FIAT 500 Dualogic - kontrolka porucha aut. prevodovky
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 102
- Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59 Zdieľať na Facebook
FIAT 500 Dualogic - kontrolka porucha aut. prevodovky
Ahojte, mam FIAT 500 1.4 Dualogic (2010) s automatizovanou robotickou prevodovkou. Dnes mi po jazde v meste a naslednom zaparkovani zacala BLIKAT kontrolka Porucha automatickej prevodovky (+ na displeji pisalo Skontrolujte manual k autu). Kym bolo nastartovane, neslo zaradit ani D ani R. Vypol som teda motor a skusil znovu nastartovat, no nenastartovalo. Po cca 3 minutach statia som skusil nastartovat znovu a uz to nabehlo a kontrolka nesvietila a vsetko islo zase v poriadku (dal som si skusobne kolo okolo baraku). V manuali sa pise, ze ak svieti, mohlo by to konkretne znamenat prehriatie oleja v automatickej prevodovke. Lenže ona bliká, takže je to všeobecne nejaká porucha.
Nikdy sa mi to nestalo, viete mi prosim poradit, kde moze byt problem? Auto ma najazdenych 87 tisic km. Mohla to byt nahoda, alebo je za tym nieco viac? Vdaka za vsetky rady.
VIDEO kontrolky: https://photos.app.goo.gl/ERStbVKznW5UP1VbA
Nikdy sa mi to nestalo, viete mi prosim poradit, kde moze byt problem? Auto ma najazdenych 87 tisic km. Mohla to byt nahoda, alebo je za tym nieco viac? Vdaka za vsetky rady.
VIDEO kontrolky: https://photos.app.goo.gl/ERStbVKznW5UP1VbA
-
- Príspevky: 974
- Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 343
- Dátum registrácie: 06.07.2010 23:13 Zdieľať na Facebook
Tu odpoved nehladaj, hladaj mechanika, ktory s tym ma skusenosti. Ten system je docela jednoduchy, no iba par ludi ho vie spravne zdiagnostikovat a odstranit poruchu bez toho, aby ti najprv vymenili pol auta... Odchadzaju aj riadace jednotky, olej ti tu moc nepomoze, robot pracuje s malym mnozstvom a moc sa teda neopotrebuva... Ja ti sice tiez nepomozem, no hladaj fiat fora a najdi cloveka, ktory sa tomu venuje, nepomozu ani firmy na automaticke prevodovky, tie sa venuju len hydromenicom a dvojspojkam, pripadne cvt...
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Olej pri tých km nie je potrebné meniť, skôr skontrolovať či ho je dosť v zásobnej nádržke.
Dualogick je štandardná mechanická prevodovka, iba radenie vykonáva "robot", z toho vyplývajú aj možné poruchy.
Samotná prevodovka asi chybná nebude, najskôr je problém v ovládacom elektrohydraulickom radiacom mechanizme, tzv. radiacom robote.
Mohol vytiecť olej zo zásobnej nádržky hydrauliky, môže byť porucha riadiacej elektroniky a tiež môže byť opotrebovaná spojka.
Totiž u týchto prevodoviek, pokiaľ chcem aby spojka vydržala čo najdlhšie, je vhodné pri státí na svetlách na križovatke vyradiť do neutrálu (u štandardných hydraulických automatov sa to naopak nedoručuje), pretože pokiaľ sa nevyradí zaradená rýchlosť, je spojka celú dobu státia na svetlách „stlačená“, čo má nepochybne vplyv na skrátenie životnosti spojkového ložiska a výtlačnej pružiny spojky.
Takže treba určite ísť na diagnostiku, ale pokiaľ nie je z hydrauliky vytečený olej a auto jazdilo zväčša v meste a na svetlách sa nevyraďovalo do neutrálu, tak je veľká pravdepodobnosť že to môže byť spojkové ložisko.
Dualogick je štandardná mechanická prevodovka, iba radenie vykonáva "robot", z toho vyplývajú aj možné poruchy.
Samotná prevodovka asi chybná nebude, najskôr je problém v ovládacom elektrohydraulickom radiacom mechanizme, tzv. radiacom robote.
Mohol vytiecť olej zo zásobnej nádržky hydrauliky, môže byť porucha riadiacej elektroniky a tiež môže byť opotrebovaná spojka.
