo a navyše si Fiat 130 Coupe obstaral aj Enzo Farrari na svoje dlhšie cesty. Použiteľné exempláre týchto áut dnes priam zhltli hladní zberatelia. Prípadní lovci 130 Coupe majú, preto minimálne šance.
Motor: V6 3235cm3/123 kW /5600
Prevodovka: 5st. menuál, 4st. automat,
top speed: 198km/h

[img]http://imageshack.us/a/img560/7329/fiat1301.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img268/2107/fiat130.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img266/2046/6207 ... d5a0db.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img198/8085/5832 ... 7acc1z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img27/2628/29782 ... 2ab9ez.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img546/4234/fiat130interior.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img713/1668/fiat ... inside.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img109/8811/fiat ... 576big.jpg[/img]


[img]http://imageshack.us/a/img571/909/fiat1 ... ocambi.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 27.03.2013 22:50, upravené celkom 1 krát.
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Fiat 130 Coupe :hero: Nádherný kus auta.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

RENAULT Alpine A310 V6 (1976-1984) 9 276 kusov

Ambiciózne, ale oprávnene - A310 V6 bol konkurenciou najrýchlejšieho auta s motorom vzadu Porsche 911. Úzka spolupráca s Alpine sa pretavila do spoločnej súťažnej filozofie. V roku 1976 Renault odkúpil 100%-tný podiel a zachránil tak Alpine pred krachom. A310 vyzeral rozporuplne. Jednoduchá aerodynamická línia sa dvíhala ponad predné okno, pričom každá hrana bola zakončená geometricky strohým vyklenutím. Vzadu mal malý spojler. Disky vyrobené v retro štýle vyzerali ako kotúče magnetickej pásky. Ako celok to pripomínalo letiaci sploštený projektil. Miesto pre vodiča si uchovalo vynikajúcu kvalitu z Alpine, navyše Renault vybavil interiér nečakanou úrovňou konfortu. Zlepšili ho po všetkých smeroch a dobre sa predával. Model A310 bol spoľahlivý. Išlo o relatívne ľahké športové vozidlo so samostatnou sklolaminátovou karosériou a motorom vzadu. Motor A310 V6 bol výsledkom spoločného vývoja Peugeota, Renaulta a Volva používal sa v niekoľkých modeloch áut vrátane DeLoreanu.
Motor:V6 2664cm3/ 111 až 144 kW/6000
manual transmission 5-speed
top speed: 225km/h

[img]http://imageshack.us/a/img109/1395/tumb ... r4jcfj.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img194/5655/30838627.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img145/8793/alpinea3101.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img255/4039/5364 ... 87a1db.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img197/1083/rena ... ea3101.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img831/1958/1985 ... a310v6.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

ALFA ROMEO GTV6 (1981-1986) 23 000 kusov

Elegantný dizajn navrhol Giugiaro, ktorý sa vyznačuje mohutným vydutím na kapote. Úprava nola nutná pre veľký motor a zároveň dodávala Alfe chlapský výraz popri inak vcelku jednoduchých a ostrých talianskych líniách. Bolo to auto pre pohladenie duše rýchle, silné a elegantné. GTV6 skvele pracovalo za všetkých podmienok. Poháňaná zadná náprava so systémom transaxle umožňovala perfektné rozloženie hmotnosti a vynikajúce ovládanie, sprevodovanie nižších rýchlostných stupňov zase úžasné zrýchlenie. Pohybovala sa hladko aj na zlom povrchu, hltala zákruty na svahoch hôr, mihala sa oblúkmi ciest. Dosiahla fantstické úspechy v rely a štyrikrát po sebe zvíťazila v európskom šampionáte cestných vozidiel (1982-1985).
motor: V6 2492cm3/ 118 kW/5600
5-speed manual RWD
top speed:215km/h

[img]http://imageshack.us/a/img9/6270/84alfa ... 9gca01.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img607/9002/1935 ... fad063.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img46/111/alfaro ... nicals.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img442/928/dsc3520x.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img850/8653/alfa ... dprix0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img811/2599/alfa ... inebay.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

