Zvýšená spotreba na voľnobeh u 1.9TDI
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 01.07.2019 14:49 Zdieľať na Facebook
Zvýšená spotreba na voľnobeh u 1.9TDI
Ahojte. Chcel by som si ujasniť pár vecí. Bol som na výmenu rozvodov na aute G4 s motorom 1.9TDI 66kW ALH. Hneď ako prvé som si všimol, že mám spotrebu na voľnobehu vyššiu o 0,1dcl - namiesto 0,4dcl (so svetlami 0,5dcl) mám 0,5dcl (so svetlami 0,6dcl). Na aute inak nepozorujem nijaké zmeny, čo sa týka výkonu či prejavu motora. Spotrebu v premávke som ešte nemal možnosť odmerať, ale na tých niekoľko kratších jázd mi neprišla zvýšená.
Hneď som sa ale pustil do diagnostiky tej spotreby na voľnobehu a zistil som, že vstrekovanie mám na pumpe nastavené pri zahriatom motore úplne na hornú zelenú čiaru, teda maximálny predvstrek v norme. Je to štandartne ako to servisáci nastavujú? Je možné, že časom sa hodnoty budú blížiť k stredu používaním? Situácia je ale teraz taká, že na voľnobehu keď mám požadované vstrekovanie od riadiacej 0.4° BTCD, aktuálne mám 2,8° pred hornou úvraťou na voľnobehu. Trochu som si poštudoval výhody tohto nastavenia a pripisuje sa mu zníženie karbonizácie, či nižšia spotreba, no v zápätí druhý Američan to rozporoval.
Nemože to spraviť nejakú galibu s čerpadlom - skrátiť jeho živonosť a podobne? Je to hodnota na voľnobehu bez regulátora predvstreku - aký je tam potom vzťah keď sa regulátor zapne?
Takisto na motoroch PD a CR si všetci po rozvodoch porovnávajú a ukazujú hodnoty tension value v kW, či rozvody majú dobre synchronizované. Pokiaľ nie je hodnota blízka 0, sú rozvody rozsynchronizované - vačka s kľukou. Na mojom type motora ale s rotačným čerpadlom, takáto hodnota vôbec nie je sledovaná a tak pre overenie si správneho nastavenia rozvodov sa dá použiť len ten graf vstrekovania a teda pri nesprávne nastavených by som tie žtlé čiary v grafe ani nevidel a čerpadlo by bolo úplne mimo taktu?
A posledná otázka. Je mechanické upravovanie vstreku na čerpadle ošerené aj v PP? Vie teda riadiaca nejako uhol natočenia vršku čerpadla a podľa toho spotrebu adekvátne dopočíta. Nechcel by som mať takisto rozhodenú spotrebu na PP. To vsetrkovanie sa dá inak doupraviť aj Vagom, teda cez RJ - ktorý spôsob je lepší?
Hneď som sa ale pustil do diagnostiky tej spotreby na voľnobehu a zistil som, že vstrekovanie mám na pumpe nastavené pri zahriatom motore úplne na hornú zelenú čiaru, teda maximálny predvstrek v norme. Je to štandartne ako to servisáci nastavujú? Je možné, že časom sa hodnoty budú blížiť k stredu používaním? Situácia je ale teraz taká, že na voľnobehu keď mám požadované vstrekovanie od riadiacej 0.4° BTCD, aktuálne mám 2,8° pred hornou úvraťou na voľnobehu. Trochu som si poštudoval výhody tohto nastavenia a pripisuje sa mu zníženie karbonizácie, či nižšia spotreba, no v zápätí druhý Američan to rozporoval.
Nemože to spraviť nejakú galibu s čerpadlom - skrátiť jeho živonosť a podobne? Je to hodnota na voľnobehu bez regulátora predvstreku - aký je tam potom vzťah keď sa regulátor zapne?