Totiž u týchto prevodoviek, pokiaľ chcem aby spojka vydržala čo najdlhšie, je vhodné pri státí na svetlách na križovatke vyradiť do neutrálu (u štandardných hydraulických automatov sa to naopak nedoručuje), pretože pokiaľ sa nevyradí zaradená rýchlosť, je spojka celú dobu státia na svetlách „stlačená“, čo má nepochybne vplyv na skrátenie životnosti spojkového ložiska a výtlačnej pružiny spojky.
Takže treba určite ísť na diagnostiku, ale pokiaľ nie je z hydrauliky vytečený olej a auto jazdilo zväčša v meste a na svetlách sa nevyraďovalo do neutrálu, tak je veľká pravdepodobnosť že to môže byť spojkové ložisko.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 280
- Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51 Zdieľať na Facebook
Ked si niekde stal vyradoval si do N alebo si poctivo stal v D na brzde ?
https://www.fiatforum.com/grande-punto- ... guide.html
https://www.fiatforum.com/grande-punto- ... guide.html
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
[quote="mp3turboUz mal byt vymeneny DVAKRAT, prave kvoli mechatronike. [/quote]
Mám dojem že to je v základe štandardná mechanická prevodovka, neviem kde by v nej mala byť nejaká mechatronika.
A radiaci robot neviem či v hydraulike potrebuje meniť každú chvíľu olej, treba však vo vlastnom záujme občas skontrolovať či ho tam je dosť, keď vytečie cez prípadnú netesnosť, tlakové čerpadlo sa zadrie.
Mám dojem že to je v základe štandardná mechanická prevodovka, neviem kde by v nej mala byť nejaká mechatronika.
A radiaci robot neviem či v hydraulike potrebuje meniť každú chvíľu olej, treba však vo vlastnom záujme občas skontrolovať či ho tam je dosť, keď vytečie cez prípadnú netesnosť, tlakové čerpadlo sa zadrie.
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Ale veď samozrejme že všade kde sa niečo maže, je lepšie keď je olej nový a dobrý ako starý a zlý, a najlepšie vždy v správnom množstve, teplote aj tlaku.
Ale zase všetko by malo diať s príslušnou mierou, sú to len veci ktoré majú slúžiť nám a nie my im.
Prečítal som si ten link čo dal Metamor, je to dobré ale nemám dojem že by tam bolo niečo v rozpore s tým čo som napísal. Okrem toho, stále je to obyčajná mechanická prevodovka, na ktorú je úspešne alebo menej úspešne "naroubovaná" nejaká tá mechatronika.
Ale zase všetko by malo diať s príslušnou mierou, sú to len veci ktoré majú slúžiť nám a nie my im.
Prečítal som si ten link čo dal Metamor, je to dobré ale nemám dojem že by tam bolo niečo v rozpore s tým čo som napísal. Okrem toho, stále je to obyčajná mechanická prevodovka, na ktorú je úspešne alebo menej úspešne "naroubovaná" nejaká tá mechatronika.
Naposledy upravil/-a wilz v 23.12.2019 19:35, upravené celkom 1 krát.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
no ja len tolko, ze nemozete ocakavat od ZIADNEJ automatickej prevodovky dlhy zivot a krasnu sluzbu ked nie ste ochotni / schopni vymenit blby olej ani za 85.000km.
Jasne ze existuje vela ludi ktori natocili na automate stvrt miliona bez vymeny oleja, ale to je proste statisticka nahoda ukrutne viac nez akakolvek technicka pravdepodobnost. To je cele.
Tak ako sa MUSI menit olej v motore, tak aj v automate. Tak ako je 30.000km na motorovy olej ABSOLUTNE SIALENSTVO (a napriek tomu to funguje), tak je aj 90.000km pre automat absolutne sialenstvo. Kto ma svoju techniku rad, motorovy olej nema dlhsie nez 15.000km a automatovy olej neexistuje cez 40.000km NAPRIEK TOMU ZE VYROBCOVIA AUTOMATOV TYPICKY HOVORIA O 60.000KM. Solidnejsi vyrobcovia, napriklad Subaru a Chrysler, rozdeluju v navodoch pouzitie aut a v stazenych podmienkach (co je uplne jednoducho napriklad aj "prevazna cast jazd v meste") donucuju skratenie bezneho vymenneho intervalu. Ze to nerobi Audi alebo Wolksgaggen, to ma vobec netrapi - ti povedia pausalne "DSG 60.000km" a hotovo.