LANCIA Aurelia (1950-1958) 18201kusov

Pri zrode v roku 1949 bola Aurelia najprepracovanejším sériovo vyrábaným automobilom na svete. Dizajn vytvoril Vittorio Jano po svojom ohromnom úspechu v automobilke Alfa Romeo. Bola to prvá Lancia, ktorá dostala motor V6. Objavila sa ako štvordverový sedan aj ako limuzína. Obe vyhotovenia boli pevné a pohodlné. V roku 1951 sa predstavila Aurelia ako skutočný GT - Aurelia B220GT. Rázvor tohto kupé sa skrátil dizajnér Gian Paolo Boano (syn majiteľa spoločnosti Ghia), objem motora V6 zvýšili na 2 litre a výrobný šéf firmy Pininfarina ho vzrušujúcim spôsobom doladil. Vďaka "hviezdnemu týmu" tvorcov bola Aurelia okamžite vnímaná ako klasika. Rýchlo ju vylepšovali a objavila sa v šiestich oficiálnych verziách, aby dokázali uspokojiť dopyt, ktorý bol po tomto aute. Najlepšie však bolo, že finančne dokázalo priniesť najlepší taliansky dizajn a technické spracovanie na dosah relatívne mnohých záujemcov.
Motory: 1,754cm3 V6, 1991cm3 V6, 2451cm3 V6 (50-120PS)
Karoséria: 4 dver. sedan, 2dver kupé a kabriolet,
top speed: 151-180km/h

[img]http://imageshack.us/a/img259/6668/img1174517703.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img201/8499/lanc ... inarea.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img833/6095/sc06 ... eliab2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img163/1379/25713b5b.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img580/9813/1954 ... b20994.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img22/5546/1954l ... b24spi.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img443/6989/lf0826601.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img268/8242/dsc02341.JPG[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img203/8898/55la ... 4sdv08.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img585/4579/55la ... 4dv12r.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img820/6641/82732312.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

JEEP Cherokee XJ (1984-2001) -2005 China) viac ako 2 100 000kusov

Cherokee získal česť byť prvým SUV. Hoci jeho meno vyvolávalo dojem príslušnosti k ctihodným predkom jestvujúcich terénnych vozidiel, JEEP Cherokee XJ bol kompletne iný. Bolo to prvé kompaktné športovo úžitkové vozidlo, ktoré sa stalo štandartom pre všetky modely SUV, čo nasledovali po ňom. Predstavili ho v roku 1984 bez akýchkoľvek fanfár. AMC (neskorší majiteľ Jeepu) v spojení s Renaultom investovalo do jeho vývoja a výroby ohromujúcich 215 miliónov dolárov. Investícia sa vyplatila. V prvom roku sa len na základe chýru o jeho vynikajúcich schopnostiach v teréne a perfektnom správaní na ceste predalo 78000 vozidiel, ktorých vlastnosti sa dali porovnať s bežným autom.
Cherokee XJ bol užší, nižší a o 53 cm kratší než jeho predchodca, mohutný štvordverový Cherokee Wagoneer postavený na podvozku nákladného auta s pohonom všetkých štyroch kolies. Zároveň bol ľahší a lepšie ovládateľný. V teréne mohol XJ využiť nie jeden, ale hneď dva náhony na štyri kolesá, tzv. Command-Trac, a stály náhon Selec-Trac. Systém zavesenia kolies "Quadra-Link", ktorý sa vedel prispôsobiť každej situácii.
Funkčnú krásu podčiarkovali čisté a priame línie zvýraznené veľkými oblúkmi blatníkov. Kabína poskytovala dobrý výhľad a neboli v nej žiadne zbytočnosti. Časopis Automobile ho chválil za pravdepodobne najlepší tvar SUV všetkých čias.....model, ktorý sa stal vzorovým pre ostatných dizajnérov. Určite to tak bolo.
Odvtedy vyrobili aj lepšie SUV, no vždy len v silnom tieni Cherokee XJ.
Motor:R4 2,5L/ (97 kW) @ 5250 rpm, R6 4,0L/177 hp (132 kW) @ 4500 rpm
pohon 4x4
prevodovka: 4,5 stupňová, alebo automatická
top speed: 174-185km/h

[img]http://imageshack.us/a/img268/1778/2009 ... 519047.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img13/1470/jeepc ... imited.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img534/4122/xj3inch.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img171/9826/chry ... keexj8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img850/8435/jeep ... aredod.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img189/4227/1040902.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img856/5364/jeep40six.jpg[/img]
biker610i
maskot fóra
Príspevky: 3536
Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
Bydlisko: plechovy hotel
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa biker610i »

ta LANCIA FULVIA vyzera ako ziguli :zg282:
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

biker610i napísal: ta LANCIA FULVIA vyzera ako ziguli
Je dobre vedieť, že Žiguli, Lada boli priamo odvodené od Fiata 124 bez podstatných zmien: FIAT 124 / Žiguli / Lada (1966-1988)
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FACEL Vega ll (1961-1964) 180 kusov