Takisto na motoroch PD a CR si všetci po rozvodoch porovnávajú a ukazujú hodnoty tension value v kW, či rozvody majú dobre synchronizované. Pokiaľ nie je hodnota blízka 0, sú rozvody rozsynchronizované - vačka s kľukou. Na mojom type motora ale s rotačným čerpadlom, takáto hodnota vôbec nie je sledovaná a tak pre overenie si správneho nastavenia rozvodov sa dá použiť len ten graf vstrekovania a teda pri nesprávne nastavených by som tie žtlé čiary v grafe ani nevidel a čerpadlo by bolo úplne mimo taktu?
A posledná otázka. Je mechanické upravovanie vstreku na čerpadle ošerené aj v PP? Vie teda riadiaca nejako uhol natočenia vršku čerpadla a podľa toho spotrebu adekvátne dopočíta. Nechcel by som mať takisto rozhodenú spotrebu na PP. To vsetrkovanie sa dá inak doupraviť aj Vagom, teda cez RJ - ktorý spôsob je lepší?
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1142
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Môže byť v poriadku a nemusí.Ak to číslo vyšlo po presne urobených rozvodoch tak je správne.Ale tak isto správne môže byť -1.6
U PD ak sa rozvody urobia správne,už sa na nič nesiaha a nenastavuje ! Ak by som vypísal všetky hodnoty 74 kW verzií,boli by to rôzne hodnoty od - do ,samozrejme z nejakým ohraničením.Treba si to vyskúšaťod -3,0 do 3,0 a v okamihu pochopí každý aký dopad to má na výkon,dokonca na zvukový prejav ale aj na diagnostikou vykazovanú spotrebu.Ak vidím spotrebu kdesi na 0,4 lt už viem že má rozvody posunuté.To číselko sa dá upraviť aj na 0,2 lt,ale auto je hotová skapatina a ide celkom zamatovo.Zdravý PD je traktor,ale ide ako ďas a ešte má aj dobrú reálnu spotrebu.
U PD ak sa rozvody urobia správne,už sa na nič nesiaha a nenastavuje ! Ak by som vypísal všetky hodnoty 74 kW verzií,boli by to rôzne hodnoty od - do ,samozrejme z nejakým ohraničením.Treba si to vyskúšaťod -3,0 do 3,0 a v okamihu pochopí každý aký dopad to má na výkon,dokonca na zvukový prejav ale aj na diagnostikou vykazovanú spotrebu.Ak vidím spotrebu kdesi na 0,4 lt už viem že má rozvody posunuté.To číselko sa dá upraviť aj na 0,2 lt,ale auto je hotová skapatina a ide celkom zamatovo.Zdravý PD je traktor,ale ide ako ďas a ešte má aj dobrú reálnu spotrebu.
-
- Príspevky: 1142
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 308
- Dátum registrácie: 03.07.2010 22:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 70
- Dátum registrácie: 29.11.2008 12:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 01.07.2019 14:49 Zdieľať na Facebook
Počúvaj samozvaný odborník , neriešim dvihnutú spotrebu o 0,1l na 100 - nie som pribrzdenec ale soptrebu na voľnobehu, ktorú si RJ dopočítava a prezradiť či čo to vie. V tomto prípade to bolo pravdepodobne spôsobené tým nastavením počiatku vstreku na zelenú čiaru. Keď som to dal šróbom na stred, tak sa vrátila na 0,4l. Vrátil som ju ale hore na zelenú lebo som sa aj na americkom fóre nadšencov vw dočítal, že pre motory sa kľudne toto nastavenie odporúča s určitými výhodami.kirke25 napísal:Neverím že čítam takýto príspevok... zdvihla sa mi spotreba o 0,1 lit.
****** ti??
Na spotrebu pri jazde to má skôr pozitívny efekt. Motorár tu asi nikto nie sme a tak na týchto fórach s človek nemôže dočka%t zmyysluplnej odpovede na vplyv tohto nastavenia na motor či jeho životnosť.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: minac, oco13 a 26 neregistrovaných