.
.
Inak zase az take "sluzenie technike" to rozhodne nie je. 99% normalnych beznych aut ma vypustny srob na motorovy olej (netreba odsavat) a rovnako aj na automat. Robota je to na par minut, par penazi, nech sa paci KAZDY JE SVOJHO STASTIA STROJCOM. Ked vam vymienaju olejíčky v autoTEROrizovanom servise za 28,-eur liter, to je kamarade terror. Normalne bezne auto vratane Pasattu 2.0tdi, Superbu 2.0tdi a podobne ma komplet celu olejovu napln (5 litrov) za 30-35 eur ked kupujes na internete u solidnych predajcov, filter k tomu, to mame 50 eur naklady, plus "robota" u barsjakeho Jozka v garazi na 10 minut alebo nech aj hodinova sadzba v autorizaku (30 eur ?). Ked toto nie ste schopni stravit raz za 15.000km tak potom chodte trolejbusom.
Ked budes mat nabuduce nezname dievca, nemusis pouzit prezervativ. Ved co by sa uz mohlo stat, ze ?
Jasne ze existuje vela ludi ktori natocili na automate stvrt miliona bez vymeny oleja, ale to je proste statisticka nahoda ukrutne viac nez akakolvek technicka pravdepodobnost. To je cele.
Tak ako sa MUSI menit olej v motore, tak aj v automate. Tak ako je 30.000km na motorovy olej ABSOLUTNE SIALENSTVO (a napriek tomu to funguje), tak je aj 90.000km pre automat absolutne sialenstvo. Kto ma svoju techniku rad, motorovy olej nema dlhsie nez 15.000km a automatovy olej neexistuje cez 40.000km NAPRIEK TOMU ZE VYROBCOVIA AUTOMATOV TYPICKY HOVORIA O 60.000KM. Solidnejsi vyrobcovia, napriklad Subaru a Chrysler, rozdeluju v navodoch pouzitie aut a v stazenych podmienkach (co je uplne jednoducho napriklad aj "prevazna cast jazd v meste") donucuju skratenie bezneho vymenneho intervalu. Ze to nerobi Audi alebo Wolksgaggen, to ma vobec netrapi - ti povedia pausalne "DSG 60.000km" a hotovo.
.
.
Inak zase az take "sluzenie technike" to rozhodne nie je. 99% normalnych beznych aut ma vypustny srob na motorovy olej (netreba odsavat) a rovnako aj na automat. Robota je to na par minut, par penazi, nech sa paci KAZDY JE SVOJHO STASTIA STROJCOM. Ked vam vymienaju olejíčky v autoTEROrizovanom servise za 28,-eur liter, to je kamarade terror. Normalne bezne auto vratane Pasattu 2.0tdi, Superbu 2.0tdi a podobne ma komplet celu olejovu napln (5 litrov) za 30-35 eur ked kupujes na internete u solidnych predajcov, filter k tomu, to mame 50 eur naklady, plus "robota" u barsjakeho Jozka v garazi na 10 minut alebo nech aj hodinova sadzba v autorizaku (30 eur ?). Ked toto nie ste schopni stravit raz za 15.000km tak potom chodte trolejbusom.
Ked budes mat nabuduce nezname dievca, nemusis pouzit prezervativ. Ved co by sa uz mohlo stat, ze ?
-
- Príspevky: 99
- Dátum registrácie: 08.09.2019 13:06 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
ja mám pocit že po výmene spojky zvykne byť potom potrebná ešte nejaká procedúra cez počítač - čiže to komplikuje servis v neautorizovanom servise....
ak sa pozriete na inzeráty tak na jeden klasický automat am bude minimálne 5 robotov - prčo asi... kto si raz užil opraví a chce sa toho zbaviť. Nemá to komfort klasiky, servis nie je lacnejší , výdrž nie je vyššia takže kde je ten benefit pre majiteľa? Nikde, benefit si nechal výrobca...
ak sa pozriete na inzeráty tak na jeden klasický automat am bude minimálne 5 robotov - prčo asi... kto si raz užil opraví a chce sa toho zbaviť. Nemá to komfort klasiky, servis nie je lacnejší , výdrž nie je vyššia takže kde je ten benefit pre majiteľa? Nikde, benefit si nechal výrobca...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 70 neregistrovaných