Toto nádherné francúzke auto bolo prezentované ako "najrýchlejšie štvormiestne kupé" a bolo posledným riskantným pokusom spoločnosti Facel Vega, ktorá stála pre krachom. Ručne konštruované auto bolo jednoznačne impozantné a použitie amerických motorov V8 doplnilo európsku eleganciu obrovskou silou. Týmto spojením vzniklo obrovské luxusné gran tourismo.
Auto bolo mimoriadne pôsobivé, ľudia na uliciach sa za ním otáčali, no taká bola aj jeho cena. To však len zvyšovalo jeho pôvab. Medzi vlastníkov zvučných a žiarivých mien patrili členovia kráľovských rodín (vrátane perzského šacha a monackej princeznej Grace), aristokrati (medyi nimi princ Poniatowsky, lord Brabourne a markízy z Tavistocku a Hunly), hollywoodske hviezdy (Tony Curtis, Frank Sinatra, Anthony Quinn, Debbie Reynolds, Joan Fontaine, Ava Gardner, Joan Collins), pretekári (Stirling Moss, Tony Vandervell, Rob Walker a Maurice Trintignant) a ďaľšie osobnosti ako Pablo Picasso, Christian Dior, Lionel Bart, Francois Truffaut, Ringo Star, sir Mortimer Wheeler a Herbert von Karajan. Skrátka Facel Vega ll bolo začiatkom šesťdesiatych rokov žiadanym autom. Vyplatila sa teda riskantná investícia spoločnosti Facel Vega? Žiaľ, nie, v roku 1964 spoločnosť skrachovala. Facel ll však ostal vynikajúcim autom, čo môže potvrdiť každý, kto mal to šťastie, že vlastnil jeden z týchto elegantných automobilov. Šťastných vlasníkov však nie je veľa - z modelu Facel ll vyrobili len 180 kusov, a to z neho urobilo najžiadanejšie GT šesťdesiatych rokov.
Playboy a priemyselník Jen Daninos vytvoril model Facel Vega v roku 1954 a očaril svet luxusnými autami vyrábanými na zákazku. Neuvážený prechod k sériovej výrobe malého a problematického športového auta Facelia však spôsobili zánik jeho spoločnosti.
Motor V8 OHV Chrysler 6286cm3, 6767cm3, 265/291KW
Prevodovka: automat 3st., alebo manuál 4 st.
Top speed: 225-247Km/h

[img]http://imageshack.us/a/img199/429/facel ... coup01.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img42/1549/heres ... theseo.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img811/6388/gree ... lvega1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img195/8330/5666 ... da4a9z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img69/5879/50193 ... 77baaz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img14/6610/74968 ... a4ffdz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img842/4369/luf7loul.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img841/7247/facelvegafacel05.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img199/429/facel ... coup01.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img838/943/63fac ... gci07z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img40/1784/facel ... engine.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

BIZZARRINI GT Strada (1964-1969) 139 kusov

GT Strada , pôvodne koncipovaná ako extrémne pretekárska verzia Iso Grifo, sa po spore medzi Bizzarrinim a Isom vydala aj na cesty. Prvé vozidlá mali hliníkovú karosériu, ktorá bola rýchlo nahradená sklolaminátom, aby vozidlo bolo ešte ľahšie.
Legendárna arogancia Enza Ferrariho vyústila do vzniku firmy Lamborghini. O niečo menej sa však vie, že dávnejší Ferrariho spor mal nepriamo za následok osamostatnenie ďaľšieho jeho rivala, Bizzarriniho. Ghoto Bizzarrni navrhol skvelý automobil Ferrari 250GTO, ale jeho spor s Enzom viedol k tomu, že od firmy odišiel k Lamborghinimu, kde navrhol vidlicový dvanásťvalcový motor a pracoval na voľnej nohe aj pre ISO. Pri vývoji ISO Grifo pracoval Bizzarrini na pretekárskej verzii.
Cestné Grifo a aj Bozzarriniho nižšia pretekárska verzia A3/C boli predstavené na autosalóne v roku 1963. Neskôr došlo k sporu medzi Isom a Bozzarrinim, ukázalo sa totiž že Bizzarinni si zaregistroval názov Grifo. Za to, že ho vrátil späť Isu, dostal "náhradu" 50 stavebníc modelu A3/C. A takto sa zrodila GT Strada, cestná verzia modelu A3/C s trochu komfortnejším interiérom a V8 motorom.
Motor: V8 5359cm3/272KW/6500ot
Top speed:266km/h
Prevodovka: štvorstupňová manuálna

[img]http://imageshack.us/a/img59/6762/bizza ... tradam.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img191/9900/bizz ... trada0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img35/7127/bizza ... trada1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img29/9900/bizza ... trada0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img191/4126/07bi ... tstrad.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img694/2238/bizz ... trada7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img545/497/bizza ... a53001.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

