Zvláštne správanie prevodovky - Audi a8 3,7l V8 2004

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

patronick
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 12.10.2015 17:35
Zdieľať na Facebook

Zvláštne správanie prevodovky - Audi a8 3,7l V8 2004

Príspevok od používateľa patronick »

Dobrý deň,

Mám taký problém na Audi a8 3,7l V8 r.v. 2004. Za studena a tiež v niektorých situáciách mi blbne 6-stupňová automatická prevodovka Tiptronic. Nabehané 240 tisíc km/ po výmene rozvodov.

Ak jazdím do tých 40 km/h, automat radí hladko a bez problémov.

Ak dosiahnem rýchlosť cca 50 km/h, niečo mi v oblasti prístrojovky/ budíkov cvakne a prevodovka si začne žiť vlastný život. Prejavuje sa to hlavne tak, že pri zošliapnutí plynu dôjde k šklbnutiu a pri zrýchlení aj kolíšu otáčky. Pri ustálenej rýchlosti je všetko v poriadku.

A potom, keď dobrzďujem napr. na križovatke, tak mám pocit, ako by motor išiel skapať a sprevádza to zvláštny drncavý zvuk, ktorý nastane tak od 10km/h a asi pri 3km/h mi opäť niečo cvakne v oblasti prístrojovky/ budíkov, drncanie prestane a všetko je zase v poriadku, kým nedosiahnem tých 50 km/h znova.

Vyzerá to, ako keby sa pri dobrzďovaní nechcel odpojiť hydrodynamický menič a odpojil sa už úplne tesne pred skapaním motora, kvôli nejakej ochrane. (to je len môj laický názor)

Bol som v špecializovanom servise na automatické prevodovky na starej vajnorskej v BA, kde mi poradili výmenu oleja v prevodovke, nakoľko predošlý majiteľ tam dal vraj olej Febi s nejakými aditívami. Tie vraj do starších prevodoviek nepatria a môžu viac uškodiť ako pomôcť.

Predošlému majiteľovi to vraj ale nič podobné nerobilo. Každopádne olej mi vymenili aj s preplachom, automat radí hladšie a prestali sa kolísať otáčky a celkovo mám lepší pocit z toho automatu.

Ale toto cvaknutie, šklbnutie pri zrýchlení a drncanie pri dobrzďovaní stále pretrváva. Pripadá mi to, ako keby pri tej rýchlosti a za studeného motora to hodilo prevodovku do núdzového režimu. Ale ak sa ohreje, tak po 5 km, tak radí krásne, žiadne cvaknutie pri dobrzdení, žiadne šklby nič. A ako som písal v úvode, stáva sa to aj v inej situácii. Napr. Zastavím s už ohriatym autom, nechám naštartované asi 5 min a opäť zaradím D-čko a vyrazím. Pri tej 50-ke to zase cvakne a ak napr. dlhšie nezastavím, asi po 2 min to znova cvakne vo vyššej rýchlosti okolo 90 km/h a pri dobrzdení potom už nič nedrncá, neskapína.

Napadlo ma, či nemôže byť chybný snímač brzdového pedála. Mechanik však povedal, že to by diagnostika vyhodila. A nevyhodila. Alebo sú na štvrtom prevodovom stupni už k.o. lamely. (opäť môj laický názor).

No a preto píšem sem a rád by som vás poprosil o akúkoľvek radu. Chcem poskúšať dostupné možnosti a ak nič nepomôže, pôjde to na repas. Ako, dá sa s tým jazdiť, ale ja som zástancom toho, nech to ide ako má a nech sa to auto netrápi. Ďakujem za každú radu, cením si to. Pekný deň páni.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

este by som 1-2 x ten olej vymenil, ak nie je na diagnostike ziadna chyba, este si to mierne sadne,...jedno je iste, ze na ten vek ma audinka uzasne kilometre, ale prevodovka sa urcite zacina porucat a ak si ju nechas / ak je auto v takom super stave/, tak ta repas neminie na 100%. Inak v tejto podobe by to kludne odjazdilo par desitok tisic..., to sa nemusi bat...len zvyknut si na posklbavanie...a kludne uz mozes zistovat, kolko ta vyjde repas.
pidizvi
Príspevky: 3408
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

tak asi nieco v prevodovke, bud repas alebo jazdi dalej a das repas, ked sa to zhorsi.
patronick
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 12.10.2015 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patronick »

Ja viem. Ale snažím sa prísť na to, či je ešte nejaké riešenie, ktoré by sa dalo vyskúšať pred samotným repasom. Už veľakrát som čítal o problémoch s prevodovkou, ktoré spočívali v zlej RJ, prípadne v cievkach či snímačoch. A písal som sem z toho dôvodu, či sa niekto s niečim podobným náhodou nestretol, prípadne nevie odborne poradiť. Samozrejme, odborná rada nie je zadarmo a viem sa náležite finančne odmeniť.

