Porucha snímača polohy vačkového hriadeľa
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 21.10.2010 15:53 Zdieľať na Facebook
Porucha snímača polohy vačkového hriadeľa
Auto mi pri kľudnej jazde zrazu cuklo. Tak som vypol počkal a znova naštartoval.
Štartoval som asi 10 sekúnd - predtým na drnc.
Pripojil som to na VAG a stále aj po vymazaní hádže chybu:
012295 - Camshaft Position Sensor (G40)
P3007 - 000 - No Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 26
Reset counter: 255
Mileage: 176958 km
Time Indication: 0
Date: 2048.14.23
Time: 18:37:31
Freeze Frame:
RPM: 1554 /min
Speed: 25.0 km/h
Load: 21.2 %
Voltage: 14.21 V
Bin. Bits: 00101000
Idle Stabilization: -2.9°KW
(no units): 48.0
Našiel som na nete že je to porucha snímača polohy vačkového hriadeľa.
Neviete mi poradiť, vymením ho len po odstránení krytu rozvodov alebo musia ísť dole rozvody?
Nedá sa ten snímač nejako zmerať pred demontážou? Chyba môže byť aj v kabeláži.
Skoda Octavia II 1,9 TDI PD 77kw
Ďakujem
Štartoval som asi 10 sekúnd - predtým na drnc.
Pripojil som to na VAG a stále aj po vymazaní hádže chybu:
012295 - Camshaft Position Sensor (G40)
P3007 - 000 - No Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 26
Reset counter: 255
Mileage: 176958 km
Time Indication: 0
Date: 2048.14.23
Time: 18:37:31
Freeze Frame:
RPM: 1554 /min
Speed: 25.0 km/h
Load: 21.2 %
Voltage: 14.21 V
Bin. Bits: 00101000
Idle Stabilization: -2.9°KW
(no units): 48.0
Našiel som na nete že je to porucha snímača polohy vačkového hriadeľa.
Neviete mi poradiť, vymením ho len po odstránení krytu rozvodov alebo musia ísť dole rozvody?
Nedá sa ten snímač nejako zmerať pred demontážou? Chyba môže byť aj v kabeláži.
Skoda Octavia II 1,9 TDI PD 77kw
Ďakujem
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
Camshaft - vacka
Crankshaft - kluka
Podla toho co popisujes mas zavadu v elekrickom obvode kedze ju nejde zmazat.
Ten snimac vacky malo kedy odide skor to vidim na zhnitu kabelaz v priestore okolo miesta kde sa spaja motor s prevodovkov az po staarter kde sa najcastejsie rozpadava.
Odporucany postup:
1.kontrola napajania + kostry snimaca
2.kontrola vystupneho signalu (osciloskop) priamo na konektore snimaca.
Crankshaft - kluka
Podla toho co popisujes mas zavadu v elekrickom obvode kedze ju nejde zmazat.
Ten snimac vacky malo kedy odide skor to vidim na zhnitu kabelaz v priestore okolo miesta kde sa spaja motor s prevodovkov az po staarter kde sa najcastejsie rozpadava.
Odporucany postup:
1.kontrola napajania + kostry snimaca
2.kontrola vystupneho signalu (osciloskop) priamo na konektore snimaca.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Over snímač,pripojenie troch vodičov.V jednom musí byť 5V (čierno/biely),jeden je kostrový (hnedo/zelený) a jeden je signálový (zeleno/fialový)
Snímač (hall) je pod horným rozvodovým kolesom,vidieť ho po odstránení horného krytu.Jeho vodič je vyvedený spod krytu na vonkajší konektor takže je možné sa bez rozoberačiek k tomu konektoru dostať.
Snímač (hall) je pod horným rozvodovým kolesom,vidieť ho po odstránení horného krytu.Jeho vodič je vyvedený spod krytu na vonkajší konektor takže je možné sa bez rozoberačiek k tomu konektoru dostať.
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 21.10.2010 15:53 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 31.05.2014 11:20 Zdieľať na Facebook
Čaute, ja mám podobný problém na Renault Megane Grandtour II, r.v. 2005. Tiež mi diagnostika ukázala poruchu snímača vačkového hriadeľa, no dnes som to prekontroloval a napätie v tom je. Auto mi nechce vôbec naštartovať, poistky som prekontroloval, indukčné cievky sú tiež ok. Elektronika v aute mi funguje normálne. Nevedel by mi niekto povedať, v čom môže byť chyba ? .. Za každú radu ďakujem.
