Aké terénne auto kúpiť ?

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Olej si mením sám. Akurát na automat treba 2 lebo jeden musí "šaltovať" aby si čerpadlo potiahlo potrebné množstvo.
Tie brzdy tam máš komplet na všetky 4 + ručná aj s obložením za cca 170-180€. Menil som cca pred rokom akurát zadné kotúče som kúpil na vrakáči, ale nové za 10€. Pri Prahe je super vrakáč len na LR. Majiteľ je absolútny nadšenec do LR, opravuje a upravuje ich + jazdí síce amatérsky Trophy ale najťažšie skupiny. Bez problémov posiela ND aj na SK.
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Acon, koľko Ti vydržali brzdy?
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

jonathan104 napísal:pre mňa hej. Jazdím oktávku, najazdené za tri roky 100t km, servisné náklady O€.
Samozrejmé sú pneu a veciokolo servisných prehliadok -olej, filtre.
Takže akýkoľvek náklad na 0,01€ je pre mňa veľa.
Nezmýšľam sa nad srdcovkou, tam pôjdu € na kilá.
A koľko stoja kotúče + obloženie na Oktávku?, koľko teda stoja filtre a oleje? Nafta nie je všetko. A porovnávať OFFroad s oktávkou je dosť mimo. Oktávka nedokáže ani v najlepších snoch vykonať prácu OFFroadu. Jazdím Oktávkou aj OFFroadom a veľmi dobre to dokážem porovnať. Ako, vôbec sa tým nezaoberajme, to celú tému nasmeruje do pekiel.

Starymotorista, ešte som zabudol. Spotreba, priemerka v sériovom prevedení je cca 10-11l. Žiadna ekojazda, normálne tempo 80-100km na cestách a 110-120 na dialniciach + nejaké to mesto.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Sliedic napísal:Acon, koľko Ti vydržali brzdy?
Neviem, menil som, lebo som ich dorasoval v bahne a kotúče boli doškriabané od kameňov. Ale teraz mám na nových vyše 20 000km a nepoznať opotrebenie. Na 1. disco som najazdil niečo vyše 60 000km a brzdy som nemenil. Koľko mali pred tým neviem no za 60 000km sa nijako extra neminuli. No ja mám malú spotrebu bŕzd. Na firemnej Oktávke som predné obloženie menil 1. raz po vyše 200 000km a zadné vôbec. Mala 308 000km.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Doporučená servisná údržba Disco II komplexne - citácia:

Motorový olej měnit po 20.000km spolu s odstředivým filtrem. Průtokový filtr vyměnit po 60.000km
5W-40
ACEA A1+B1. Použijte ACEA A3+B3 pokud je A1+B1 nedostupné
7,2 litrů

Převodový olej Manuál vyměnit po 40.000km
Texaco MTF94 - 2,4 litrů

Převodový olej Automat kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km spolu s filtrem
Dexron II D nebo Dexron III

Přídavná převodovka kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km
75W-90
API GL5 + MT1
Texaco Multigear, Castrol SAF-XO
2,1 Litrů

Olej v přední a zadní nápravě kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 160.000km :!:
75W-90
API GL5 + MT1
Texaco Multigear
1,8l
:!: Měníme po 60.000km Castrol SAF-XO

Filtr vzduchu vyměnit po 20.000km a vyčistit odtokové otvory
Palivový filtr vyměnit po 40.000km, a každých 20.000km vypustit odkalovací komoru filtru.
Filtr systému ACE vyměnit každých 120.000km
Filtr systému SLS vyměnit každých 100.00kmPlochý řemen příslušenství kontrolovat po 20.000 a vyměnit 160.000km pokud není potřeba dříve.
Propláchnout mezichladič stlačeného vzduchu (intercooler) každých 80.000km
Ostatní kapaliny kontrola a jejich doplnění po 20.000km
Olej servořízení a ACE: Texaco Cold Climate 14315, nebo STC50519
Brzdová kapalina: DOT4
Spojková kapalina: DOT4
Baterie dálkového ovládání vyměnit každých 40.000km nebo po dvou letech
Promazání křížů kardanů každých 20.000km
Vyměňte brzdovou kapalinu po dvou letech
Vyměňte nemrznoucí kapalinu po každých 60.000km


