Opel Zafira 1.4 T 140k LPG

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Ak to platí firma, tak to až tak nezabolí. Ale 240€ za výmenu oleja a filtrov je cca dvojnásobok ceny, čo by ti to spravili v hociktorom neautorizovanom...
Zatiaľ nikde nemali s tým problém, že som si veci objednal z netu a odniesol im tam v taštičke. Aj keď zaplatíš 30€ za robotu, tak si hravo pod 100€.
Ešte sú radi, že to nemusia oni objednávať a len to tam nahodia a sú z obliga. A ja som rád, že tam mám kvalitu, ktorú som si objednal a zaplatil...
Tam, kde som v KE zvykol chodiť, mám už s mechanikmi takmer familiárne vzťahy. Objednám sa na presný čas, prídem tam, vymenia veci a každý je spokojný. Zvykol som im aj solvinu doniesť, tej tam nie je nikdy dosť...
Sú to v pohode ľudia a radšej pôjdem do DIELNE, kde to vonia olejom a robotou, ako keby som mal ísť do autorizáku. Aj keby som mal pri zložitejších úkonoch zaplatiť to isté...
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

kuko33 napísal:Tu 1,6 mam na suzuki sx4 4wd rok 2011. V zivote som nepresiahol 6,5 litrovu spotrebu, je spolahlivy a bezudrzbovy. no podla mna je dost
hlucny a ten vykon ktory udava vyrobca je asi vtip. Je to zdochlina ktora sa trapi aj s sx4 a nie este do Vitary.
Spolahlivy moze byt,ale bezudrzbovy?kdesi som cital,ze ventily sa nastavuju podlozkami a treba ich kontrolovat kazdych 30tis.km a este cosi k udrzbe motora,len uz si nepametam....
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Oplacka oturbena 1.4ka je pravdepodobne najzravejsia 1.4ka na trhu, tobôz v tazkej a velkej Zafire i ked LPG to zcasti "vykupi".
patoq
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 28.02.2013 19:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patoq »

a
Naposledy upravil/-a patoq v 04.09.2023 21:03, upravené celkom 1 krát.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Vyberal by som z dlhodobého hladiska a tam jednoducho zdravý rozum nepustí. A radšej zvolí atmosferický motor, obzvlášť ak by sa kupovala jazdenka, lebo to z úvodného príspevku nie je zrejmé

Ked že sa uvažuje nad LPG tak si kludne môže dovoliť vyšší objem a motor nebude vrieskať, ono to či vrieska záleží aj od auta, ten istý motor bude inak vrieskať v Corse a inak v Zafire, ktorá bude istotne lepšie odhlučnená
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

patoq napísal:raven vdaka za vysvetlenie no myslim si ze to uz kazdy vie ako to funguje, teraz asi vsetci budete proti mne no drzat motor pri 4 tisic otackach pri kazdej jazde a ten hluk v kabine je hrozne to nie je jazda ale utrpenie... preto si myslim ze turbomotor je lepsi v 2000 mas maximum krutiaceho momentu a v kabine mas ticho... az ma hlava rozbolela pri pomysleni na to
Pri každej jazde nebudeš držať motor pri 4000ot.
Ja mám 10 ročný atmosferický motor, 1.6 16V. Mám maximálny krúťak 150nm pri 4000ot. Maximálny výkon je 82kW pri 6000ot.
ALE:
Od 1000 ot má krúťak 120nm a až po 4000 sa lineárne zvyšuje po 150nm. Potom až po 6500ot sa znižuje na 120nm.
Výkon sa tak isto na grafoch začína od 1200ot pri 30kW až po 82 pri 6000ot, kde klesá na 70kW pri 6500ot...

Takže v porovnaní s TDI je to nič - porovnateľný tdi má 2násobný krúťak v rozsahu AŽ 1000 otáčok
Ale
výkon (W) = točivý moment * otáčky * PI/30

PI/30 je konštanta

Takže máme 2 motory o výkone 82 kW jeden tdi s krúťakom 300nm a jeden atmosferák.

