Zle zohrievanie motora na 1,6tdi
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 14.08.2010 09:33 Zdieľať na Facebook
Zle zohrievanie motora na 1,6tdi
Nazdar.Mam seat leon 1,6tdi cr dpf 77kw rv.2012. Zle sa mi zohrieva motor pri nissich teplotach vonku uz pri plus 10 stupnoch sa mi motor zohreje na 90ku az po 15 km a niekedy aj neskor. Pri minusovich teplptach ani nehovoriac. Do prace mam 20km a ked je minus tak som rad ked ho mam zohriaty na 60.je to normalne alebo nie?
-
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3414
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
ak ta trapi zima v aute a studeny vzduch z kurenia, tak ja musim na aute s automatickou 2 zonovou klimou pouzivat trik, ze musim nastavit teplotu na max. Potom mi ide 2 minuty po nastartovani uz teply vzduch, vlazny, ale je to teda citit, ze sa ohrieva vnutro auta. Po 5 minutach uz fuka horuci, ze mam vyhriate auto a uz davam slabsie na 22. Kebyze nenastavim teplotu na max a necham stale na 22, tak mi to zacne fukat teply vzduch az niekedy po 15 minutach, podla mna chybne spravena logika tej klimy.
-
- Príspevky: 110
- Dátum registrácie: 27.10.2013 19:43 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
aku logiku to ma mat ak je nastavene na 22 celsia.bude to davat len teplotu max 22 stupnov.interier auta je studeny to potrva kym sa to ohreje.ja to dma na max a potom len podrzim gombik nech to uberie.stare casy boli take ze som zatiahol packu {alebo koliesko pootocil} na max na cervenu a bolo vybavene.pri dlhsej jazde sa to zatiahlo na polovicu a bolo dobre.
ale jeho trapi ze sa motor neohreje.kurit asi kuri ved uz aspon 10 rokov dozadu ma kazde dizel auto ma ohrev vody v kureni musi kurit do 2 minut.
ale jeho trapi ze sa motor neohreje.kurit asi kuri ved uz aspon 10 rokov dozadu ma kazde dizel auto ma ohrev vody v kureni musi kurit do 2 minut.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Vyznam dat kurenie na max ma svoj vyznam. Uz aj stara, ludova, jednickova fabia mala el. prihrievac kurenia, o celkom slusnom vykone. Podmienkou na jeho zapnutie je prave nastavenie max teploty a myslim, ze aj vetrak na poziciu 4.
Octavia ma taktiez ten prihrievac, vlastne ten sa nachadza v spuste aut. Otazkou je, ci su este funkcne…
Naj je mat webasto, ci uz ako prihrievac, alebo koli komfortu ako nezavisle kurenie…
Octavia ma taktiez ten prihrievac, vlastne ten sa nachadza v spuste aut. Otazkou je, ci su este funkcne…
Naj je mat webasto, ci uz ako prihrievac, alebo koli komfortu ako nezavisle kurenie…
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
Tdi sa pri pokojnej jazde po rovine, bez zataze zohrejepri plus desat na 90stuipnov po cca 10 km. Olej na 80 stuipnov sa zohreje po cca 20 km.
Tieto tdi maju prihrev motora. Funguje len, ak das teplotu na max, vtedy ide vsetjko teplo do kureia a toto tdi kuri skor ako benziny, uz po cca dvoch minutach.
20 km do prace ke na hrane zohriatia oleja v zime..
Tieto tdi maju prihrev motora. Funguje len, ak das teplotu na max, vtedy ide vsetjko teplo do kureia a toto tdi kuri skor ako benziny, uz po cca dvoch minutach.
20 km do prace ke na hrane zohriatia oleja v zime..
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 62
- Dátum registrácie: 31.10.2012 14:05 Zdieľať na Facebook
Tuším 3 roky dozadu som jazdil na VW Passate B5.5 1.9Tdi PD, tam sa motor zohrial na prevádzkovú teplotu cca po štyroch km. Do toho som nafasoval VW Caddy s tou motorizáciu, ktorú máš aj Ty a tam to bolo presne to isté, začalo konečne kúriť po asi 15km. Nakoľko auto bolo nové a v záruke, tak som volal predajcovi, či je to v poriadku, či nemá nejakú vadu. Povedal mi, že je to v poriadku, tak to má byť pri týchto oturbených motorčekoch. Tak buď v kľude, Tvojmu autu nič nie je.
-
- Príspevky: 62
- Dátum registrácie: 31.10.2012 14:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Mám v aute síce benzínový VW motor, ale poučenie bude možno aj pre zadávateľa.
Má už 9 rokov, až do minulej zimy, keď sa zohrial tak ručička teplomera sa stále bez akéhokoľvek výkyvu držala strednej rysky na teplomeri, nech sa jazdilo akýmkoľvek spôsobom, v zime v lete.
Až minulú zimu naraz nechcela vystúpiť nad cca 75 celzia.
Tuším že to bude asi v termostate, ale som sa v živote pomenil toľko termostatov, že už ma nebaví zase s ním experimentovať. Keď som dal pred chladič kus kartónu, tak zase bola ručička celú zimu prilepená na 90-ke.
Predvčerom, ako klesla teplota ku 5 stupňom, na diaľnici sa zase motor nechcel zohriať. Opäť som tam strčil kus kartónu a tuším že ho vyberiem až na jar.
Vždy si pri tom spomeniem na sklápacie žalúzie pred chladičom u V3S alebo roletku u Š-1203, že by som také voľačo v zime potreboval.
Takže podobne ako feking, doporučujem ostrikovi1977 dať pred chladič nejaké zakrytie náporového vzduchu, ale samozrejme chladič úplne nezakrývať, aby neuvaril motor a situácia sa mu pravdepodobne citeľne zlepší.
Domontovanie doplnkového kúrenia je určite fajnová záležitosť, ale jednak to nie je úplne lacné a je to samozrejme ďalšia vec čo sa môže pokaziť. A ako sledujem, nezvyknú to bývať extra spoľahlivé časti osobných vozidiel.
Má už 9 rokov, až do minulej zimy, keď sa zohrial tak ručička teplomera sa stále bez akéhokoľvek výkyvu držala strednej rysky na teplomeri, nech sa jazdilo akýmkoľvek spôsobom, v zime v lete.
Až minulú zimu naraz nechcela vystúpiť nad cca 75 celzia.
Tuším že to bude asi v termostate, ale som sa v živote pomenil toľko termostatov, že už ma nebaví zase s ním experimentovať. Keď som dal pred chladič kus kartónu, tak zase bola ručička celú zimu prilepená na 90-ke.
Predvčerom, ako klesla teplota ku 5 stupňom, na diaľnici sa zase motor nechcel zohriať. Opäť som tam strčil kus kartónu a tuším že ho vyberiem až na jar.
Vždy si pri tom spomeniem na sklápacie žalúzie pred chladičom u V3S alebo roletku u Š-1203, že by som také voľačo v zime potreboval.
Takže podobne ako feking, doporučujem ostrikovi1977 dať pred chladič nejaké zakrytie náporového vzduchu, ale samozrejme chladič úplne nezakrývať, aby neuvaril motor a situácia sa mu pravdepodobne citeľne zlepší.
Domontovanie doplnkového kúrenia je určite fajnová záležitosť, ale jednak to nie je úplne lacné a je to samozrejme ďalšia vec čo sa môže pokaziť. A ako sledujem, nezvyknú to bývať extra spoľahlivé časti osobných vozidiel.
-
- Príspevky: 1146
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: citroenc3v6 a 8 neregistrovaných