P.S. A zabudol som, rozvody sú reťazové s naozaj dlhou životnosťou, takže povynná výmena po kúpe jazdenky sa nekoná
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

sériové brzdy nie sú na šport. Taký šturec si na oktávke dávam tiež, no len do kopca a brzdím prevažne motorom. Ak by som to dal z kopca, tak typujem brzdy tak na 1 zjazd. Nie, že by sa zodrali, no kotúče prepáliš a sú na odpis. Na takéto veci je nutné používať úplne iné brzdy za úplne iné peniaze.
jonathan104
Príspevky: 2733
Dátum registrácie: 22.02.2011 20:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jonathan104 »

A koľko stoja kotúče + obloženie na Oktávku?, koľko teda stoja filtre a oleje? Nafta nie je všetko. A porovnávať OFFroad s oktávkou je dosť mimo. Oktávka nedokáže ani v najlepších snoch vykonať prácu OFFroadu. Jazdím Oktávkou aj OFFroadom a veľmi dobre to dokážem porovnať. Ako, vôbec sa tým nezaoberajme, to celú tému nasmeruje

Kotúče ani obloženie som ešte nemenil- na cestách v bežnej premávke nie som pilot ale obyčajný vodič. TO bude asi ten rozdiel.
Porovnával som príspevok starehomotoristu a jeho náklady na avdi,zober to prosím ťa v úvahu. Taktiež som písal okrem bežných servisných úkonov pri prehliadke oleje filtre. Tým so akosi naznačoval, že sa mi nič nepodrbalo a nemusel som ič meniť,opravovať.
Neporovnávam oktáviu a už vôbec by som si to nedovolil s off roudom alebo LR ktorý ty vlastníš. Porovnával som bežné užite s bežným užitím, nakoľko požiadavka znela nie náročný terén, na prevoz bicyklov-aj keď mi to akos nejde moc do hromady. Odstavím dole pod kopcom auto na parkovisku a hore sa pokusam vyslapat so zamotaným jazykom v retiazke. Čiže porovnal som spotrebák oproti spotrebaku. Ani oprava rozbitej prevodovky nie je všedná oprav. Howgh, Hatátitlá volá.
Ale to bude asi o sposobe bicyklovania..
Osobne som presvedčený, žep re off roud je najlepší stred mesta ako tak vidím na mojích potulkách Slovenskom.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

;-)
rudolfo63
Príspevky: 9954
Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rudolfo63 »

..no ja si pamatam,ze Discovery v Afghanistane aj v Iraku dobre znasali teren a hlavn e piesok,ktory bol ako prach..,nase Landcruisery tiez v pohode,ale polovicka JEEP-ov padla na nejakych filtroch a upravovali sa na beziaco myslim v Saudskej Arabii...Nemci tiez prisli s upravenymi Tuoaregmi priamo z fabriky,nakolko piesok bol najvacsim nepriatelom vsetkych aut...
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

jonathan104 napísal:... požiadavka znela nie náročný terén, na prevoz bicyklov-aj keď mi to akos nejde moc do hromady. ...
To ani nemusí. Oldmotorista si vybral nejakú kategóriu auta a úplne stačí, že to chce. Navyše ho chápem. Prvotne by aj mne stačilo SUV alebo čokoľvek 4x4 s vyšším podvozkom (švagor a svokor majú Forestre a brat tam jazdí Outbackom) len nemám vzťah k autám typu "ani ryba ani rak" aj keď chápem ich účel a nakoniec sa moja volba pre OFF ukázala ako správna, lebo postupne sa z toho stal aj pracovný nástroj pre ťažbu dreva, dopravu materiálu a pod. A offroad hobby je už taký vedľajší príjemný efekt. SUV by mi to neumožnilo.
Ako hovorí jeden môj kamoš offroaďák. SUV zapadne. Aj OFFroad zapadne, akurát ďalej a na horšie dostupnom mieste ;-)
xaxa
Príspevky: 118
Dátum registrácie: 09.08.2012 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xaxa »

Lenže práve pri tomto spôsobe bicyklovania ( klasického ) som zistil jednu zaujímavú vec: Hore kopcom sa štveráš rýchlosťou chôdze, dokonca niekedy pokiaľ je výrazný stupák je energeticky menej náročné klasické zosadnutie a tlačenie.


