Zle zohrievanie motora na 1,6tdi

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ostrik1977
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 14.08.2010 09:33
Zdieľať na Facebook

Zle zohrievanie motora na 1,6tdi

Príspevok od používateľa ostrik1977 »

Nazdar.Mam seat leon 1,6tdi cr dpf 77kw rv.2012. Zle sa mi zohrieva motor pri nissich teplotach vonku uz pri plus 10 stupnoch sa mi motor zohreje na 90ku az po 15 km a niekedy aj neskor. Pri minusovich teplptach ani nehovoriac. Do prace mam 20km a ked je minus tak som rad ked ho mam zohriaty na 60.je to normalne alebo nie?
EASY206
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa EASY206 »

No ked sa zapne kurenie v aute tak je jasne ze pri minusoch sa tazko bude zohrievat na tych 90°C,v zime je to normalne,ja v minusoch mam tiez prac.teplotu motora okolo 80°C a pri jazdeni z vacsieho kopca a brzdeni motorom sa mi schladi aj na 70°C.V tvojom pripade to môze byt termostat
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

je to moderný diesel, ktorý tvorí menej odpadového tepla.

domontuj si tam nezávislé vyhyrievanie a motor sa Ti v zime poďakuje a aj Tebe bude teplejšie
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Presne tak,vysoká účinnosť motora = málo odpadového tepla.Každopádne chladiaci okruh týchto strojov je prekomplikovaný z dvoma okruhmi.Rozhodne overiť prácu termostatu,stačí malá nedokonalosť uzatvárania a teplo je fuč.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

tomu autu nic nieje.ak by bol zly termostat nezahreje sa vobec.a ak by aj sa rucicka pohla pri zastaveni okamzite pada dole.treba zacat tomu stupat aby bolo teplo netreba hladkat pedal.alebo si kupit na zimu nejaky obuchany benzinak.tam problemy nebudu.
pidizvi
Príspevky: 3414
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

ak ta trapi zima v aute a studeny vzduch z kurenia, tak ja musim na aute s automatickou 2 zonovou klimou pouzivat trik, ze musim nastavit teplotu na max. Potom mi ide 2 minuty po nastartovani uz teply vzduch, vlazny, ale je to teda citit, ze sa ohrieva vnutro auta. Po 5 minutach uz fuka horuci, ze mam vyhriate auto a uz davam slabsie na 22. Kebyze nenastavim teplotu na max a necham stale na 22, tak mi to zacne fukat teply vzduch az niekedy po 15 minutach, podla mna chybne spravena logika tej klimy.
feking
Príspevky: 110
Dátum registrácie: 27.10.2013 19:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa feking »

Známemu pomohol kryt na chladič, menej studeného náporového vetru, skôr sa mu dostal motor na prevádzkovú teplotu a tým pádom viac tepla do kúrenia... pochvaľoval si to, mal to spojené s ochranou proti kamienkom na kapotu
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

aku logiku to ma mat ak je nastavene na 22 celsia.bude to davat len teplotu max 22 stupnov.interier auta je studeny to potrva kym sa to ohreje.ja to dma na max a potom len podrzim gombik nech to uberie.stare casy boli take ze som zatiahol packu {alebo koliesko pootocil} na max na cervenu a bolo vybavene.pri dlhsej jazde sa to zatiahlo na polovicu a bolo dobre.

ale jeho trapi ze sa motor neohreje.kurit asi kuri ved uz aspon 10 rokov dozadu ma kazde dizel auto ma ohrev vody v kureni musi kurit do 2 minut.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Vyznam dat kurenie na max ma svoj vyznam. Uz aj stara, ludova, jednickova fabia mala el. prihrievac kurenia, o celkom slusnom vykone. Podmienkou na jeho zapnutie je prave nastavenie max teploty a myslim, ze aj vetrak na poziciu 4.
Octavia ma taktiez ten prihrievac, vlastne ten sa nachadza v spuste aut. Otazkou je, ci su este funkcne…
Naj je mat webasto, ci uz ako prihrievac, alebo koli komfortu ako nezavisle kurenie…
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Tdi sa pri pokojnej jazde po rovine, bez zataze zohrejepri plus desat na 90stuipnov po cca 10 km. Olej na 80 stuipnov sa zohreje po cca 20 km.