1. Ktorý bude rýchlejší v zrýchlení z 0-100 km/h?
2. Ktorý bude rýchlejší v pružnom zrýchlení, ak môžem radiť ako ja chcem?
3. Ak budeš mať pri predbiehaní na tdi 300nm a 2000ot a ja budem mať 150nm pri 4000ot, kto bude mať väčší výkon na kolesách v momente "odpichu"?

Odpovedať môžeš kľudne dať pod tento príspevok...:)
Neberte to ako flame - len chcem patoq-ovi vysvetliť moje tvrdenie do detailov. Viem, že je tdi pohodlnejšie, keď pri predbiehaní nepotrebuješ podradiť. Ale nie každý má s tým problém... :3906:
Thx
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

RAVEN: :300f: Super napísané.
Ja mám tiež 17-ročnú 1,6 bez Vtecu (85kW@6300rpm a 143Nm@4800rpm).
A vďaka vysokozdvihovej konštrukcii ten motor dokáže na trojke ísť 15km/h pri voľnobežných otáčkach a následne tá istá 3-ka dokáže upalovať 140km/h a štvorka 190km/h! Skús si toto s naftou :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
...a k tým 4 tísícom pri každej jazde...čistá blbosť pri 4000 na päťke mám presne 140 km/h čiže mi to vyzerá že chceš stále (čítaj: pri každej jazde) porušovať MPR v SR.
Alebo plánuješ roztočiť jednotku do 60 km/h a následne zaradiť 5-ku...aj toto ten atmosfér prekúsne... otáčky vtedy idú z takmer 7000 na 1500:-) :4012:
Ukáž mi jedinú naftu čo sa pri 20-ke na trojke pri pokuse o zrýchlenie (napr v kruháči) nebude najprv 25 sekúnd striasať ako ratlík a naozaj výrazne váhať, aby sa jej následne turbo nadýchlo a po krátkom kopanci opäť zvädne ako (môže byť aj nenaložená) Š1203 :40bd: :40bd: :40bd:
stevesigma
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 29.10.2010 08:27
Bydlisko: NR
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stevesigma »

raven85 & Hondar: Takze podla vas je benzin jednoznacne najpruznejsi a najlepsi?
Ja som si presedlal zo Zafiry B 1.9tdi (88kW) do SX4 (2011) 1.5 (82kW) a mam opacny dojem: Zvyknuty z diesla tocit 1000-2500 idem 80km/h na 5.stupni, stlacim plyn a co sa udeje? NIC. Zafira by ma uz vtlacila do kresla a musel by som uz brzdit, lebo vodicak mam len jeden, ale ten atmosfericky suzuki si pradie stale 85km/h aj s plynom na podlahe. Na dialnici huci, lebo 130 ide az s otackami nad 3000.

Takze vsetci, co porovnavate Vitaru (skoro bez kufra) so Zafirou (s kufrom, alebo so siedmimi miestami) ste vedla (ako bolo spomenute).
Zafira je tazka a potrebuje poriadny motor. Akurat, ze ten 1.9 tdi nie je do mesta, lebo kurit zacne az poobede.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

stevesigma : ale tiež nie je fer porovnávať 1900ccm vs 1500ccm, objektívnejšie by bolo porovnávať rovnaký objem