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 31.05.2014 11:20 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 04.03.2018 10:37 Zdieľať na Facebook
Re: Porucha snímača polohy vačkového hriadeľa
dá sa vymeniť stačí len odobrať plastový krit rozvodu a vedla velkého horneho ozubeného kola ze spodu pravej strany odkrutit jednu srobku a prevlect vonku z bloku jemná pracičkalesnakj napísal:Auto mi pri kľudnej jazde zrazu cuklo. Tak som vypol počkal a znova naštartoval.
Štartoval som asi 10 sekúnd - predtým na drnc.
Pripojil som to na VAG a stále aj po vymazaní hádže chybu:
012295 - Camshaft Position Sensor (G40)
P3007 - 000 - No Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 26
Reset counter: 255
Mileage: 176958 km
Time Indication: 0
Date: 2048.14.23
Time: 18:37:31
Freeze Frame:
RPM: 1554 /min
Speed: 25.0 km/h
Load: 21.2 %
Voltage: 14.21 V
Bin. Bits: 00101000
Idle Stabilization: -2.9°KW
(no units): 48.0
Našiel som na nete že je to porucha snímača polohy vačkového hriadeľa.
Neviete mi poradiť, vymením ho len po odstránení krytu rozvodov alebo musia ísť dole rozvody?
Nedá sa ten snímač nejako zmerať pred demontážou? Chyba môže byť aj v kabeláži.
Skoda Octavia II 1,9 TDI PD 77kw
Ďakujem
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 07.02.2018 13:06 Zdieľať na Facebook
Keď je motýlik v "****" tak nenaštartuješ. Riešil som pred pár dňami podobný problém.s-t-a-n-o napísal:ďakujem za radu, pôjdem pozrieť. Môže byť, že od toho by mi nešlo auto naštartovať?
Čo sa týka čistenia, nezabudni vyčistiť aj konektor (neurob chybu ako ja, nezabudni odpojiť baterku :D)
Môže tam byť natečený olej.
Taktiež môže byť samotný kábel zlý, mal by si ho premerať.
Na mojom Megane stačilo trochu pomykať konektorom a auto znova išlo. Ale nie je to trvalé riešenie.
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 05.11.2007 00:38 Zdieľať na Facebook
mhlavaty napísal:Over snímač,pripojenie troch vodičov.V jednom musí byť 5V (čierno/biely),jeden je kostrový (hnedo/zelený) a jeden je signálový (zeleno/fialový)
Snímač (hall) je pod horným rozvodovým kolesom,vidieť ho po odstránení horného krytu.Jeho vodič je vyvedený spod krytu na vonkajší konektor takže je možné sa bez rozoberačiek k tomu konektoru dostať.
Meral som napätie na konektore, napájací kábel je 5V a aj na signálovom vodiči mám 5V. Je to v poriadku?
Mám Octavia 2 r.v.2008 BXE
Ďakujem.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nie je...na signálový pripoj osciloskop a pozri signál pri volnobehu.Vyberanie a nahradenie (pseudohall je mimoriadne nestabilný) negarantuje nápravu.Môže byť porucha mimo samotné čidlo.Čidlo je napriek všetkému čo o ňom platí výdržové,riešil som chýbajúci signál ale prakticky vždy to bolo mimo čidla,preto sa volí 100% istota signálu (oscilo) a mala by sa zistovať na pinoch RJ,iba vtedy je garancia že to RJ vidí.
Ak pozerám na hodnotu synchra,tiež je väčšia pravdepodobnosť že bude príliš pozadu.Pri rozvodoch sa nepočítalo z napnutím remeňa pre obrovský odpor na vačkovici.Našťastie to synchro nie je v hranici konfliktu žeby už spôsobilo (ohrevom) neprijatie signálu a ko relevantného.Množstvo takých posunutí (ale väčších) vie za tepla synchronizáciu vyradiť.
Ak pozerám na hodnotu synchra,tiež je väčšia pravdepodobnosť že bude príliš pozadu.Pri rozvodoch sa nepočítalo z napnutím remeňa pre obrovský odpor na vačkovici.Našťastie to synchro nie je v hranici konfliktu žeby už spôsobilo (ohrevom) neprijatie signálu a ko relevantného.Množstvo takých posunutí (ale väčších) vie za tepla synchronizáciu vyradiť.
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 05.11.2007 00:38 Zdieľať na Facebook
Ďakujem za odpoveď, osciloskop bohužiaľ nemám ale zoženiem. Môže táto závada ( signál ) spôsobiť jemné chvenie na voľnobehu ( otáčky mám 814 - 840 ) a dlhé studené štarty ( v nepravidelných intervaloch jedno ráno nechytí len na 3-4 dlhšie štartovanie následne celý deň bez problémov a potom 4-5 dni chytí na brnk aj ráno)?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 48 neregistrovaných