MASERATI Bora (1971-1978) 564 kusov

Bora bolo prvým pokusom Maseratiho o automobil s motorom uprostred, vďaka aktivitám Citroenu a Giorgetta Giurgiara dokázala byť rýchla, vtipná a individualistická.
Nebyť Citroenu, nebola by skonštruovaná ani Maserati Bora, a nebol by sa zrodil ani jeden z najmenej konvenčných superautomobilov s motorom uprostred. Bora nesklamala očakávania a pridala ešte aj niečo navyše. Keď Citroen v roku 1968 prevzal firmu Maserati, prinieslo to vítaný prírastok zdrojov. Z tohto nového režimu sa zrodila Bora nazvaná po silnom vetre. Bol to automobil, ktorý oplýval charakterom, pružnou zmenou rýchlosti a jemnou ovladateľnosťou.
Motor: V8 4719cm3/231KW/6000ot, 4930cm3/246KW/5500ot
top speed: 257km/h až 285km/h
prevodovka: 5 st. manuálna

[img]http://imageshack.us/a/img209/7223/maseratibora07.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img443/372/maser ... design.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img849/7912/mase ... wvrtce.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img18/3421/maseratibora03.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img803/7743/mase ... a31282.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img819/7693/mase ... 1331ja.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img163/4761/mase ... 72rear.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img547/2865/maseratibora9z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img845/921/41718 ... a1c504.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

JAGUAR XK 120/140 (1948-1957) spolu 30000 kusov

Úchvatná mačka
Povojnové vozy rady XK patrili k tomu najlepšiemu, čo renomovaná anglická značka vytvorila. Z troch po sebe idúcich typov slávnej britske klasiky bol tým prvým dvojmiestny roadster XK120, dalo by sa povedať legenda patriaca medzi najcennejšie skvosty v klenotnici automobilových dejín.
Písmená XK znamenajú mimoriadne vydarené spojenie desingu, výkonu a rýchlosti. XK120 bol vo svojej dobe najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom. Číselné označenie "120" znamenalo rýchlosť 120mil/hod, čiže 200km/h rýchlosť, ktorú v skutočnosti XK 120 prekročilo na okruhu v Belgicku o 12km. Zásluhu na tom mal jeho skvelý šesťvalec s dvoma vačkovými hriadeľmi v hlave. Kvalitný bol aj podvozok s nezávislým zavesením prednej nápravy. Slabším článkom boli brzdy, ktoré boli s následným modelom XK140 vylepšené. XK120 mal veľký obchodný úspech do roku 1954 keď sa objavil nový model sa predalo 12tis kusov. Tento počet sa zvýšil ešte o 18 tis vďaka naslednému modelu XK140. XK140 bolo vylepšené, ale nie nejako zásadne. Jedinou konštrukčnou zmenou bolo použitie hrebeňového riadenia a posunutie pohonnej jednotky dopredu, takže do kupé vošli dve núdzové sedadlá dozadu.
Motor: XK 120/140- 3442 cm3 R6/162-213PS,
top speed: 193–201 km/h

XK120
[img]http://imageshack.us/a/img62/7397/jagua ... ster08.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img542/5634/jagu ... adster.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img594/2194/jagu ... stirli.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img856/1851/jaguarxk120fhc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img809/5568/jagu ... oupe02.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img834/17/jaguar000363.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img805/1630/53ja ... 06pi01.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img7/5602/2759131686749810.jpg[/img]

XK140

[img]http://imageshack.us/a/img211/8913/1957jaguarxk140.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img802/4489/1614 ... 3046f1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img189/6046/jagu ... exford.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img825/1480/jaguarxk140white.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img209/3323/jaguarxk14001.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img827/1023/jaguarxk14002.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img546/3840/2262344f520.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img41/6277/a9fb7 ... d0d88f.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

LANCIA Flaminia (1957–1970) 12633 kusov

Flaminia sa predávala ako šesťmiestny sedan a neskôr ako švotmiestne kupé a dvojmiestne športové kupé, ktoré sa od seba líšili štvorsvetlovou maskou. Flaminia mala dobre vybavený interiér s koženým čalúnením.
Motor:V6 2,5L, 2,8L(76-113KW)
Prevodovka: 4st. manuál, alebo automat
top speed:180-200Km/h

[img]http://imageshack.us/a/img443/1717/1398z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img59/2821/1967l ... agtlfo.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img827/1535/44318147.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img17/9872/1960l ... apinin.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img819/1443/lanc ... pev6en.jpg[/img]

Návrat na "VETERÁNY a klasické autá"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 59 neregistrovaných