Heh, prisiel si na to iste na co ja :)
A presne na to by mi bolo to auto – vyviezť sa hore na kopec.


A ako sa potom dostanes naspet k autu, ktore je na tom kopci. Na tomto moje uvazovanie zlyhalo

Ja zijem vo Svajciarsku, kde na kazdy kopec vedie taka hladka asfaltova/betonova polna cesta, ake u nas ani dialnice nie su takze veziem biky v Galaxy a snazim sa najst si take trasy, ktore sa vyhybaju extremnym stupaniam, kde by som musel slapat rychlostou chodze.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

späť to vyšliape, lebo bude musieť. Ale ak bude musieť najprv šliapať, tak sa mu nebude chcieť a otočí to skôr a pripraví sa o zážitok. Takto to autom vyvezie a potom mu už nič iné nezostane, len sa nejako dostať späť ;-)
kiklop263
Príspevky: 671
Dátum registrácie: 26.04.2008 19:45
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kiklop263 »

napratať bagáž, 2 bicykle,min dve osoby a prespanie.

Auto na víkendy,outdoor,výber je rozmanitý.

Mitsubishi Space Gear 2,5TD 4x4 - ťažko sa zháňa a keď je k mání tak veľakrát je ako ementál.

Hyundai H1 Starex 4x4

potom by tu mohli byť Pick Up 4x4 značiek na trhu

ďalej (5 dverové verzie) 4x4 a so stálym pohonom 4x4,redukcie sú Land Rovery DI.DII alebo RR P38. Možno by stálo na uváženie ešte Ford Explorer I,alebo II, benzín+plyn.

Možno by postačovala aj voľaaká MPV 4x4 ako SAG /Sharan,Alhambra,Galaxy/ VW Transporter,Multivan a pod.

Závisí ako vysoko potrebuješ mať aj podvozok,stúpania,klesania,koľaje na tých poľných,lesných cestách,poprípade montáž navijáka na samovyslobodzovanie.

Osobne by som začal hľadať asi v takom poradí ako som ich napísal a nezabudol pri akomkoľvek výbere neskôr na kvalitné obutia-pneumatík.

good luck
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

akurát to poradie zodpovedá aj náročnosti na servisovanie a dostupnosť ND.
Jazdeného Kórejca, resp Aziata by som sa ja bál hlavne kvôli cene ND. A čím zriedkavejšie auto, tým horšie servisovateľné a mnokrát je odsúdené kvôli prkotine stáť rok v zeline. Zriedkavé auto je pre nadšenca pre konkrétny typ, ktorý má prehľad. Na bežné použitie to chce niečo, čoho je dosť, sú s tým skúsenosti a sú na to ľahko dostupné ND.

Vyhol by som sa autám z 90rokov. OFFroady z toho obdobia sú väčšinou hniličky. Napr. Patrol, Mitsubishi,Pajero, Disco 1 majú s koróziou dosť problém. Ale napr už Disco 2 koróziu nepozná. Ak nerátame povrchovú na ráme čo je realita všetkých offroadov.
kiklop263
Príspevky: 671
Dátum registrácie: 26.04.2008 19:45
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kiklop263 »

.... ano ešte servisovanie.
Starex H1 neviem

Mitsubishi Space Gear 4x4 2,5TD je podvozok Mitsubishi L200 na ktorom je kasňa MPV.

Ford Explorer I,II je veľký otáznik v servisovaní hlavne na slovensku (síce spoľahlivý automat ale komu dať rozvody)

LR D I, D II, RR P38 asi najdostupnejší servis mechanikov aj čo do náhr.dielov

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: uwa421911051166 a 107 neregistrovaných