Otvorene ti ale poviem že benzín ani s 1.6i nie je žiadna sláva, chce to aspon 1.8i, alebo lepšie 2.0i, to sa už potom človek nejak nesťažuje
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Peace please!
Jasne, že aj nafta má svoje čaro. Pre niekoho kto cestuje 50 či 150km denne do práce (minimálne 30km mimo mesto) nieje lepšie riešenie ako diesel.
Ja som však presvedčený, že nafta patrí do traktora :4090: a hotovo.
Ako sa dá elegantne vyhnúť problémom s turbami, čerpadlami, vstrekovačmi, EGR ventilmi, DPF filtrami, žhavičmi, dvojhmotami...(a ďalšími "chuťovkami")... , ktoré skôr či neskôr skončia naozaj drahým problémikom ktorý sa určite dostaví? Celkom ľahko: VO VOZIDLE ICH JEDNODUCHO NEMAŤ!. = benzínová atmosféra
:300f:
Ako p. Hlavatý vravievajú (a ja s ním 100%ne súhlasím): "Také šetrenie kde iba šetrím na neskoršie náklady do ktorých raz nabehnem,to treba nechať tým čo vedia tak fasa zo všetkým vybabrať,že vybabrú aj sami zo sebou."
Toľko k tým, čo vidia papierovú spotrebu dobre že nie 3,1L/100km, ale jazdia iba mesto a naozaj krátke trasy na jeden štart a keď ich dobehne pekná 4-ciferná (v €) faktúrka za opravu tak zistia, že v prepočte aj s opravou ich brikeťák papkal 11,78L nafty na 100km ak nie viac - to záleží na tom, koľko stihol čerstvý majiteľ jazdenky nagúlať, kým si ho našla servisákova faktúrečka. No nie je to smutné? Ale takto "šetriť" je také slovenské :-).
Pamätaj: 2x meraj a raz rež! :41c2:
stevesigma
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 29.10.2010 08:27
Bydlisko: NR
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stevesigma »

ivko1: Porovnaval som "fiat 1.9jtd" 88kW so "suzuki 1.5" 82kW a na dialnici sa mi zdal rozdiel viac ako 6kW. (mozno ze som to zo zvyku z diesla podtacal, ale chcel som pocut radio)

Komentoval som hlavne koli tomu, ze je tu spominane od zaciatku auto prepchate technikou (Zafira) s (sx4 alebo vitarou) hned v uvode, a tieto dve su tak neporovnatelne, ze by ani nemali bt v jedmnom vlakne a k tomu ten 1.4 motor...
Vyrobcovia davaju zakladne motory len koli cene. Ich nezaujima, ze to je na hrane.

Pred Zafirou som mal feliciu 1.6, takze som si dlho zvykal na diesel (zdochlo mi to niekolkokrat), ale zvyknut sa da na vsetko, je to iny styl. Ale urcite nie horsi/lepsi. Treba vybrat len vhodnejsi pre pozadovane podmienky. (S cim suvisia aj naklady na opravy, to su najvacsie negativa, nie hrkotavy zvuk.)
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Pridám aj ja trošku,
jednoducho diesle su BEZKONKURENČNÉ v zrýchlení 60-100 km/h
lenže benzinová atmosféra má navrch nad dieslom v otáčkach nad 4000 r.p.m

hlavne väčšieho objemu , myslím tým 1.8 (140 koní) alebo 2.0

Ja som takto pri predbiehaní "DAL DOLE" už veľa TDi
pri 5500 r.p.m na IV.prev stupeń,

ma moj voz rýchlosť cca 160 km/h ,

kým diesel objemu 1.9 je "na vrchole" pri cca 120 km/h
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

A ešte takto:

na slovenských cestách drvivá väčšina šoferov NIKDY njazdi VIAC ako 110 km/h
DOVOD je ten,že väčšinou maju slabé autá, ale hlavný dovod je že sú POSERKOVIA

ďalšia skupina sú vodiči jazdiaci max. do 140 km/h, väčšinou takých obligátnych 120 km/h , to sú takí "lepší vodiči" v Passatoch 2.0 TDi, myslim tým firemné autá

ďalej medzi nich patria vodiči silných áut hlavne 4.2 TDi
ktorí nestoja o pozornosť polície ,lebo sú zapletení do nejakého druhu trestnej činnosti /hlavne drogovej/

teda pokiaľ máš na zaplatenie pokuty 300 eur+ a dovolíš si jazdiť 130km/h+ si KING of ROAD
bez ohĺadu na to,či maš AUDI alebo Chevrolet

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 41 neregistrovaných