Tieto tdi maju prihrev motora. Funguje len, ak das teplotu na max, vtedy ide vsetjko teplo do kureia a toto tdi kuri skor ako benziny, uz po cca dvoch minutach.

20 km do prace ke na hrane zohriatia oleja v zime..
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Nedá mi nespomenúť klasika: Kto raz ochutná diesel iné nechce... a Diesel je rovnako dobrý do mesta ako mimo... také 4 ročné deti sa v tej chladničke asi dobre vozia do škôlky....

Na olej sa môžem vysrať keď mám ľadový nos...
jurajcls
Príspevky: 62
Dátum registrácie: 31.10.2012 14:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jurajcls »

Tuším 3 roky dozadu som jazdil na VW Passate B5.5 1.9Tdi PD, tam sa motor zohrial na prevádzkovú teplotu cca po štyroch km. Do toho som nafasoval VW Caddy s tou motorizáciu, ktorú máš aj Ty a tam to bolo presne to isté, začalo konečne kúriť po asi 15km. Nakoľko auto bolo nové a v záruke, tak som volal predajcovi, či je to v poriadku, či nemá nejakú vadu. Povedal mi, že je to v poriadku, tak to má byť pri týchto oturbených motorčekoch. Tak buď v kľude, Tvojmu autu nič nie je. :2f93:
jurajcls
Príspevky: 62
Dátum registrácie: 31.10.2012 14:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jurajcls »

100 koni na 1.6Tdi a 100 koni na 1.9Tdi je tak trochu rozdiel, čiže ani nie tak oturbenie, ako ten motorček... :zg282:
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Mám v aute síce benzínový VW motor, ale poučenie bude možno aj pre zadávateľa.
Má už 9 rokov, až do minulej zimy, keď sa zohrial tak ručička teplomera sa stále bez akéhokoľvek výkyvu držala strednej rysky na teplomeri, nech sa jazdilo akýmkoľvek spôsobom, v zime v lete.
Až minulú zimu naraz nechcela vystúpiť nad cca 75 celzia.
Tuším že to bude asi v termostate, ale som sa v živote pomenil toľko termostatov, že už ma nebaví zase s ním experimentovať. Keď som dal pred chladič kus kartónu, tak zase bola ručička celú zimu prilepená na 90-ke.
Predvčerom, ako klesla teplota ku 5 stupňom, na diaľnici sa zase motor nechcel zohriať. Opäť som tam strčil kus kartónu a tuším že ho vyberiem až na jar.
Vždy si pri tom spomeniem na sklápacie žalúzie pred chladičom u V3S alebo roletku u Š-1203, že by som také voľačo v zime potreboval.
Takže podobne ako feking, doporučujem ostrikovi1977 dať pred chladič nejaké zakrytie náporového vzduchu, ale samozrejme chladič úplne nezakrývať, aby neuvaril motor a situácia sa mu pravdepodobne citeľne zlepší.

Domontovanie doplnkového kúrenia je určite fajnová záležitosť, ale jednak to nie je úplne lacné a je to samozrejme ďalšia vec čo sa môže pokaziť. A ako sledujem, nezvyknú to bývať extra spoľahlivé časti osobných vozidiel.
wikyxxx
Príspevky: 1146
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Tieto 1.6 sa zle zohrievaju ... Napriklad 6 golf 1.6 tdi vonku -10 cesta do roboty 24km po dalnici mal sa problem zohriat vodu zohrial asi po 10 km ale olej max 80 .... Skus pozret termostat ... Mas to manual ci automat ??

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: citroenc3v6 a 8 neregistrovaných