Inak 2 alebo 3-krát urobiť ďalší preplach problém nemusí vyriešiť. A jeden preplach + doplnenie oleja ma stál cez 300€. Takže ak mám dať cca tisícku za niečo, čo len "možno" pomôže alebo 2 tisícky za repas, tak sa skôr prikláňam k tomu repasu.

Ak by teda, prosím, niekoho napadlo, prečo to robí len za studena, alebo len keď sa dlhšie stojí s už naštartovaným ohriatým autom, ako som písal, budem veľmi vďačný. A ak by sa poruchu nedajbože podarilo detegovať a odstrániť, či už s mechanikmi alebo bez, rád sa finančne odmením.

Diky
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

takto od stola ti to nikto jednoznacne nepovie... ja som do bmw menil olej 3x s preplachom a filtrom a do ineho auta, ktore tu nemozem menovat 4-5 x / a je to riadne cez 300/... a chodia bez repasu, aj ked sa to uplne nevyliecilo... podla mna je tam vsetko na repas ,pocnuc hydromenicom a este mi to pripada, ze sa poupchavali niektore kanalky a nabieha to az s teplotou, alebo vyssimi otackami...a to sa nikdy neupravi...chyby v RJ by sa objavili na diagnostike, mechanicke budes citit, tak ako to je aj teraz... a este aj pre inych - aditivovat olej v AP je neskutocne nestastne riesenie...
wikyxxx
Príspevky: 1145
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Zbehni do bluciny v cz zp automatic poradia navrhnu opravu za mensie ceny nez pytaju v Ba
ali76
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 08.11.2008 21:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ali76 »

Nech mi laskavo vysvetli niekdo, preco stoji vymena oleja v tejto prevodovke cez 300eur?? :3c90:
S BMW chodim do madarska kde sa meni aj vana komplet lebo je integrovany filter za 250 euro aj s materialom olejom a s pracou...
Samozrejme v BA 450+ si pytaju.(rozdiel 35 km)
Toto sa mi nepaci na dnesnych servisoch ...Ked vidi potencialnu moznost tak odrbe toho zakaznika,pre koho je Spanielskou dedinou cela automaticka prevodovka..
Este podotykam ze s automatmi jazdim 10 rokov a v servisoch mam odrobene 20 rokov...(teraz uz to nerobim)
wikyxxx
Príspevky: 1145
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Ja mam e60 bmw prevodovka zf 6hp26 za vymenu oleja ked som sa informoval 400€ + a olej iba ravenol. Objednal som origo zf olej + vanu + prechodku pod mechatroniku + prechodku na zasuvku vyslo ma to 250€ mam to urobene 100% vsetko som si vycistil podotahoval momentakom naplnil olej podla predpisu zf tak ako sa patri
ali76
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 08.11.2008 21:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ali76 »

vsak o tom rozpravam..
Tiez sa jedna o E61 v mojom pripade.Robota na hodinu,a preco tam ta ich hodinova sadzba v garazi 200Ecek???
wikyxxx
Príspevky: 1145
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Ved treba z dacoho zit ... Preco na 2.0 tdi pd pytali od kamosa za rozvody 400€ ked ja som ich vymenil za 220€ material + 50€ mi dal za robotu ... A robotka na 2 hodky .... Dalsi ku mne prisiel s passatom b5.5 1.9 tdi 96kw ze ma motor od oleja v servise mu povedali ze nech sa toho zbavi ... Vyriesila to nova podlozka medena za 50 centov ... Dalsi prisiel ze v servise mu povedali ze vadne turbo trebs repas ...za 4 minuty som nasiel rozpadnutu podtlak hadicu a vuala auto islo zasa ... Podctivy mechanici uz asi neexistuju ....
PEP123
Príspevky: 107
Dátum registrácie: 13.09.2008 21:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PEP123 »

Len sa drzte praxe poctivy robia ale nezabudnite niektori ste mali staste zalezi od toho co robite prichadza doma ked si nebudete vediet pomoct len v org.servise
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných